Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Enquete Nynorsk
1 0 0%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 2 6,25%
7.5 1 3,13%
8 2 6,25%
8.5 3 9,38%
9 6 18,75%
9.5 7 21,88%
10 11 34,38%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 12:20   #241
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Bespeel je een muziekinstrument, heb je dat ooit gedaan of ooit overwogen?

En uiteraard, indien ja, welk instrument?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 14 augustus 2007 om 12:20.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:23   #242
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Kun je iets verder uitleggen wie er dan precies reductionistisch is en waarom?
Louter zich beperken tot het reguleren van fysiologische effecten maakt dat de behandeling de mens reduceert tot een wisselwerking van enkele chemische processen. Dat is ook de reden waarom Deleuze zijn eigen dochter uit de psychiatrische instelling had genomen, enige wat ze deden was haar verstoorde ego-superego platspuiten. Lacan tracht in de eerste plaats de leefwereld van bv. iemand met schizofrenie te snappen.
Oud 14 augustus 2007, 13:10   #243
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Louter zich beperken tot het reguleren van fysiologische effecten maakt dat de behandeling de mens reduceert tot een wisselwerking van enkele chemische processen. Dat is ook de reden waarom Deleuze zijn eigen dochter uit de psychiatrische instelling had genomen, enige wat ze deden was haar verstoorde ego-superego platspuiten. Lacan tracht in de eerste plaats de leefwereld van bv. iemand met schizofrenie te snappen.
Kun je iets meer over Gilles en Emilie Deleuze vertellen? Zoals: wie had haar in die psychiatrische instelling geplaatst?
Oud 14 augustus 2007, 13:38   #244
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Neen. Hij kan wel klaarkrijgen om 40 minuten te praten over niets.
Een vrouw met rare smaak, zou ik dan zeggen.
Oud 14 augustus 2007, 13:42   #245
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Als je moest kiezen tussen Leterme als premier of Verhofstadt, wie zou je dan kiezen?
kiezen tussen pest en cholera...
Ik denk niet dat er echt een verschil is tussen Leterme en Verhofstadt als het op premierschap aankomt.
Leterme, denk ik. Die doet me soms nog eens lachen. En Verhofstadt heeft niet echt een beleid gevoerd dat me zint, dus ik zou kiezen voor Leterme en kijken wat dat dan geeft. Misschien voert hij een iéts minder liberale politiek, maar ik vrees ervoor. En Verhofstadt heeft er lang genoeg mogen zitten.
Oud 14 augustus 2007, 13:43   #246
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je was toch een vrouw?
Euh, ja. Vrouwen kunnen best wel meubelmaker zijn, niet?
Als ik zie hoe mannen zo'n kastje van den ikea in elkaar zetten, verbaast het me zelfs dat er mannelijke meubelmakers zijn
Oud 14 augustus 2007, 13:45   #247
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar komt de naam Nynorsk vandaan en waarom past die naam bij jou?
zie http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=12
Beantwoordt dat de vraag?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 augustus 2007 om 13:45.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 14:02   #248
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

welke andere forummer zou je voor één dag willen zijn eens? (kan al gesteld zijn )

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 14:15   #249
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan u mij verklaren waarom rassen en culturen de neiging hebben om elkaar te vinden binnen hun eigen ras/cultuur? Maw: waarom troepen rassen samen?
Ik kan je dat niet verklaren want ik bezit onvoldoende sociologische kennis.

Maar misschien eens beginnen met de vraag te stellen of de stelling wel klopt: troepen rassen samen? Ik zie een geschiedenis van volksverhuizingen en vermenging tussen volkeren, dus ik weet niet of rassen echt zo samentroepen. Maar goed, rassen (of groepen - ik denk dat het d�*t eerder is) troepen natuurlijk wel een beetje samen.

