Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Zouden scholen beter af zijn ZONDER religie?
Ja, GEEN religie in ons onderwijs. 38 64,41%
Nee, alle officieel erkende religies in ons onderwijs, zoals nu het geval is. 19 32,20%
Geen idee, ik heb hier nog nooit deftig over nagedacht. 2 3,39%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 23:29   #501
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ach, wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil...
Je spreekt uit ondervinding.
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:31   #502
duncan
Banneling

Standaard

Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven. = WIJ ZIJN sociaal bewust

lol
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 23:32   #503
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ocharme, één van de gebruikelijke nietszeggende cliché's in een krampachtige poging het bestaan van één of andere godheid aan te tonen.

Bewijskracht? Nul komma nul.

Eventjes het chlicheetje omdraaien :

Het is niet omdat sommige mensen het wel wensen te zien, dat daarvoor het godsbewijs geleverd is.

Het enige bewijs dat wordt geleverd is het bestaan van het geloof an sich.
En dan...
Het is mijn probleem niet als jij het niet ziet. Het is ook niet mijn bedoeling mijn gelijk te halen. Ik tracht mensen gewoon te laten delen in wat ik verworven heb. Weiger jij mijn aanbod, dan is dat jouw zaak.
Wij, alle mensen op aarde hebben een gemeenschappelijk probleem met onze menselijkheid. Als we niet bereid zijn dat gezamenlijk, hand in hand, en met wederzijds begrip, respect, en barmhartigheid voor mekaar, op te lossen, dan kunnen we niet overleven.
Oud 19 juni 2007, 23:40   #504
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Ik heb de neiging om te zeggen: daar is iets van aan
maar
Zo gelukkig lijken de moslims toch niet. Gelukkige mensen plegen geen zefmoord(aanslagen). Van de verschillende gevallen van zelfmoord die ik ken was de persoon in kwestie niet gelukkig (met zijn situatie) toen hij zelfmoord pleegde.
Er is mss één uitzondering maar om ethische en veiligheidsredenen zal ik die niet geven.

Zo gelukkig lijken de moslims toch niet, ook niet in het gewone leven (alhier) want ze integreren zich niet in de maatschappij, ze voelen zich hier niet thuis. Daarom willen ze de wereld veranderen wat nooit meevalt.
De uitzonderingen hierop zijn de tollerante en vrijzinnige moslims die in de ogen van de fundi's slechte moslims zijn.
Hoopvol is dat velen het "geluk" beginnen zoeken:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=91397
De zelfmoordaanslagplegers hebben geen andere optie. Hun land is afgepakt, en ze hebben geen leger om zich te verdedigen, terwijl ze toch door een zwaar bewapend leger voortdurend worden bestookt. Moest ons land bezet zijn, en de militaire overmacht van de bezetter gigantisch groot, dan zou dat hier ook voorkomen. De Palestijnen zijn zeker ongelukkig. Ze hebben alle redenen om ongelukkig te zijn. Waarmee ik niet gezegd heb dat ik de Joden niet begrijp.

Dat sommige moslims hier niet gelukkig zijn, is ook niet zo verwonderlijk. Moest jij in zo'n vijandige omgeving moeten leven, waar het tot het centrale gegeven van de cultuur behoort je identiteit af te breken, dan zou jij ook niet gelukkig zijn, en wie weet, misschien wel dwaze dingen doen.

De vrijzinnige moslims zijn helemaal niet tolerant. Zij lossen het probleem van hun angst voor de destructiviteit van de meerderheid op door die meerderheid naar de mond te praten. Een moslim is niet 'tolerant' als hij aanzet tot haat tegen zijn eigen gemeenchap.
Oud 19 juni 2007, 23:44   #505
Eva123
Partijlid

Standaard De moslims hebben gelijk

en ook de Joden, want van hen hebben de moslims het. Het verhaal over het einde der tijden uit de bijbel gaat hierover. De mensen konden dat 5000 jaar geleden al zien aankomen omdat ze de verwoestijning van de Arabische regio hadden meegemaakt, en omdat sommigen uit hun waarnemingen van het gedrag van hun medemensen toch ook al hadden kunnen opmaken dat er niet echt een kruid gewassen is tegen de destructieve kracht van de menselijke diersoort.

