![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stemt u? | |||
| PvdA |
|
18 | 28,57% |
| CAP |
|
24 | 38,10% |
| Sp.a |
|
11 | 17,46% |
| Groen! |
|
10 | 15,87% |
| Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mij duidt dit er op aan dat ze CAP en co verwaarloosbaar vinden en voor zover ze kunnen zullen negeren. Goed weten we tenminste waar we aan toe zijn en geen energie in moeten steken. |
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
Vreemdeling
|
Het zou zot zijn om daar geen energie in te steken. Het staat nog niet zwart op wit dat PVDA niet wil weten van een of andere vorm van samenwerking. Officieel luidt het 'de hand blijft uitgestoken'. Dat is ook het standpunt van CAP.
|
|
|
#463 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#464 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#465 |
|
Vreemdeling
|
En die hun eigen principe van 'basisdemocratie' verraadt door de 5% kiesdrempel mee goed te keuren, die hun eigen 'pacifistisch' principe verraadt door de wapenleveringen aan Nepal te laten passeren etc...
|
|
|
#466 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
op den duur hou je niemand meer over, want elke politici moet af en toe iets toegeven als hij in een coalitie wilt blijven. zuiver blijven kan niet hoor, zelfs niet met een absolute meerderheid.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#467 |
|
Vreemdeling
|
Er is een verschil tussen 'iets toegeven' en 'uw eigen principes met voeten treden' zodat je je achterban wegjaagt.
Agalev was een goede zweeppartij in de oppositie, maar hun machtsgeilheid heeft ze de das omgedaan. Het resultaat was er ook naar. Ze hebben er zelfs hun naam door moeten veranderen. Ik heb er zelf ooit voor gestemd, maar na verloop van tijd kreeg ik door dat je binnen de dictatuur van het kapitaal toch niet aan een serieus milieubeleid kan doen. En de logica van de vrije markt stellen ze nergens in vraag. Sindsdien noem ik mijzelf ecomarxist.
I tried to tell her about Marx and Engels, God and Angels (Sisters Of Mercy) Laatst gewijzigd door Moonchild : 12 juni 2007 om 16:17. |
|
|
|
|
|
#468 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#469 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Zijn er volgens SPa Rood mogelijkheden voor hen nu de partij in de problemen zit en de voorzitter weg gaat? Het is de moment, toch?
|
|
|
|
|
|
#470 |
|
Minister-President
|
de vonkisten zijn zich aan het voorbereiden op de revolutie
|
|
|
|
|
|
#471 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Als je bedoeld een SP.a rood kandidaat aan het voorziterschap van de partij brengen, nee niet veel kans. Als je bedoeld gebruik maken van het feit dat de partij zichzelf moet gaan profileren wil ze haar bestaan verzekeren, en dit in combinatie met straffe opositie praat, dan zeg ik ja.
|
|
|
|
|
|
#472 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Hopelijk worden ze zélf niet weggezuiverd.
I tried to tell her about Marx and Engels, God and Angels (Sisters Of Mercy) Laatst gewijzigd door Moonchild : 12 juni 2007 om 19:41. |
|
|
|
|
|
|
#473 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Het zinnetje waar je naar verwijst komt trouwens uit het editoriaal van het Solidairnummer van deze week, dat dinsdagochtend gedrukt werd en dus maandag geschreven. Dan beweren dat de PVDA CAP negeert is een beetje plat zelfs de LSP had haar analyse pas in de loop van dinsdag online staan. Moest de PVDA dan het bilan van CAP opmaken voor jullie dat zelf deden? In de eerste plaats heeft de PVDA in de korte tijd tussen de uitslag en het verschijnen van Solidair zich gericht op een analyse van de eigen resultaten en de algemene verschuivingen in het politiek klimaat. Wat in mijn ogen normaal is. En daarbij, wat moest de PVDA dan schrijven over de CAP? Dat ze in Vlaanderen minder stemmen haalden dan de LSP in 2004? Denk dat ze dan wel wat ergere dingen van jullie naar hun hoofd gesmeten gingen krijgen dan 'doodzwijgen'. Trouwens in het licht van eventuele toekomstige nauwere samenwerking lijkt het