Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2007, 11:03   #41
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In het verleden is het gelukt, en als de Hollanders iets tot een goed eind kunnen brengen is het dat wel. Waarom doen de Belgen dat eens niet? Ook hier is er een gebrek aan grond, zeker in Vlaanderen, maar het is typisch Belgisch/Vlaams om dat gewoon op z'n beloop te laten en rustig nieuwe fermettenwijken te bouwen, en als alles echt op is gewoon nieuwe bossen te kappen of landbouwgrond te gebruiken. Als er dan al eens plannen komen voor gebiedsuitbreiding (bvb. een windmolenpark voor de kust) komt er onmiddellijk protest van allerhande protestcomité's...) In belgië denken ze niet verder na dan hun dorp groot is. In Nederland denken ze na, met als gevolg een ruimtelijke ordening en natuurbeleid die zodanig superieur is aan België dat enige vergelijking erg beschamend uitvalt voor België. En Vlaanderen is heus niet beter, sinds Vlaanderen de bevoegdheid ruimtelijke ordening heeft gekregen is er niets veranderd. Maar over zulke zaken wordt helemaal niet gedebateerd op dit forum, Brussel/Halle/Vilvoorde en een potje Walen pesten is blijkbaar veel interessanter...
Zo werkt het in NL ook hoor. Hier zijn de plannen voor een windmolenpark in zee ook afgeschoten, is men al jaren aan het discussiëren over een tweede maasvlakte en bouwt men langzaam maar zeker de Flevopoler vol. Ook dit plan is al gewijgerd door de Tweede Kamer.
Oud 2 november 2007, 12:03   #42
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Zo werkt het in NL ook hoor. Hier zijn de plannen voor een windmolenpark in zee ook afgeschoten, is men al jaren aan het discussiëren over een tweede maasvlakte en bouwt men langzaam maar zeker de Flevopoler vol. Ook dit plan is al gewijgerd door de Tweede Kamer.
En weet je waar de Belgen dat windmolenpark bouwen? Juist ja, langs de Nederlandse grens. Lekker de rotzooi bij de buren over de schutting gooien.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 12:11   #43
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
gewijgerd.....
Oud 2 november 2007, 12:20   #44
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een potje Walen pesten is blijkbaar veel interessanter...
U doelt waarschijnlijk op de faciliteiten?
U ligt werkelijk nooit wakker van de opinie bij de Vlamingen he?
Oud 2 november 2007, 13:32   #45
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Een eiland voor de Vlaamse kust zou ook wel leuk zijn, met een windmolen park, vliegveld, hotels en verkavelingen. De investeringen zouden gauw terug verdient zijn.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 13:57   #46
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Een eiland voor de Vlaamse kust zou ook wel leuk zijn, met een windmolen park, vliegveld, hotels en verkavelingen. De investeringen zouden gauw terug verdient zijn.
Een eilandje zoals Engeland misschien? Ik ben alvast akkoord.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 2 november 2007 om 13:58.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 14:27   #47
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zo ziet her er uit, vind het wel een klein stukje dat wel de hele kustlijn verpest.
Beter zou zijn als Nederland wat doet aan bevolkingspolitiek om het inwoneraantal terug te brengen naar 10-12 miljoen. Nederland is ecologisch gezien vol.
(Zie foto in orig-van-quote)
Ik vind dat eiland veel te klein en de speciale vormgeving nutteloze verspilling; vliegen (om het van boven af te bekijken) wil ik toch niet.

Als er genoeg kalkruggen zitten, zou ik een véél groter brok Noordzee willen inpikken voor dit doel; "zuur" bestaat denk ik wel in voldoende overschotten en gips-vorming lijkt mij niet schadelijk want is ook op heel wat plaatsen in de vrije natuur wel bekend.

Die Markerwaard kan het beste, denk ik, als natuurgebied worden gehandhaafd want ligt voor o.a energie-projecten èn ook als vliegveld te gevaarlijk-dicht bij overvolle woongebieden.

