Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2007, 11:11   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Wat een flauwekul met al onze regeringen. Wordt eens tijd dat men eens normaal gaat doen en gewoon 1 regering heeft voor geheel België.
Dat men zo van een taal steeds een probleem maakt. Stel je voor dat de een iets meer zou krijgen..... Ik moet vaststellen dat het steeds zieliger wordt in ons land. We zijn toch allemaal mensen !!!
Verplicht gewoon 2 taligheid voor iedereen en verkwist het geld niet aan al die regeringen, die elkaar eigenlijk toch maar in de weg staan.

Overal komt een multiculturele maatschappij. En wij kunnen in dit kleine landje nog niet eens gewoon met elkaar communiceren.
Ik vraag me af als iemand zo een verklaringen uitstuurt of deze niets van geschiedenies kent of een absolute debiel is.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:11   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is mr Y ????
PS Bruno is niet back (denk ik, wie dat ook mag wezen)
Te opvallend, jongen.

En daarmee sluit ook ik af.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:12   #23
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hans I le Grand spreekt ook over de twee talen van dit land. Merkwaardig toch dat de belgicisten nog steeds niet weten welke ambtelijke talen er in dit land zijn. Besmetten ze elkaar met het virus der onwetendheid?
Het probleem is niet bij de duitstallige gemeenschap. Zij spreken immers al Nederlands en Frans. Ook zijn ze niet echt bezig met afsplitsingen.
Maar je hebt wel een punt !

Laatst gewijzigd door de kat : 1 juni 2007 om 11:13.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:15   #24
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Te opvallend, jongen.

En daarmee sluit ook ik af.
Komt Bruno dan uit Limburg???
Maarja, eigenlijk vind ik het wel wee grappig hoe mensen conclusies trekken, zonder expleciet over de juiste info te beschikken.
Oud 1 juni 2007, 11:17   #25
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

België, een zielig zootje !
Je start met België een zielig zootje te noemen, iets waar weinigen je zullen op tegenspreken.
Anderzijds wil je het behoud van diezelfde staat !
Logisch is dat niet.
Trouwens wat de tweetaligheid betreft, weten we nu al 177 jaar wat de franstaligen in dit land daarmee bedoelen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:19   #26
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik vraag me af als iemand zo een verklaringen uitstuurt of deze niets van geschiedenies kent of een absolute debiel is.
Alles mag je je natuurlijk afvragen. Dat is immers altijd goed omjezelf verder tot ontwikkeeling te brengen.
Maar op dit moment is het echt belachelijk hoe dit kleine landje geregeerd wordt.
Trouwens het woord debiel wordt al decenia niet meer gebruikt in de mentaalgehandicaptenzorg
Oud 1 juni 2007, 11:21   #27
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Je start met België een zielig zootje te noemen, iets waar weinigen je zullen op tegenspreken.
Anderzijds wil je het behoud van diezelfde staat !
Logisch is dat niet.
Trouwens wat de tweetaligheid betreft, weten we nu al 177 jaar wat de franstaligen in dit land daarmee bedoelen.
Ook een zootje kan potentie hebben om tot iets moeis uit te groeien.
Oud 1 juni 2007, 11:29   #28
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook een zootje kan potentie hebben om tot iets moeis uit te groeien.
Maar na 177 jaar inspanningen moet ik je gelijk geven : het is en blijft een zootje !
En om nog meer tijdverlies te vermijden kan met beter splitsen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:29   #29
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Alles mag je je natuurlijk afvragen. Dat is immers altijd goed omjezelf verder tot ontwikkeeling te brengen.
Maar op dit moment is het echt belachelijk hoe dit kleine landje geregeerd wordt.
Trouwens het woord debiel wordt al decenia niet meer gebruikt in de mentaalgehandicaptenzorg
Heb je je al ooit eens afgevraagd hoe het zover gekomen is ?

Je weet toch wel dat bvb. in de WO I de soldaten Nederlandstalig waren en de officieren Franstalig. Ze konden elkaar niet verstaan en de officieren stuurden de Vlamingen recht de dood in omdat ze elkaar niet verstonden. Of in de jaren 50 toen je op de Vlaamse middelbare school enkel en alleen Frans mocht spreken of je werd van school gestuurd. ...

Denk dus eerst eens na vooraleer je een uitspraak doet waarover je niet veel kent.
Oud 1 juni 2007, 11:32   #30
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Heb je je al ooit eens afgevraagd hoe het zover gekomen is ?

Je weet toch wel dat bvb. in de WO I de soldaten Nederlandstalig waren en de officieren Franstalig. Ze konden elkaar niet verstaan en de officieren stuurden de Vlamingen recht de dood in omdat ze elkaar niet verstonden. Of in de jaren 50 toen je op de Vlaamse middelbare school enkel en alleen Frans mocht spreken of je werd van school gestuurd. ...

