Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2007, 16:37   #81
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
ik heb niet de indruk dat het zogenaamde Vlaanderen zoveel beter werkt. De kosten zijn intussen enorm. Geen onderneming zou dergelijke overhead verdragen.
Betreft Limburg. Het lijkt toch logisch dat men dezelfde redenering kan doortrekken. Je hoeft enkel Walen door Limburgers te vervangen. ik wil je zelfs wat argumenten aanreiken. Limburgers profiteren veel meer va het Fonds voor de Beroepsziekten dan de andere Noordelijke provincies. Waarschinlijk profiteurs of zouden er toch andere redenen zijn.
???
Besef jij dat HET grootste argument TEGEN belgië nu net de OVERHEAD is?

Lege argumenten...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 16:49   #82
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
???

Lege argumenten...
Ik vind het juist een goeie; onze verdedigers van het superbananenland rijden zichzelf vast.
Oud 3 november 2007, 18:57   #83
Valentinus
Gouverneur

Standaard Splitsingsziekte

Citaat:
???

Lege argumenten...
Neen het is een argument pro. In jouw redenering zou het een oplossing zijn indien Limburg zich later zou afsplitsen van het zogenaamde Vlaanderen.
Ik vind dat zoeken en argumenteren over die Vlaamse identiteit wat zielig. Soms heb ik de indruk dat het enkel dient om enkele families te verrijken.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 19:05   #84
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen het is een argument pro. In jouw redenering zou het een oplossing zijn indien Limburg zich later zou afsplitsen van het zogenaamde Vlaanderen.
Ik vind dat zoeken en argumenteren over die Vlaamse identiteit wat zielig. Soms heb ik de indruk dat het enkel dient om enkele families te verrijken.
Er zijn géén stemmen te horen die Limburg apart zouden willen, dus vanwaar kom jij met die zever af?

.
Oud 3 november 2007, 20:21   #85
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik denk niet dat een groter land garant staat voor een beter sociaal beleid.
neen, maar een groter land staat wel garant voor een gunstigere krachtsverhouding in de strijd tss arbeid en kapitaal.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 20:22   #86
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
idd, afschaffen die vakbonden ( of mss wel verbieden) land uiteen en daarna weer oprichten.

vakbonden zijn nodig, mr ze hebben veel te veel macht.
ga een beetje de reet van de kapitalisten likken, wil je.
Oud 3 november 2007, 20:22   #87
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
In een Groot-Nederland kunnen jullie je zelfs met 22 000 000 ipv 10 000 000 verzetten tegen de kapitalisten.
klopt.
Oud 3 november 2007, 22:18   #88
Valentinus
Gouverneur

Standaard Niet nadenken - enkel eigen gelijk

Citaat:
Er zijn géén stemmen te horen die Limburg apart zouden willen, dus vanwaar kom jij met die zever af?
Wat zever? ik herhaal toch slechts jouw argumenten voor West-Oost die jij gebruikt voor Zuid-West.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Oud 3 november 2007, 22:39   #89
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat zever? ik herhaal toch slechts jouw argumenten voor West-Oost die jij gebruikt voor Zuid-West.
Niet echt. Waar zitten diegenen die zoiets willen?

.
Oud 4 november 2007, 10:16   #90
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niet echt. Waar zitten diegenen die zoiets willen?
Over het hele land zullen wel mensen verspreid zitten die nadenken over de situatie. Je hebt waarschijnlijk gelijk met het feit dat de grote meerderheid zwijgt - en gemanipuleerd wordt door de media. Mij houdt vooral bezig wie er voordeel uit haalt uit het creëren van die zogenaamde Vlaamse identiteit. Zowel in het Noorden als in het Zuiden zijn er rijken en armen. Solidariteit is vooral mogelijk bij grotere gehelen. Indien je het nu verbreekt op basisch van taal of godsdienst dan lijkt het logisch en waarschijnlijk dat je het ook later zult verbreken.
Oud 4 november 2007, 10:44   #91
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over het hele land zullen wel mensen verspreid zitten die nadenken over de situatie. Je hebt waarschijnlijk gelijk met het feit dat de grote meerderheid zwijgt - en gemanipuleerd wordt door de media. Mij houdt vooral bezig wie er voordeel uit haalt uit het creëren van die zogenaamde Vlaamse identiteit. Zowel in het Noorden als in het Zuiden zijn er rijken en armen. Solidariteit is vooral mogelijk bij grotere gehelen. Indien je het nu verbreekt op basisch van taal of godsdienst dan lijkt het logisch en waarschijnlijk dat je het ook later zult verbreken.
Het is de waalse politieke klasse waar men dringend vanaf moet.

