Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2007, 00:24   #221
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Sukkel... vanonder welke steen zit jij de maatschappij te begluren?
Tijd voor je pilletje.

Dat soort praat hoor ik nu al bijna bleiren
Hihihi, juist mijn stereoptypering compleet bevestigd. Wat ben jij toch intellectueel een armoedig figuurtje.
Oud 27 oktober 2007, 00:26   #222
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Hihihi, juist mijn stereoptypering compleet bevestigd. Wat ben jij toch intellectueel een armoedig figuurtje.
Je wordt met elke post sterker en sterker, pubertje...
Jouw stereotypje heb je al veel langer zorgvuldig opgebouwd.
In tegenstelling tot wat jij wel mag denken, gaat er van een loser niks heroïsch uit. Zuur kijkende avatars ten spijt.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 00:26   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zijn ze nu al over aan het heronderhandelen. Ik geloof dat dat artikel maar enkele dagen oud is.
Ik vind niets dergelijks in de on-line Guardian...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 00:30   #224
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Je wordt met elke post sterker en sterker, pubertje...
Jouw stereotypje heb je al veel langer zorgvuldig opgebouwd.
In tegenstelling tot wat jij wel mag denken, gaat er van een loser niks heroïsch uit. Zuur kijkende avatars ten spijt.
Het kan moeilijker slechter dan jouw pose:"Kijk naar mij, ik ben rijk door stom geluk, en nu moeten jullie allemaal denken zoals mij! Iedereen die niet meedoet met de lucky few, zijn irritante reactionaire onheilsprofeten!"
Oud 27 oktober 2007, 00:30   #225
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
privatiseren die nmbs... tzal vlug gedaan zijn met die onzin altijd!
Staken zullen ze doen maar ook op straat eindigen! Ik hoop dat er weer iemand een schadeclaim indient bij die ***vkabonden!
idd, die boel moet eindelijk eens gedaan zijn, als men in ziekenhuizen staakt, is er toch ook minimum bezetting ? wel, bij alle openbare diensten zou dit zo moeten zijn.

dus bij De Lijn, de luchthavens, de NMBS, enfin, gans de bende.

eigenlijk gijzelen de vakbonden de onschuldige werkman die enkel op zijn werk wil geraken. Een schande, en dat voor iets dat er voor die werkman is gekomen, de vakbond.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 00:36   #226
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het kan moeilijker slechter dan jouw pose:"Kijk naar mij, ik ben rijk door stom geluk, en nu moeten jullie allemaal denken zoals mij! Iedereen die niet meedoet met de lucky few, zijn irritante reactionaire onheilsprofeten!"
IK dwing niemand te denken zoals mij. IK heb dat niet nodig.
Ik hoef niemand te kloten met een werkstaking voor de bok z'n ballen om een 'politiek statement' te maken. IK zit geen collectivistische zever te verkopen. IK hoef niets of niemand te beroven van het grootste deel van z'n inkomen om één of andere heilstaat te kunnen inrichten. IK moet geen leugens verkopen om te verhullen dat ik een bewezen failliet systeem heb opgedrongen (of van plan ben op te dringen) aan de mensen.

D�*t, Praetoriaantje... is het verschil tussen jou en mij...
IK sta aan de kant van het systeem dat zorgt voor het brood op de plank van de mensen. JIJ staat aan de kant van de struikrovers die het allemaal willen 'herverdelen'. (nouja )

Oud 27 oktober 2007, 00:38   #227
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

't Personeel kent zijn plaats niet meer,meneer de Graaf...

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 oktober 2007 om 00:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 00:42   #228
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't Personeel kent zijn plaats niet meer,meneer de Graaf...
Heeft niks met 't personeel te maken, Filo.
Als 't personeel onheus wordt behandeld, dan heeft het alle recht om actie te voeren. Je gaat mij daar zeker niet tegen zien reageren.
Maar daar ging / gaat het in dit geval absoluut niet om.

Ik weet dat jij ook graag een karikatuurtje lust... Ik hoop dat het je gesmaakt heeft.

Oud 27 oktober 2007, 01:29   #229
Fredschot
Burger

Standaard

Maar wat zien we:

Hoogstwaarschijnlijk dus uitgerekend dat ene uur voor hun shift eropzit.

awel ik heb dat speciaal niet gedaan, hoewel dat het meest comfortabel zou geweest zijn, maar wel een uur gepakt midden in mijn shift, die voor de rest een stuk stresserender was dan anders. Dus ge moet niet denken dat het een actie was voor eigen comfort. Ook niet vanuit sociale druk, want van mijn directe collega's waren er veel meer die liever niet wilden of durfden dan wel ( en dus ook niet hebben meegedaan)
Fredschot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 02:14   #230
Fredschot
Burger

Standaard

Citaat:
Heeft niks met 't personeel te maken, Filo.
Als 't personeel onheus wordt behandeld, dan heeft het alle recht om actie te voeren. Je gaat mij daar zeker niet tegen zien reageren.
Maar daar ging / gaat het in dit geval absoluut niet om.

