Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2007, 18:48   #1
skaldis
Banneling

Standaard Islamitisch middelbaar onderwijs in Molembeek

Nu gaan de moslims zelf het zeventig punten programma van het Blok gaan uitvoeren. Ik begrijp het niet meer. In Antwerpen zou men ook reeds bezig zijn om nieuwe middelbare scholen op te richten, islamitische. Dat zal zeker helpen om de taalachterstand weg te werken. Ik zie daar echt geen voordelen in.

bron VRT-nieuws 28 mei 2007

Laatst gewijzigd door skaldis : 28 mei 2007 om 18:49.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 20:07   #2
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Het erge is dat je binnenkort als werkgever of verhuurder zelf geen vrijheid meer hebt om aan te nemen wie je wil. Ondertussen moet iedereen wel de vrijheid ( lees "kansen" ) hebben om met zijn leven te doen wat hij wil.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 20:53   #3
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Tja Molenbeek zeg je. Dat is al lang geen Molenbeek meer maar Molerokko.

Hind Fraihi undercover in Molenbeek
Oud 28 mei 2007, 21:17   #4
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het is een nationale reactie op de eerdere afwimpelingen om een Islamitische stroming in het onderwijs toe te laten.

Dus..

Wordt er het mom van privé onderwijs maar dan voor grotere groepen, islamitisch onderwijs voorzien. Het voldoet aan de opgelegde normen...

... dus er is geen bal dat de mengelpot-culturisten er tegen kunnen doen .....

Elke morgen een gebedje voor de arme palestijnse kinderen onderdruk door het juk van de Joden en de Westerse bondgenoten dat de les wiskunde vooraf gaat Een islamitisch ideaal met toekomstperspectieven.
Oud 28 mei 2007, 22:41   #5
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Zie, dit krijg je als je hoofddoeken verbied.
De overheid heeft absoluut geen zaken met hoe mensen zich kleden!
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:47   #6
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ga dat o.a. in Turkije zeggen waar hoofddoeken verboden zijn op openbare plaatsen. Ataturk wist wat isalm was en heeft kordate noodzakelijke maatregelen genomen. Hier beseffenb de huidige machthebbers niet wat islam werkelijk is. En dan krijg je zulke uitspraken.
Scholen hebben het rechgt te eisen dat hoofddeksels uit beleefdheid in de klas worden afgezet en dit is voor iedereen. Moslims moeten niet op speciale privileges rekenen. De overheid (net zoals andere werkgevers) heeft het recht te eisen dat haar werknemers geen opzichtige symbolen dragen. Net zoals men het niet zal dulden dat werknemers uitgedost zoals punkers met groen gekleurde hanekam op het werk verschijnen.

Er zijn grenzen aan verdraagzaamheid. Die grens is reeds lang overschreden !

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2007 om 22:48.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 22:58   #7
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ga dat o.a. in Turkije zeggen waar hoofddoeken verboden zijn op openbare plaatsen. Ataturk wist wat isalm was en heeft kordate noodzakelijke maatregelen genomen. Hier beseffenb de huidige machthebbers niet wat islam werkelijk is.
Ja, turkije is echt wel een fantastisch land, een voorbeeld van democratie.

Citaat:
En dan krijg je zulke uitspraken.
Scholen hebben het rechgt te eisen dat hoofddeksels uit beleefdheid in de klas worden afgezet en dit is voor iedereen. Moslims moeten niet op speciale privileges rekenen. De overheid (net zoals andere werkgevers) heeft het recht te eisen dat haar werknemers geen opzichtige symbolen dragen. Net zoals men het niet zal dulden dat werknemers uitgedost zoals punkers met groen gekleurde hanekam op het werk verschijnen.

