Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2004, 11:01   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
hé zeg je weet donders goed dat ik het over de totaliteit had.... je moet nu ook weer geen open doelen aanbieden... maar het blijft wiskundig: 20% stijging van de bestaande armoede!
Citaat:
Het blijft Keynesiaans deficit-spending, (en dat is sinds Milton Friedman een pure ketterij, wist je dat niet? de US weten ook dat hun staatsschuld ontstond tijdens en door de Koude Oorlog, enkel liberaal Europa wil d�*t niet toegeven) Dus nog maar eens bezuinigingen: dan zal het de marge voor SZ en belastingverlaging moeten verminderen, wat dus wel degelijk tot verarming in de onderste lagen leidt en "degenen die al wat meer verdienen" behoren in België al bij de zwaarst belaste van de wereld
We "leverden in" voor de staaatsschuld, voor de SZ, voor de concurrentiekracht van de ondernemingen, voor "Tindemans-en-Martens- alléén-weten-voor-wat-nog-allemaal"en nu zou het voor herkolonialiseren van de wereld zijn? Mé alle Chineze, mor ni met den deze!!
Jij bent schijnbar te jong om het allemaal meegemaakt te hebben, maar de babyboomers niet... en electoraal tellen die nog enkele jaren mee.
Alhoewel het allemaal bezijdens het onderwerp is:
Hoe kan de EU een valabel alternatief zijn voor de zwakkere politieke entiteiten op aarde als we niet éérst aantonen dat we voor onszelf kunnen zorgen? Het is evident dat buiten het militair vertoon, de US ook niet voor zichzelf kan zorgen, tenzij ze zich terugplooien op een Monroe-doctrine...(en dan nog: hun handelsbalans is negatief)
En opnieuw:zolang de VS geen open oorlog met Europa beginnen (en die kans is quasi nihil) kunnen we ons zowat ALLES veroorloven.
De "straf" die Bush uitdeelde aan Air France heeft zowat de helft van Frankrijk een lachstuip opgelevert;en toen ze ook een Brits toestel 2 dagen aan de grond hielden en een "terroristische" goudvis wilden aanhouden kon de pret niet meer op natuurlijk.....zo bang moeten we er echt niet van zijn.... De US reageren niet altijd redelijk, had je d�*t nog niet in de gaten?
Het ziet er trouwens naar uit dat België er nogal goed vanaf komt,ze laten ons blijkbaar met rust en het Amerikaans pralineverbruik is toegenomen,ondanks de sterkere Euro..... ;in 2004 gaan we ze leren bier drinken en starten we een campagne op CNN om de Freedom Fries eindelijk Belgian Fries te laten noemen...
Maar toch voorzichtig blijven heh...dat kleine rode knopje (Global Destruction NOW) is er toch nog altijd.... MAD noemde ik het...

Een conflictmodel is zelden de meest efficiënte (en goedkoopste!!)manier om iets op te lossen..: beter een slecht(e) akkoord/vrede dan een goed proces of oorlog.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2004, 11:19   #142
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Quote:
Is dat een reden om hen te imiteren of erger nog, een politieke unie met hen aan te gaan? Juist niet, zou ik zeggen..

Waar heb ik gesteld dat we precies dat déél van hun systeem hier moeten invoeren???????Echter,ik kan alléén maar veronderstellen (toegegeven,ik kan het niet bewijzen) dat een Atlantische Unie een mengvorm zal worden,en dat hierin dus DE KANS BIJ UITSEK verscholen zit om ons systeem daar in te voeren.....mits wat voorbereidend werk en de mobilisatie van de alles behalve onmondige burgerrechten beweging in de States.En opnieuw:there is strength in numbers:binnen 10 jaar is de EU een kolos van 1/2 miljard mensen;op zijn best zullen er dan 300 miljoen Amerikanen zijn:in een demokratie zullen Europeanen systematisch hun model kunnen doorvoeren....
herkolonizeren van de US? Na 4/7/1776?
Oud 9 januari 2004, 11:24   #143
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde eerder oorlogsvoering in de stijl die de CIA en de NSA....open militaire confrontaties kunnen we best vermijden (ik ben alvast geen kandidaat om naar het front te trekken) maar als het echt niet meer anders kan:dan maar vechten-op-afstand:het dagenlang bombarderen van industrieële doelwitten en infrastruktuur zal een land net zo goed op de knieën dwingen als een bezetting ten velde;met dien verstande dat
a)de meeste landen hier geen defesie tegen hebben
b)we dus zelf ook stealth bommenwerpers en cruise raketten moeten hebben