Er zijn van die experimenten die tonen dat mensen geneigd zijn om mensen reeds op een onbewust niveau te categoriseren. Hoé die gecategoriseerd worden hangt meestal af van exogene cues. Een gesprek over mannen versus vrouwen leidt er blijkbaar toe dat een gemengde groep namen (mannen & vrouwen, allochtonen & autochtonen) onbewust anders gecategoriseerd wordt dan wanneer het gesprek over allochtonen en autochtonen ging.
ik denk dat mensen meestal 'samentroepen' wanneer er een conflict aan de orde is. ze scharen zich dan in de groep waartoe ze behoren. Een conflict omtrent vrouwenrechten geeft een andere groepsindeling dan een conflict omtrent de islam. De tegenstander is dan in andere omstandigheden de medestander. De nadruk leggen op een conflict kan dan ook de troepenverdeling radicaliseren. Er zijn ook experimenten genoeg waaruit blijkt dat een eenvoudige groepsindeling, zonder conflict, de mensen serieus bitsig kan doen krijgen tegenover de andere groep.
Ik denk dat het vrij logisch is dat mensen gecategoriseerd worden. We doén niet anders. Man, vrouw, dik, dun, roker, niet-roker, allo, auto, moslim, christen, zwart, blank,... wellicht biedt dat de nodige vereenvoudiging van de realiteit? Onze realiteit is erg complex, en ik denk dat mensen dergelijke vereenvoudigingen maken om er meer vat op te krijgen.

Het 'behoren tot een groep' lijkt me evolutionair belangrijk. De mens is altijd een groepsdier geweest. De eigen groep, de eigen kudde, is belangrijk over de overleving van de mens. De eigen groep verdedigen tegen indringers is dus evolutionair belangrijk. Een dierlijk instinct dat we blijkbaar moeilijk kunnen laten, zoals we het ook niet kunnen laten van elkaar af te slachten. Onze biologie is ook op de eigen groep ingesteld. We kunnen makkelijk onderscheid maken tussen leden van het eigen ras, maar blijkbaar zijn onze hersenen minder capabel in het maken van onderscheid tussen leden van het ander ras. Zo zien we minder onderscheid in de gezichten van zwarten, waardoor die er zo'n beetje allemaal hetzelfde uitzien voor ons. We hebben minder aandacht voor subtielere mimiek-verschillen. Dat zorgt er volgens mij voor dat we hen nog méér zien als "één grote troep" en hen ook zo behandelen.

En dan is er nog de individuele keuze van partnerschap. De meeste mensen kiezen een partner die een beetje op hen lijkt, meestal is dat dus iemand uit de eigen cultuur. Ze kiezen ook hun vrienden nog eens zo, dus dan krijg je uiteindelijk 'clans'. Wat natuurlijk de verschillen met de andere groep nog groter maakt, want onbekend is onbemind.

En er zullen vast nog honderden verklaringen zijn.
Oud 14 augustus 2007, 14:20   #250
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ziet u de opkomst van China als een bedreiging of een gelegenheid?
Dat zou een gelegenheid kunnen zijn, maar de manier waarop het nu gebeurt, op een ultra-kapitalistische wijze, zie ik het eerder als een bedreiging. Zowel voor het chinese volk als voor de rest van de wereld. Tot nu toe maken we er natuurlijk makkelijk gebruik van: de goedkope producten uit china zorgen ervoor dat we minder diep in onze gierige portemonnee moeten kijken. De chinese economie staat niét ten dienste van de doorsnee chinees, en uiteindelijk zal iedereen daar de gevolgen van moeten dragen. We werken nù al voor de rijkdom van de rijken, het zal er niet op verbeteren ook.
Oud 14 augustus 2007, 14:22   #251
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn vanmiddag een aantal dingen gebeurd waardoor mijn tijd opeens foetsie was. Blijf er me maar aan herinneren als ik het vergeet.
Zal ik zeker doen
Oud 14 augustus 2007, 14:24   #252
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze biologie is ook op de eigen groep ingesteld. We kunnen makkelijk onderscheid maken tussen leden van het eigen ras, maar blijkbaar zijn onze hersenen minder capabel in het maken van onderscheid tussen leden van het ander ras. Zo zien we minder onderscheid in de gezichten van zwarten, waardoor die er zo'n beetje allemaal hetzelfde uitzien voor ons. We hebben minder aandacht voor subtielere mimiek-verschillen.
De blanken zijn toch veel verscheidener dan de zwarten? Verschillende haarkleuren, types, ogen, gezichtsvormen. Verfijnder zou ik durven zeggen. Van andere rassen zoals Aziaten of Zwart-Afrikanen kan dit moeilijker gezegd worden. Akkoord?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 14:25   #253
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En er zullen vast nog honderden verklaringen zijn.
Koppelt u conclusies aan hetgeen u in deze post had neergeschreven?
Oud 14 augustus 2007, 14:26   #254
Dycore
Banneling