Er zijn grenzen aan verdraagzaamheid. Die grens is reeds lang overschreden !
Wij verschillen hierover duidelijk van mening, ik vind dat mensen het recht moeten hebben alles te dragen wat ze willen, zolang het anderen niet in gevaar brengt. En ja, ik vind dat mensen ook hakenkruizen moeten mogen dragen (zo kun je meteen de gekken van de rest onderscheiden).
Oud 28 mei 2007, 23:08   #8
smiley

Standaard

Citaat:
Ja, turkije is echt wel een fantastisch land, een voorbeeld van democratie.
Dat komt omdat zij daar met islam te maken hebben. Een perfecte democratie is met een totalitaire onverdraagzame ideologie zoals islam niet mogelijk. Er is zelfs een leger voor nodig om de seculiere staat in stand te houden. Het zou bij de verdraagzamen tot in het absurde een lichtje moeten doen branden, het zou een waarschuwiong moeten zijn over wat jullie hebben binnengehaald en maar blijven de hand boven het hoofd houden maar tevergeefs....

Citaat:
Wij verschillen hierover duidelijk van mening, ik vind dat mensen het recht moeten hebben alles te dragen wat ze willen, zolang het anderen niet in gevaar brengt. En ja, ik vind dat mensen ook hakenkruizen moeten mogen dragen (zo kun je meteen de gekken van de rest onderscheiden).
Ik zie iemand met een bruin of zwart hemdje waarop een hakenkruis prijkt ook liever niet. Er zijn grenzen aan verdraagzaamheid. En ik wens ook niet bediend te worden door een punker met groene hanenkam aan de kassa of aan het loket. Laat mij eens raden, jouw stem gaat zeker naar groen ?
Oud 28 mei 2007, 23:19   #9
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat zij daar met islam te maken hebben. Een perfecte democratie is met een totalitaire onverdraagzame ideologie zoals islam niet mogelijk. Er is zelfs een leger voor nodig om de seculiere staat in stand te houden. Het zou bij de verdraagzamen tot in het absurde een lichtje moeten doen branden, het zou een waarschuwiong moeten zijn over wat jullie hebben binnengehaald en maar blijven de hand boven het hoofd houden maar tevergeefs....
Daarnet zij je nog (terecht) dat turkije een seculiere staat is. Islam wordt dara gebruikt door het leger om de touwtjes in handen te houden. Daar heb je nu dus een ruwe keuze tussen een seculiere, militaire staat of een religieuze islamstaat. Geen van de twee keuzen is echt aantrekkelijk.

Citaat:
Ik zie iemand met een bruin of zwart hemdje waarop een hakenkruis prijkt ook liever niet. Er zijn grenzen aan verdraagzaamheid. En ik wens ook niet bediend te worden door een punker met groene hanenkam aan de kassa of aan het loket. Laat mij eens raden, jouw stem gaat zeker naar groen ?
Ik wens ook niet bediend te worden door een nazi met een hakenkruis op zijn hemd, maar zolang het bij hakenkruizen dragen blijft, valt het mee.
En nee, mijn stem gaat niet naar groen
Oud 28 mei 2007, 23:25   #10
smiley

Standaard

Citaat:
Daarnet zij je nog (terecht) dat turkije een seculiere staat is. Islam wordt dara gebruikt door het leger om de touwtjes in handen te houden. Daar heb je nu dus een ruwe keuze tussen een seculiere, militaire staat of een religieuze islamstaat. Geen van de twee keuzen is echt aantrekkelijk.
Neem de macht van het leger in Turkije weg en de islam heeft terug vrij spel en zal Turkije binnen de kortste keren weer tot een islamitische staat omvormen. Democratie en islam is een Contradictio in terminis .
Oud 28 mei 2007, 23:33   #11
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Neem de macht van het leger in Turkije weg en de islam heeft terug vrij spel en zal Turkije binnen de kortste keren weer tot een islamitische staat omvormen. Democratie en islam is een Contradictio in terminis .
En nu heb je een leger dat geen tegenstand duldt.
Snap je mijn punt? Het probleem dat ik heb met jouw discours is dat je het ene onverdraagzame discours wil counteren met het andere.
Oud 28 mei 2007, 23:43   #12
smiley

