![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() ik ben daar ook tegen, tegen vliegtuigvakanties enzo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Wie welke vluchten precies maakt, dat behoort mijns inziens tot de privésfeer. Maar indien blijkt dat er zulke vluchten gebrukt worden zodat zij wegen op het collectieve belang, verandert dat.
Of leven we in zo'n liberale maatschappij dat het individueel belang het collectieve plots mag overstijgen? Daar heeft niemand baat bij, zelfs die enkele individuen die maximaal hebben kunnen genieten van hun vrijeheid uiteindelijk ook niet meer. Zo mogen we wat mij betreft ons de vraag stellen of korteafstandsvluchten nog langer verantwoord kunnen worden, indien het niet gaat om noodgevallen maar gewoon om recreatieve of zakelijke reizen. Hoe duur de prijs daarvan ook moge zijn. Wat dan precies valt onder korte-afstandsvluchten is dan ook weer de vraag. Ten tweede vraag ik me af hoe absurd het is dat een treinreis, die gemiddeld ook nog eens vijf maal langer duurt, pakken duurder is dan een vliegtuigreis? Ik ben vorig jaar naar Italië geweest met de trein. Het was maar liefst acht keer duurder dan het goedkoopste vliegticket. (Maar het was wel zalig.) Dit jaar gaan we met de trein naar Zuid-Frankrijk met ons hele gezin. Simpelweg omdat we vliegen over zo'n korte afstand niet meer verantwoord vinden, meerprijs voor ons groene gedachtengoed en verder denken dan ons individueel belang (want inderdaad, we verliezen er twee dagen van onze vakantie mee): zo'n 500 euro ... Het kan toch niet dat mensen die hun verantwoordelijkheid opnemen en die niet willen meedoen aan de vervuiling daarvoor beboet worden? Als ik met de trein naar zee wil, kost het mij welgeteld zo'n 15 euro goedkoper dan als ik het vliegtuig naar eender waar in Europa neem (ryanair), en ben ik gemiddeld anderhalf uur langer onderweg ... En hoe komt het dat die treintickets niet veel goedkoper zijn. Komt dit door een gebrek aan concurrentie op de spoorwegen? ![]() Dat Ryanair nu nog concurrentie krijgt van easyjet en ook transatlantische vluchten overweegt aan te bieden tegen bodemprijzen stelt me allesbehalve gerust. Eigenlijk is dit allemaal de schuld van de overheden, die hier al lang hadden moeten ingrijpen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou het niet beter zijn dat U met uw gezin naar de Voerstreek, of Haspengauw, Meetjesland... trok? Dat zou wsl zelfs met de fiets kunnen... Het milieu zou U, samen met mij, dankbaar zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
En u vorige avatar was mooier. ![]() Edit: Toch een vreemde mentaliteit vind ik: vanaf het moment dat mensen weten dat je bereidt bent een hand te geven en dat het voor jou allemaal wel uitmaakt wat je doet en wat de invloed daarvan op je omgeving is, vragen ze je meteen een arm, of waarom niet, je hele lijf en leden. Zouden ze je daarvan proberen te overtuigen uit een soort schuldgevoel, omdat ze zelf niet verder kijken dan hun neus lang is en zo hopen dat de ander inziet dat als enkel hij dat doet, hij er ook mee stopt (dan zijn de eerste namelijk niet de enigen, en is er geen schuldgevoel meer nodig)? Leuke maatschappij zo, diegene waarin idealisme en ethisch besef wordten onthaald door cynisme en sarcasme.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 mei 2007 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb echt mijn jaarlijkse reis naar Portugal vervangen door leuke vakanties in het binnenland... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Merci voor de verandering.
![]() (En oei, het moest 'uw' avatar zijn.) Mij laten gaan. Mmm, dat zie ik nog wel zitten. Milieuvriendelijk is het alleszins. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 mei 2007 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beetje jaloers ofzo omdat je het zelf niet kan betalen of jou intresse naar andere culturen onder het vriespunt ligt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan, komen korteafstandsvluchten bijlange zo hoog niet als transatlantische vluchten, waardoor ze een pak minder vervuilend zijn. Citaat:
Is dat absurd? Niet echt... Hetgeen jij moet betalen, wordt ook maar bepaald door kost + winstmarge voor diegene die de service biedt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ik vind het jammer dat we geen echte vliegtuigbouwers meer hebben in de Benelux sinds dat Fokker overkop is gegaan. Volgens mij isdat veruit het meest interessante en uitdagende werk wat er is: vliegtuigontwerp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Omdat ik Vlaanderen zeer graag en zoveel mogelijk ontvlucht. : >
Laatst gewijzigd door Praetorian : 19 mei 2007 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Omdat de trein voor u bekender is als het vliegtuig waarschijnlijk ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle beetjes helpen hé .... Drink een palmke op een Vlaams terras , beter dan een estrella in Benidorm ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Thuisblijven is er misschien ook één, maar zoals ik zei: ik zie niet in waarom je van mij een heel lichaam moet vragen als ik bereid ben een hand te geven, wat blijkbaar veel meer is dan waar de meeste mensen in staat toe zijn.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 mei 2007 om 19:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
En heb jij cijfers van het tegendeel, dan zou ik die graag zien. Los daarvan rijden de treinen sowieso op vaste tijdstippen. Als er nu vijf mensen in zitten, of vijfhonderd. En ik weeg niet zoveel dat mijn extra gewicht een verschil zal uitmaken. Als er slechts vijf mensen een vliegtuig nemen, zal dat niet opstijgen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 mei 2007 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals eerder al gevraagd, waarom zou het ecologisch minder verantwoord zijn om pakweg met het vliegtuig naar Engeland te vliegen? Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 19 mei 2007 om 19:43. |
||
![]() |
![]() |