Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2007, 21:27   #281
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Is het jou ooit opgevallen dat mensen met een andere afkomst vaak sterkere fysisiche overeenkomsten vertonen met de andere mensen waarvan ze afkomstig zijn? Ik bedoel, er zijn wel meer fysische verschillen dan enkel huids- en haarkleur. Ook oogkleur bijvoorbeeld, die je hier zelf noemt.
en?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:28   #282
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Kom, jij zal mij alvast kunnen aanduiden waar staat dat het product specifiek voor blanken bestemd was.
Anders doet bovenstaand 'argument' er dus niets toe.
Jij kan allicht ook aanduiden waar staat dat het product specifiek bestemd is voor mensen tussen maat 38 en 42.

Oud 11 juli 2007, 21:28   #283
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
en?
Op basis daarvan kan men ook discrimineren. Dan is het niet (enkel) obv afkomst.
Oud 11 juli 2007, 21:30   #284
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij kan allicht ook aanduiden waar staat dat het product specifiek bestemd is voor mensen tussen maat 38 en 42.

Hier versta ik niets van
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:33   #285
Groentje-18

Standaard

Citaat:
meisjes om staaltjes uit te delen en een verkoopspraatje te doen over de shampoo. afkomst is dus niet relevant.
Kledingmaat wel?

Een bedrijf kiest een bepaalde doelgroep. Op basis daarvan maakt het bepaalde keuzes naar reclame toe, jij zou dat moeten weten.

En ik kan nog wel een reden bedenken waarom ze het deden: enig idee van het racismegehalte in Frankrijk (en ook in België). Als je sommige mensen hun ideeën hoort verwacht je dat ze een allochtoon de rug toekeren als die sociaal contact met hen zoekt. Misschien namen ze om die reden geen 'allochtone' meisjes aan.
Oud 11 juli 2007, 21:34   #286
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik wacht gewoon op de reacties.
Dat is toch toegestaan op een forum?
Uiteraard, daar dient een forum voor.
En er zijn inderdaad 'slimmeriken' genoeg die zich geroepen voelen een uitleg te geven. Blijkbaar is zelfs L'Oréal in diezelfde val getrapt. Volgende keer betere advocaat zoeken, is de boodschap.

Los daarvan: we zijn alweer ietsjes dichter bij de methoden van de Spaanse Inquisitie geëvolueerd. Wat daar precies te aan vieren valt, zal me eeuwig een raadsel blijven.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 11 juli 2007 om 21:34.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:34   #287
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hier versta ik niets van
Tip: Lees het artikel in de beginpost, dat kan altijd verhelderend werken.

Sommige mensen lezen natuurlijk iets selectiever dan anderen.

Edit:
Citaat:
Het wervingskantoor kreeg de opdracht meisjes te zoeken tussen de 18 en 22jaar, met een kledingmaat van 38 tot 42 én van het 'type BBR',
Er wordt zelfs ook gediscrimineerd obv leeftijd!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2007 om 21:37.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:36   #288
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Uiteraard, daar dient een forum voor.
Goed

Citaat:
En er zijn inderdaad 'slimmeriken' genoeg die zich geroepen voelen een uitleg te geven.
Hopelijk, dan kan ik nog eens lachen

Citaat:
Blijkbaar is zelfs L'Oréal in diezelfde val getrapt. Volgende keer betere advocaat zoeken, is de boodschap.

Los daarvan: we zijn alweer ietsjes dichter bij de methoden van de Spaanse Inquisitie geëvolueerd. Wat daar precies te aan vieren valt, zal me eeuwig een raadsel blijven.
Ik ben voor gelijke kansen voor iedereen, ook als het over werkaanbiedingen gaat.
Jij mag daar een andere visie op hebben, een visie die ik niet deel
Oud 11 juli 2007, 21:37   #289
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tip: Lees het artikel in de beginpost, dat kan altijd verhelderend werken.

Sommige mensen zijn natuurlijk iets selectiever dan anderen.