Ik weet dat jij ook graag een karikatuurtje lust... Ik hoop dat het je gesmaakt heeft.
't ging hier inderdaad niet om een onheuse behandeling van het personeel; bij mij was de echte motivatie om mee actie te voeren de uitleg van Bart Somers op tv om de mimimumdienstverlening als een sociale maatregel te verkopen, en die dan ook uit te breiden naar andere sectoren; dus in werkelijkheid een terugschroeven van algemene verworvenheden uit de sociale strijd

want langs de andere kant was het voor mij in verschillende opzichten gemakkelijker geweest om niet met de actie mee te doen
Fredschot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 02:30   #231
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Het houdt in dat iedereen moet blijven werken
Staken is passé!
idd, en gratis rijden als protest. da's ook een vorm van staken, mr mss wel een effectievere vorm, het raakt tenslotte in de portemonnee.

en aan die vakbonden mogen ze ook eens zitten, om die te hervormen. Véél te machtig om gezond te zijn.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 08:08   #232
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik deel de mening van meneer desiderius. De vakbonden hebben hun nut gehad - waarvoor dank- maar inmiddels leven we in de 21ste eeuw, zijn we in dit land strontverwend met containers verworven rechten, maar klinken de vakbonden nog steeds alsof iedereen een arme schooier is uit de tijd van Daens. Ik stel voor dat die vakbonden leren relativeren, hun actieterrein verleggen naar Afrika of China, en hier ophouden te toekomst te verprutsen van de volgende generatie. Door het extreme egoïsme van de vakbonden dreigen er te veel werkgevers te vertrekken naar andere oorden waar ze niet geconfronteerd worden met de luxeprobleempjes van vakbondslui die zich doodvervelen en dan maar gans het openbaar verkeer plat leggen, of 10.000 reizigers op luchthavens gijzelen voor 10 centen meer op een maaltijdchèque. Met wat zijn ze in godsnaam bezig? Zo kortzichtig, dat ze niet eens doorhebben dat zij van hun kinderen de nieuwe armen zullen maken eenmaal de laatste grote industriële vestigingen het afgebold hebben om van hun eindeloos geleuter en bemoeialerij van af te zijn. Dat de vakbonden zich bezighouden met wat hun core business zou moeten : het uit de weg helpen van schrijnende wantoestanden. Maar dat ze hun groot bakkes houden en vooral niet namens mij en de rest van de niet-gesyndiceerde bevolking spreken.

Dat is zeker een punt: DE SCHADE door een STAKING mag niet groter zijn dan de WAARDE van de EIS...

Dus staken voor 20M loonsverhoging en daarmee de dienstverlening van het spoor ter waarde van -1Meuro platleggen, is dus eigenlijk altijd rendabel. Dus sowieso hebben de mannen van de spoorweg altijd stakingsrecht.

Daarentegen staken in een bedrijf zoals Bekaert en een productie van 200M omzet en 50M toegevoegde waarde stilleggen omwille van een eis van20M, is dan inderdaad overkill...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 08:29   #233
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ale jongen

ik ben rijk door het geluk van mijn verstand, ik ben rijk door de ethiek van dagelijks veel te werken, ik ben rijk omdat ik gewoon 80u werk en geen tijd neem om mijn geld om te zetten in consumptie.

Zelfs iemand die aan het OCMW-werkloosheid-ziekenfonds-alcoholieker-karaktergestoorde-depressieveling is rijk in Belgie: voorbeeld; je krijgt 600euro per maand vanaf 20jaar tot in uw graf 80jaar gemiddeld.
Je krijgt in de Belgische Pamperstaat 60* 12 * 600 = 432000 euro of 16M oude belgische franken.
Je zegt dat je niet getrouwd bent, en je doet dit met twee sukkelaars samen, en onze Belgische pampereconomie levert u zowaar 864000euro. of 32M oude belgische franken.
Je kweekt nog een kindje en diezelfde economie levert 100*12*20 = 24000euro + schoolkosten tot het diploma of 50000euro
en aleloia nog zo'n werkloze die gepamperd wordt voor de rest van zijn leven

en ik moet echt niet hard nadenken om een paar voorbeelden, die op die manier leven, voor de geest te roepen.