Denk dus eerst eens na vooraleer je een uitspraak doet waarover je niet veel kent.
Goed idee zeg ! Om gewoon maar door te gaan als een kip zonder kop en geen oplossing te crieeren voor een simpel communicatie probleem.

Proficiat !!!!
Oud 1 juni 2007, 11:40   #31
Geertje

Standaard

Citaat:
Goed idee zeg ! Om gewoon maar door te gaan als een kip zonder kop en geen oplossing te crieeren voor een simpel communicatie probleem.

Proficiat !!!!
Wat is je oplossing dan ? Iedereen frans beginnen spreken, want dat creëer je met jouw oplossing. De theorie is namelijk anders dan de praktijk.
Oud 1 juni 2007, 11:43   #32
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Proficiat !!!!
Simpele.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:48   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu wordt het enkel nog gebruikt om dissidenten van het regime mee te definiëren.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:49   #34
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat is je oplossing dan ? Iedereen frans beginnen spreken, want dat creëer je met jouw oplossing. De theorie is namelijk anders dan de praktijk.
De praktijk wordt gewoon moeilijk gemaakt. En hoezo iedereen Frans. Zoals ik al eerder vermelde: Frans en Nederlands.
Het is de jeugd die het moet gaan doen. Deze generatie is eigenlijk zo goed als verpest om hier effectief iets aan te doen. Er worden teveel oude koeien bovengehaald en het is altijd: maar dan, als, dat. Nee. Gewoon beginnen ermee. Weg met dat stupide taalprobleem en dat onderscheid maken. Verplichten op elke vorm van onderwijs en overheidsinstelling.
En gaan beginnen met samenwerking i.p.v. tegenwerking. Samen staan we sterker. Dit geld voor elke gemeenschap zowel de franstalige, duitstalige, nederlandstalige en west-vlaamsetalige gemeenschap

Laatst gewijzigd door de kat : 1 juni 2007 om 11:49.
Oud 1 juni 2007, 11:50   #35
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De praktijk wordt gewoon moeilijk gemaakt. En hoezo iedereen Frans. Zoals ik al eerder vermelde: Frans en Nederlands.
Het is de jeugd die het moet gaan doen. Deze generatie is eigenlijk zo goed als verpest om hier effectief iets aan te doen. Er worden teveel oude koeien bovengehaald en het is altijd: maar dan, als, dat. Nee. Gewoon beginnen ermee. Weg met dat stupide taalprobleem en dat onderscheid maken. Verplichten op elke vorm van onderwijs en overheidsinstelling.
En gaan beginnen met samenwerking i.p.v. tegenwerking. Samen staan we sterker. Dit geld voor elke gemeenschap zowel de franstalige, duitstalige, nederlandstalige en west-vlaamsetalige gemeenschap
Nog maar eens...simpele, kortzichtige geest.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:51   #36
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

West-Vlaams talige gemeenschap? wtf

vandaag zaten er rasechte Brusselaars op mijn trein, ze spraken Nederlands en Frans door mekaar ... is dat je einddoel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:54   #37
Geertje

Standaard

Citaat:
Als ooit eens gewerkt in een Brussels bedrijf ? Iedereen spreekt er de twee talen, zogezegd. Maar de franstaligen spreken enkel hun frans en de Vlamingen passen zich aan. DAT ga je dan creëren in België.
Oud 1 juni 2007, 11:57   #38
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een flauwekul met al onze regeringen. Wordt eens tijd dat men eens normaal gaat doen en gewoon 1 regering heeft voor geheel België.
Dat men zo van een taal steeds een probleem maakt. Stel je voor dat de een iets meer zou krijgen..... Ik moet vaststellen dat het steeds zieliger wordt in ons land. We zijn toch allemaal mensen !!!
Verplicht gewoon 2 taligheid voor iedereen en verkwist het geld niet aan al die regeringen, die elkaar eigenlijk toch maar in de weg staan.

Overal komt een multiculturele maatschappij. En wij kunnen in dit kleine landje nog niet eens gewoon met elkaar communiceren.

als dat niet volledig correct is.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 11:59   #39
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Moest iedere "Belg" plots min of meer perfect tweetalig Nederlands - Frans zijn, is er volgens mij het grote gevaar dat de ene taal (het Frans) wordt beschouwd als "chic" en het Nederlands wordt beschouwd als "boerentaal"! Zie het verleden ....

Daarom ben ik hier tegen, kijk wat er in Brussel is gebeurd met die "tweetaligheid" .... Mag nie in heel "België" gebeuren!
en gezien de internationale dominantie van het Engels ben ik nog meer tegen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 1 juni 2007 om 11:59.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 12:00   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dag Bruno. Mag ik u er vriendelijk doch vastberaden op wijzen dat ik als enige de forumkat mag worden genoemd?

Meer woorden maak ik er echt niet aan vuil.
Bruno of niet, hij heeft gelijk (en 't zou me verwonderen dat Bruno "seperatisme" zou schrijven)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be