Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2007, 17:28   #41
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Indien mijn dochter zou trouwen met een Turkse man, zou ik er toch problemen met hebben.

Niet voor die jongen op zich, voor mijn part is dat de braafste kerel ter wereld, maar laat ons realistisch zijn : de kans bestaat altijd dat bepaalde culturele en/of religieuze elementen langzaam maar zeker opgedrongen worden aan mijn dochter, of ze wil of niet.

Dus : liever niet. Mijn standpunt heeft niets te maken met racisme, maar hoe koud het ook mag klinken, voornamelijk met een heleboel praktische overwegingen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 18:16   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Indien mijn dochter zou trouwen met een Turkse man, zou ik er toch problemen met hebben.

Niet voor die jongen op zich, voor mijn part is dat de braafste kerel ter wereld, maar laat ons realistisch zijn : de kans bestaat altijd dat bepaalde culturele en/of religieuze elementen langzaam maar zeker opgedrongen worden aan mijn dochter, of ze wil of niet.

Dus : liever niet. Mijn standpunt heeft niets te maken met racisme, maar hoe koud het ook mag klinken, voornamelijk met een heleboel praktische overwegingen.
Kwatch. Je standpunt is zuiver racistisch. Kom daar toch gewoon voor uit...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 18:19   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
ps: je kan je kinderen in heel uitzonderlijke gevallen volledig onterven (als ik mij goed herinner: wanneer ze 'onwaardig' zijn..of zoiets). Wat je wel kan is hen onterven ten belope van het beschikbare deel (niet de reserve).
Die "onwaardigheid" heeft alleszins niets te maken met de partnerkeuze van je kinderen hoor. Als iemand gepoogd heeft je te vermoorden, bijvoorbeeld, is hij of zij onwaardig om van je te erven. Bovendien moet die onwaardigheid uitgesproken worden door de rechter; je kan je kinderen niet zelf onterven.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 mei 2007, 18:38   #44
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Allez, allez...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:13   #45
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
En goede vriendin van mij is erg boos op haar dochter omdat deze met een Turk gaat trouwen
Ik vind persoonlijk dat mijn goede vriendin er fout in is,en zich niet dient te moeien met de keuze van haar dochter
Zie ik dat nu fout,zelf als die dochter binnen afzienbare tijd met een hoofddoek rond loopt....
Hug?Woont die dochter nog thuis?Zoja,dan stel ik de regels nog altijd en ik zeg u dat mijn dochter niet mee ne moslim moet afkomen.
Wil ze dan toch persee mee verder gaan dan zal ze haar boeltje mogen pakken en zelf haar plan moeten trekken.Zo simpel is dat.Er lopen zeer veel goeie (blanke) autochtone vlamingen rond.
En de moeder mag zich er zeker mee moeien zeker als de trouw (grotendeels)daar haar ouders zou betaald worden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:14   #46
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Bullshit.
Bij enorm veel moslimgezinnen mogen de zonen wel mee een blank vlaams meiske afkomen maar hun dochter moet mee ene van hun afkomst trouwen ect....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 20:24   #47
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou je idiote, op niets gebaseerde mening voor jezelf, en schrijf enkel de zaken waar je zeker van bent, dan sla je geen modderfiguur.

Maar het was uiteraard te verwachten dat er op zijn minst één verlicht denker er als de kippen bij ging zijn om, uit volle borst "RACIST" te roepen.

Hoe voorspelbaar. Hoe idioot. Racisme is op domheid gebaseerd, net als jouw reactie.

Als westerse vrouw trouwen met een moslim is meestal vragen om problemen. In de meeste gevallen trouw je immers niet alleen met de man in kwestie, maar ook met zijn familie, zijn cultuur en zijn godsdienst. Niet elke westerse vrouw is daar op voorbereid.

Nogmaals, dat heeft niets te maken met racisme, dat is gewoon een nuchtere kijk op de zaken.
Oud 13 mei 2007, 20:35   #48
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie ik dat nu fout,zelf als die dochter binnen afzienbare tijd met een hoofddoek rond loopt....
Dan zou ze eindelijk eens rein zijn.

Die moeder zou net tevreden moeten zijn voor haar dochter, dat ze een decadente toekomst is gespaard.

En als tweede reden... wie wil er nu een dikbuik hé . Turkse en Noord Afrikaanse mannen zijn veel knapper, magerder, gespierder dan wat er hier rondloopt. Het oog wilt ook wat hé
Oud 13 mei 2007, 21:13   #49
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En goede vriendin van mij is erg boos op haar dochter omdat deze met een Turk gaat trouwen
Ik vind persoonlijk dat mijn goede vriendin er fout in is,en zich niet dient te moeien met de keuze van haar dochter
#care
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 22:08   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou je idiote, op niets gebaseerde mening voor jezelf, en schrijf enkel de zaken waar je zeker van bent, dan sla je geen modderfiguur.

Maar het was uiteraard te verwachten dat er op zijn minst één verlicht denker er als de kippen bij ging zijn om, uit volle borst "RACIST" te roepen.

