![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil de consequenties daarvan diréct nemen. Linkje hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een overheid die mensen verplicht egoïstisch te zijn =/= liberalisme. Nuja, dat is nog zo'n nuance die mensen zelden snappen.
Of nog eentje; hoe lang duurt het in bijvoorbeeld Peru om een woning legaal te laten registreren? Dood kapitaal = dode economie.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En kapitaal kan enkel dood zijn, als een overheid het dood maakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Soto ken ik (dankzij Percalion) ook, een degelijke (rechtscheppende ofzo) overheid is dan ook het fundament van een rechtvaardige samenleving, anders kan rijk zomaar doen wat het wil
ik wel wel eens lezen hoe dat in Somalië niet zo zou zijn? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 24 oktober 2007 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Partijlid
|
![]() [quote=Babylonia;3019526]Trajanus
met uitzondering van een groot deel van de rest van de wereld kerel wake up!! we leven met jaarlijks 10 000 doden aan onze grenzen weet je dat wel? Het wider rapport (google) van de united Nations waarschuwt voor alleen maar toenemende armoede en hongersnoden in deze wereld Biaffra is al 30 jaar geleden en het is daar nog altijd een ramp met het geld van de oorlogen zou de honger al lang de wereld uit zijn! We worden gestuurd via de geldmarkten die in handen zijn van een zootje psychopaten die bezig zijn met depopulatie en nucleaire bommen. Dit zegt het allemaal in een notedop.Ik kan me daar enkel bij aansluiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Een werkelijk aards paradijs...
![]() |
#49 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lenin heeft dat allemaal heel mooi geconceptualiseerd in zijn werken die dateren van lang voor Oktober. Die Kronstadt-soldaten hadden geen enkel realistisch consoliderend vermogen. Lenin, en later Stalin, hadden dat wel. Waarom een revolutie creëeren wanneer ge ze niet wilt consolideren? Dat zou absurd zijn. Citaat:
Dat doet niks af aan het basisverschil tussen reformistisch geweld en revolutionair geweld. In het reformistisch model wordt er permanent en onzichtbaar gemoord, in het revolutionaire model hebt ge meestal maar één bloedige fase, met achteraf nog wat reorganisatie en show-processen. Citaat:
Ge kunt nooit zeggen: "ik ben tégen het kapitalisme, maar..." Net zoals ge nooit kunt zeggen: "ik ben geen racist, maar..." Of: "ik ben tegen de holocaust, maar..." Ge zijt tégen of ge zijt vóór. Er is geen middenweg. Die middenweg is (het reformisme) wellicht de grootste verschrikking, want eigenlijk gewoon glijmiddel voor het kapitalisme, waardoor het alleen maar sneller en efficiënter door de strot van mensen kan worden geramd.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
C2C? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Ook Naomi Wolf waarschuwt voor de opkomende diktatuur in de VS met een nieuw boek en lezing in de Vs "the end of Amerika"
'Net als in de jaren 30 installeert de Vs momenteel een paramilitaire force FEMA, installeren ze geheime gevangenissen waar gemarteld word, zijn de wetten die de martial law mogelijk maakt gestemd, een controle apparaat met cameras over heel het land is operationeel met identiteitscontroles. Een diktator installeert ook altijd een externe vijand warvan het beeld langzaam verschuift naar de eigen bevolking. ' De lezing die wel wat scary is. http://www.youtube.com/watch?v=RjALf12PAWc&NR=1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Naomi Klien is auteur van the Shock doctrine, een canadese die bij deCCPA werkt.
Naomi Wolf is de schrijfster van De Mythe van de Schoonheid waarmee ze bekendheid verwierf, een californische nu op de no fly lijst van de states. Het zijn 2 verschillende dames die dezelfde sociaal en maatschappij kritische standpunten innemen. En ze lijken ook nog op elkaar. Wonderlijke wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() @zwitser
de meeste mensen zijn niet uit op winstbejag. dat is mijn mening. Ik zeg dat waarschijnlijk omdat ik zelf zo in elkaar steek. Je ziet wat je wilt zien. In de psychologie heet dat 'projectie'. Het is heel lastig, om te gaan met mensen die hun gebreken op de mensen in hun omgeving projekteren en zich daar niet van bewust zijn. Dat leid tot inmens veel conflicten en ruzies onder mensen. Zelfkennis siert de mens zegt men niet voor niks. Een heel fijn boekje daarover is van Don Miguel Ruiz het meesterschap van de liefde. Het gaat over jezelf lief hebben en kennen. Mastery of Love in het engels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ik het zo zeggen.
In vergelijking met de omgeving, die een betere startpositie hadden, 15 jaar geleden, doet Somalië het nu een pak beter. Het is daar zelfs - get this - veilig. http://www.mises.org/story/2701 Aub.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De link staat hierboven.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Mensen handelen meestal uit eigenbelang. Winstbejag kan vele vormen aannemen. Er na streven de hypotheek op je huis afbetaald te krijgen is winstbejag. Een loonsverhoging nastreven winstbejag. Aan het einde van de maand nog loon overhouden is winstbejag.
Laatst gewijzigd door Zwitser : 25 oktober 2007 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Wel verwarrend, twee zo op elkaar lijkende merknamen die in dezelfde markt aktief zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Lees Mastery of Love eens ajb
Er is een verschil tussen winstbejag uit zelfbehoud en dat van je gezin en kinderen of andere protegees of winstbejag voor weer een nieuwe auto en een vijfde jacht en niet kunnen delen en geven. Er is overdaad op de planeet voor iedereen. Daar ga ik van uit, iemand met een huis een hypotheek daar gaat t niet over; Het gaat over 1 man die eigenaar is van een mediaconglomeraat en bovendien bijna een hele provincie in de states bezit aan grond en huizen. Hoe is zijn naam help es... Murdoch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Rupert Murdoch, oa. Fox.
|
![]() |
![]() |