EN nu hoe betaal je die gasten die uit jullie handen eten ??, Wie zorgt er voor het geld ?? En mag er AUB eens een debat zijn of we goed bezig zijn of niet ?? Dus apart van de rechten, en al die emotionele blabla,

Bekijk eens de INSULINE in de maatschappij: je geeft door medische zorgen de kans aan die zieke groep om beter te overleven. Had je vroeger 3% zieken in de statistieken, krijg je op heden een tendens naar 10%. Dus het probleem oplossen maakt het probleem groter.

NU toegepast om ons sociaal systeem, mijn stellin is: 'economisch negatief gedrag' steunen maakt het probleem groter.

Opgelet: ik ken voorbeelden van mensen die uit dergelijke gezinnen komen en toch wonderbaarlijk het omgekeerde doen dan hun ouders. Dus in the field heb je alleen studies die zeggen als ouders minder behoed zijn, dat de studeerprestaties van de kinderen ook minder zijn... Wat een indicatie van de theorie zou kunnen zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 09:20   #234
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vakbondswerking bij de NMBS en de post en andere overheids-beschutte werkplaatsen is er enkel op gericht om met geweld het gruwelijke teveel aan 'werk'nemers te handhaven tegen elke notie van gezonde bedrijfsvoering in.
De stakingen van de laatste jaren (wilde stakingen) waren het gevolg van een totaal gebrek aan personeel. Mensen die overuren dienden te kloppen, het niet kunnen recupereren van die overuren. Het zelf niet met vacantie kunnen gaan met het gezin gezien de werkdruk. U bent volledig aan het fabuleren voor wat de "beschutting" betreft: het gaat hier over werkplaatsen...
Citaat:
Bovendien zijn vakbonden zowat de meest conservatieve organisaties denkbaar: steeds op de bres voor de 'verworven rechten'. Zélfs al zijn die volslagen achterhaald en zélfs al zorgen ze voor een gruwelijke inefficiëntie in de dienstverlening.
Vakbonden stellen als doel het welzijn van de vele mensen in het bedrijf. De managers stellen als doel de winst van enkele luiaards. De vakbonden zijn in uw ogen derhalve smeerlappen. Smaken kunnen verschillen, schat

Citaat:
Meer nog: deze staking (of 'actie', zoals ze dat noemen; georganiseerde sabotage is een betere term) toont nog maar eens duidelijk aan hoe het die mafieuze organisaties erom te doen is een vinger in de politieke pap te krijgen zonder daarbij wakker te liggen van de belangen van de werknemers die ze geacht worden te verdedigen. Het spoorwegpersoneel is 'gebruikt' om een politiek statement te maken.
Je draait de boel om: de regering is van plan om een politieke vinger in de pap van het sociaal overleg en de rechten van onze syndicaten te gaan steken. Deze vinger wordt afgebeten door de vakbonden. Je manie om de zaken verkeerd voor te stellen, te verdraaien is zeer duidelijk gericht op het goedpraten van het feit dat een minderheid hier wil zijn privileges uitbouwen op de kap van anderen: de profiteurs van de eigendom versus de werknemers/loontrekkers aan de andere kant. Jij kiest dus voor de superrijkdom van weinigen en hebt lak aan de positie van de zwaktsten.
Jij bent een middeleeuwer zeker?

Citaat:
Het wordt eens hoog tijd om die mafia-organisaties hun plaats in het geheel te leren kennen.
De maffia is een organisatie van dieven. De vakbonden helpen ons diefstal te bestrijden. De dieven zijn degenen die een stuk van onze productie afpakken, gerealiseerd door loontrekkers, en dat stuk in hun aandelen portefeuille laten verdwijnen. Dat zijn de ware dieven. Waar jij ongetwijfeld niet toe behoort?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 oktober 2007 om 09:23.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 09:29   #235
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De stakingen van de laatste jaren (wilde stakingen) waren het gevolg van een totaal gebrek aan personeel. Mensen die overuren dienden te kloppen, het niet kunnen recupereren van die overuren. Het zelf niet met vacantie kunnen gaan met het gezin gezien de werkdruk. U bent volledig aan het fabuleren voor wat de "beschutting" betreft: het gaat hier over werkplaatsen...
Dit klopt helemaal niet. Binnen de NMBS is er geen personeelstekort dan wel een personeelsoverschot. Daarnaast is het zo dat bepaalde functies zo ingevuld worden dat ze overbetaald worden voor wat er slechts gepresteerd moet worden. In het station Brugge zijn er bijvoorbeeld ontkoppelaars aangesteld die enkel en alleen die functie moeten opnemen. Die mensen zitten 't grootste deel van de dag in de kantine hun uren te slijten tot er eens een trein gekoppeld of ontkoppeld moet worden. Ook bij de remise in Oostende is het schrijnend welke overbezetting daar eigenlijk is, dat geldt zeker voor het leidend kader waar er allerlei deelfuncties werden ingevoerd die eigenlijk geen enkele nut hebben. Dit zorgt er soms voor dat het lagere personeel (bijvoorbeeld van de schoonmaakploeg) tegengestelde orders krijgt, waardoor er nog eens conflicten ontstaan tussen de verschillende directies en deeldirecties. 't Is ook hallucinant te zien welke overbureaucratisering er bij de NMBS heerst, waardoor er geen enkele soepelheid bij de binnendiensten kan en trouwens mag zijn. Er is een hiërarchie die doet denken aan het leger, en waar het paraplusysteem meer dan welig tiert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 09:30   #236
ericferemans