Citaat:
(mogelijkerwijs heb ik ook wat minder geweten,maar...
Als je het zélf zegt... te veel "Il Principe" gelezen?
Oud 9 januari 2004, 11:59   #144
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Quote:
Werklozen? Ons economisch systeem kan/wil geen volledige tewerkstelling realiseren, zoveel is duidelijk

't Kan aan mij liggen,maar dat zie ik dus niet in.
Citaat:
Elke ondernemer wil zo rijk mogelijke consumenten.....
Dat het niet kan OK - Maar niet willen??????
Dit vraagt om verduidelijking.
Bij een "voldoende" werkloosheid is vraag naar arbeid>aanbod van arbeid=> volgens alle vrije marktprincipes daalt dan de kost van de arbeid...(en ook de inflatie!) en vakbonden hebben hun handen vol met het redden van het dringendste: arbeidsplaatsen==> looneisen worden op de achtergrond geschoven==> lagere inflatie, (zeker met inleveringen, "gezondheidsindexen etc")... 0-inflatie in het vooruitzicht, een héél duitse eis in de EU, maar ook lage rentevoeten voor het bedrijfsleven) (waarom dacht je dat zoveel uitheemse arbeidskrachten aangetrokken werden? Gedeeltelijk om niet-gequalifiëerde jobs in te vullen, maar de rest??Om druk op de werkzoekenden en hun vertegenwoordigers te kunnen uitoefenen. Waarom worden zoveel werknemers afgestoten? uit directe bezuiniging, natuurlijk, en omdat de consumptiemarkt krimpt, maar ook... Degenen die de ene aantrokken en de andere afstoten zijn niet geïnteresseerd in de repercussies op de SZ en op de begroting (of op je buurtleven, btw). Een overschot aan onopgeleide of laagopgeleide werkkrachten heeft ook zijn repercussie op het loonniveau van universitairen: meer en meer mensen moeten een job vér onder hun qualificatie aannemen, aan een lager loon, natuurlijk. QUI PRODEST??
Je hebt 100% gelijk als je meent dat deze deflatoire en "direct gewin"-politiek kortzichtig en egoïstisch is (zou zijn?? Denk je dat Vlerick Machiavelli nooit las? ), maar langetermijnvisie is schijnbaar zeldzaam.
Oei, voel ik wéér akkoord???:o wordt ongemakkelijk!

Citaat:
Elke ondernemer wil zo rijk mogelijke consumenten.....
Als een ander ze maar betaalt.....
Oud 9 januari 2004, 13:15   #145
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga het zélf eens een tijdje zonder proberen, in een 3° wereldland… en kom me d�*n je gevoelens vertellen..

sterk argument...
het sterkste...

Citaat:
Quote:
Met haat geraak je nergens, spréék met die mensen, met de volwassenen, en je zal merken dat die haat niet wederkerig is en dat ze niet zijn zoals het geroep van hun pubers (die geen pubers blijven, en niet blijven roepen: verdomd lastige pubers, bij momenten, ok, maar het lastig zijn van pubers is legendarisch...Denk je dat oostblokpubers beter zijn?)

Verstandelijk weet ik dat je gelijk hebt,en ik zal zeker geen mensen misdoen omwille van wat enkele idioten ooit riepen,maar toch....al die jaren later blijft dat zinnetje alsmaar terug komen...."sale belge"..... probeer zoiets maar eens weg te relativeren....
Il y a trop de sales Belges(d�*t weet toch ook?).... et trop d'idiots! volg dus je verstand!! Denk je dat ik mijn tijd er zou insteken als ik dacht dat je er geen hebt??

Quote:
1)het winner takes all-systeem geeft misschien stabiele regeringen, maar ook ondervertegenwoordigingen, en als de kans keert, véél brutalere koerswijzigingen dan dit landje aan kan.. cfr. Mitterand in Frankrijk...
2)In Europa heeft de Commissie sowieso al bijna geen verantwoording af teleggen: ze kan niet afgezet worden.. kwestie van democratisch gehalte? iets voor die nieuwe grondwet Maar of het extreemrechts de wind uit de zelen zal nemen? Bestaat het FN dan niet in Frankrijk?

Citaat:
Ik kan alléén maar vaststellen dat er meerdere soorten democratie zijn - met elk hun gevolgen,zowel goed als slecht....
Maar in Frankrijk heeft Mitterand (die bepaald geen stichtend voorbeeld is - supermenteur,Hirochirac...) hen toch maar behoed voor Lepen toen "la gauche" zichzelf zowat had wegverdeeld....En of het Nederlandse "poldermodel" het zoveel beter doet?Er zijn alvast enkele sociaal zwakkere groepen in NL die een andere mening zijn toegedaan sinds Balkenende.
Moeilijke materie,.....zoveel weet ik ervan,meer niet.
Supermenteur en Hirochirac zijn bijnamen van Chirac, die zelf ook maar als noodoplossing werd gekozen tegenover Lepen: een redder van de democratie is hij niet:trop de margouilles.
Mitterand heeft men idd wel wat te verwijten: Elf, Crédit Lyonnais, zijn verleden... de 35h week die nu wordt teruggeschroefd (en in een boel bedrijven nooit toegepast werd) Hij gaf te veel illusies.
In NL is na de PF historie bijna natuurlijk een 2-partijensysteem bovengekomen, maar of dat zal duren? Balkenende mankeert iets in mijn ogen... (feeling, ervaring? democratisch gevoel?)moeilijk te definiëren: de "ideale schoonzoon", d�*t wel, maar verder
Oud 10 januari 2004, 00:03   #146
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
[size=7]Filosoof[/size]

Zo, nu heb ik zijn aandacht.

Het is nu niet om vervelend te doen, maar waarom post jij altijd van die lange berichten! In al mijn luiheid kan ik het nooit opbrengen om die titanendiscussies te beginnen lezen. Wat de kloof tussen inhoudelijke forumleden (jij) en onzinposters (ik) nog vergroot.

There, I said it.
Aangebrande,
Meestal begint het met een kort comment, wwaarop een langer antwoord volgt, waarop....etc
IK heb jou nooit "onzinposter" genoemd, zeker weten!
PS Readers Digest is niet duur en verkrijgbaar in diverse talen....
http://www.magazines.com/ncom/mag?mid=3584
sorry, niet kwaad bedoeld, maar ik kon het niet laten...
Oud 10 januari 2004, 19:42   #147
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Aangebrande,
Meestal begint het met een kort comment, wwaarop een langer antwoord volgt, waarop....etc
IK heb jou nooit "onzinposter" genoemd, zeker weten!
PS Readers Digest is niet duur en verkrijgbaar in diverse talen....
http://www.magazines.com/ncom/mag?mid=3584
sorry, niet kwaad bedoeld, maar ik kon het niet laten...:lol:
Natuurlijk niet, zo noem ik mezelf gewoon altijd.

Okok, I deserved that..
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 21:18   #148
DearMrT
Partijlid

DearMrT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De EU moet kost wat kost de militaire evenknie van de VS worden,en om onszelf hierbij niet bankroet te laten gaan,kunnen we maar best met diezelfde VS samenwerken.

