![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaalde criminelen worden echter eerder als geestesziek (psychiater) beschouwd, zonder er ook een straf verbonden aan hun zaken (ik denk dan vaak aan pedofilie-zaken) zijn. Dat is een verkeerd signaal en is ook niet mijn dada. Maar kom. Niet elke crimineel wordt behandeld als een zielig kindje dat er zelf niets aan kon doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zelf zal geen enkel probleem oplossen door een inbreker in elkaar te slaan of dat niet te doen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
PS. Mogelijks heb ik iets gemist, maar waar haal jij trouwens dat "veelplegers" vandaan? Voor zover ik weet is er sprake van een inbreker tout court. Kun je me even doorverwijzen naar de bron die melding maakt van het criminele verleden van die man?
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach, een voorstander van lijfstraffen... Mag ik aannemen dat, zodra openbare lynchpartijen weer toegelaten zijn en onze maatschappijvorm in één klap naar de Donkere Middeleeuwen is terug geprojecteerd, jij solliciteert naar de betrekking van opperbeul?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 mei 2007 om 06:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat me raden, je hebt ooit eens het begrip "consequent redeneren" opgevangen maar onmiddellijk besloten dat het niet jouw cup-of-tea is?
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Als men inbrekers de boodschap heeft gegeven dat hij bij inbraak in een woning van een doodgewone burger geen schrik meer moet hebben, omdat die toch geen wapens meer mag bezitten, en er is er dan toch ene die dat verbod van wapenbezit tracht te omzeilen door de aanschaf van een knuppel... dan vind ik dat de staat de schade van die inbreker onmiddellijk moet vergoeden. De staat kan dan op zijn beurt die schadevergoeding terugvorden van de wakkere burger...
![]() Als de inbrekers niet meer zeker zijn dat de wetten worden nageleefd, dan hebben ze m.i. zelfs het recht om de staat te dagvaarden... Op deze manier is het werk van een inbreker echt stresserend en niet plezant meer. Het wordt hoogtijd dat de inbrekers spontaan in staking gaan en voor zo'n staking krijgen ze zelfs mijn sympathie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weet je wat er met die juweliers is gebeurd die een vluchtende gangster uit zijn raam op e eerste verdieping in de rug heeft geschoten? (Waaraan die gangster overleed.) Die is over heel de lijn vrijgesproken. Dus. Wat is nu juist het probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wettelijk gezien mag je enkel jezelf beschermen als je je bedreigd voelt. Ik snap niet wat de bedreiging is van een wegrennende ganster - die wegloopt met notabene verzekerde juwelen. Als hij er al had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dat een te prijzen actie. Die man heeft ten minste teken gegeven van over de nodige burgerzin te beschikken. Als die inbreker ontsnapt was had hij vast ergens anders weer toegeslagen. Recht op zelfverdediging uitbreiden naar bezit + ook als de inbreker op de vlucht slaat is geweld toegestaan imo, zolang het dient om de inbreker onschadelijk te maken tot arriveren van de ordediensten. Die man zou een lintje moeten krijgen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 mei 2007 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou geen baseballbat gebruiken, maar als ik iemand 's nachts bij mij binnen tref die er niet moet zijn dan gaat die bij voorkeur horizontaal terug buiten.
Er zijn in huis meer dan genoeg dingen te vinden om die een stevige rammeling mee te geven. Zelfverdediging inderdaad, dit gecombineerd met wat paniek waardoor je wat te ver gaat en ik denk dat je een goede kans maakt bij de rechter. Zeker als de andere partij er niet meer is om zijn bek open te trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Er zijn zelfs burgers, die 's nachts hun deuren en rammen deftig afsluiten, zodat de inbreker wel verplicht is schade toe te brengen...
Die burgers weten wellicht niet dat die schade wsl niet door de diefstalverzekeraar wordt terugbetaald... Dat is immers uw schade zelf zoeken... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn ding ligt binnen handbereik, enkel nog opspannen. De dag dat een inbreker binnen zit en ik hoor hem ('k slaap beneden) neem ik geen risico, noch voor mezelf, noch voor mijn gezinsleden om het even hoe lang ik hiervoor moet gaan zitten en gaat die inbreker in een body-bag buiten met 10FMJ ballen in hem. Des duidelijk zeker?
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 10 mei 2007 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Of als iemand anders bedreigd wordt of als je spullen gevaar lopen. Voor die laatste is echter minder geweld toegestaan.
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Ik weet niet precies hoe het in Belgie zit, maar in Nederland mag het gewoon.
![]() |