![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn de huidige "belgen" verwant aan de Belgae? | |||
Nee, natuurlijk niet. Wij stammen af van de Germanen, zoals iedereen weet. |
![]() ![]() ![]() |
59 | 76,62% |
Ja, natuurlijk. België heeft een duizenden jaren lange geschiedenis, beginnende met onze voorouders, de Belgae. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,19% |
Weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 18,18% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar door de interne immigratie worden deze verschillen snel minder. Ikzelf stam af van middeleeuwse Vlaamse Brabo's, maar toch ben ik blond en vrij lang.
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom reageert u hier dan?
![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Vreemdeling
|
![]() Met Belgae werden de keltische stammen mee aangeduid die in Belgie leefden. Het was wel een dunbevolkt gebied. Er zal dus wel niet zoveel Keltisch bloed in de Belgen overgebleven zijn. Daarna zijn de Salische Franken hiergekomen en dit is geleidelijk het rijk der Franken geworden( frankrijk).De naam Belgica is door de Franken behouden( Belgie bestaat dus al heel lang) en is nooit verdwenen. Dit is ongeveer hetzelfde gebied als nu maar mist nu Maastricht en Venlo. Het grappige is dat juist deze twee steden bij de belgische onafhankelijkheid deel wilden uitmaken van Belgie maar dit is tegengehouden door Nederland. Walen en Vlamingen hebben de zelfde oorsprong. Het is niet zo dat de walen Kelten zijn en de Vlamingen germanen. Wel zijn de Nederlanders niet verwant met de Belgen. Zijn stammen meer af van de Friesen en Saxen. De taal is gewoon overgenomen door de Nederlanders. De verwarring met nederland ontstaat omdat Nederland wordt verward met de middeleeuwse Nederlanden wat een ander gebied is (Belgie en Noord-Frankrijk). De Nederlanders vinden deze verwarring trouwens best leuk omdat dit gebied een hele rijke geschiedenis heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
duidelijk een ander volk is dan het Nederlandse volk. Ik had al vaker gedacht ,als je onder Eindhoven in de Kempen de grens over gaat ,"Wat is dat volk in Belgie toch anders dan het volk in Ne-Brabant' dat geldt ook als je van Ne-Limburg de grens over gaat naar Be-Limburg. Nu weet ik tenminste dat het komt omdat het hier Friezen en Saksen zijn en aan de Belgische kant van de grens Franken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien genieten de Belgen dan nog meer van de Franse cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() In de loop van de eeuwen hebben zich zoveel vermengingen voorgedaan ,door volksverhuizingen en immigratie.
Misschien zijn we allemaal wel Friezen http://www.bertsgeschiedenissite.nl/..._friesland.htm Genetische verschillen intereresseren me daarom niet , dat is voer voor biologen. Het gaat mij om taal en cultuur en om het behoud hiervan in het Europa van de 30. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 27 juli 2007 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Cultuur veranderd constant en dit kan je nooit tegenhouden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Voorbeeldje: Vlamingen brouwen overheerlijk bier, Nederlanders kunnen een bier zoals Heineken bekend maken over heel de wereld, stel je eens voor wat er gebeurt als de Nederlanders ons bier gaan verkopen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteindelijk is dat zever hoor, dat door al die invloeden talen een gaan worden.
Moest je een Engelsman uit het jaar 1007 naar het Engels van vandaag laten luisteren, hij zou er misschien geen woord van begrijpen, door het grote aantal Romaanse woorden dat erbij gekomen is. Maar feit is dat een Engelsman die nooit met Frans in contact gekomen is, ook zo goed als niets zal kunnen maken van (gesproken) Frans.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Vreemdeling
|
![]() Talen zoals het engels worden door heel veel volken gesproken.In Amerika,Afrika en Azie. Al deze mensen hebben of hadden een andere moedertaal. Het is normaal dat zij uitdrukkingen uit hun eigen taal gaan meenemen in het engels. Deze uitdrukkingen worden dan na verloop van tijd door alle engelssprekende overgenomen en laat in vele gevallen de taal gunstig evolueren. (er zullen natuurlijk Engelse puristen zijn die dit helemaal afkeuren). Dit fenomeen hebben wij veel minder met de Nederlandse taal en zeker in Belgie waar de Taal de laatste 200 jaar niet meer geevolueerd is. Dit werd tegengehouden doordat het Frans het Nederlands overheerstte. Ik merk zelf als ik lange tijd Engels gesproken heb moeite heb om me zo makkelijk uit te drukken in het Nederlands. een Engelstalige kennis van mij is momenteel Nederlands aan het leren en is dikwijls verbaasd hoe de Nederlandse manier van praten lijkt op het oude Engels van shakespeare. Voorbeelden? 24/7 is er eentje. Er zijn er veel meer maar ik kan er niet direct opkomen. Ik zal er even over nadenken en proberen een lijstje te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Trouwens Haitiaans bestaat niet. Die taal word in bijna alle Oud Franse kolonies gesproken. Ook in Ile de Reunion wat aan de andere kant van de wereld ligt en is gewoon oud Frans zoals Zuid-afrikaans oud Nederlands is. 2 luister gewoom naar Nederlands uit nederland en bijvoorbeeld West-Vlaams en vergelijk dat met oud Nederlands zoals dat in Zuid-Afrika gesproken word. Natuurlijk is het nederlands geevolueerd maar in Vlaanderen veel minder dan in Nederlands wat ook normaal is gezien de geschiedenis. Mijn vader was de eerste generatie in Vlaanderen die onderwijs kreeg in het nederlands. Wat verwacht je dan in godsnaam? dat er een ondergrondse beweging zich bewust gaat bezig houden met de ontwikkeling van de taal ? 3 Ik praat over uren, niet jaren 4 nog nooit gehoord van 24/7 ? een hele alledaagse uitdrukking in Engels Laatst gewijzigd door pjc : 28 juli 2007 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier het eerste artikel van de grondwet in dat Haïtiaans Creools: Citaat:
|
||
![]() |