Hoe voorspelbaar. Hoe idioot. Racisme is op domheid gebaseerd, net als jouw reactie.

Als westerse vrouw trouwen met een moslim is meestal vragen om problemen. In de meeste gevallen trouw je immers niet alleen met de man in kwestie, maar ook met zijn familie, zijn cultuur en zijn godsdienst. Niet elke westerse vrouw is daar op voorbereid.

Nogmaals, dat heeft niets te maken met racisme, dat is gewoon een nuchtere kijk op de zaken.
Zever in pakskes. Je standpunt is racistisch en daarmee is de kous af. Als jij graag nog een beetje wil blijven spartelen om dat te ontkennen, moet je dat maar doen. Ik word er niet warm of koud van. Racisme is en blijft het niettemin.

Citaat:
Oud 13 mei 2007, 22:11   #51
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik word er niet warm of koud van.
dat merken we
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 22:13   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou je idiote, op niets gebaseerde mening voor jezelf
Dit is een publiek forum, liefje. Als ik zin heb om mijn mening over jouw racistische standpunten openbaar te maken, dan doe ik dat ook en er is bitter weinig dat jij daar tegen kan beginnen.

Citaat:
Oud 13 mei 2007, 22:14   #53
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is een publiek forum, liefje. Als ik zin heb om mijn mening over jouw racistische standpunten openbaar te maken, dan doe ik dat ook en er is bitter weinig dat jij daar tegen kan beginnen.
nee, integendeel. Ik moedig u aan.
veel suc6 met de jacht. Pak er gerust uw tijd voor, ge hebt heel de nacht

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 mei 2007 om 22:15.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 22:35   #54
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zou er gen enkele capper daar problemen mee hebben?
Ik kan onmogelijk -en zal dus ook niet- namens alle CAP'pers spreken. Vergeef me deze nederigheid.

Citaat:
Zou U zelf al dan niet uw wenkbrauwen eens fronsen? Of maakt het voor U geen verschil?
Als 't ne goeien gast is, en hij maakt mijn dochter haar geluk, zal ik dat geluk geen strobreed in de weg leggen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 22:41   #55
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes. Je standpunt is racistisch en daarmee is de kous af. Als jij graag nog een beetje wil blijven spartelen om dat te ontkennen, moet je dat maar doen. Ik word er niet warm of koud van. Racisme is en blijft het niettemin.
Mijn niet overdreven intelligente vriend, kun je, in plaats van door te draven, me eventjes toelichten over welke van mijn "racistische standpunten" je het hebt ?

Ik ben echt heel nieuwsgierig hoor.
Oud 13 mei 2007, 23:03   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn niet overdreven intelligente vriend, kun je, in plaats van door te draven, me eventjes toelichten over welke van mijn "racistische standpunten" je het hebt ?

Ik ben echt heel nieuwsgierig hoor.
Als je ècht nieuwsgierig bent, kan je misschien alvast beginnen met je beledigingen achterwege te laten. Ze zijn nergens voor nodig en verpesten alleen maar de goede sfeer op dit forum. Medeforummers beledigen is overigens tegen het forumreglement, maar dat zal je als oude bekende wel weten zeker?

Citaat:
Oud 14 mei 2007, 05:49   #57
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je ècht nieuwsgierig bent, kan je misschien alvast beginnen met je beledigingen achterwege te laten. Ze zijn nergens voor nodig en verpesten alleen maar de goede sfeer op dit forum. Medeforummers beledigen is overigens tegen het forumreglement, maar dat zal je als oude bekende wel weten zeker?
1. Zoals ik van tevoren wist, heb je geen enkele racistische opmerkingen gevonden van mijnentwege.

2. Wat ik ook weet, is dat jij onmiddelijk klaarstond om te roepen dat ik "moest toegeven dat ik gewoon een racist was". D�*t is pas beledigen.
Oud 14 mei 2007, 09:05   #58
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Als mijn fictieve dochter met een Turk, of algemener, moslim zou afkomen zou ze het wel weten hoe de wind, sorry storm, waait....VAN MIJN ERF(toch als ik thuis ben) !!!! Met al wat je wil maar niet met een moslim, dat is er over.
Moet ze dan ook, zoals haar toekomstige schoonmoeder, haar snor laten groeien?
Oud 14 mei 2007, 09:16   #59
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die "onwaardigheid" heeft alleszins niets te maken met de partnerkeuze van je kinderen hoor. Als iemand gepoogd heeft je te vermoorden, bijvoorbeeld, is hij of zij onwaardig om van je te erven. Bovendien moet die onwaardigheid uitgesproken worden door de rechter; je kan je kinderen niet zelf onterven.
onwaardigheid heeft idd niets te maken met de partnerkeuze van je kinderen.. heb ik ook niet beweerd. het ging over de mogelijkheid om al dan niet te worden onterfd.. Ik heb niet willen ingaan op de technische details. de 'gedeeltelijke' onterving kan wel (i.e. beschikbaar deel)
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 09:18   #60
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
en een Turkse man is automatisch dat meisje haar ongeluk?
heb ik dat gezegd?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be