Standaard

Citaat:
IK dwing niemand te denken zoals mij. IK heb dat niet nodig.
Ik hoef niemand te kloten met een werkstaking voor de bok z'n ballen om een 'politiek statement' te maken. IK zit geen collectivistische zever te verkopen. IK hoef niets of niemand te beroven van het grootste deel van z'n inkomen om één of andere heilstaat te kunnen inrichten. IK moet geen leugens verkopen om te verhullen dat ik een bewezen failliet systeem heb opgedrongen (of van plan ben op te dringen) aan de mensen.

D�*t, Praetoriaantje... is het verschil tussen jou en mij...
IK sta aan de kant van het systeem dat zorgt voor het brood op de plank van de mensen. JIJ staat aan de kant van de struikrovers die het allemaal willen 'herverdelen'. (nouja )
Alhoewel ik onderhand flink begin te twijfelen of jij een komediant bent of een geval....
In feite speel jij hier de rol van de "kapitalist met een sigaar", de karikatuur uit de pamfletten van Amada in de jaren zeventig.
Waarschijnlijk ben je een gepensioneerd ambtenaartje met rust, een gesjeesd journalist die hier een hatelijk beeld ophangt van kapitalisten.

Een echte aandeelhouder heeft nauwelijks een opleiding, wegens niet nodig, is opgekweekt in een milieu waar discussies met "het werkvolk" ondenkbaar zijn en wegens wereldvreemdheid ook onmogelijk.

Doe maar voort: ik begin je schattig te vinden: iemand om de folders van de klein-linkse partijen mee te vullen. Zoals de Karikatuur die Stanley Kubrick gebruike in zijn films over een atoomoorlog, inderdaad

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 oktober 2007 om 09:31.
Oud 27 oktober 2007, 09:38   #237
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit klopt helemaal niet. Binnen de NMBS is er geen personeelstekort dan wel een personeelsoverschot. Daarnaast is het zo dat bepaalde functies zo ingevuld worden
Welles, nietes...
De stakingen gingen inderdaad over het tekort aan personeel. Er is dan ook een gigantische recruteringscampagne aan de gang. Lees eens een krant, kijk eens naar TV en laat je stomme propaganda trucjes maar zitten, vb-ertje.
Oud 27 oktober 2007, 10:35   #238
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jou zie ik wel nog eens op straat, hopelijk ben je ook in staat jouw veiligheid te kopen. Links tuig heeft namelijk de eigenschap in opstand te komen.
Impressing
En anders komt de mamma wel meehelpen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 10:44   #239
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wil de klok een eeuwtje terugdraaien, hier ben jij de enige conservatief onder ons. En dan zul je idd de maffia moeten inhuren, namelijk de stakingsbrekers. Opnieuw, jij en Hitler zijn goeie maatjes, daar bestaat geen twijfel meer over.
Komkom, de nazi's hadden nog een oorlog om hun totalitaire praat te verschonen, liberalen/libertariërs niet.
Oud 27 oktober 2007, 13:49   #240
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredschot Bekijk bericht
't ging hier inderdaad niet om een onheuse behandeling van het personeel; bij mij was de echte motivatie om mee actie te voeren de uitleg van Bart Somers op tv om de mimimumdienstverlening als een sociale maatregel te verkopen, en die dan ook uit te breiden naar andere sectoren; dus in werkelijkheid een terugschroeven van algemene verworvenheden uit de sociale strijd

want langs de andere kant was het voor mij in verschillende opzichten gemakkelijker geweest om niet met de actie mee te doen
Allez, een uitspraak van het 'playmobielventje uit Mechelen' is al genoeg om jou het 'ongemak van een stakingsactie' te doen opnemen. Hoe nobel toch... Ik ben écht onder de indruk. Ooit al eens afgevraagd of je je niet een tikje asociaal hebt opgesteld t.a.v. de reizigers door hen te dwingen mee te stappen in die onzinnige en absurde 'actie'?

Heb jij überhaupt nog een verantwoordelijkheidsgevoel? Of is het bij jou: de vakbond zal me wel influisteren wat goed is...

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be