![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, Tom Lanoye is verre van iemand die ik als voorbeeld zou willen nemen. Ik heb het niet zo voor intellectualistische regimehoeren.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 26 oktober 2007 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
waarom zou je dan de klassenstrijd verdelen in allerlei kleine subfronten? Laat me duidelijk zijn ik ben niet noodzakelijk voorstander van een belgische staat, ik ben enkel harde tegenstander van een nog kleinere verdeling. Om ineens ook dan al op jullie volgende vraag te antwoorden, ben je dan voor de anexatie van vlaanderen aan nederland, ja, maar eveneens van die van frankrijk aan nederland, en die van belgie aan duitsland, enz. namelijk van een groot europa, op zijn minst...
![]() |
![]() |
#223 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() check.
INTER-nationalisme. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() ja,
en anti-globalismeis het zelfde als globalisme... Met internationalisme bedoel ik dat er geen abstracte landsgrenzen meer mogen bestaan. Ook geen afbakening op basis van volkeren, die evenmin bestaan. anders kan je je blijven opsplitsen tot het individu...
![]() |
#225 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#226 | ||
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat: daar waar marcos tegen discriminatie vecht, zit discriminatie in de wortels van het nsv, met velerlei teksten en geweldaden als gevolg... vele oude verbondsteksten vol racisme terug te vinden, er zijn er al genoeg gepost op dit forum, maar volgens mij kik jij er zo hard op om die terugte lezen, dat je maar blijft vragen er bij te posten... Citaat:
maar wel positief voor jou, dat je niet achter het vb staat.
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Democratie moet ook dicht bij de mens kunnen staan hé, anders verlies je het contact en vooral het vertrouwen van de mensen en stemmen ze op partijen die je samenlevingsmodel willen opblazen. 1 centraal orgaan waar dat alles beslist wordt, dat ga je nooit goed krijgen in een democratie, situaties en mensen verschillen nu eenmaal soms te erg, erkennen en verder werken, is het enigste wat je kan doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, uw mondialisme is net zuiver neoliberaal denken. Als er tussen 'wereld' en 'individu' niks meer is van maatschappelijke structuren dan kom je automatisch in een geglobaliseerd kapitalisme terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#230 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar waarom dan geen gemeentewerking, of waarom dan niet volgens het bedrijf waar je werkt, concrete situaties... daar komt nog bij dat ik me wel verbonden voel met bepaalde groepen mensen, maar niet met een nationaliteit, het verschil tussen een fransman en een belg ontgaat me volledig, ik voel me echter wel westers europees, daaronder voel ik me verbonden met bijvoorbeeld een jeugdbeweging, maar ik voel me net zo weinig vlaming, als belg.
![]() |
![]() |
#231 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
trouwens, het is niet omdat ik mijn westers europese achtergrond erken, dat ik deze als beter beschouw, of beschouw jjij je soms als flamand beter dan iemand anders? Daar komt nog bij dat alles wat op federaal of op deelstatelijk vlak wordt beslist al gedomineerd wordt door de europese wetten. Belgie bestaat niet, Europa heerst. Jammer genoeg de neoliberale EU, maar dat kan verandern...
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 26 oktober 2007 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik pleit voor een sociaal europa.
Wat niet wegneemt dat ik ook voorstander ben van directe democratie op klein lokaal vlak en in bedrijven. Daarnaast denk ik inderdaad dat europees bepaalde sociale maatregelen kunnen afgesproken worden bijvoorbeeld...
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zoals er nu enkele dogma's zijn zoals: vrije markt concurrentie behouden staatsschuld afbouwen zo dan sociale maatregelen met concrete uitwerking op lokaal vlak,
![]() |