![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U ligt werkelijk nooit wakker van de opinie bij de Vlamingen he? ![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() Een eiland voor de Vlaamse kust zou ook wel leuk zijn, met een windmolen park, vliegveld, hotels en verkavelingen. De investeringen zouden gauw terug verdient zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ovidius : 2 november 2007 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dat eiland veel te klein en de speciale vormgeving nutteloze verspilling; vliegen (om het van boven af te bekijken) wil ik toch niet. Als er genoeg kalkruggen zitten, zou ik een véél groter brok Noordzee willen inpikken voor dit doel; "zuur" bestaat denk ik wel in voldoende overschotten en gips-vorming lijkt mij niet schadelijk want is ook op heel wat plaatsen in de vrije natuur wel bekend. Die Markerwaard kan het beste, denk ik, als natuurgebied worden gehandhaafd want ligt voor o.a energie-projecten èn ook als vliegveld te gevaarlijk-dicht bij overvolle woongebieden. Vliegveld alsmede varianten van het EnergiePlan-Lievense, toegepast in een nieuw niet-woongebied in het nieuwe Noordzeeland zullen bijdragen aan veiligheid èn energiewinning, dit laatste met veel hoger rendement èn betere productie/verbruiks-timing dan met de huidige projecten haalbaar is met de veel minder gunstige locaties, veel te hoge/slappe stukwaaiende constructies en een hoog energieverliespercentage wegens het ontbreken van opslag.
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog wel daar kunnen zeilen in het toen nog enorme IJselmeer, waar nu dus de Flevo-polders liggen met dat verschrikkelijke Almere.
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Het ziet er trouwens naar uit dat binnen redelijke termijn grote brokken polder opnieuw onder water worden gezet en zelfs misschien wel dicht bij jouw favoriete omgeving. Binnenslands is water-opvang nodig om niet steeds met overstromings-gevaar te zitten, wij hebben meer land nodig plus veilige en geschikte plaatsen voor vliegveld èn voor energiewinning dus: inpikken die Noordzeekalkruggen. http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...lands&where=nl
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 november 2007 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We mogen ook niet vergeten dat "de Noordzee"(maximaal 140 meter diep) eigenlijk niet meer is dan een "per geologisch abuis" ondergelopen laagvlakte...
We willen de "grote West-Europese prairie" terug ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Gewoon, waar mogelijk ophogen die handel; pakken wat er te pakken valt.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo een landwinning komt mooi in aanmerking...... Laatst gewijzigd door kelt : 2 november 2007 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Valt een keer de landelijke stroomvoorziening weg dan loopt een groot deel van Nederland onder want windmolens en stoomgemalen hebben geen beschermingsfuncties meer.
![]() |
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() Laat die Ruimtelijke Ordening aan Nederlanders over want het is wel duidelijk dat jullie dat niet kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Nee, niet zo kattig doen, de Belgen presteren zelf ook wel het een en ander in "lastig" watergebied; toevallig heb ik in de 60-er jaren eens van nabij een aanzienlijk karwei in beweging gezien nabij Doel, waar door Belgen en Nederlanders keihard en uiterst professioneel werd samengewerkt.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische firma "Den NUl" is daar zelfs heel rijk van geworden. En het is deze firma die de palmeilanden heeft aangelegd en die het meeste werk aan de vliegveldeilanden in china en japan heeft uitgevoerd. Ik zou voor waterwerken dus niet te hard roepen dat wij die aan de Nederlanders moeten overlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is die Noorzee ten zuiden van de Doggersbank ondieper dan de Spiegelplas, hier net ver vandaan.