Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 19:18   #121
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
hoe het ook zij, hoe je het ook wil benoemen, niet jij ,niet ik, niet de kerk, NIEMAND heeft het recht om op dat vlak anderen iets te gaan verplichten...
Groot gelijk heb je.

Citaat:
Dat is dan hun zaak, en hun probleem... toch straf dat de grootste groep met de grootste afwijking anderen steeds weer moet gaan bestempelen als zijnde 'niet normaal'... en dat hun geloof dan de redding is... lol lol lol...
Heel juist

Citaat:
Ja u wel, want u ligt er blijkbaar 's nachts van wakker van hetgeen een ander doet of waar een ander bij slaapt...
Nee hoor. Dat heb je helemaal verkeerd voor.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 19:22   #122
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Groot gelijk heb je.

Citaat:
Heel juist
juist wat?

juist dat geloof HET geneesmiddel is tegen homosexualitiet, of dat de grootste groep met de grootste afwijking steeds anderen aanduid als niet normaal?

Citaat:
Nee hoor. Dat heb je helemaal verkeerd voor.

Paulus.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 19:25   #123
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb k niks mee te maken.
Als u zo egoïstisch redeneert, waarom bent u dan tegen homo-adoptie, omdat het voor die kindjes in Afrika zo zielig zou zijn? Bent u niet een ongelofelijke hypocriet als u als gelovige onderscheid maakt tussen de waardigheid van mensen?
Citaat:
Aangezien alle mensen zondaars zijn, dacht ik van niet.
Maar de een net iets meer dan een ander zeker?
Citaat:
Dat zeg jij, maar daar is geen wetenschappelijke grond voor. De oorzaak van homoseksualiteit is nog steeds onbekend.
Een wetenschapper genaamd Hamer heeft in 1993 het homogen ontdekt.
Citaat:
Het gaat om mensen die zeggen dat hun geaardheid veranderd is. Getuigen zijn voor een rechtbank zo veel als bewijsmateriaal.
Sinds wanneer moet je je voor een rechtbank voor je geaardheid verantwoorden?
Citaat:
Ha nee zeker? Wat zeg je nu eigenlijk? Dat ze wel nog homoseksueel zijn, maar dan zonder het te weten, omdat ze het geleoven dat ze het niet meer zijn?

Je ziet toch wel hoe onwaarschijnlijk deze redenering klinkt?
Ik denk dat ze deep down inside wel weten dat ze niet te veranderen zijn. Als ze toch naar hun God willen leven dan doen ze dat door 'hetero te zijn'' wat wil zeggen; huisje, boompje, beestje krijgen.
Citaat:
Dat doet eigenlijk niet veel ter zake he.
Waarom schrijf ik het dan op?
Citaat:
Het staat je vrij te geloven wat je wil, maar liegen over je geaardheid lijkt me niet erg vruchtbaar voor je seksuele leven hoor. Nog minder als God ermee gemoeid is, temidden van een gelovige gemeenschap.
In gelovige gemeenschappen gebeuren wel vaker hypocriete zaken, zoals gedwongen bekeringen, kindermisbruik, haatprediking, gedwongen huwelijken, en isolering.
Citaat:
Om maar te zeggen, dat heel wat mensen het wel geloven en daar goede redens voor hebben ook.

Paulus.
Het is ''redenen'', en ze zullen er ongetwijfeld goede redenen voor hebben. Als je familie je verstoten heeft en ze zit aan de grond, is het een hele goede reden om van gedachte te veranderen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 20:01   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Is het niet frappant dat in elke draad over homoseksualiteit op dit forum dezelfde homofoben met dezelfde verbetenheid dezelfde pertinente nonsens komen uitkramen?

Een klein onderzoekje, louter voor de fun natuurlijk...

