![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Indien mijn dochter zou trouwen met een Turkse man, zou ik er toch problemen met hebben.
Niet voor die jongen op zich, voor mijn part is dat de braafste kerel ter wereld, maar laat ons realistisch zijn : de kans bestaat altijd dat bepaalde culturele en/of religieuze elementen langzaam maar zeker opgedrongen worden aan mijn dochter, of ze wil of niet. Dus : liever niet. Mijn standpunt heeft niets te maken met racisme, maar hoe koud het ook mag klinken, voornamelijk met een heleboel praktische overwegingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die "onwaardigheid" heeft alleszins niets te maken met de partnerkeuze van je kinderen hoor. Als iemand gepoogd heeft je te vermoorden, bijvoorbeeld, is hij of zij onwaardig om van je te erven. Bovendien moet die onwaardigheid uitgesproken worden door de rechter; je kan je kinderen niet zelf onterven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil ze dan toch persee mee verder gaan dan zal ze haar boeltje mogen pakken en zelf haar plan moeten trekken.Zo simpel is dat.Er lopen zeer veel goeie (blanke) autochtone vlamingen rond. En de moeder mag zich er zeker mee moeien zeker als de trouw (grotendeels)daar haar ouders zou betaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Maar het was uiteraard te verwachten dat er op zijn minst één verlicht denker er als de kippen bij ging zijn om, uit volle borst "RACIST" te roepen. Hoe voorspelbaar. Hoe idioot. Racisme is op domheid gebaseerd, net als jouw reactie. Als westerse vrouw trouwen met een moslim is meestal vragen om problemen. In de meeste gevallen trouw je immers niet alleen met de man in kwestie, maar ook met zijn familie, zijn cultuur en zijn godsdienst. Niet elke westerse vrouw is daar op voorbereid. Nogmaals, dat heeft niets te maken met racisme, dat is gewoon een nuchtere kijk op de zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Die moeder zou net tevreden moeten zijn voor haar dochter, dat ze een decadente toekomst is gespaard. En als tweede reden... wie wil er nu een dikbuik hé ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een publiek forum, liefje. Als ik zin heb om mijn mening over jouw racistische standpunten openbaar te maken, dan doe ik dat ook en er is bitter weinig dat jij daar tegen kan beginnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
veel suc6 met de jacht. Pak er gerust uw tijd voor, ge hebt heel de nacht Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 mei 2007 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Ik kan onmogelijk -en zal dus ook niet- namens alle CAP'pers spreken. Vergeef me deze nederigheid.
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben echt heel nieuwsgierig hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je ècht nieuwsgierig bent, kan je misschien alvast beginnen met je beledigingen achterwege te laten. Ze zijn nergens voor nodig en verpesten alleen maar de goede sfeer op dit forum. Medeforummers beledigen is overigens tegen het forumreglement, maar dat zal je als oude bekende wel weten zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
2. Wat ik ook weet, is dat jij onmiddelijk klaarstond om te roepen dat ik "moest toegeven dat ik gewoon een racist was". D�*t is pas beledigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als mijn fictieve dochter met een Turk, of algemener, moslim zou afkomen zou ze het wel weten hoe de wind, sorry storm, waait....VAN MIJN ERF(toch als ik thuis ben) !!!! Met al wat je wil maar niet met een moslim, dat is er over.
Moet ze dan ook, zoals haar toekomstige schoonmoeder, haar snor laten groeien?
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur