![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rolweerstand is procentueel veel minder dan bij vrachtwagens, hellingen zullen dat zware treingewicht procentueel sterk doen toenemen. Je ziet daarom ook zelden hellingen steiler dan 5 promile bij een spoorlijn. De Schiefe Ebene in Duitsland kent zulke hellingen. Treinen werden daar getrokken door 2, 3 of zelfs 4 stoomlocs, elektrische locs zijn veel sterker! ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dit de meest interessante topic van heel het forum over de laatste maand...
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tis weer eens wat anders dan altijd maar die seks.
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eigenlijk K&K ook wel, want - neem nou de tettendraad - echt iets zien doe je toch nooit. Van een paar tietjes raak ik niet over mijn toeren..... ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik bedoel meer een duidelijke foto van een bepaald vrouwelijk orgaan, beginnend met de letter V (of K). Nu we het toch over het spoor hebben.......... ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 10 oktober 2007 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() We hebben meteen door met welke nationaliteit we hier aan het praten zijn!
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Wase wolf : 10 oktober 2007 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in de jaren '50 nog vaak met de Limburgse kolentreinen. Uit Rotterdam vertrekken zware ertstreinen in gemengde tractie en bij mij voor de deur zie je dit vrijwel iedere dag: Een ex-NS E-loc die bij het optrekken of bij bruggen geholpen wordt door een ex-NMBs loc reeks 62.
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 11 oktober 2007 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Ik ben duidelijk te laat. Maar de uitleg is wel correct, al is het slechts 7 seconden in de Noord-Zuidverbinding, in de rest van het land heeft de treinbegeleider 10 seconden om terug naar zijn deur te wandelen na het sleutelen.
Door het sleutelen van de AVG (het kastje) geeft hij het signaal aan de bestuurder en het seinhuis dat de vertrekprocedure (fluiten, deuren sluiten, controleren dat niemand ertussen zit...) is afgerond. Niet op alle stations staat zo'n bakje, op andere stations wordt ook wel gewerkt met het signaal dat de deuren gesloten zijn (lampje in de stuurpost), of zelfs met het ouderwetse armzwaaien (indien er geen controlelamp is).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.seinarm.nl/Default.aspx?tabid=56
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Die staan er nog op een paar museumlijnen, geloof ik. Op het reguliere net verdwenen in België.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overgens ook de laatste bruine 2200.. ![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Budel is Nederland, hé
![]()
![]() |
![]() |