In het onderhavige topic, Homo door bekering genezen..., zien we deze cijfergegevens:
Citaat:
Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 123

Gebruikersnaam...Berichten

1. Paulus ...........32

2. liberalist_NL ....18
3. kay-gell .........12
In het topic Homoseksualiteit is doodnormaal in dierenwereld zien we de volgende statistiek:

Citaat:
Totaal aantal berichten: 7.646

Gebruikersnaam ...Berichten

1. Paulus ............1.505

2. liberalist_NL .......745
3. Raf ..................692
In het topic homohuwelijk principieel weigeren verschijnt deze statistiek:

Citaat:
Totaal aantal berichten: 1.269

Gebruikersnaam ...Berichten

1. Paulus ............237

2. Raf ................230
3. liberalist_NL .....109
In het topic Is de homofobieprijs van Bodiféé terecht?

Citaat:
Totaal aantal berichten: 329

Gebruikersnaam...Berichten

1. Paulus ...........51

2. Raf ...............46
3. praha ............34
Ontwaar ik daar een patroon?

Ik zou toch wel eens willen weten vanwaar Paulus' obsessie komt voor het seksleven van anderen, meer bepaald homoseksuelen...

Homofoben. Wie zijn ze? Waar komen ze vandaan? Wat drijft hen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 20:04   #125
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Omdat er dus eentje van homo naar hetro gaat, is het dus voor u bewezen dat het een ziekte is?

Dus als het een ziekte is, en hij is genezen door geloof, dan is geloof nu ook al een geneesmiddel?

hoe men er nog serieus bij kan blijven....
Jaja, en als er eentje van de hetero's naar de homo's gaat, dan is het ook bewezen dat hetero zijn een ziekte is.....

Serieus, ik heb nog nooit zoveel flatulentie gehad van het lachen als met bepaalde posts van sommige users hier....
Oud 10 juli 2007, 20:12   #126
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als u zo egoïstisch redeneert, waarom bent u dan tegen homo-adoptie, omdat het voor die kindjes in Afrika zo zielig zou zijn? Bent u niet een ongelofelijke hypocriet als u als gelovige onderscheid maakt tussen de waardigheid van mensen?
Dat is toch wel straf hé?! Omdat ik zeg niks te maken te hebben met de kerkelijke visie op seksualiteit ben ik ineens een egoïstische hypocriet. Waarom ik tegen homoadoptie ben heeft daar niks mee te maken. Ik ben er tegen omdat ik vind dat kinderen het recht hebben op een vader en een moeder. Want die twee zijn niet dezelfde en hebben ook niet dezelfde rol in de opvoeding van kinderen.

Bovendien heb ik nergens gezegd een gelovige te zijn. Integendeel heb ik hoegenaamd niks met de Roomse kerk te maken. Ik ben helemaal niet katholiek en dat weet je want dat heb ik al eens gezegd.

Citaat:
Maar de een net iets meer dan een ander zeker?
Ik zou het niet weten. Ik ken niks van kerkelijk recht.

Citaat:
Een wetenschapper genaamd Hamer heeft in 1993 het homogen ontdekt.
Die theorie is intussen al weerlegd en dat weet je.

Citaat:
Sinds wanneer moet je je voor een rechtbank voor je geaardheid verantwoorden?
Ik zou het niet weten? Beweer ik dat ergens misschien? Ik zeg alleen dat een getuigenis in ons rechtsysteem als bewijsmateriaal aanvaard wordt. En dat is ook zo.

Als één iemand zegt dat hij het gezien heeft, dan kan dat een kwestie zijn van leven of dood. Men noemt zo iemand een kroongetuige. Wanneer er twee getuigen zijn, dan wordt de veroordeling nog waarschijnlijker.

In het geval van homoseksuelen die door het geloof heteroseksueel worden, spreken we van honderden, misschien wel duizenden getuigenissen.

Je kunt niet blijven zeggen dat iets niet waar is. D�*t is in essentie wat ik bedoel met mijn betoog.