Beschaving in gevaar door opwarming Aarde

Uit De Morgen

Zes eminente Amerikaanse wetenschappers hebben er in allerminst droge bewoordingen voor gewaarschuwd dat onze beschaving zelf in gevaar is door de klimaatsverandering en dat er intense inspanningen moeten komen om de uitstoot van broeikasgassen in te dijken.

Dat heeft de Britse kwaliteitskrant The Independent op gezag van een wetenschappelijk vakblad en een e-mail van de leider van het wetenschapsteam, James Hansen, dinsdag bericht.

Onder leiding van Hansen, directeur van het Goddard Ruimtevaartcentrum van de NASA, beschrijven de auteurs in een door emotie niet schuwende paper van 29 bladzijden in het vakblad Philosophical Transactions of the Royal Society A gedetailleerd waarom de mensheid zich niet langer kan permitteren de "ergste bedreiging van klimaatsverandering" aan zich te laten voorbijgaan.

Imminent gevaar

Zij zeggen dat onze planeet in "imminent gevaar" is en dat niets anders dan een "planetaire redding" onze Aarde kan redden van het "milieucataclysme van gevaarlijke klimaatsverandering", waarbij de mens en andere species in "groot gevaar komen".

Het zestal heeft ook impliciete kritiek op het rapport van het VN-panel waarin stond dat het zeeniveau met zowat 40 cm dreigt te stijgen. Hansen en co praten over "meerdere meters" tegen 2100, op grond wat er gaat gebeuren met ijs op Antarctica en Groenland als er niet ingrijpend wordt opgetreden tegen de uitstoot door de mens van CO2 en andere broeikasgassen.

De mensheid kan zich niet langer veroorloven de ondergrondse reserves aan fossiele brandstoffen op te branden, zo waarschuwt de paper. "Indien dit zou gebeuren, garandeert dit dramatische klimaatsverandering, leidend tot een andere planeet dan degene waarop de beschaving zich heeft ontwikkeld en voor wie uitgebreide fysieke infrastructuur is uitgebouwd", zo citeerde The Independent. (belga/dm)

19/06/2007 14u01
Oud 19 juni 2007, 23:45   #506
duncan
Banneling

Standaard

cool NOG een grave griet met een sterke persoonlijkheid ...awel Eva mé open mond geef ik u gelijk sé nah

Leuk te merken dat er nog goei dames zen sé hihihi....keep up the faith miss !

Mini-toevoeging :

moeder aarde

Laatst gewijzigd door duncan : 19 juni 2007 om 23:45.
Oud 19 juni 2007, 23:49   #507
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
De koran is het die telt, hadiths zijn er in alle soorten, maten en gewichten, en richtingen, van goed naar kwaad en omgekeerd. Als er in de hadiths ook wonderen voorkomen, dan komt dat uit misplaatste naijver met de christenen, en is dat ook onzin.

Dat gebedje heb ik nagekeken, het is in orde. Als jij problemen hebt met dat gebedje dan is dat jouw probleem. je zou je bezwaren kunnen ter sprake brengen, als je die hebt.
Vooreerst is uw eerste stelling volgens het islamitisch geloof onjuist. De koran is Allah's woord, van en voor eeuwig, terwijl de hadiths commentaar, lering en duiding is bij de koran door de profeet Mohammed. Daarom moet men beide samenleggen. Zo leert de islam. Indien u het anders meent te kunnen zien, dan staat u in ieder geval buiten de islamconsensus.

U lult er maar op los als u stelt dat de wonderhadiths er zijn gekomen uit naijver met de christenen. Wonderhadiths komen bij Muslim en Buchari voor, twee absolute referenties in de moslimwereld waarbij geen enkele rechtsschool ook maar enigszins twijfelt aan de juistheid van deze hadiths. Ook hier wijkt u dus af van de islamconsensus.

Ik kan niet oordelen over dat "gebedje", daar u tot op heden mij geen antwoord op de vraag of het over de "sjahada" gaat. Ja of neen? Dat is een heel eenvoudige vraag die u blijkbaar maar niet kunt beantwoorden. Uit onwil? Uit domheid? Wie zal het zeggen...

