Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 14:13   #301
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vrijheid om te zijn wie ge zijt >>>>>> democratie
Ja, dat hebben ze ook in Polen ... het gaat gewoon over het feit dat de Poolse regering (ministerie van onderwijs) haar lesjaarprogramma aanpast en hierin is er geen plaats meer om over homofelie een hel debat te orgnaiserne in scholen en ze willen er ook geen gespreksonderwerp meer van maken ...

Democratie IS NIET GELIJK AAN vrijheid om te zijn wie ge zijt ... dat hebt ge hier zelf verzonnen ... democratie heeft te maken met een meerderheidsregering die beslissingen neemt ... verder moeten ze in de Polen naar de grondwet kijken en deze laat dat toe ... als de meerderheid van de Poolse burgers het blijkbaar eens is met de stappen van de Poolse regering ... wie zijn wij dan als Belgen ... of de rest van Europa om te zeggen wat ze in Polen moeten doen? Ik zou zeggen, bemoei u met uw eigen zaken, laat in Polen de democratie haar werk doen ...
Oud 21 mei 2007, 14:22   #302
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Een kind om louter zulk gegeven verstoten lijkt mij ondenkbaar. Mensen die zich beschaafd gedragen kunnen elkaar blijven ontmoeten en bezoeken.

Open dan eens je ogen en kijk om je heen, om te beginnen al op dit forum, waar enkele notoire homohaters hun ding komen doen. Probeer je vervolgens eens in te beelden dat jouw kleinkind, dat nu stilaan tot het besef komt dat hij zich meer aangetrokken voelt tot jongens dan tot meisjes en die op zoek gaat naar informatie daaromtrent, op dit forum terechtkomt en de gore smeerlapperijen leest die bijvoorbeeld een Carlgustaaf op de wereld meent te moeten loslaten... Zou het niet fijn zijn als hij dan tenminste op school toch al te horen kreeg dat hij geen aberratie is, geen minderwaardig individu, dat hij aanspraak kan maken op gelijke rechten en gelijke behandeling, dat hij geen freak is die men liever kwijt dan rijk is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Leven en laten leven, wederzijds. Alle info ruim tijdig, geen schade veroorzaken.

Precies! En de meest aangewezen methode om dat te bereiken, is om jongeren tijdig informatie te verstrekken en ze ook ALLE informatie te verstrekken en hen niet het ideaalbeeld op te dringen dat we zelf voor ogen hebben.
Ik hoef mij niet te spiegelen aan anderen, ben echt wel in staat om mijn eigen fouten te maken en op te lossen en dit beschouw ik ook als een element van "opvoeding". Doe wel en zie niet om; de waarheid en niets dan de waarheid. Uitstellen van infoverstrekking tot in de schooltijd vind ik een hachelijk experiment, te laat. Natuurlijk kan/moet een school voor "crepeergevallen" noodopvang kunnen organiseren maar dat is een algemeen maatschappelijk gegeven.

Een Mens die anderen niet lastig valt en geen schade toebrengt is zijn plaatsje onder de zon waard en al zeker een eigen kind.

Verder: "so far so good": voorlopig (oplosbare) andere problemen zat.
Oud 21 mei 2007, 14:31   #303
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Jamaar Raf, ge zijt ne simpele zeker? Ik schreef ent toch ook dat je idd verkiezingen hebt van het Europees Parlement ... maar dat parlement heeft NIKS te maken met de hele discussie met Polen ... dat is een beslissing van de EUOPESE COMISSIE, die NIET VERKOZEN IS, maar een ééN-partij-systeem, oftewel dictatoriaal ... en deze comissie die een groepje onderling geregeld is krijgt meer en meer macht ... en ik ben uw lief niet, stoephoer!
En de REGERING van Polen, die de beslissingen neemt inzake onderwijsaangelegenheden, werd die wel democratisch verkozen schatje?

Ik ga er van uit dat de vorming van een regering een weerspiegeling is van de partijen die in het parlement werden verkozen, het orgaan waaraan de regering verantwoording verschuldigd is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 21 mei 2007 om 14:33.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:32   #304
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik heb nooit ruzies gewild, meerdere malen heb jij een staakt het vuren geweigert. En vandaar heb je in het verleden ook terecht een ban gekregen. Nu ben je gewoonweg ruzie aan het stoken met anderen. Opnieuw beschuldig je anderen van wat je zelf doet. Hilarisch.
Wat is precies de relevantie van deze bijdrage voor dit topic?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 14:44   #305
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En de REGERING van Polen, die de beslissingen neemt inzake onderwijsaangelegenheden, werd die wel democratisch verkozen schatje?

