Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De televisie moet de campagne redden.
Ja 7 25,00%
Neen 17 60,71%
Ja, ... maar 2 7,14%
Neen, ... maar 0 0%
Geen mening, 'k zou 't niet weten ... 2 7,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 13:58   #61
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het zou wel eens kunnen dat door die vertragingen aan de bouw van het stadion, het stadsbestuur alsnog bijspringt om een deel van de kosten te betalen. Het is namelijk zo dat in het stadsbestuur een aantal fervente Gentsupporters zitten.

Een paar jaar geleden heeft de stad Bergen ook een nieuwe voetbaltribune gebouwd voor de lokale club, onder goedkeurend oog van de plaatselijke burgemeester, Elio Di Rupo
Het is natuurlijk niet omdat je niet meer op papier de grote baas daar bent, dat ook zo in werkelijkheid is zeker niet in Wallonië
Oud 21 mei 2007, 14:00   #62
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Oh maar Rudy Aernoudt, die liberaal die dat boek heeft gescheven als tegenreactie op het Warandemanifest, geeft zelfs les aan de Handelswetenschappen aan de Hogent.
Iemand uit de richting Handelswetenschappen zelf zei me laatst echter dat de opleiding daar betere lesgevers kan gebruiken, omdat sommige docenten iets staan af te rammelen zonder dat ze precies niet altijd even goed weten wat ze nu...en welke naam hoor je dan opduiken? Aernoudt.
Je moet er trouwens goed bij opletten, want als hij weet dat je flamingant bent, moet je al heel goede antwoorden presenteren op je examen

Zelfde ook bij Vandelanotte: men zegt dat hij objectief is, veel oud-studenten en ex-studenten in de rechten aan de Ugent zeggen dan weer iets totaal anders. En het zijn niet enkel diegenen die bij hem gebuisd waren.
Wees gerust, er zitten 600 studenten in het 1ste jaar in de rechten. Vande Lanotte kent mij niet persoonlijk en hij weet dus ook niet dat ik flamingant ben.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:01   #63
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk niet omdat je niet meer op papier de grote baas daar bent, dat ook zo in werkelijkheid is zeker niet in Wallonië
Mijn vertrouwen in de Waalse politici, vooral in die van de PS is eindeloos
Oud 21 mei 2007, 14:04   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, ook al ben ik een voetballiefhabber, toch ben ik van mening dat het niet de taak is van de overheid om de bouw van een stadion te betalen. Dit zou uitsluitend een taak mogen zijn van privé-investeerders en de voetbalclub zelf.

Ik ben gewoon bezorgd dat de stad het Arteveldestadion mee zal helpen financieren, omwille van de jarenlange vertraging die het project heeft opgelopen door het gekibbel van de verschillende privé-investeerders.
True.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:06   #65
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie heeft trouwens dat traject van het fietspad in de Voskenslaan daar uitgemeten met die metalen "klinkers"? Je moet om de haverklap daar uitkijken dat je niet door een fietser wordt omvergereden
"verkeersveilig" noemt men dat dan?
Klopt, er is idd iets mis met dat fietspad aan de Voskenslaan, je kan het nauwelijks onderscheiden van het voetpad.

De Gentse binnenring is trouwens ook onveilig voor de fietsers zelf. Eind vorig jaar werden 2 meisjes (18 en 19 jaar) doodgereden aan de Rooigemlaan en de Nieuwevaart. Ook daar zou het bestuur iets aan moeten doen.
Oud 21 mei 2007, 18:22   #66
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En ook zo beschamend...Van De Lanotte, mensen toch, ...en dat is dan docent aan de Ugent voor onder andere grondwettelijk en administratief recht? Je zal er maar student bij zijn en eigenlijk ontdekken dat B-H-V niet langer zo mag blijven en dan net horen van diezelfde docent dat het eigenlijk voor hem niet hoeft...je zou toch meteen alle credibiliteit in die man verliezen! Of ooit al een docent accountancy/boekhouding een les horen beginnen: "...en vandaag gaan we eens zien hoe je de fiscus eens met een kluitje in het riet kan sturen zodat ze volgen jaar nog altijd aan het zoeken zijn ergens in Timboektoe"?
Hij doceert staatsrecht en grondwettelijk recht. Je hebt groot gelijk, het is onbegrijpelijk dat uitgerekend een prof grondwettelijk recht niet wakker ligt van de naleving van de ... grondwet.

Maar ja, in dit land kan blijkbaar alles[/quote]

Het moet ook hem duidelijk zijn dat het niet naleven van het arrest van het arbitragehof (Grondwettelijk Hof) het Belgisch federale bestel uit evenwicht haalt. Zonder de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde blijft de grondwet een vodje papier, met alle gevolgen vandien voor onze democratische staat.
Iedereen weet dat in het geval van Nijvel of een Franstalig belang het arrest onverwijld was uitgevoerd. Waarom kon de onmiddellijke splitsing van bevoegdheden voor de wapenleveringen aan Nepal of de Francorchampswet ? Uitspraken als die van VdL zeggen veel over onverantwoorde machthonger van de Paarse excellenties en 8 jaar Paars heeft ons land in een crisis gestort, net zoals in Nederland na Paars.