Goed, iemand kan niet toegelaten worden omdat hij de 'maten' niet heeft of er niet goed uitziet.
Zeer spijtig, even spijtig als dit voorval. Maar daar gaat het nu even niet over
Oud 11 juli 2007, 21:39   #290
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Goed, iemand kan niet toegelaten worden omdat hij de 'maten' niet heeft of er niet goed uitziet.
Zeer spijtig, even spijtig als dit voorval. Maar daar gaat het nu even niet over

LOL. Jij discrimineert zelfs obv discriminatiecriteria, dan wordt het wel heel ingewikkeld hé.
Oud 11 juli 2007, 21:40   #291
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOL. Jij discrimineert zelfs obv discriminatiecriteria, dan wordt het wel heel ingewikkeld hé.

Nee, ik lees waar de topic over gaat
Oud 11 juli 2007, 21:43   #292
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Maar over het feit dat een fabricant al geen doelgroep meer mag hebben.
waar haal je dat nu eigenlijk vandaan? niemand hier ontkent het belang van het bepalen van een doelgroep en van de geschikte manieren om die te bereiken. voor zover ik vind via het internet, is de doelgroep van fructis jong en dynamisch. nergens vind ik ook maar enige aanwijzing dat de doelgroep van fructis ook maar enigzins etnisch is afgelijnd. zoals je zelf zegt zijn hun producten bv ook goed voor mensen met zijn. of koop jij werkelijk een bepaalde shampoo niet omdat het meisje dat je het staaltje gaf niet de juiste huidskleur had?

Citaat:
Oud 11 juli 2007, 21:45   #293
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voor gelijke kansen voor iedereen, ook als het over werkaanbiedingen gaat.
Jij mag daar een andere visie op hebben, een visie die ik niet deel
Wie zegt dat ik niet voor gelijke kansen zou zijn?

Misschien zie ik het gewoon niet zo simplistisch lineair. Tussen het Godsoordeel uit de middeleeuwen en het moderne bewijsrecht ligt uiteindelijk ook maar een 'nuance' van verschil. Klein, maar oh zo belangrijk. Blijkbaar is de intellectuele scherpte er in onze zo overschatte cultuur er al een tijdje af...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 21:51   #294
ingenious

Standaard

Citaat:
Op basis daarvan kan men ook discrimineren. Dan is het niet (enkel) obv afkomst.
lees dan eens wat ik in deze thread wat ik daar over gezegd heb. ik ben de laatste die een selectie obv uiterlijk of leeftijd zal goedkeuren.

je kan echter niet ontkennen dat het schoonheidsideaal belangrijk is in de wereld van de schoonheidsproducten. in die zin is het te rechtvaardigen dat je promomeisjes selecteert obv dat ideaal. hoe dom dat ideaal ook is.

Citaat:
Oud 11 juli 2007, 21:54   #295
ingenious

Standaard

Citaat:
Kledingmaat wel?

Een bedrijf kiest een bepaalde doelgroep. Op basis daarvan maakt het bepaalde keuzes naar reclame toe, jij zou dat moeten weten.

En ik kan nog wel een reden bedenken waarom ze het deden: enig idee van het racismegehalte in Frankrijk (en ook in België). Als je sommige mensen hun ideeën hoort verwacht je dat ze een allochtoon de rug toekeren als die sociaal contact met hen zoekt. Misschien namen ze om die reden geen 'allochtone' meisjes aan.
maar echt, leer lezen.

1) het gaat hier niet om reclame, maar om promotie. als je het verschil niet kent stel ik voor dat je het opzoekt. hier gaat het om het uitdelen van staaltjes. daar moet je vooral vriendelijk voor zijn en je product kennen. een opdringerig karakter kan ook helpen.
2) het gaat hier helemaal niet om de doelgroep. de doelgroep van fructis bevat namelijk zowel BBR als niet BBR mensen. dat argument is waardeloos, oe vaak je het ook herhaalt.
3) als dat laatste idd de reden is (en die kans is groot), dan is het duidelijk een geval van racisme. ik zie niet in waarom racisme omwille van geldgewin wel te rechtvaardigen is.