Standaard

Wat vindt u van het feminisme?
Oud 14 augustus 2007, 14:30   #255
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is uw mening over de bio-industrie en de regelgeving door de politiek op dit vlak?
Ik denk dat de bio-industrie ten dienste staat van de fabriekseigenaar, niet van de mens. De bio-industrie is totaal voorbij gegaan aan het idee van ruilhandel: jij hebt een koe, ik wil die koe, ik geef je iets in ruil voor die koe zodat jij ook nog iets anders hebt als koe.
Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zo dicht mogelijk bij de koe in de wei te blijven door mijn voedsel zoveel mogelijk te kopen bij de kleine boer zelf.

Ik word misselijk van de manier waarop dieren behandeld worden in onze geïndustrialiseerde maatschappij en ik vind het akelig dat ik totaal niet weet wat er eigenlijk op mijn bord ligt. Ik denk dus dat een strengere regelgeving naar dierenwelzijn en kwaliteit van het voedsel wenselijk is.
Oud 14 augustus 2007, 14:32   #256
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Bespeel je een muziekinstrument, heb je dat ooit gedaan of ooit overwogen?

En uiteraard, indien ja, welk instrument?
Ik heb vroeger gedrumd. Ik heb ook een poging tot gitaar spelen gedaan maar mijn vingers wilden niet mee. En ik zou héél graag piano kunnen spelen.
Oud 14 augustus 2007, 14:33   #257
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik denk toch dat je een onderscheid moet maken tussen de biomedische aanpak in de psychiatrie en de klinische psychologie?
Oud 14 augustus 2007, 14:37   #258
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
welke andere forummer zou je voor één dag willen zijn eens? (kan al gesteld zijn )

wat een bizarre vraag

Carlgustaaf, denk ik. Het moet eens heerlijk zijn om een hele dag onzin te kunnen spuien zonder ook maar enig schaamtegevoel te hebben.

En, waarom niet: Lombas, als ik daarna al zijn boekenkennis mag meenemen in mijn eigen brein. Om de 'vijand'* te verslaan, moet je de vijand kennen

* op ideologisch niveau dan.
Oud 14 augustus 2007, 14:38   #259
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Zal ik zeker doen

Ik heb deel 1 bekeken. De rest ga ik later doen, ik ga echt geen 2 uur aan een stuk naar mijn scherm zitten staren.
Oud 14 augustus 2007, 14:40   #260
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De blanken zijn toch veel verscheidener dan de zwarten? Verschillende haarkleuren, types, ogen, gezichtsvormen. Verfijnder zou ik durven zeggen. Van andere rassen zoals Aziaten of Zwart-Afrikanen kan dit moeilijker gezegd worden. Akkoord?
Nochtans hebben Aziaten en Zwart-Afrikanen geen enkel probleem om elkaar te onderscheiden, terwijl ze wel problemen hebben om blanken van elkaar te onderscheiden. Je bevestigt de stelling.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be