De huidige Neocon stroming in de VS regering zou in geen geval toestaan dat haar militaire superioriteit ook maar benaderd zou worden, zelfs door de doorgaans trouwe EU. Ter illustratie een toonaangevend aanbeveling uit "Rebuilding America's Defenses", het pronkstuk van de PNAC:

"Despite the shifting focus of conflict in Europe, a requirement to station U.S. forces in northern and central Europe remains. The region is stable, but a continued American presence helps to assure the major European powers, especially Germany, that the United States retains its longstanding security interest in the continent. This is especially important in light of the nascent European moves toward an independent defense 'identity' and policy; it is important that NATO not be replaced by the European Union, leaving the United States without a voice in European security affairs"

Een toename in defensie-uitgaven van Europese landen in het kader van de NAVO zal tot op zekere hoogte toegejuichd worden door de VS. Inspanningen van de EU om een militaire evenknie te worden zullen echter door de VS zeker ontmoedigd worden.
Een frappant bewijs van deze houding vond ik vorig jaar in een aanbeveling van Donald Rumsfeld en Paul Wolfowitz van 2000 waarin er werd gepleit voor een politiek van 'divide and conquer' in de EU. De sterke invloed van de VS in Oost-Europa zou aangewend worden om via de nieuwe Oost-Europese lidstaten de EU een meer pro-Amerikaanse koers te laten varen. Tevens wezen de auteurs op de voordelen van een besluiteloos eengemaakt Europa en raadden daartoe aan de uitbreiding van de EU te bespoedigen...
(Tot mijn spijt heb ik de link naar dit document nog niet teruggevonden, maar ik houd jullie op de hoogte.)
DearMrT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 10:37   #149
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

filo,
Ik heb ff de tijd genomen jouw posts op een rijtje te zetten en ik kom helaas tot de volgende conclusie:
jij lijkt mij iemand te zijn die leeft op een wolkje:alles is mogelijk en we kunner er met z'n allen in optimale mate van genieten.....laat eens weten wanneer dat zo was?
Europa heeft de wered gekoloniseerd UIT WINSTBEJAG en we hebben het er uiteindelijk niet zo slecht afgebracht (hadden we de interne verdeeldheid niet gekend,dan waren we nu onbetwist heersers over de werld....en dit sinds 150 voor Christus)
De conclusie dringt zich op:een "harde kern" pro-Europese machten moet de leiding nemen over de Unie en haar belangen zonder scrupules nastreven....

Citaat:
Gewoon de kostprijs van die wapens betekent een zware verarming voor de europese bevolking: wil jij die aanvaarden? de USSR deed het en ging eraan bankroet:
enig idee wat de winsten en de baten zijn van een onbeperkte toegang tot de grondstoffen?Genoeg om onze SZ meerdere malen te betalen...
En niet vergeten dat het communisme zijn onvermogen heeft bewezen....in tegenstelling tot het Europees model wat dankzij ondernmingsgeest ons zowat de wereld in onze schoot deed vallen( denk aan de OostIndische companie)
Als wij beidde solliciteren voor dezelfde job dan staan we in concurentie,alhoewel we als werknemers gemeenschappelijke belangen hebben...hetzelfde is waar voor naties!Weet je nog "vlaggen die naties verenigen,maar volkeren verdelen????"
Ik pleit hierbij geenszins voor een open conflict model maar:
Citaat:
jij bent schijnbar te jong om het allemaal meegemaakt te hebben, maar de babyboomers niet... en electoraal tellen die nog enkele jaren mee.
mogelijk,maar dan ook weer niet jong genoeg om idealist te zijn - het is de baby boom generatie die de keuze heeft gemaakt:of we streven naar hegemonie of we leggen ons neer bij overheersing...en nu mag je 1/2 keer raden waar ik voor pleit?Was het niet de babyboom generatie die ons opzadelde met een begripsoverstijgende staatsschuld?En die nu zegt dat de 30 a 40 jarigen zich maar moeten kromwerken om de VERWORVENHEDEN van die elite te betalen?Sorry - ik investeer liever in mij eigen toekomst....Vermits jij in 1955 al in Bosnie was,kan ik alléén maar aannemen dat jij van de generatie van mijn vader bent,die zich schaamteloos oneindige voordelen heeft toegekend op kap van hun kinderen.Jouw pensioen is veilig,maar wat voor het mijne?
Kom me aub geen gebrek aan sociale of ethische waarden verwijten als ik ervoor pleit de politiek uit verleden voort te zetten....jullie hebben de weg getoond en vanuit een positie van financiële zekerheid de ethicus uithangen is allesbehalve aanvaardbaar:goed doen op kosten van anderen is nu éénmaal te simpel.....Mijn generatie (ik ben 35) krijgt te horen dat we
a)moeten betalen voor de huidige gepensioneerden en
b)voorzieningen moeten treffen voor ons eigen pensioen want de staat zal het niet meer aankunnen (en kom me niet vertellen van het zilverfonds of ik zal je ten eeuwigen dage beschouwen als een idioot (op zijn best) of een naiëveling ( niet echt beter).
En dan vanuit die luxepositie komen zeggen dat je electoraal nog even meetelt....wel:je vraagt om een kiestelsel op basis van belastingen - is dit wat je wil????