De hulp- en sleepdiensten van VTM (van stichter-aandeelhouder Verhofstadt) of staatszender VRT, waar logebroeder Siegfried de lakens uitdeelt, maken de situatie alleen maar schrijnender. Wat is het democratisch gehalte van verkiezingsinformatie, als de dienst voor 2/3 wordt uitgemaakt door partijen die geen 40 % vertegenwoordigen van de kiezers. Waar zit de objectieviteit als democratische parlementsverkiezingen met acht partijen worden voorgesteld als presidentsverkiezingen met drie kandidaten ? In ons land is bij de federalle verkiezingen noch een president, noch een premier te verkiezen...

Laatst gewijzigd door Pol : 21 mei 2007 om 18:31.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 18:43   #67
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Je kan er gaan neermaaien zoals Van Temsche maar dan blijven er nog altijd over.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 18:45   #68
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb in stukjes zo'n 10 minuten gekeken. Ongehoord voor ik de aanvallen op Leterme.
Ook dat van de wet-Lejeune...die man begreep volgens mij niet eens wat Leterme daar vertelde. Ik kreeg dan ook spontaan de vraag: weet die eigenlijk wel wat die wet inhoudt, buiten dat zinnetje waarin 1/3 in voorkomt...?
Nu goed, om deze man te plezieren: beeld je een menselijk drama in (verkrachting, moord, ...) en je kan de dader nog net te grazen nemen door hem nog net om het hoekje te helpen. 12 jaar cel wegens doodslag, terwijl je toen uit emotie handelde en eigenlijk geen gevaar bent voor de maatschappij. Maar how wacht eens even: je moet 12 jaar doorbrengen bij moordernaars, overvallers, ... ipv 4... die vier jaar zullen misschien nog net lukken, maar na 12 jaar...amai, dan zal je pas een gevaar zijn voor de maatschappij, die wandelende tikkende bom die je dan bent... .
Het was met andere woorden niet meteen de slimste van de hoop.
Ik vond Letermes antwoord typische tsjevenpraat.

Citaat:
En ook zo beschamend...Van De Lanotte, mensen toch, ...en dat is dan docent aan de Ugent voor onder andere grondwettelijk en administratief recht? Je zal er maar student bij zijn en eigenlijk ontdekken dat B-H-V niet langer zo mag blijven en dan net horen van diezelfde docent dat het eigenlijk voor hem niet hoeft...je zou toch meteen alle credibiliteit in die man verliezen! Of ooit al een docent accountancy/boekhouding een les horen beginnen: "...en vandaag gaan we eens zien hoe je de fiscus eens met een kluitje in het riet kan sturen zodat ze volgen jaar nog altijd aan het zoeken zijn ergens in Timboektoe"?
VDL heeft eerder al gezegd dat voor hem de bal in het kamp van de franstaligen ligt.
Het is een tactische keuze.
Oud 21 mei 2007, 18:48   #69
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Citaat:
Ik studeer rechten aan de Ugent (zit in het 1ste jaar) en heb dus ook les van Van De Lanotte. Hij doceert staatsrecht en grondwettelijk recht. Je hebt groot gelijk, het is onbegrijpelijk dat uitgerekend een prof grondwettelijk recht niet wakker ligt van de naleving van de ... grondwet.

Maar ja, in dit land kan blijkbaar alles
Dat een actief politicus het brein mag wat komen vergiftigen van onze studenten is al een parlementaire vraag op zich waard.

Ofwel geef je in alle eerlijkheid en objectiviteit les, ofwel speel je minister, maar de 2 combineren is iets wat voor mij niet kan.
Ik las vandaag een quote van VDL waarin hij beweert altijd met 5 dingen tegelijk bezig te zijn: als hij op de universiteit zit, is hij ook bezig met de begroting en met het Oostendse basketbal.
Fijn voor studenten om dat te horen.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 21 mei 2007 om 18:49.
Oud 21 mei 2007, 18:55   #70
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ja, dat gerucht heb ik ook al vaak gehoord. En dat hij daar stadsgelden heeft voor gebruikt enzo.

Nog nooit in de gewone pers gezien, though. Net zomin op een of andere gewone bron.
Tja, de heilige koe voetbal.
Vandaag heeft Bert Anciaux aangekondigd nog maar eens wat belastinggeld te pompen in een sector waarin door sommigen gigantisch veel geld verdiend wordt.