Vliegveld alsmede varianten van het EnergiePlan-Lievense, toegepast in een nieuw niet-woongebied in het nieuwe Noordzeeland zullen bijdragen aan veiligheid èn energiewinning, dit laatste met veel hoger rendement èn betere productie/verbruiks-timing dan met de huidige projecten haalbaar is met de veel minder gunstige locaties, veel te hoge/slappe stukwaaiende constructies en een hoog energieverliespercentage wegens het ontbreken van opslag.
Oud 2 november 2007, 14:30   #48
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Er al eens ooit aan gedacht, dat een betere bevoegdheidsverdeling, het besturen van dit land zou kunnen betekenen? Of het uitschakelen van een ergernisbron bij Vlamingen in de Vlaamse Rand, een betere samenwerking met Franstaligen zou kunnen betekenen?

Maar soit, het simplificeren van dingen is natuurlijk één van de hoekstenen van uw politiek gedachtegoed.
Die Vlaamse Rand ligt toch (nog) niet in/aan zee?
Oud 2 november 2007, 17:50   #49
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
(Zie foto in orig-van-quote)
Ik vind dat eiland veel te klein en de speciale vormgeving nutteloze verspilling; vliegen (om het van boven af te bekijken) wil ik toch niet.

Als er genoeg kalkruggen zitten, zou ik een véél groter brok Noordzee willen inpikken voor dit doel; "zuur" bestaat denk ik wel in voldoende overschotten en gips-vorming lijkt mij niet schadelijk want is ook op heel wat plaatsen in de vrije natuur wel bekend.

Die Markerwaard kan het beste, denk ik, als natuurgebied worden gehandhaafd want ligt voor o.a energie-projecten èn ook als vliegveld te gevaarlijk-dicht bij overvolle woongebieden.

Vliegveld alsmede varianten van het EnergiePlan-Lievense, toegepast in een nieuw niet-woongebied in het nieuwe Noordzeeland zullen bijdragen aan veiligheid èn energiewinning, dit laatste met veel hoger rendement èn betere productie/verbruiks-timing dan met de huidige projecten haalbaar is met de veel minder gunstige locaties, veel te hoge/slappe stukwaaiende constructies en een hoog energieverliespercentage wegens het ontbreken van opslag.
Mijn dorpje op de heide lag 70 jaar geleden nier ver van de zee af, mijn oma ging met de Gooise Stoomtram naar het strand bij Oud-Valkeveen.
Ik heb nog wel daar kunnen zeilen in het toen nog enorme IJselmeer, waar nu dus de Flevo-polders liggen met dat verschrikkelijke Almere.
Oud 2 november 2007, 18:12   #50
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mijn dorpje op de heide lag 70 jaar geleden nier ver van de zee af, mijn oma ging met de Gooise Stoomtram naar het strand bij Oud-Valkeveen.
Ik heb nog wel daar kunnen zeilen in het toen nog enorme IJselmeer, waar nu dus de Flevo-polders liggen met dat verschrikkelijke Almere.
Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen en volgens mij gaat dat om 1: veiligheid en 2: vaste grond, liefst BOVEN zee-niveau.

Het ziet er trouwens naar uit dat binnen redelijke termijn grote brokken polder opnieuw onder water worden gezet en zelfs misschien wel dicht bij jouw favoriete omgeving. Binnenslands is water-opvang nodig om niet steeds met overstromings-gevaar te zitten, wij hebben meer land nodig plus veilige en geschikte plaatsen voor vliegveld èn voor energiewinning dus: inpikken die Noordzeekalkruggen.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...lands&where=nl

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 november 2007 om 18:14.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:31   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We mogen ook niet vergeten dat "de Noordzee"(maximaal 140 meter diep) eigenlijk niet meer is dan een "per geologisch abuis" ondergelopen laagvlakte...

We willen de "grote West-Europese prairie" terug
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 18:34   #52
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We mogen ook niet vergeten dat "de Noordzee"(maximaal 140 meter diep) eigenlijk niet meer is dan een "per geologisch abuis" ondergelopen laagvlakte...

