![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hier nog een kleinigheid uit een wetenschappelijk werk dat je echt zou moeten lezen: Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606 7. p. 42De wetenschappers die dit schrijven blijven nochtans zeer beleefd in hun woordkeuze. Ik heb onlangs nog eens het Plantin-museum bezocht. Toch heb ik nog geen globaal beeld over de boekdrukkunst, en zeker niet over de ganse printing industry. Maar goed, soefi's zijn momenteel een bedreigde soort in de mohammedaanse wereld, en leidende figuren binnen de mainstream "islam" beweren dat Al-Arabi een afvallige was ... De leer wordt steeds zuiverder en zuiverder. Dit is een beweging die reeds rond het jaar 1000 aanving, een booster kreeg in de 18e eeuw, en nu wereldbedreigend is.
|
|
|
|
#422 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#423 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 13:03. |
|
|
|
|
|
|
#424 | |
|
Burger
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 13:08. |
|
|
|
|
|
|
#425 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En wat u daarvan maakt slaat helemaal mis met hetgeen wat er in het rapport komt !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 augustus 2007 om 13:56. |
|
|
|
|
|
|
#426 | |
|
|
Citaat:
Ps: het gebruik van het woord "islam" als bv: de islam heeft dit gedaan de islam heeft zus gedaan is ronduit fout, probeer eens een meer genuanceerde subject te voorstellen zoals bv: de geleerden in dat bepaalde land (met bewijzen) dat zij een wetenschappelijke onderzoek (naam van het onderzoek ook met een link naar een vaste onderwerp erover) hebben gehindert etz... en niet met losse flodders schieten en onnutige beschuldigingen !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 augustus 2007 om 14:22. |
|
|
|
|
|
|
#427 | |
|
|
Citaat:
Wat is de volgende zet als de koran verboden wordt ?
|
|
|
|
#428 |
|
Burger
|
Neem het hem niet kwalijk, ze hebben het moeilijk om te begrijpen dat het de fout niet is van de islam, en dat is normaal met al die hersenspoeling van tegenwoordig kunnen ze moeilijk nog anders denken. Zelf sommige moslims beginnen te twijfelen dus laat staan niet moslims. Maar ik begrijp wel dat het van tijd frustrerend kan zijn als niemand je verstaat. Vooral met internet iedereen kan de dingen opnemen hoe ze willen.
|
|
|
|
|
|
#429 | |
|
|
Citaat:
Dat ik uw stelling niet "wil" weerleggen met argumenten is niet aan een tekort aan "mij" maar omdat het volkomen onnuttig is omdat u al "bekeerd" bent met het idee dat mo7amed sas voor u een boeboe is ! En je zult zeggen tja, zie daar schendingen van mensen rechten zie daar ongelijkhied voor vrouwen zie daar, zie daar,... dat zijn voor mij geen bewijzen die je rechtstreeks kunt aankoppelen met het geloof, en ook uw argument van "de islaam is achterlijk en houdt de mensen achterlijk" is een eeuwenoude argument die in de loop van de geschiedenis gefaald heeft en zal dat ook zo weer zijn. En je zult weer zeggen dat mo7ammed geroofd tralala dat zijn uw aanvullingen op de feiten die niets te maken heeft met "roven" ! En zo verder en zo verder, je kunt op elke detail ingaan van wat er in de islaam bestaan en dat misbruiken & manipuleren, feit blijft dat deze geloof ,de islaam niet zoals het jodendom is of het christendom die zo gemakkelijk te manipuleren zijn,. Je hebt het tegen een beschermde geloof, en ja je kunt nog altijd opzoeken wat de link is tussen de koran en de darfur stammen, daarvoor wacht ik nog altijd op je antwoord(en)! Ga eens de thora lezen of de bijbel beter dan al dat braaksels tegelijk die je leest om daar je duivelse inspiratie uit te halen en vervolgens hier als mantra's ons lastig valt...
|
|
|
|
#430 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik zal misschien veel protest krijgen voor dit bericht, of misschien niet, maar als ik alles op een rij zet van wat ik al van islamophoben heb gehoord komt het op dat neer. En daarbij rechtvaardig ik niet de terrorristen die voor mij moordenaars zijn, die onschuldige burgers vermoorden moest iemand mij mis verstaan. Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 14:52. |
|
|
|
|
|
|
#431 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#432 |
|
Burger
|
Ja zoiets. Maar voor sommige mensen die de dingen niet willen inzien, is het licht van de waarheid verblindend, ze kunnen het niet bekijken, veel te pijnlijk. Dat zou heel hun leven overhoop halen. Ik begrijp dat wel hoor, ben niet onmenselijk lol Het is niet gemakkelijk als je je gebaricadeerd hebt terug vrij te zijn de dingen objectief te bekijken.
Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 15:05. |
|
|
|
|
|
#433 | |
|
|
Citaat:
Als het u uitkomt zijn de soefi's voor u een bedreigde soort binnen de islaam anders waren het uw vijanden, of ga je dit tegenspreken ?
|
|
|
|
#434 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U antwoordt langs de kwestie. Ik heb gesteld dat het de islam (de leer van de Koran als gereveleerde waarheid)een ontwikkeling van het wetenschappelijk denken sterk in de weg heeft gestaan en nu nog het kritisch denken voor een stuk tegenhoudt. Ik heb nooit beweerd dat elke vorm van islam gelijk is aan terreur. Maar ik beweer nog steeds dat de islam een opdringerige godsdienst is. Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 15:21. |
|
|
|
|
|
|
#435 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#436 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#437 |
|
Banneling
|
Dat zou u nu toch stilletjesaan moeten weten. Wetenschappelijk denken is kritisch denken. De natuur der dingen onderzoeken. Als men aanneemt dat de waarheid in de koran te vinden is en nergens anders, dan is het niet meer de moeite om kritisch te denken, vermits alle oplossingen in de koran te vinden zijn. Helaas, was het maar waar, maar het is zo niet. Men heeft zelden een kritisch denken ontwikkeld in de islamitische landen de laatste eeuwen. Tenzij dat u me kunt zeggen dat dit wel het geval is. Men heeft nooit aan wetenschappelijk onderzoek op grote schaal gedaan in de islamitische landen de laatste eeuwen. Tenzij dat u me kunt zeggen dat dit wel het geval is. Enz, enz.
|
|
|
|
|
|
#438 |
|
Burger
|
Ik heb de indruk dat de kerk echt wel vermengd wordt met islam ze. De islam heeft nooit iemand ter dood veroordeeld omdat hij zei dat de aarde rond was, naar mijn wetens toch. In tegendeel, de wetenschap is altijd heel belangrijk geweest. Het is niet zo dat alles buiten de koran verwerpt wordt. Ik begrijp niet waar dat vandaan komt.
|
|
|
|
|
|
#439 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|