Citaat:
Ik denk dat ze deep down inside wel weten dat ze niet te veranderen zijn. Als ze toch naar hun God willen leven dan doen ze dat door 'hetero te zijn'' wat wil zeggen; huisje, boompje, beestje krijgen.
Dat denk jij inderdaad en dat mag jij ook denken. Maar ik denk anders. Ik denk dat ze deep down inside wel weten dat ze eigenlijk altijd al hetero geweest zijn. Vandaar dat ze het woorje 'genezing' gebruiken.

Feit blijft dat deze mensen weldegelijk veranderd zijn.

Citaat:
Waarom schrijf ik het dan op?
Dat weet ik niet. U schrijft wel meer zaken die niet ter zake doende zijn.

Citaat:
In gelovige gemeenschappen gebeuren wel vaker hypocriete zaken, zoals gedwongen bekeringen, kindermisbruik, haatprediking, gedwongen huwelijken, en isolering.
Dat gebeurd overal.

Citaat:
Het is ''redenen'', en ze zullen er ongetwijfeld goede redenen voor hebben. Als je familie je verstoten heeft en ze zit aan de grond, is het een hele goede reden om van gedachte te veranderen.
Is dat dan de reden? Of zijn dat gewoon losse insinuaties zonder enige grond, omdat u iets niet wil geloven?

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 20:14   #127
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Dan raad ik Paulus aan om eens Olivier de kelner te contacteren die weet daar namelijk alles van, maar dan ook alles.
Oud 10 juli 2007, 20:17   #128
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het niet frappant dat in elke draad over homoseksualiteit op dit forum dezelfde homofoben met dezelfde verbetenheid dezelfde pertinente nonsens komen uitkramen?

In het onderhavige topic, Homo door bekering genezen..., zien we deze cijfergegevens:
In het topic Homoseksualiteit is doodnormaal in dierenwereld zien we de volgende statistiek:

Ik zou toch wel eens willen weten vanwaar Paulus' obsessie komt voor het seksleven van anderen, meer bepaald homoseksuelen...

Integendeel zou je aan de hand van die cijfers kunnen concluderen dat ik helemaal niet bang ben van confrontaties met homoseksuelen.

En nogmaals Raf. Ik weet beter dan wie ook waar ik bang van ben en dat is zeker niet van homoseksuelen.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 20:19   #129
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Dan raad ik Paulus aan om eens Olivier de kelner te contacteren die weet daar namelijk alles van, maar dan ook alles.
Je zou beter Raf de raad geven om die man te contacteren. Volgens mij weet hij niet eens wat homofobie is.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 20:19   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht

Een fijn paar, die twee...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 juli 2007, 20:23   #131
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nogmaals Raf. Ik weet beter dan wie ook waar ik bang van ben en dat is zeker niet van homoseksuelen.
Tut tut... Jij kan als patiënt onmogelijk je eigen diagnose stellen.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 10 juli 2007, 20:25   #132
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch wel straf hé?! Omdat ik zeg niks te maken te hebben met de kerkelijke visie op seksualiteit ben ik ineens een egoïstische hypocriet. Waarom ik tegen homoadoptie ben heeft daar niks mee te maken. Ik ben er tegen omdat ik vind dat kinderen het recht hebben op een vader en een moeder. Want die twee zijn niet dezelfde en hebben ook niet dezelfde rol in de opvoeding van kinderen.
Ik had het erover dat u onderscheid maakt tussen het lot van een kind en dan van een willekeurige homoseksueel. Voor het kind strijdt u blijkbaar, wat de homoseksueel overkomt interesseert u geen zier. Als je in dezen niet consequent bent, moet ik tot de conclusie dat je een homohater bent.
Citaat:
Bovendien heb ik nergens gezegd een gelovige te zijn. Integendeel heb ik hoegenaamd niks met de Roomse kerk te maken. Ik ben helemaal niet katholiek en dat weet je want dat heb ik al eens gezegd.
Katholiek, protestants, pinkstergemeente, jehova... een pot nat.
Citaat:
Die theorie is intussen al weerlegd en dat weet je.
Er zijn inderdaad wetenschappers die het in een wat breder spectrum zien, maar van de basis, het gen, blijven ze af.
Citaat:
Ik zou het niet weten? Beweer ik dat ergens misschien? Ik zeg alleen dat een getuigenis in ons rechtsysteem als bewijsmateriaal aanvaard wordt. En dat is ook zo.
In België misschien. In Nederland geldt nog altijd dat eerst wetenschappelijk onderzoek gedaan moet worden.
Citaat:
Als één iemand zegt dat hij het gezien heeft, dan kan dat een kwestie zijn van leven of dood. Men noemt zo iemand een kroongetuige. Wanneer er twee getuigen zijn, dan wordt de veroordeling nog waarschijnlijker.
Ik weet heus wel wat getuigen zijn. En? Hoe zit het met ál die homoseksuelen die hopeloos hebben geprobeerd aan een vrouw te komen? Laten we zeggen dat 1/1000000 uiteindelijk bekeerd wordt naar heteroseksualiteit. Je punt...
Citaat:
In het geval van homoseksuelen die door het geloof heteroseksueel worden, spreken we van honderden, misschien wel duizenden getuigenissen.
Je kan niet heteroseksueel worden door geloof. Geloof is iets immaterieels, iets imaginairs. Je kan niet met niets, iets doen.
Citaat:
Je kunt niet blijven zeggen dat iets niet waar is. D�*t is in essentie wat ik bedoel met mijn betoog.
Maar die zogenaamde ''verlichte zieltjes'' spreken zeker wel allemaal hetgeen wat waar is? Laat me niet lachen, je moet nu niet onredelijk worden.
Citaat:
Dat denk jij inderdaad en dat mag jij ook denken. Maar ik denk anders. Ik denk dat ze deep down inside wel weten dat ze eigenlijk altijd al hetero geweest zijn. Vandaar dat ze het woorje 'genezing' gebruiken.
Als zij dat weten... WHAT THE FUCK doen ze dan bij een man in bed?
Citaat:
Feit blijft dat deze mensen weldegelijk veranderd zijn.
Ik blijf erbij dat je je geaardheid niet kan veranderen. Je kan hoogstens je levensstijl veranderen of tot inkeer komen. Maar biologisch, verandert er niks.
Citaat:
Dat gebeurd overal.
1) In de 3e persoon tegenwoordige tijd schrijft men gebeuren doorgaans met een t.
2) Dat is geen excuus.
Citaat:
Is dat dan de reden? Of zijn dat gewoon losse insinuaties zonder enige grond, omdat u iets niet wil geloven?

Paulus.
Het is een voorbeeld ter illustratie.
Oud 10 juli 2007, 20:26   #133
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel zou je aan de hand van die cijfers kunnen concluderen dat ik helemaal niet bang ben van confrontaties met homoseksuelen.

Paulus.
Hou je dan bezig met nuttigere dingen. België ligt zowat overhoop, misschien zou je eens meediscussiëren over het communautaire...
Oud 10 juli 2007, 20:27   #134
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tut tut... Jij kan als patiënt onmogelijk je eigen diagnose stellen.

Raf.
En jj moet door gebrek aan tegenargumentatie op de man spelen ipv op de bal.

Zooo dooorzichtig....

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 20:28   #135
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus heeft meer dan 1/4 van zijn totaal aantal posts in één draad gedaan. Zou het een record zijn?
Oud 10 juli 2007, 20:31   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jj moet door gebrek aan tegenargumentatie op de man spelen ipv op de bal.
Tegen wat moet er nog geargumenteerd worden? Tegen jouw ondoordringbare vooringenomenheid? Nee, dank je feestelijk. Geef mijn portie maar aan fikkie. Ik heb het reeds lang opgegeven om met jou tot een redelijke discussie te komen.