Ik ga er van uit dat de vorming van een regering een weerspiegeling is van de partijen die in het parlement werden verkozen, het orgaan waaraan de regering verantwoording verschuldigd is.
Ja, die regering in Polen is wel democratisch verkozen ... en deze Poolse regering moet geen verantwoording afleggen bij het Europese Parlement (verkozen mensen ja, maar een poppenkast) ... maar bij de Europese COMISSIE (niet verkozen, hebben alles te zeggen, dictatoriaal).

Aangezien ge eerste met "liefje" afkomt en dan met "schatje" ga ik er van uit da ge ne homo zijt ... awel als ge daarmee reactie wilt uitlokken: mij boeit het echt niet in welk gat gij uwe stengel steekt, ik heb geen moeite met homo's wel met van die verwijfde janetten ... 't wil niet zeggen dat als ge homo zijt dat ge iedereen schatje of liefje moet noemen ... dat moet ge eens proberen in 't dagelijks leven ... ge zult er ver mee komen, sukkel.
Oud 21 mei 2007, 15:03   #306
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, die regering in Polen is wel democratisch verkozen ... en deze Poolse regering moet geen verantwoording afleggen bij het Europese Parlement (verkozen mensen ja, maar een poppenkast) ... maar bij de Europese COMISSIE (niet verkozen, hebben alles te zeggen, dictatoriaal).
Dikke vette zever.

Citaat:
Aangezien ge eerste met "liefje" afkomt en dan met "schatje" ga ik er van uit da ge ne homo zijt ... awel als ge daarmee reactie wilt uitlokken: mij boeit het echt niet in welk gat gij uwe stengel steekt, ik heb geen moeite met homo's wel met van die verwijfde janetten ... 't wil niet zeggen dat als ge homo zijt dat ge iedereen schatje of liefje moet noemen ... dat moet ge eens proberen in 't dagelijks leven ... ge zult er ver mee komen, sukkel.
Ge moet u zo niet opwinden, poepeke...

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 15:09   #307
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

"Ik ben geen racist, maar die marokkanen..."

Hou u scheldtirades alsjeblieft voor uzelf

Laatst gewijzigd door Kay_ : 21 mei 2007 om 15:10.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 15:20   #308
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
"Ik ben geen racist, maar die marokkanen..."

Hou u scheldtirades alsjeblieft voor uzelf
Och, ge weet toch wa'k bedoel hè ... ik ken ook homo's, kunt daar normaal tegen praten ... maar der zijn er die menen dat ze zich moeten profileren ... en neen, daar kan ik niet tegen ... ik ben helemaal geen homohater LOL, ge doet toch wat ge wilt en ge houd van wie ge wilt ... ik vind dat verwijfd gedrag er gewoon over ... ziet ge bijvoorbeeld Wim de Vilder op één al gelijk een janet doen? Nee hè! Inderdaad, die doet gewoon en geen probleem mee ...
Oud 21 mei 2007, 15:21   #309
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dikke vette zever.

Ge moet u zo niet opwinden, poepeke...
Ik wind mij niet op ... 't is maar uw interpretatie hè ... en uhm da's geen 'dikke vette zever' ... da's een feit, 't is de EUROPESE COMISSIE DIE DE POOLSE REGERING OP DE VINGERS TIKT, NIET HET EUROPESE PARLEMENT!

GO READ A BOOK!
Oud 21 mei 2007, 16:42   #310
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hitler was ook democratisch verkozen en het lidmaatschap van de EU houdt rechten én plichten in...

Inderdaad, rechten en plichten. Misschien moeten we is even kijken hoeveel keer belgie al is veroordeeld om de Europese regels aan zijn laars te lappen.