En indien u het antwoord niet weet, kunt u dan de tekst van dat gebedje hier plaatsen? Of een verwijzing geven naar dat gebed (en dat mag gerust in het Arabisch zijn)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 00:00   #508
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
en ook de Joden, want van hen hebben de moslims het. Het verhaal over het einde der tijden uit de bijbel gaat hierover. De mensen konden dat 5000 jaar geleden al zien aankomen omdat ze de verwoestijning van de Arabische regio hadden meegemaakt, en omdat sommigen uit hun waarnemingen van het gedrag van hun medemensen toch ook al hadden kunnen opmaken dat er niet echt een kruid gewassen is tegen de destructieve kracht van de menselijke diersoort.

Beschaving in gevaar door opwarming Aarde

Uit De Morgen

Zes eminente Amerikaanse wetenschappers hebben er in allerminst droge bewoordingen voor gewaarschuwd dat onze beschaving zelf in gevaar is door de klimaatsverandering en dat er intense inspanningen moeten komen om de uitstoot van broeikasgassen in te dijken.

Dat heeft de Britse kwaliteitskrant The Independent op gezag van een wetenschappelijk vakblad en een e-mail van de leider van het wetenschapsteam, James Hansen, dinsdag bericht.

Onder leiding van Hansen, directeur van het Goddard Ruimtevaartcentrum van de NASA, beschrijven de auteurs in een door emotie niet schuwende paper van 29 bladzijden in het vakblad Philosophical Transactions of the Royal Society A gedetailleerd waarom de mensheid zich niet langer kan permitteren de "ergste bedreiging van klimaatsverandering" aan zich te laten voorbijgaan.

Imminent gevaar

Zij zeggen dat onze planeet in "imminent gevaar" is en dat niets anders dan een "planetaire redding" onze Aarde kan redden van het "milieucataclysme van gevaarlijke klimaatsverandering", waarbij de mens en andere species in "groot gevaar komen".

Het zestal heeft ook impliciete kritiek op het rapport van het VN-panel waarin stond dat het zeeniveau met zowat 40 cm dreigt te stijgen. Hansen en co praten over "meerdere meters" tegen 2100, op grond wat er gaat gebeuren met ijs op Antarctica en Groenland als er niet ingrijpend wordt opgetreden tegen de uitstoot door de mens van CO2 en andere broeikasgassen.

De mensheid kan zich niet langer veroorloven de ondergrondse reserves aan fossiele brandstoffen op te branden, zo waarschuwt de paper. "Indien dit zou gebeuren, garandeert dit dramatische klimaatsverandering, leidend tot een andere planeet dan degene waarop de beschaving zich heeft ontwikkeld en voor wie uitgebreide fysieke infrastructuur is uitgebouwd", zo citeerde The Independent. (belga/dm)

19/06/2007 14u01

Soms is reageren zinloos bij sommigen uilen met speciale kijkglazen op hunnen smoel en kaarslicht omdat ze den elentriek ni konnen betalen .

HOLY HOLY HOLY mother sweetness swifted away in pure blissfull wonders of natural wisdom.
Oud 20 juni 2007, 00:49   #509
kaketoe
Vreemdeling

kaketoe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam is het beste beschavingsproject dat er bestaat. Als je dat niet wil begrijpen, dan ben je in regressie, je bent teruggevallen in een minder ontwikkelde fase van de menselijke ontwikkeling.

Vlaanderen 2007 en 't zal er niet op verbeteren.
kaketoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 00:51   #510
duncan
Banneling

Standaard

ni erg das de natuurlijke gang der politieke sociaal ( heu heum) ontwikkeling ....denkt men
Oud 20 juni 2007, 06:52   #511
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik heb het niet over de geslachtshormonen, Circetje. Er zijn nog een heleboel andere hormonen. Boven je leeftijd, je pilgebruik, je vruchtbaarheid staat als het over je geslachtshormonen gaat overigens nog altijd God.