Gewoon, waar mogelijk ophogen die handel; pakken wat er te pakken valt.
Oud 2 november 2007, 18:39   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Gewoon, waar mogelijk ophogen die handel; pakken wat er te pakken valt.
Eigenlijk ben ik akkoord hoor.....soms denk ik wel eens dat wij hier,in West-Europa,enkel nog investeren in "het verleden" (welvaartsvastheid van de pensioenen voor de rijkste generatie ouderen ooit) ,of kneuteren over de prijs van stookolie (stookolie begot ),ouiwehoeren over het respect voor antieke godsdiensten of,nog erger,misdaden uit het verleden transponeren naar de huidige generatie, terwijl wij regelmatig eens een "New Deal" projekt nodig hebben...voor de werkende generatie.Iets wat enorm veel mensen aan het werk helpt,nuttig is,stapels nieuwe technologie genereert,en dan best een hele smak geld mag kosten.........

Zo een landwinning komt mooi in aanmerking......

Laatst gewijzigd door kelt : 2 november 2007 om 18:40.
Oud 2 november 2007, 18:47   #54
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ben ik akkoord hoor.....soms denk ik wel eens dat wij hier,in West-Europa,enkel nog investeren in "het verleden" (welvaartsvastheid van de pensioenen voor de rijkste generatie ouderen ooit) ,of kneuteren over de prijs van stookolie (stookolie begot ),ouiwehoeren over het respect voor antieke godsdiensten of,nog erger,misdaden uit het verleden transponeren naar de huidige generatie, terwijl wij regelmatig eens een "New Deal" projekt nodig hebben...voor de werkende generatie.Iets wat enorm veel mensen aan het werk helpt,nuttig is,stapels nieuwe technologie genereert,en dan best een hele smak geld mag kosten.........

Zo een landwinning komt mooi in aanmerking......
Zolang het maar gaat om resultaat-gronden BOVEN de zeespiegel want dat gezijk met gare dijkjes en dreigende rampen behoeft geen verdere promotie; droge voeten houden.

Valt een keer de landelijke stroomvoorziening weg dan loopt een groot deel van Nederland onder want windmolens en stoomgemalen hebben geen beschermingsfuncties meer.
Oud 2 november 2007, 18:57   #55
NL1985
Vreemdeling

Standaard

Laat die Ruimtelijke Ordening aan Nederlanders over want het is wel duidelijk dat jullie dat niet kunnen.
NL1985 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 19:09   #56
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NL1985 Bekijk bericht
Laat die Ruimtelijke Ordening aan Nederlanders over want het is wel duidelijk dat jullie dat niet kunnen.
Nee, niet zo kattig doen, de Belgen presteren zelf ook wel het een en ander in "lastig" watergebied; toevallig heb ik in de 60-er jaren eens van nabij een aanzienlijk karwei in beweging gezien nabij Doel, waar door Belgen en Nederlanders keihard en uiterst professioneel werd samengewerkt.
Oud 2 november 2007, 19:41   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NL1985 Bekijk bericht
Wel gek dat zelfs de deltawerken in Nederland voor een groot deel door Belgen is gedaan geweest.

De Belgische firma "Den NUl" is daar zelfs heel rijk van geworden.

En het is deze firma die de palmeilanden heeft aangelegd en die het meeste werk aan de vliegveldeilanden in china en japan heeft uitgevoerd.

Ik zou voor waterwerken dus niet te hard roepen dat wij die aan de Nederlanders moeten overlaten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 19:48   #58
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:

We kunnen misschien ne West-Europese grand canyon maken door de Noordzee af te sluiten in het noorden en zuiden. Twee gigantische dammen om elektriciteit op te wekken.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 20:16   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
We kunnen misschien ne West-Europese grand canyon maken door de Noordzee af te sluiten in het noorden en zuiden. Twee gigantische dammen om elektriciteit op te wekken.
en als ie dan vol is?......
Oud 2 november 2007, 20:23   #60
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij is die Noorzee ten zuiden van de Doggersbank ondieper dan de Spiegelplas, hier net ver vandaan.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be