![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Enquete Nynorsk | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,38% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,88% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 34,38% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bespeel je een muziekinstrument, heb je dat ooit gedaan of ooit overwogen?
En uiteraard, indien ja, welk instrument?
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 14 augustus 2007 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Louter zich beperken tot het reguleren van fysiologische effecten maakt dat de behandeling de mens reduceert tot een wisselwerking van enkele chemische processen. Dat is ook de reden waarom Deleuze zijn eigen dochter uit de psychiatrische instelling had genomen, enige wat ze deden was haar verstoorde ego-superego platspuiten. Lacan tracht in de eerste plaats de leefwereld van bv. iemand met schizofrenie te snappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vrouw met rare smaak, zou ik dan zeggen.
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er echt een verschil is tussen Leterme en Verhofstadt als het op premierschap aankomt. Leterme, denk ik. Die doet me soms nog eens lachen. En Verhofstadt heeft niet echt een beleid gevoerd dat me zint, dus ik zou kiezen voor Leterme en kijken wat dat dan geeft. Misschien voert hij een iéts minder liberale politiek, maar ik vrees ervoor. En Verhofstadt heeft er lang genoeg mogen zitten.
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, ja. Vrouwen kunnen best wel meubelmaker zijn, niet?
Als ik zie hoe mannen zo'n kastje van den ikea in elkaar zetten, verbaast het me zelfs dat er mannelijke meubelmakers zijn ![]()
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beantwoordt dat de vraag?
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 augustus 2007 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() welke andere forummer zou je voor één dag willen zijn eens? (kan al gesteld zijn
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien eens beginnen met de vraag te stellen of de stelling wel klopt: troepen rassen samen? Ik zie een geschiedenis van volksverhuizingen en vermenging tussen volkeren, dus ik weet niet of rassen echt zo samentroepen. Maar goed, rassen (of groepen - ik denk dat het d�*t eerder is) troepen natuurlijk wel een beetje samen. Er zijn van die experimenten die tonen dat mensen geneigd zijn om mensen reeds op een onbewust niveau te categoriseren. Hoé die gecategoriseerd worden hangt meestal af van exogene cues. Een gesprek over mannen versus vrouwen leidt er blijkbaar toe dat een gemengde groep namen (mannen & vrouwen, allochtonen & autochtonen) onbewust anders gecategoriseerd wordt dan wanneer het gesprek over allochtonen en autochtonen ging. ik denk dat mensen meestal 'samentroepen' wanneer er een conflict aan de orde is. ze scharen zich dan in de groep waartoe ze behoren. Een conflict omtrent vrouwenrechten geeft een andere groepsindeling dan een conflict omtrent de islam. De tegenstander is dan in andere omstandigheden de medestander. De nadruk leggen op een conflict kan dan ook de troepenverdeling radicaliseren. Er zijn ook experimenten genoeg waaruit blijkt dat een eenvoudige groepsindeling, zonder conflict, de mensen serieus bitsig kan doen krijgen tegenover de andere groep. Ik denk dat het vrij logisch is dat mensen gecategoriseerd worden. We doén niet anders. Man, vrouw, dik, dun, roker, niet-roker, allo, auto, moslim, christen, zwart, blank,... wellicht biedt dat de nodige vereenvoudiging van de realiteit? Onze realiteit is erg complex, en ik denk dat mensen dergelijke vereenvoudigingen maken om er meer vat op te krijgen. Het 'behoren tot een groep' lijkt me evolutionair belangrijk. De mens is altijd een groepsdier geweest. De eigen groep, de eigen kudde, is belangrijk over de overleving van de mens. De eigen groep verdedigen tegen indringers is dus evolutionair belangrijk. Een dierlijk instinct dat we blijkbaar moeilijk kunnen laten, zoals we het ook niet kunnen laten van elkaar af te slachten. Onze biologie is ook op de eigen groep ingesteld. We kunnen makkelijk onderscheid maken tussen leden van het eigen ras, maar blijkbaar zijn onze hersenen minder capabel in het maken van onderscheid tussen leden van het ander ras. Zo zien we minder onderscheid in de gezichten van zwarten, waardoor die er zo'n beetje allemaal hetzelfde uitzien voor ons. We hebben minder aandacht voor subtielere mimiek-verschillen. Dat zorgt er volgens mij voor dat we hen nog méér zien als "één grote troep" en hen ook zo behandelen. En dan is er nog de individuele keuze van partnerschap. De meeste mensen kiezen een partner die een beetje op hen lijkt, meestal is dat dus iemand uit de eigen cultuur. Ze kiezen ook hun vrienden nog eens zo, dus dan krijg je uiteindelijk 'clans'. Wat natuurlijk de verschillen met de andere groep nog groter maakt, want onbekend is onbemind. En er zullen vast nog honderden verklaringen zijn.
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou een gelegenheid kunnen zijn, maar de manier waarop het nu gebeurt, op een ultra-kapitalistische wijze, zie ik het eerder als een bedreiging. Zowel voor het chinese volk als voor de rest van de wereld. Tot nu toe maken we er natuurlijk makkelijk gebruik van: de goedkope producten uit china zorgen ervoor dat we minder diep in onze gierige portemonnee moeten kijken. De chinese economie staat niét ten dienste van de doorsnee chinees, en uiteindelijk zal iedereen daar de gevolgen van moeten dragen. We werken nù al voor de rijkdom van de rijken, het zal er niet op verbeteren ook.
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() Wat vindt u van het feminisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer dan ook zoveel mogelijk zo dicht mogelijk bij de koe in de wei te blijven door mijn voedsel zoveel mogelijk te kopen bij de kleine boer zelf. Ik word misselijk van de manier waarop dieren behandeld worden in onze geïndustrialiseerde maatschappij en ik vind het akelig dat ik totaal niet weet wat er eigenlijk op mijn bord ligt. Ik denk dus dat een strengere regelgeving naar dierenwelzijn en kwaliteit van het voedsel wenselijk is.
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vroeger gedrumd. Ik heb ook een poging tot gitaar spelen gedaan maar mijn vingers wilden niet mee. En ik zou héél graag piano kunnen spelen.
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat een bizarre vraag ![]() Carlgustaaf, denk ik. Het moet eens heerlijk zijn om een hele dag onzin te kunnen spuien zonder ook maar enig schaamtegevoel te hebben. ![]() En, waarom niet: Lombas, als ik daarna al zijn boekenkennis mag meenemen in mijn eigen brein. Om de 'vijand'* te verslaan, moet je de vijand kennen ![]() * op ideologisch niveau dan.
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb deel 1 bekeken. De rest ga ik later doen, ik ga echt geen 2 uur aan een stuk naar mijn scherm zitten staren.
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans hebben Aziaten en Zwart-Afrikanen geen enkel probleem om elkaar te onderscheiden, terwijl ze wel problemen hebben om blanken van elkaar te onderscheiden. Je bevestigt de stelling.