![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
|
![]() Citaat:
Anders doet bovenstaand 'argument' er dus niets toe. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
|
![]() Op basis daarvan kan men ook discrimineren. Dan is het niet (enkel) obv afkomst.
![]() |
![]() |
#284 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
Een bedrijf kiest een bepaalde doelgroep. Op basis daarvan maakt het bepaalde keuzes naar reclame toe, jij zou dat moeten weten. En ik kan nog wel een reden bedenken waarom ze het deden: enig idee van het racismegehalte in Frankrijk (en ook in België). Als je sommige mensen hun ideeën hoort verwacht je dat ze een allochtoon de rug toekeren als die sociaal contact met hen zoekt. Misschien namen ze om die reden geen 'allochtone' meisjes aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En er zijn inderdaad 'slimmeriken' genoeg die zich geroepen voelen een uitleg te geven. Blijkbaar is zelfs L'Oréal in diezelfde val getrapt. Volgende keer betere advocaat zoeken, is de boodschap. Los daarvan: we zijn alweer ietsjes dichter bij de methoden van de Spaanse Inquisitie geëvolueerd. Wat daar precies te aan vieren valt, zal me eeuwig een raadsel blijven.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 11 juli 2007 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Tip: Lees het artikel in de beginpost, dat kan altijd verhelderend werken.
![]() Sommige mensen lezen natuurlijk iets selectiever dan anderen. ![]() Edit: Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2007 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Goed
Citaat:
![]() Citaat:
Jij mag daar een andere visie op hebben, een visie die ik niet deel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goed, iemand kan niet toegelaten worden omdat hij de 'maten' niet heeft of er niet goed uitziet. Zeer spijtig, even spijtig als dit voorval. Maar daar gaat het nu even niet over ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
LOL. Jij discrimineert zelfs obv discriminatiecriteria, dan wordt het wel heel ingewikkeld hé. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() waar haal je dat nu eigenlijk vandaan? niemand hier ontkent het belang van het bepalen van een doelgroep en van de geschikte manieren om die te bereiken. voor zover ik vind via het internet, is de doelgroep van fructis jong en dynamisch. nergens vind ik ook maar enige aanwijzing dat de doelgroep van fructis ook maar enigzins etnisch is afgelijnd. zoals je zelf zegt zijn hun producten bv ook goed voor mensen met zijn. of koop jij werkelijk een bepaalde shampoo niet omdat het meisje dat je het staaltje gaf niet de juiste huidskleur had?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien zie ik het gewoon niet zo simplistisch lineair. Tussen het Godsoordeel uit de middeleeuwen en het moderne bewijsrecht ligt uiteindelijk ook maar een 'nuance' van verschil. Klein, maar oh zo belangrijk. Blijkbaar is de intellectuele scherpte er in onze zo overschatte cultuur er al een tijdje af...
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
je kan echter niet ontkennen dat het schoonheidsideaal belangrijk is in de wereld van de schoonheidsproducten. in die zin is het te rechtvaardigen dat je promomeisjes selecteert obv dat ideaal. hoe dom dat ideaal ook is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
1) het gaat hier niet om reclame, maar om promotie. als je het verschil niet kent stel ik voor dat je het opzoekt. hier gaat het om het uitdelen van staaltjes. daar moet je vooral vriendelijk voor zijn en je product kennen. een opdringerig karakter kan ook helpen. 2) het gaat hier helemaal niet om de doelgroep. de doelgroep van fructis bevat namelijk zowel BBR als niet BBR mensen. dat argument is waardeloos, oe vaak je het ook herhaalt. 3) als dat laatste idd de reden is (en die kans is groot), dan is het duidelijk een geval van racisme. ik zie niet in waarom racisme omwille van geldgewin wel te rechtvaardigen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hoedanook, zij vinden een BBR meisje blijkbaar geschikter om hun doelgroep aan te spreken, wie die ook is. Citaat:
En je bericht wordt gerapporteerd uiteraard.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2007 om 22:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wel als je het zo wil omschrijven, misschien heb ik mij wat verkeerd uitgedruk over die gelijke kansen. Maar ik vind dat niemand uitgesloten mag worden als het op werk aankomt, tenzij natuurlijk er een duidelijke reden is. Zoals bijvoorbeeld model staan voor blonde kleurshampoo en dergelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||||
|
![]() nee, dat hebben ze niet.
Citaat:
Citaat:
maar nergens bakenen ze hun doelgroep ethnisch af. tenzij dit dus een verzinseltje van jou is, kan jij dit dus wel bewijzen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() ik heb trouwens gisteren mijn haar gewassen met fructis. ineens het flesje maar eens goed gelezen. tot mijn grote verbazing stond er nergens een waarschuwing op dat je die niet shampoo niet mag gebruiken als je allochtoon bent, omdat je niet tot de doelgroep behoort.
|
![]() |
![]() |