Ik heb het over de gelukshormonen. Het systeem wat God voorzien heeft is uitermate ingenieus. Ik denk dat je knoeit met je gelukshormonen. Dat leidt ik af uit de toon van je posts. Dat zijn niet de uitlatingen van een gelukkig iemand. En ja, de koran, en de bijbel bevatten een handleiding om die gelukshormonen op gang te brengen. Maar een open geest, en begrip voor je medemensen kan ook al veel helpen. Als je zelf veel tekort komt, en dat kan ik mij voorstellen, dan helpt het niet dat ik dit hier kom vertellen. Dan heb je er niets aan. Je moet eerst goed voor jezelf zorgen. Als je dat kan, dan krijg je ook energie om er voor anderen te zijn. Veel geluk.
Straks begin je nog over uw chakra's. Eigenlijk denk en praat je voortdurend als een yogi, inclusief die typische neerbuigendheid die die mensen zo kenmerkt. Ik denk dat je in de verkeerde religie bent gedonderd.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 20 juni 2007 om 06:53.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 08:18   #512
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Is dat geen vorm van religie?
Neen dat is een chemische reactie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 08:42   #513
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam is het beste beschavingsproject dat er bestaat.
Godsdienstfanatici als uzelf mogen voor mijn part meegegeven worden aan C2C en in opvoedingskampen gestoken worden.

Vertel me eens, eva, gedurende de laatste 3 eeuwen, hoeveel vooruitgang is er gebracht door diezelfde islam, op maatschappij- en wetenschappelijk vlak?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:12   #514
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Straks begin je nog over uw chakra's. Eigenlijk denk en praat je voortdurend als een yogi, inclusief die typische neerbuigendheid die die mensen zo kenmerkt. Ik denk dat je in de verkeerde religie bent gedonderd.
Ik sluit het bestaan van chakra's helemaal niet uit. Voor zover ik weet zijn ze te zien met de Kirlian-fotografie.

Tenzij dat de Kirlian-fotografie nep is natuurlijk. Maar dat is meer dan waarschijnlijk niet het geval.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kirlian_photography

Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2007 om 11:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:14   #515
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen dat is een chemische reactie.
Ik ben niet mee. Wat is waarop juist een reactie?
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:13   #516
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dan...
Het is mijn probleem niet als jij het niet ziet. Het is ook niet mijn bedoeling mijn gelijk te halen. Ik tracht mensen gewoon te laten delen in wat ik verworven heb. Weiger jij mijn aanbod, dan is dat jouw zaak.
lol.... probleem dat jij het niet ziet....
wederom het typische believers antwoord.... het begint echt te lijken op het verhaaltje van de koning met de onzichtbare kleren... je kent dat verhaaltje toch? Ik vroeg het al eens, maar je antwoorde er niet op.

Wat heb je verworven?

een rotsvast geloof in iets dat niet bestaat en word bewezen doordat bloemetjes groeien?

Wat heeft u om te delen?

Gissende antwoorden van een paar honderden jaren geleden? Of mss het absolute geluk door jezelf dingen wijs te maken?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:18   #517
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik sluit het bestaan van chakra's helemaal niet uit. Voor zover ik weet zijn ze te zien met de Kirlian-fotografie.

Tenzij dat de Kirlian-fotografie nep is natuurlijk. Maar dat is meer dan waarschijnlijk niet het geval.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kirlian_photography

welkom bij de handige harry's...

zulk toestel kan zogenaamd foto's van aura's maken dacht ik...

wel... zowat ALLE apparaten die dat claimen te kunnen doen het door middel van gekleurde leds in het toestel... je ziet dus niet je aura, gewoon een random generated color patern van gekleurde leds die te express te dicht bij de lens geplaatst zijn...

Die apparaten worden dan zeeeeeer duuur verkocht aan true believers...

En die trappen er natuurlijk in omdat ze WILLEN geloven... en dan is het kassa kassa....

Laat u niets wijsmaken.... als het volgens uw kritische gesst 'to good to believe' is... dan is het meestal ook wel zo...

Laatst gewijzigd door Zyp : 20 juni 2007 om 12:19.
Oud 20 juni 2007, 12:26   #518
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo, maar allah is ook de natuur. Je moet niet teveel tegen de natuur ingaan. Je kan proberen te roken als een schoorsteen, maar ik kan je niet garanderen dat je de natuur/Allah/God mild voor je zal zijn.
kan iedereen nog volgen?

god, natuur, allah...

de bochten waarin menigen zich hier al gewrongen hebben om al die verzinsels en wishfull thinking te laten logisch en aannemelijk klinken is op zijn minst indrukwekkend.... lol
Oud 20 juni 2007, 12:35   #519
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:42   #520
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Beter te onderzoeken dan alles op voorhand weg te lachen.

Het Licht moet schijnen: hoog en vrij.

Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2007 om 13:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be