Laten we de feiten onder ogen zienolitieke entiteiten zijn sinds jaar en dag verwikkeld op een strijd om dominatie,en ik ben zeker niet van plan om me de les te laten spellen door iemand die de toekomst van zijn kleinkinderen heeft verhypoticeerd door zichzelf toe te staan een natie op te bouwen door colonisatie en staatschuld,en nu maar vraagt dat diezelfde kleinkinderen
a)de geërfde verplichtingen nakomen en
b)zich de les laten spellen door mensen die genoten hebben van al wat het wildste kapitalisme te bieden hadden...

Je vind een consumtiemaatschappij het opperste goed - prima - maar hoe verklaar je dan dat meer dan 10% van de Belgen in pschychotherapie zijn,ondanks hun historisch ongeëvenaarde welvaart?
Tiprobeer eens machteloosheid mbt de eigen toekomst als oorzaak te zien....

over de USA schreef je
Citaat:
ingevolge hun electorale wetgeving, electorale financieringstraditie en de inmenging van het industriëel apparaat in de politiek, ingevolge de gehuldigde ultraliberale principes, die een overmatig patroon van defensie-uitgaven dicterenIs dat een reden om hen te imiteren of erger nog, een politieke unie met hen aan te gaan? Juist niet, zou ik zeggen..
Vermits het hen zowat de mogelijk heeft geboden de wereld per telefoon te regeren is dit dus nog de slechtste oplossing niet.Ben je mischien bang dat,om dit te financieren,Europa aan de uit de hand gelopen SZ zal raken en je het zal moeten doen met wat je voor jezelf hebt opgebouwd,veeleer dan te parasiteren op de huidige werknemers? Wat een prachtig menselijk wezen ben je toch....
Ik trek de grens bij mijn eigen soort (Europeanen) en hun ideologische medestanders (USA) - jij beklaagt je dat je hebt moeten inleveren onder Martens....ooit al eens afgevraagd waarom die een tekort had?Juist ja - omdat jouw generatie nooit heeft ingezien dat de staatschuld ooit door je kinderen moest afbetaald worden,en dat de welvaart die jouw generatie geniet OP KREDIET is betaald.....

Hou op met de hypocrisie...en erken dat de enige weg vooruit een nastreven van hegemonie is (al was het maar om zekere te zijn dat de grondstoffen voor jouw dierbare consumptiemaatschappij die uit Afrika komen er in de toekomst nog zullen nodig zijn aan betaalbare prijzen....) En pech voor de Afikaantjes als ze zich niet kunnen verdedigen - des te beter voor ons.