me aangewezen om eerst even af te wachten vooraleer voorbarige reacties op elkaar te geven. Ik ben tegenwoordig iets passiever, maar ik was redelijk actief bij de PVDA tijdens de verkiezingen van 2003. Volgens mij heeft de CAP heel vaak dezelfde fouten gemaakt als de PVDA toen. Er wordt hier nog al eens lacherig gedaan over die zogenaamde vernieuwing van de PVDA, maar in mijn ogen lijkt de CAP soms wel heel veel op de oude PVDA. Het beste voorbeeld daarvan vind ik het optreden van Verbeke in de zevende dag. Ik zakte door de grond van plaats vervangende schaamte. Dan kom je al eens op tv, begint hij met zuur af te geven op een andere partij, de SP.a. Dan vraagt de journaliste om een concrete maatregel, begint hij af te geven op een concrete maatregel van de SP.a. Totdat de journaliste gedwongen wordt om er uiteindelijk uit te sleuren, waar zijn jullie voor? Om dan een kordaat 'Volledige Tewerkstelling' te krijgen. Sorry, maar ik vond dat hallucinant (En nee ik ben niet tegen volledige tewerkstelling, niemand is daar tegen). Een ander voorbeeld toen ik voor een artikel aan de poort van Opel stond en aan een 'bekend' CAP'er vroeg: wat kan je hier eigenlijk concreet tegen doen? Antwoordde die doodleuk: niets. De resultaten van de PVDA+ waren er niet naar om te beginnen zweven, maar volgens mij speelt er in de reacties van sommige mensen meer kwade wil mee dan wat anders. Op veel plaatsen zijn er alleszins bemoedigende resultaten gehaald en de PVDA+ gaat vooruit. Met op veel plaatsen een verdubbeling van het stemmenaantal. Is daarmee de nieuwe grote linkse partij een feit? Zeker niet. Maar ik ken niemand bij de PVDA die dat beweert. Volgens de LSP was die op 28 oktober 'een historische dag voor de Belgische arbeidersbeweging' echter wel een feit. Wat ik zeer verrassend vond omdat ik mij uit mijn actievere periode herinner dat de LSP op het vlak van verkiezingen meestal meer met hun voeten op de grond bleven dan de PVDA. Dit jaar is echter net het omgekeerde gebeurd. Ten laatste over het anti-communisme. Sorry maar Verbeke moet wat minder hoog van de toren beginnen blazen over 'karakter nieuwe partij kan niet communistisch' zijn. In Wallonnië haalt de PC vanuit het niets bijna (heb het niet gevolgd, weet niet hoe hard ze campagne voerden) meer dan dubbel zoveel stemmen als de CAP en bij mijn weten staat PC toch nog altijd voor Parti COMMUNISTE. |
|
|
|
|
|
|
#474 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 13 juni 2007 om 01:08. |
|
|
|
|
|
|
#475 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan je eens het artikel geven waarin we schrijven dat 28 oktober een historische dag was voor de Belgische arbeidersbeweging. Het zou kunnen maar ik vind het niet direct terug. Het optreden van Raf op Terzake was niet meteen het meest geslaagde in de geschiedenis van de Belgische arbeidersbeweging. De PC haalde vanuit het niets? Sorry maar de PC was ooit de 2de grootste partij van Wallonië. Ze hebben dus wel een zekere geschiedenis achter zich waar ze op kunnen bouwen. Een ex-parlementair van de PC heeft overigens opgeroepen om op CAP te stemmen voor de verkiezingen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 juni 2007 om 01:41. |
|
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de linkse krachten binnen de SP.a is het wellicht Judgement Day. Misschien met Maya Detiege als Terminator. Hasta la vista. Enfin nu is jullie moment. Speak now or be silent forever. Ik vond De Bruyn in de De Standaard anders behoorlijk op de vrouw spelen wat ik niet de meest verstandige zet vond om een politiek probleem aan te kaarten. Maar goed misschien is dat het enigste wat ze in de gazet wilden zetten. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 juni 2007 om 01:50. |
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#478 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En de KP is dan Skynet neem ik aan. |
|
|
|
|
|
#479 |
|
|
Ik ben van de oude stempel, ik heb alleen Terminator I gezien.
|
|
|
|
|
|
#480 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|