![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zouden scholen beter af zijn ZONDER religie? | |||
Ja, GEEN religie in ons onderwijs. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 64,41% |
Nee, alle officieel erkende religies in ons onderwijs, zoals nu het geval is. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 32,20% |
Geen idee, ik heb hier nog nooit deftig over nagedacht. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,39% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Partijlid
|
![]() Je spreekt uit ondervinding.
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Banneling
|
![]() Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven. = WIJ ZIJN sociaal bewust
![]() lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is mijn probleem niet als jij het niet ziet. Het is ook niet mijn bedoeling mijn gelijk te halen. Ik tracht mensen gewoon te laten delen in wat ik verworven heb. Weiger jij mijn aanbod, dan is dat jouw zaak.
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat sommige moslims hier niet gelukkig zijn, is ook niet zo verwonderlijk. Moest jij in zo'n vijandige omgeving moeten leven, waar het tot het centrale gegeven van de cultuur behoort je identiteit af te breken, dan zou jij ook niet gelukkig zijn, en wie weet, misschien wel dwaze dingen doen. De vrijzinnige moslims zijn helemaal niet tolerant. Zij lossen het probleem van hun angst voor de destructiviteit van de meerderheid op door die meerderheid naar de mond te praten. Een moslim is niet 'tolerant' als hij aanzet tot haat tegen zijn eigen gemeenchap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Partijlid
|
![]() en ook de Joden, want van hen hebben de moslims het. Het verhaal over het einde der tijden uit de bijbel gaat hierover. De mensen konden dat 5000 jaar geleden al zien aankomen omdat ze de verwoestijning van de Arabische regio hadden meegemaakt, en omdat sommigen uit hun waarnemingen van het gedrag van hun medemensen toch ook al hadden kunnen opmaken dat er niet echt een kruid gewassen is tegen de destructieve kracht van de menselijke diersoort.
Beschaving in gevaar door opwarming Aarde ![]() Uit De Morgen Zes eminente Amerikaanse wetenschappers hebben er in allerminst droge bewoordingen voor gewaarschuwd dat onze beschaving zelf in gevaar is door de klimaatsverandering en dat er intense inspanningen moeten komen om de uitstoot van broeikasgassen in te dijken. Dat heeft de Britse kwaliteitskrant The Independent op gezag van een wetenschappelijk vakblad en een e-mail van de leider van het wetenschapsteam, James Hansen, dinsdag bericht. Onder leiding van Hansen, directeur van het Goddard Ruimtevaartcentrum van de NASA, beschrijven de auteurs in een door emotie niet schuwende paper van 29 bladzijden in het vakblad Philosophical Transactions of the Royal Society A gedetailleerd waarom de mensheid zich niet langer kan permitteren de "ergste bedreiging van klimaatsverandering" aan zich te laten voorbijgaan. Imminent gevaar Zij zeggen dat onze planeet in "imminent gevaar" is en dat niets anders dan een "planetaire redding" onze Aarde kan redden van het "milieucataclysme van gevaarlijke klimaatsverandering", waarbij de mens en andere species in "groot gevaar komen". Het zestal heeft ook impliciete kritiek op het rapport van het VN-panel waarin stond dat het zeeniveau met zowat 40 cm dreigt te stijgen. Hansen en co praten over "meerdere meters" tegen 2100, op grond wat er gaat gebeuren met ijs op Antarctica en Groenland als er niet ingrijpend wordt opgetreden tegen de uitstoot door de mens van CO2 en andere broeikasgassen. De mensheid kan zich niet langer veroorloven de ondergrondse reserves aan fossiele brandstoffen op te branden, zo waarschuwt de paper. "Indien dit zou gebeuren, garandeert dit dramatische klimaatsverandering, leidend tot een andere planeet dan degene waarop de beschaving zich heeft ontwikkeld en voor wie uitgebreide fysieke infrastructuur is uitgebouwd", zo citeerde The Independent. (belga/dm) 19/06/2007 14u01
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Banneling
|
![]() cool NOG een grave griet met een sterke persoonlijkheid ...awel Eva mé open mond geef ik u gelijk sé nah
![]() Leuk te merken dat er nog goei dames zen sé hihihi....keep up the faith miss ! Mini-toevoeging : moeder aarde ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 19 juni 2007 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U lult er maar op los als u stelt dat de wonderhadiths er zijn gekomen uit naijver met de christenen. Wonderhadiths komen bij Muslim en Buchari voor, twee absolute referenties in de moslimwereld waarbij geen enkele rechtsschool ook maar enigszins twijfelt aan de juistheid van deze hadiths. Ook hier wijkt u dus af van de islamconsensus. Ik kan niet oordelen over dat "gebedje", daar u tot op heden mij geen antwoord op de vraag of het over de "sjahada" gaat. Ja of neen? Dat is een heel eenvoudige vraag die u blijkbaar maar niet kunt beantwoorden. Uit onwil? Uit domheid? Wie zal het zeggen... En indien u het antwoord niet weet, kunt u dan de tekst van dat gebedje hier plaatsen? Of een verwijzing geven naar dat gebed (en dat mag gerust in het Arabisch zijn)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms is reageren zinloos bij sommigen uilen met speciale kijkglazen op hunnen smoel en kaarslicht omdat ze den elentriek ni konnen betalen . HOLY HOLY HOLY mother sweetness swifted away in pure blissfull wonders of natural wisdom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Banneling
|
![]() ni erg das de natuurlijke gang der politieke sociaal ( heu heum) ontwikkeling ....denkt men
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 juni 2007 om 06:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Godsdienstfanatici als uzelf mogen voor mijn part meegegeven worden aan C2C en in opvoedingskampen gestoken worden.
Vertel me eens, eva, gedurende de laatste 3 eeuwen, hoeveel vooruitgang is er gebracht door diezelfde islam, op maatschappij- en wetenschappelijk vlak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Tenzij dat de Kirlian-fotografie nep is natuurlijk. Maar dat is meer dan waarschijnlijk niet het geval. http://en.wikipedia.org/wiki/Kirlian_photography Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2007 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
wederom het typische believers antwoord.... het begint echt te lijken op het verhaaltje van de koning met de onzichtbare kleren... je kent dat verhaaltje toch? Ik vroeg het al eens, maar je antwoorde er niet op. Wat heb je verworven? een rotsvast geloof in iets dat niet bestaat en word bewezen doordat bloemetjes groeien? Wat heeft u om te delen? Gissende antwoorden van een paar honderden jaren geleden? Of mss het absolute geluk door jezelf dingen wijs te maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
welkom bij de handige harry's... zulk toestel kan zogenaamd foto's van aura's maken dacht ik... wel... zowat ALLE apparaten die dat claimen te kunnen doen het door middel van gekleurde leds in het toestel... je ziet dus niet je aura, gewoon een random generated color patern van gekleurde leds die te express te dicht bij de lens geplaatst zijn... Die apparaten worden dan zeeeeeer duuur verkocht aan true believers... En die trappen er natuurlijk in omdat ze WILLEN geloven... en dan is het kassa kassa.... Laat u niets wijsmaken.... als het volgens uw kritische gesst 'to good to believe' is... dan is het meestal ook wel zo... Laatst gewijzigd door Zyp : 20 juni 2007 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
god, natuur, allah... de bochten waarin menigen zich hier al gewrongen hebben om al die verzinsels en wishfull thinking te laten logisch en aannemelijk klinken is op zijn minst indrukwekkend.... lol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Banneling
|
![]() Beter te onderzoeken dan alles op voorhand weg te lachen.
Het Licht moet schijnen: hoog en vrij. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2007 om 13:45. |
![]() |
![]() |