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Oud 10 juli 2007, 20:32   #137
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus heeft meer dan 1/4 van zijn totaal aantal posts in één draad gedaan. Zou het een record zijn?
Ik zal eens een mailtje sturen naar het Guinness Book of Records. "Most homophobic postings on a discussion board"... Dat lijkt me wel wat.

Citaat:
Oud 10 juli 2007, 20:37   #138
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal eens een mailtje sturen naar het Guinness Book of Records. "Most homophobic postings on a discussion board"... Dat lijkt me wel wat.
Misschien heeft hij wel meerdere records gebroken. ''Highest intensity of scientifical nonsense written in one thread''.
Oud 10 juli 2007, 20:38   #139
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heeft hij wel meerdere records gebroken. ''Highest intensity of scientifical nonsense written in one thread''.

Citaat:
Oud 10 juli 2007, 20:44   #140
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het erover dat u onderscheid maakt tussen het lot van een kind en dan van een willekeurige homoseksueel. Voor het kind strijdt u blijkbaar, wat de homoseksueel overkomt interesseert u geen zier. Als je in dezen niet consequent bent, moet ik tot de conclusie dat je een homohater bent.
Nee hoor. Ik heb best wel medelijden met homosekuelen.

Citaat:
Katholiek, protestants, pinkstergemeente, jehova... een pot nat.
En je punt is?

Citaat:
Er zijn inderdaad wetenschappers die het in een wat breder spectrum zien, maar van de basis, het gen, blijven ze af.
Met een theorie komen aandraven waarvan je weet dat ze al achterhaald is. Dat is pas hypocriet.

Citaat:
In België misschien. In Nederland geldt nog altijd dat eerst wetenschappelijk onderzoek gedaan moet worden.
Ach laat maar....

Citaat:
Ik weet heus wel wat getuigen zijn. En? Hoe zit het met ál die homoseksuelen die hopeloos hebben geprobeerd aan een vrouw te komen? Laten we zeggen dat 1/1000000 uiteindelijk bekeerd wordt naar heteroseksualiteit. Je punt...
Je kletst uit je nek. Je hebt helemaal geen officiële cijfers.

Citaat:
Je kan niet heteroseksueel worden door geloof. Geloof is iets immaterieels, iets imaginairs. Je kan niet met niets, iets doen.
Voor die mensen is hun geloof weldegelijk iets ipv niets. En die mensen zijn weldegelijk veranderd ook.

Citaat:
Maar die zogenaamde ''verlichte zieltjes'' spreken zeker wel allemaal hetgeen wat waar is? Laat me niet lachen, je moet nu niet onredelijk worden.
Liegen zij dan allemaal?

Citaat:
Als zij dat weten... WHAT THE FUCK doen ze dan bij een man in bed?
geloven dat ze homosekueel zijn?

Citaat:
Ik blijf erbij dat je je geaardheid niet kan veranderen. Je kan hoogstens je levensstijl veranderen of tot inkeer komen. Maar biologisch, verandert er niks.
Het is toch wel erg hé?!

Je ziet het voor je ogen gebeuren, en het is nog niet waar. En nogmaals, homoseksualiteit is niet biologisch vastgesteld. En dat weet je. En toch blijf je dat nepargumnet willens nillens gebruiken. Van hypocrisie gesproken kan dit wel tellen vind ik. Daar door alleen al ben jij voor mij veel ongeloofwaardiger dan de man in kwestie. Die komt niet af met dingen waarvan hij weet dat ze weerlegd zijn als bewijs voor zijn argumentatie.

Jij doet dat wel.

Citaat:
1) In de 3e persoon tegenwoordige tijd schrijft men gebeuren doorgaans met een t.
2) Dat is geen excuus.

Het is een voorbeeld ter illustratie.
Volgens mij is je voorbeeld absoluut niet van toepassing op het homo-icoon in kwestie. Maar ik begrijp je wel natuurlijk. Je kan het niet geloven dus moeten er verhaaltjes gevonden worden. Is het niet?

Paulus.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be