Alleen als het om Polen gaat, die moeten onvoorwaardelijk luisteren naar Europa.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 19:05   #311
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik hoef mij niet te spiegelen aan anderen, ben echt wel in staat om mijn eigen fouten te maken en op te lossen en dit beschouw ik ook als een element van "opvoeding". Doe wel en zie niet om; de waarheid en niets dan de waarheid. Uitstellen van infoverstrekking tot in de schooltijd vind ik een hachelijk experiment, te laat. Natuurlijk kan/moet een school voor "crepeergevallen" noodopvang kunnen organiseren maar dat is een algemeen maatschappelijk gegeven.

Een Mens die anderen niet lastig valt en geen schade toebrengt is zijn plaatsje onder de zon waard en al zeker een eigen kind.

Verder: "so far so good": voorlopig (oplosbare) andere problemen zat.
Je hoeft je niet te spiegelen aan gevallen waar het slecht gaat Willem, en het is mooi als het in jouw familie allemaal min of meer van een leien dakje loopt, dan heb je veel geluk. Maar sluit je ogen niet voor de vele gevallen waar schoolgaande jongeren wel degelijk gigantisch in de knoop zitten met hun geaardheid. Zij hebben nood aan een leerkracht (en natuurlijk ook aan ouders) die een luisterend oor kunnen zijn en die hen kunnen geruststellen. Sluit je ogen ook niet voor de soms uitgesproken negatieve manier waarop schoolgaande jeugd aankijkt tegen homoseksualiteit, gewoon uit onwetendheid. Scheldwoorden als "janet" -sommigen zijn dit woord nooit ontgroeid trouwens, getuige deze thread- en "flikker" worden er bijna zonder nadenken door jonge kinderen uitgefloept, en een recente rondvraag toonde aan dat veel jongeren heel negatief staan tegenover homo's. Het gebrek aan goede informatie is schrijnend, en jongeren moeten er steeds zelf naar op zoek.
Oud 21 mei 2007, 21:18   #312
Heftruck

Standaard

Citaat:
Och, ge weet toch wa'k bedoel hè ... ik ken ook homo's, kunt daar normaal tegen praten ... maar der zijn er die menen dat ze zich moeten profileren ... en neen, daar kan ik niet tegen ... ik ben helemaal geen homohater LOL, ge doet toch wat ge wilt en ge houd van wie ge wilt ... ik vind dat verwijfd gedrag er gewoon over ... ziet ge bijvoorbeeld Wim de Vilder op één al gelijk een janet doen? Nee hè! Inderdaad, die doet gewoon en geen probleem mee ...
Oei, oei. Hinderen verwijfde mannen je in je bestaan? Gaan er mensen van dood? Och, och, wat erg zeg!

Laat ze toch, ze doen geen vlieg kwaad.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 21:22   #313
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ja, dat hebben ze ook in Polen ... het gaat gewoon over het feit dat de Poolse regering (ministerie van onderwijs) haar lesjaarprogramma aanpast en hierin is er geen plaats meer om over homofelie een hel debat te orgnaiserne in scholen en ze willen er ook geen gespreksonderwerp meer van maken ...

Democratie IS NIET GELIJK AAN vrijheid om te zijn wie ge zijt ... dat hebt ge hier zelf verzonnen ... democratie heeft te maken met een meerderheidsregering die beslissingen neemt ... verder moeten ze in de Polen naar de grondwet kijken en deze laat dat toe ... als de meerderheid van de Poolse burgers het blijkbaar eens is met de stappen van de Poolse regering ... wie zijn wij dan als Belgen ... of de rest van Europa om te zeggen wat ze in Polen moeten doen? Ik zou zeggen, bemoei u met uw eigen zaken, laat in Polen de democratie haar werk doen ...
Ik steun elke mens die in opstand komt tegen het staatsapparaat en iedere andere vorm van onderdrukking, Pool of Belg. Democratie is een zoveelste vorm van dictatuur.

Niemand heeft recht op het leven van een ander, dat er nu een meerderheid achter staat of niet.
Oud 21 mei 2007, 21:30   #314
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Doki ..... Sluit je ogen ook niet voor de soms uitgesproken negatieve manier waarop schoolgaande jeugd aankijkt tegen homoseksualiteit, gewoon uit onwetendheid ....
Ik vind dat je dit niet erg gelukkig uitdrukt.

Voor EIGEN GEBRUIK kijk ik tegen homosexualiteit volkomen negatief aan maar bepaald niet uit gebrek aan informatie (ik neem aan dat je dat bedoelt met "onwetendheid")!