Bron: De Morgen

Citaat:
Vlaams minister van sport Bert Anciaux gaat - onder voorwaarden - tien miljoen euro investeren in de jeugdopleiding van het Vlaamse voetbal. De nadruk ligt wel degelijk op het Vlaamse voetbal, want de minister wil tegen volgend jaar dat er een Vlaamse voetballiga komt, los van de Belgische Voetbalbond, die dus opgesplitst moet worden.
Anders draait Anciaux de geldkraan dicht. Als die Vlaamse liga er wel komt, zoals afgesproken met de bond, zal de Vlaamse Gemeenschap haar financiële steun optrekken tot 6,1 miljoen euro per jaar.

"De recente resultaten van de jeugdploegen in internationale toernooien bewijzen dat er in Vlaanderen wel degelijk voldoende voetbaltalent is", zegt Bert Anciaux. "De Vlaamse regering moet er mee voor zorgen dat we dat talent koesteren en begeleiden. Ik steek mijn nek uit om die investeringen de volgende drie jaar mogelijk te maken. De bond moet er voor zorgen dat de Vlaamse overheid ook daarna de clubs in Vlaanderen en Brussel steunt en daarvoor is er een Vlaamse vleugel nodig." (dm)
Oud 21 mei 2007, 19:26   #71
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik las vandaag een quote van VDL waarin hij beweert altijd met 5 dingen tegelijk bezig te zijn: als hij op de universiteit zit, is hij ook bezig met de begroting en met het Oostendse basketbal.
Fijn voor studenten om dat te horen.
Ik heb dat citaat ook gelezen en ik kon er toch ook niet mee lachen.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 21 mei 2007 om 19:27.
Oud 21 mei 2007, 19:38   #72
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Ik moet zeggen dat de campagne van Groen! tot nu toe zeer geslaagd is, dus bij ons moeten we het niet redden.
Oud 21 mei 2007, 20:41   #73
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mij verbaast het ook dat Van De Lanotte nog tijd heeft om les te komen geven.

Toch is de universiteit redelijk neutraal. In het 1ste semester heb ik les gehad van Boudewijn Bouckaert, medestander van Dedecker en die kun je toch moeilijk links noemen.
Ik heb les van een Vlott'er, iemand die vrij katholiek is (priester in een vorig leven), een vrij liberaal ingesteld iemand en een zuivere sp.a'er.
Dus ja, ik deel die mening. (En A'pen heeft ook Mathias Storme. ^^)[/quote]

Verbaasd dat VDL nog tijd heeft om les te geven? Als hij er al is ja. Hij geeft nog één vak, zoals al die politici die prof zijn. Ze willen een hoge politieke post, maar toch ook nog hun professorenstoel behouden, dus geven ze nog één vakje. 'k Heb dat ook nog meegemaakt met gouverneur Balthazar (SP.A). Man, wat een incompetente zak was me dat! Kon gewoon geen les geven. Studenten die hem wilden spreken moesten een afspraak met hem maken op het gouvernementsgebouw, waar het gebeurde dat men na een uur wachten tot een studente zei 'sorry, maar de gouverneur heeft toch geen tijd, de afspraak wordt afgelast'. Diezelfde prof Balthazer verklaarde dan in de Knack "ik heb altijd dicht bij mijn studenten gestaan"
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 20:44   #74
stropdrager
Minister-President

Standaard

VDL geeft 2vakken, in het 1ste en het 2de jaar. De meeste lessen was hij aanwezig, maar lang niet alle. De praktische oefeningen werden gedoceerd door zijn assistente.
Oud 21 mei 2007, 20:51   #75
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
VDL geeft 2vakken, in het 1ste en het 2de jaar. De meeste lessen was hij aanwezig, maar lang niet alle. De praktische oefeningen werden gedoceerd door zijn assistente.
Ik veronderstel dat hij zeer goed bereikbaar is voor zijn studenten
Oud 21 mei 2007, 20:53   #76
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik veronderstel dat hij zeer goed bereikbaar is voor zijn studenten
Al de vragen worden gesteld aan de assistente. VDL is idd onbereikbaar.
Oud 21 mei 2007, 20:54   #77
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Al de vragen worden gesteld aan de assistente. VDL is idd onbereikbaar.
tja, vind ik dus niet kunnen hé.

A propos, jij bent nog student. Moet jij nu niet blokken?
Oud 21 mei 2007, 20:57   #78
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
tja, vind ik dus niet kunnen hé.

A propos, jij bent nog student. Moet jij nu niet blokken?
Ja, ik moet nu eigenlijk blokken, strafrecht. Dit forum is eigenlijk wel verslavend
Oud 21 mei 2007, 21:02   #79
duncan
Banneling

Standaard

ACHTUNG - moeten schreef men hé ni MOGEN .

Alez allemol op in de rij gaan staan

Welke campagne ?! lol

Laatst gewijzigd door duncan : 21 mei 2007 om 21:03.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 21:06   #80
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Ja, ik moet nu eigenlijk blokken, strafrecht. Dit forum is eigenlijk wel verslavend
Ha, je weet het.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be