We wensen niet langer te leven in een land waar ons loon teveel wordt afgeroomd om champagnefeestjes te betalen voor mensen die niet doen waarvoor ze verkozen én betaald worden.

Hoe kan je in hemelsnaam dure feestjes tolereren terwijl je weet dat binnen de straal van enkele kilometer van je feetje er mensen zijn die honger lijden en niet eens de allernoodzakelijkste dingen hebben?

Spreek me dus niet van solidariteit: we zijn véél te solidair, en we verdragen teveel dat er met onze centen gesmost wordt!

Als men in Wallonië op dezelfde manier had omgesprongen mer de centen zoals in Limburg, dan had dat ook een opleving kunnen hebben. In plaats daarvan heeft men dat besteed aan nutteloze prestigeprojecten die alleen enkele bevriende aannemers ten goede is gekomen, en waarvan meer dan waarschijnlijk nogal wat aan de vingers is blijven plakken.

Oprotten dus met die mentaliteit. Niet meer met mijn centen! WIJ kunnen die slechte waalse politici er niet afstemmen, dus moeten de Walen maar zelf hun conclusies trekken. Jammer maar helaas : trop = teveel en teveel = trop!

Voor mij heeft het dus niks te maken met "luie walen" want de meerderheid der Walen heeft een job. Maar ook zij worden zwaar afgeroomd als Belg om de dikkenekken te betalen. Aan hen om dat te veranderen!

.
Oud 4 november 2007, 11:17   #92
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
idd, afschaffen die vakbonden ( of mss wel verbieden)
dan wens ik de vakbonden veel strijdvaardigheid toe in het failliet staken van dit land.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 11:19   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Sssjt, we moete Starkan wel bekeren tot het Vlaams-Nationalisme hè.
ik denk dat ik daar beter toe in staat ben dan fascisten die hier openlijk pleiten om alle commies dood te doen.
Oud 4 november 2007, 12:44   #94
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Forget it! Vlaanderen zal noit het minderheden verdrag stemmen. Toch niet wanneer dat rechten geeft aan de franstaligen en anderstaligen. En het is géén vereiste om in de EU te komen...
10 �* 15% van de Vlamingen heeft in het beste geval Nederlands niet als moedertaal, en isin het slechtste geval de taal zelfs niet machtig. In Brussel alleen al wonen er zo'n 800.000 niet-Nederlandstaligen.
En dan zou jij een taalpolitiek willen voeren zoals Frankrijk?

Finland heeft de rechten van de Zweedstaligen maximaal gegarandeerd. Maar desondanks is Finland stelselmatig verfinst. Had men de Zweedstaligen verplicht zich te assimileren, dan hadden ze zich waarschijnlijk afgesloten, en spraken ze nu nóg allemaal Zweeds. Vooral Helsinki kende een zeer grote Zweedstalige groep.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:08   #95
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zeg eddy, als we nu eens gewoonweg niet in de EU komen?
Oud 4 november 2007, 13:20   #96
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik denk dat ik daar beter toe in staat ben dan fascisten die hier openlijk pleiten om alle commies dood te doen.
Dat had ik niet gezegd hè...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:30   #97
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gaan nog lang mogen zoeken
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 13:31   #98
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
zeg eddy, als we nu eens gewoonweg niet in de EU komen?
Even zullen we daarin vertoeven, wegens te hard gebonden door de liberale handel. Het zal even duren voor we een nieuwe unie op poten kunnen zetten.

.
Oud 4 november 2007, 13:47   #99
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even zullen we daarin vertoeven, wegens te hard gebonden door de liberale handel. Het zal even duren voor we een nieuwe unie op poten kunnen zetten.
Oo wat is het toch plezant om lekker irrationeel te doen.
Vrachtwagenbestuurder, had u gezegd?
Waar gade dan met uwe camion naartoe rijden?
Van Hoboken tot aan de kerk en terug
Oud 4 november 2007, 13:54   #100
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ivm de cultuurbevoegdheid.
Waarom denkt u dat Eric Van Rompuy mediaminister wordt?
Waarom denkt u dat Geert Bourgeois de volgende is?
Ze lijken wel in de rij te staan voor die post, de vlaemsch-nationalisten ...
Moet zijn dat er iets anders te halen valt dan "cultuur".

Recent is er een "bijzondere topmanagementfunctie" gecreëerd
Die voor de bewaking van de "vlaemsche identiteit" ...

Stel u voor, steek die eens achter slot en grendel.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 november 2007 om 14:14.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be