Hou op met de hypocrisie en erken dat de weg die jouw generatie heeft ingeslagen geen rond punt heeft,en dus niet toelaat om terug te keren....alle humanitaire overwegeingen ten spijt.En wat betreft de door jouw zo aanbeden UVRM:ik beschouw het als een werk in uitvoering,geen bijbel - en zeker niet iets waardoor ik me de way-of-life die jij gewend bent bent moet ontzeggen;want dat UNIVERSELE is er teveel aan:ze is noch universeel in haar oorsprong (opgesteld in een door blanke mannen gedomineerde samenleving);noch universeel in haar toepassing (naar welke rechtbank moet een dakloze stappen om "recht op onderdak"af te dwingen???).Blijkbaar is jouw generatie vergeten te vertellen wie de kosten van al die rechten moest dragen......how convenient....
Universele schaamplapje voor de 20e eeuwse mens ware een betere term geweest....

Je verwees in een vorige post naar Machiavelli:wellaan,in tegenstelling tot de poulaire mythe is Machiavelli NIET de boosdoener,het was de enige die inzag hoe zijn wereld funktioneerde en het lef had dit te boek te stellen - maw:het was geen aanklacht:het was een ontleding van een modus operandi van een succesvolle sameleving.....proficiat hoor!0/20 voor begrijpend lezen.....

Citaat:
In NL is na de PF historie bijna natuurlijk een 2-partijensysteem bovengekomen, maar of dat zal duren? Balkenende mankeert iets in mijn ogen...
Wat Balkenende tekort komt is te herleiden tot een communicatieve vaardigheid en de wil om te manipuleren:zijn maatregelen zijn echter absoluut onontbeerlijk wil NL in de toekomst zijn welvaartsniveau blijven handhaven - tis maar dat je het weet....
En de PVDA zal op leerlingen moeten rekenen die hun docenten vermoorden om het beter te doen,of op ecolgisten die Pim Fortuyn doorzeefden leuk vooruitzicht

Citaat:
"Despite the shifting focus of conflict in Europe, a requirement to station U.S. forces in northern and central Europe remains. The region is stable, but a continued American presence helps to assure the major European powers, especially Germany, that the United States retains its longstanding security interest in the continent. This is especially important in light of the nascent European moves toward an independent defense 'identity' and policy; it is important that NATO not be replaced by the European Union, leaving the United States without a voice in European security affairs"
Ik las dit ergens in een post - en in tegenstelling tot mijn aard ben ik nu wel even bereid dit te aanvaarden...maw als we niet tot een Europese defensie komen (desnoods tenkoste van jouw vele buitenlandse vakanties) dan zulen we dus dankzij jouw generatie alle kans verspelen op de plaats die Europa rechtens toekomt:de bakermat van de beschaving en de bron van al wat onze levenswijze mogelijk maakt.Bewapening is dus wel degelijk de enige uitweg.Als daarvoor wat pesioenen moeten sneuvelen of de Belgische Staat moet beslissen om overheidsleningen niet af te betalen,pech gehad,je had maar moeten investeren in economische projekten die een toekomst hadden.
ter illustratie:

Citaat:
Schotland

Een contract van 140 miljoen pond om de meest geavanceerde precisiebom van de wereld te bouwen kan voor 200 extra jobs zorgen in Schotland. Het ministerie van Defensie sloot een overeenkomst met Raytheon Systems Limited (RSL). De Paveway IV bom zal over het nieuwste GPS-systeem beschikken zodat de RAF ze kan gebruiken in alle weeromstandigheden.
bron:vacature.com
en ik heb het nagegaan:het is wel degelijk waar.....het zal jobs opleveren en suprematie garanderen en das de weg van de toekomst....

Sinds wanneer is lafheid,zwakheid en afhankelijkheid godverdomme een alternatief geworden?????

En verder even goeie vrienden,maar als je denkt dat mij generatie bereid is zich krom te werken om jouw pensioen te betalen:think again buster!

Kom van je wolkje af alvorens je erafgegooid wordt!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be