Standaard

Citaat:
En nu heb je een leger dat geen tegenstand duldt.
Snap je mijn punt? Het probleem dat ik heb met jouw discours is dat je het ene onverdraagzame discours wil counteren met het andere.
Dat is het nu juist. Het is onverstandig om verdraagzaam te zijn voor het onverdraagzame. Het was destijds onverstandig van Chaimberlin om verdraagzaam te zijn en alsmaar toegevingen te doen aan Hitler en zijn nazisme in de hoop om aldus de vrede te kunnen bewaren. Onverdraagzaamheid kan je alleen maar counteren met onverdraagzaamheid. Dat heeft Chaimberlin mogen ondervinden.
Oud 29 mei 2007, 08:56   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemdelingen hebben hier niet de regels en de wetten te stellen, net zoals wij dat ook niet moeten doen in hun landen!
Die moslimpest moet zeer dringend een halt worden toegeroepen, het is nu al erg genoeg! Niemand verplicht hen om hier te blijven rondlopen. Zagen en klagen en voor problemen zorgen en heel hun familie en het halve dorp naar hier sleuren via leugens en gefoefel, want het is hier toch allemaal zo slecht en ze worden hier zo slecht behandeld nietwaar?
O ja: ik vergat het bijna. Eigenlijk komen ze naar hier om grotendeels of helemaal op onze kosten te leven terwijl ze hier hun "eigen maatschappij + alles wat erbij hoort" er nog bovenop willen gooien!
Eigenlijk weer een voorbeeld van het feit dat dat soort godsdienstige gekken van geen wijken weten en steeds maar verder zullen doen tot ze onze maatschappij helemaal naar hun hand hebben gezet.
En dat dank zij een stelletje politici die hun eigen volk bedriegen en poco's allerhande die voor de rest van de hypocrisie zorgen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 09:59   #14
An Arkos
Minister

Standaard

Jij kunt nu echt geen degelijk argument formuleren.
Je antwoord is gewoon een scheldtirade, zo komen we nergens.
Oud 29 mei 2007, 10:10   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en met het huidige beleid kom je overal natuurlijk! Zelfs in islamitische streken zonder de grens te moeten oversteken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:21   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef hier inderdaad geen "argumenten"! Ik doe beter: ik geef "vaststellingen"! Daarvoor hoef je enkel je ogen en oren open te zetten, te kijken en te lezen. Wanneer ik "vaststel" dat iets "groen en vierkant" is, dan moet ik daar toch geen "argument" aan toe voegen?
Jij weerlegt ondertussen geen jota van wat ik beweerde, en zovelen met mij, "vaststellen", tenzij het links laten liggen en vlug weer over iets anders beginnen...
Je hebt het over een "scheldtirade", en daar geef ik je gelijk! Gewoon discussiëren haalt blijkbaar al lang niets meer uit en dient enkel om telkens opnieuw van nul te vertrekken in de discussie terwijl de zaken ondertussen steeds maar erger worden! Had ik misschien de loftrompet moeten afsteken over bepaalde aspekten van de ons opgedrongen multicul?
"... zo komen we nergens":ook hier geef ik je gelijk! Er moet dringend ingegrepen worden, want we zitten met een rollende problemen-sneeuwbal die steeds maar groter zal worden. Laten we de democratie en haar verworvenheden redden terwijl het misschien nog kan.

Laatst gewijzigd door andev : 29 mei 2007 om 10:26.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:30   #17
An Arkos
Minister

Standaard

En jij hebt hier een oplossing voor? een endlösung?
Oud 29 mei 2007, 10:51   #18
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Scholen dienen in de eerste plaats onderwerpen te onderwijzen die dienen voor de toekomst van het kind.

in geen enkel opzicht hoort een religieus thema thuis in een school tenzij je de geschiedenis wilt uitleggen van een religie maar verder hoort religie niet meer thuis in een school.

En of dit nu een islamitische of katholieke of joodse school is maakt me geen bal uit. religie is vrij te kiezen door elk individu en hoort niet te worden opgelegd en te onderwezen worden door scholen die subsidies krijgen van de overheid en dus het belastingsgeld van alle mensen.