Iets anders is, dat ik vind dat geen mens onderdrukt of benadeeld mag worden voor iets waar hij andersdenkenden niet mee lastig valt.

Leven en laten leven; het is al zo kort.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 mei 2007 om 21:31.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 21:36   #315
Heftruck

Standaard

Citaat:
Laissez-faire anarcho-kapitalisme, mijn vriend.
Oud 21 mei 2007, 21:46   #316
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat je dit niet erg gelukkig uitdrukt.

Voor EIGEN GEBRUIK kijk ik tegen homosexualiteit volkomen negatief aan maar bepaald niet uit gebrek aan informatie (ik neem aan dat je dat bedoelt met "onwetendheid")!

Iets anders is, dat ik vind dat geen mens onderdrukt of benadeeld mag worden voor iets waar hij andersdenkenden niet mee lastig valt.

Dat je zelf een probleem hebt met homoseksualiteit gaat alleen jou aan, maar je moet eens voor jezelf nagaan waarom je daar zo negatief tegenaan kijkt. Vraag je ook eens af wat je eigenlijk zeker weet in verband met homo's en homoseksualiteit, en ga eens na of je in je kennissenkring zo'n mensen kent.

Als ik je goed begrijp zou je eigenlijk moeten toejuichen dat met tegenwoordig over homoseksualiteit spreekt in de school (niet in Polen natuurlijk, maar hier), want dat gaat juist die benadeling en onderdrukking tegen.
Oud 21 mei 2007, 22:03   #317
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blader nog eens rustig doorheen het topic. Je zal die uitleg vast wel tegenkomen!
Ik wacht nog altijd op uw uitleg waarom afwezigheid van een lessenpakket ten behoeve van een bepaalde groep een schending van de gelijke rechten zou zijn.

Wat zou er trouwens in dat lessenpakket moeten zitten? Het zou interessant kunnen zijn eens te weten hoe de homobeweging dit ziet qua inhoud en doelstelling.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 22:13   #318
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dat je zelf een probleem hebt met homoseksualiteit gaat alleen jou aan, maar je moet eens voor jezelf nagaan waarom je daar zo negatief tegenaan kijkt. Vraag je ook eens af wat je eigenlijk zeker weet in verband met homo's en homoseksualiteit, en ga eens na of je in je kennissenkring zo'n mensen kent.

Als ik je goed begrijp zou je eigenlijk moeten toejuichen dat met tegenwoordig over homoseksualiteit spreekt in de school (niet in Polen natuurlijk, maar hier), want dat gaat juist die benadeling en onderdrukking tegen.
Ik heb er geen "probleem" mee want houd me met het VERSCHIJNSEL niet bezig, wel indien nodig met Mensen.

Ja, plenty goede kennissen waarvan ik toevallig weet dat die "zo" zijn maar zij gedragen zich beschaafd en vallen geen "anderen" lastig. Van mensen die anderen/mij wel het leven bemoeilijk(t)en weet/wist ik mij snel genoeg te distanciëren.

In de grote achtergrond-families ken ik er 3 en ook die zijn probleemloos; "school" had daar geen inmenging in. Misschien bestaan er daar meer, die zelfs mij dan nog niet bekend zijn.

Nogmaals: die school moet hoogstens een reddingsboei bij de hand hebben voor niet-weerbare reeds-verdrukten (niet per se alleen maar homo's); geen "subcultuur" opdringen aan de meerderheid en geen "positieve discriminatie".
Oud 21 mei 2007, 22:14   #319
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op uw uitleg waarom afwezigheid van een lessenpakket ten behoeve van een bepaalde groep een schending van de gelijke rechten zou zijn.

Wat zou er trouwens in dat lessenpakket moeten zitten? Het zou interessant kunnen zijn eens te weten hoe de homobeweging dit ziet qua inhoud en doelstelling.
Lessenpakket? Ik heb niet gesproken over een lessenpakket.

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 22:15   #320
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Als (uitgebreid) hoofdstuk in een bredere beschouwing van de sexual revolution, lijkt zoiets me wel interessant. Daar kan een beschouwing van de huidige actualiteit (inzake recht en globale aanvaarding) rond het thema bijgevoegd worden. Eventueel een debat als afsluiter.

Dat is wat ik zou geven als leraar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be