Citaat:
Oud 11 juli 2007, 22:01   #296
Groentje-18

Standaard

Citaat:
lees dan eens wat ik in deze thread wat ik daar over gezegd heb. ik ben de laatste die een selectie obv uiterlijk of leeftijd zal goedkeuren.

je kan echter niet ontkennen dat het schoonheidsideaal belangrijk is in de wereld van de schoonheidsproducten. in die zin is het te rechtvaardigen dat je promomeisjes selecteert obv dat ideaal. hoe dom dat ideaal ook is.
Dat was dus net mijn punt ...
Oud 11 juli 2007, 22:06   #297
Groentje-18

Standaard

Citaat:

1) het gaat hier niet om reclame, maar om promotie. als je het verschil niet kent stel ik voor dat je het opzoekt. hier gaat het om het uitdelen van staaltjes. daar moet je vooral vriendelijk voor zijn en je product kennen. een opdringerig karakter kan ook helpen.
Ze hebben hetzelfde doel.

Citaat:
2) het gaat hier helemaal niet om de doelgroep. de doelgroep van fructis bevat namelijk zowel BBR als niet BBR mensen. dat argument is waardeloos, oe vaak je het ook herhaalt.
Bron?
En hoedanook, zij vinden een BBR meisje blijkbaar geschikter om hun doelgroep aan te spreken, wie die ook is.

Citaat:
3) als dat laatste idd de reden is (en die kans is groot), dan is het duidelijk een geval van racisme. ik zie niet in waarom racisme omwille van geldgewin wel te rechtvaardigen is.
Ik kan hier hetzelfde op reageren als jij in deze regel van deze post, want dit heb ik nergens gesteld... Herlees alles maar eens.

En je bericht wordt gerapporteerd uiteraard.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2007 om 22:08.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2007, 22:15   #298
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wie zegt dat ik niet voor gelijke kansen zou zijn?

Misschien zie ik het gewoon niet zo simplistisch lineair. Tussen het Godsoordeel uit de middeleeuwen en het moderne bewijsrecht ligt uiteindelijk ook maar een 'nuance' van verschil. Klein, maar oh zo belangrijk. Blijkbaar is de intellectuele scherpte er in onze zo overschatte cultuur er al een tijdje af...

Ik wel als je het zo wil omschrijven, misschien heb ik mij wat verkeerd uitgedruk over die gelijke kansen.
Maar ik vind dat niemand uitgesloten mag worden als het op werk aankomt, tenzij natuurlijk er een duidelijke reden is.
Zoals bijvoorbeeld model staan voor blonde kleurshampoo en dergelijke.
Oud 11 juli 2007, 22:24   #299
ingenious

Standaard

Citaat:
Ze hebben hetzelfde doel.
nee, dat hebben ze niet.
Citaat:
Bron?
het internet. google eens. jammer genoeg is de marketingstrategie van garnier niet meteen beschikbaar op het www, maar je vind bv wel dat hun doelgroep jong is. bv:
Citaat:
Garnier Fructis en Fructis Style zijn merken waarmee we jonge consumenten willen aanspreken, dit betekent dat we constant vernieuwend en verrassend moeten zijn om een doelgroep aan te spreken die vluchtig leeft en moeilijk te binden is
http://www.loreal.nl/_nl/_nl/career/marketing-award/index.aspx
maar nergens bakenen ze hun doelgroep ethnisch af. tenzij dit dus een verzinseltje van jou is, kan jij dit dus wel bewijzen.
Citaat:
En hoedanook, zij vinden een BBR meisje blijkbaar geschikter om hun doelgroep aan te spreken, wie die ook is.
hebben ze dat ergens gesteld? toon dat dan maar eens aan. ik heb dat l'oreal nergens weten zeggen. ze hebben proberen uitleggen dat het omwille van de taal is, maar dat is natuurlijk zever in pakskes.
Citaat:
Ik kan hier hetzelfde op reageren als jij in deze regel van deze post, want dit heb ik nergens gesteld... Herlees alles maar eens.
goed zo, dan neem ik aan dat we het eens zijn. een goede beslissing van de rechter dus.
Citaat:
En je bericht wordt gerapporteerd uiteraard.
waarom?

Citaat:
Oud 11 juli 2007, 22:43   #300
ingenious

Standaard

ik heb trouwens gisteren mijn haar gewassen met fructis. ineens het flesje maar eens goed gelezen. tot mijn grote verbazing stond er nergens een waarschuwing op dat je die niet shampoo niet mag gebruiken als je allochtoon bent, omdat je niet tot de doelgroep behoort.

Citaat:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be