Dus sluiten die scholen zo simpel is het.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:54   #19
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er op het nieuws gisterenavond over horen praten nl. dat de inrichters de school "open" houden voor niet-moslims "die het islamietisch pedagogisch project aanvaarden". Ook van regeringszijde nl. het Brussels gewest uit kwam er een stellingname nl. "dat de school de wettelijke belgische programma's en eindtermen te volgen heeft".

Nu kennen we in ons land een systeem waar ieder vrij is om "ideologisch gekleurde" scholen te openen - zo bestaat er Joods, Katholiek, Protestants en ik geloof ook reeds "Turks-Islamietisch" onderwijs (als we op de godsdienst afgaan). Maar er zijn ook "systeemscholen" zoals Freinet en Steineronderwijs.

Ik heb geen idee van de aantallen "andersdenkenden" die hun kinderen naar een of andere instelling sturen ; het schijnt dat vele Moslims hun kinderen bij voorkeur naar katholieke scholen sturen omdat ze de religieuze inspiratie appreciëren & geen moslimalternatief in de buurt hebben.

Door hun stedelijkheid zitten de meeste joodse kinderen netjes in joodse scholen op de meer "vrijzinnige" joden na die dan naar openbare scholen gaan (waar rabbi's het vak "joodse godsdienst" geven).

DE roep naar lekenstaat, lekenonderwijs in de openbare scholen en de hetze tegen "religieuze symboliek" is eigenlijk een bedreiging voor het
uitoefenen van de functie "ontmoetingsplaats" van het openbaar onderwijs. In principe kunnen de "religieus-doctrinair" geïnspireerde scholen van een absoluut verbod afstappen door bv. alle reliegieus-geïnspireerde drachten toe te staan of de religieuze symbolen selectief toe te laten, verplicht te stellen of te verbieden. Hier komt de vraag om de hoek kijken hoe groot het succes zou zijn van een islamietische school dat de boerka zou verplichten..

Overigens dacht ik dat gemengd onderwijs in België een verplichting geworden was, wat dus meisjes en/of jongensscholen gescheiden volgens sexe onmogelijk maakt (tenzij men voor privé onderwijs thuis kiest, wat perfect mogelijk is). Eveneens zijn "zwemlessen" dacht ik ook in de eindtermen een verplichting (indien niet : worden mooslima's die uit religieuze overwegingen zouden weigeren te leren zwemmen wel erg benadeeld).

Ten slotte : ik zag eens en intervieuw met een jongetje uit een joodse school die de zegeningen van een joodse staat (Israël) dus omschreef als het genoegen om volkomen vrij te zijn van "niet-kooshere" dreiging, men kan er volgens hem gerust in een winkel gaan en etenswaren komen zonder zich zorgen te hoeven maken of wat men koopt nu "zuiver" is of niet. De moeilijkheid van de verdraagzaamheid blijft inderdaad het probleem van omgang met die mensen die er van jongs af van doordrongen worden dat zij "de beste soort mensen" zijn al dan niet "door god zelf uitverkoren" ... (dat geldt niet uitsluitend voor joden en andere ariërs)
Oud 29 mei 2007, 10:55   #20
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Scholen dienen in de eerste plaats onderwerpen te onderwijzen die dienen voor de toekomst van het kind.

in geen enkel opzicht hoort een religieus thema thuis in een school tenzij je de geschiedenis wilt uitleggen van een religie maar verder hoort religie niet meer thuis in een school.

En of dit nu een islamitische of katholieke of joodse school is maakt me geen bal uit. religie is vrij te kiezen door elk individu en hoort niet te worden opgelegd en te onderwezen worden door scholen die subsidies krijgen van de overheid en dus het belastingsgeld van alle mensen.

Dus sluiten die scholen zo simpel is het.
Is dat ook uit de filosofie van "CAP" ?? maw geen religie op de scholen ??

Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 mei 2007 om 10:55.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be