![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dergelijke dingen vind je niet in de story, lees eens iets anders ok.
Laatst gewijzigd door illwill : 4 november 2007 om 11:00. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 |
Parlementslid
|
![]() Heb eens wat rondgelezen over die gasten. In het westen zou ten eerste zoiets onmogelijk gemaakt worden door de betreffende overheid.
Ten tweede sta ik versteld van de tijd waarop ze van iemand "met redelijk goede fysieke conditie" ![]() Te zot om rond te lopen en geschikt voor kereltjes die bereid zijn veel geld neer te tellen om de stoefer op café mee uit te hangen maar de kloten niet aan hun lijf hebben om het echte werk aan te kunnen.
![]() |
![]() |
#1045 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omgekeerd ook, dat is het leven ja. Citaat:
Een werf wel ja. Een kerncentrale niet, jij wel dan? Citaat:
Het is makelijk oftewel niet. Citaat:
Ja en? Citaat:
De zaken waar ik over spreek ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar , ik zie niet in hoe zo'n beetje explosieven meer dan een bult economische schade had kunnen veroorzaken. En natuurlijk een serieuze paniek.
![]() |
![]() |
#1047 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, een kleine staafbom zal waarschijnlijk enkel geschikt zijn om een cabine te beschadigen of één transformator te vernielen. Daar zal men dus wel niet veel schade mee kunnen aanrichten en wat paniek veroorzaken en de controles een tijdje laten verhogen. Maar iemand van de brandveiligheid kan dus wel enorme vernielkracht binnen brengen. Want sommige van de bandbeveiligingstoestellen hebben zelfs een inhoud tot 250kg. En er staan er veel, zelfs heel veel op de meeste bedrijven, zelfs in de warme zones van de kerncentrales. En deze toestellen worden binnen en buiten gebracht op de bedrijven ZONDER dat er ook maar iemand is die deze toestellen nakijkt op hun inhoud. 99% van de bewakingsmensen weten zelfs niet eens hoe je zo'n toestel moet nakijken, laat staan dat ze weten hoe je zo'n toestel moet open doen om na te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je werkte er niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op centrales word wel degelijk nagekeken wat er in dergelijke vaten zit indien het binnengebracht word, 20 jaar geleden misschien niet, nu wel. Bewakingsmensen weten goed genoeg hoe je zulke dingen moet nakijken. Als ze niet weten hoe het open moet zullen ze het wel vragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.saval.be/020109 En 20 jaar geleden. Gisteren is mijn schoonbroer nog met een aanhanger vol met gasflessen en poederketels een petrobedrijf binnen gereden en heeft hij samen met een collega maar een klein 200 blustoestellen vervangen. Niemand, maar dan ook niemand heeft hen gevraagd om ook maar 1 van die blustoestellen open te doen en te laten zien wat er in zit. Vorige maand is zijn ze het zelfde gaan doen in een luchthaven. En vandaag moest hij naar een gerechtsgebouw de blustoestellen gaan nakijken en terug in orde brengen en morgen zit hij op één van de grootste banken van Belgie. En ja, je rijd daar zomaar mee een bedrijf binnen, groffer zelfs,in veel bedrijven komen metaalbewerkers en dakwerkers zelfs niet binnen, als ze er geen bij hebben. Envrachtwagens die er geen bij hebben worden in de petrochemie zelfs niet geladen, eerst van die dingen aanbrengen en daarna worden zij pas geladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste dag hield een serie testen in, zo simpel dat ik ze omschrijf als "zien dat je Nederlands kan verstaan en lezen", samen met een "normale" screening van de lokaal gestationeerde rijkswachters. Dankzij een proper bewijs van goed gedrag en zeden, en geen aanvaringen met de gerechterlijke instanties (desondanks veel fun met explosieven enzo in het verleden) bleek het geen probleem te zijn. Alle dagen wandelde ik door de controle met een frigobox die gevuld was met een brooddoos vol boterhammetjes, een thermosfles vol ongelofelijke dikke maaltijdsoep en 3 of 4 leesboeken, al dan niet hardback. (semtex en dergelijke rotzooi is perfect te verbergen in/als zulke zaken). Mijn overall, zo'n one-piece was gewoonlijk voorzien van een zakdoek of 5 (ik heb namelijk een stofallergie en op slechte dagen "bevochtig" ik makkelijk een keukenrol of 3, als ik geen medicatie tot mij neem). Deze zakdoeken kunnen perfect vervangen worden door simpel te maken schietkatoen. Mijn veiligheidshelm, altijd op mijn hoofd(draagt gewoon gemakkelijker) kan gemakkelijk 1dm³ "extra" bevatten. Ik heb gedurende die maand in de warme zone gewerkt. Als technieker, pomptechnieker, controleur en warme zone magazijnier. Ook de "bunker", het gebouw waar alle stoomleidingen door de wand van het reactorgebouw gingen, en de koolstoffilters, waar alle lucht getrokken uit dat reactorgebouw om de onderdruk te creeren, staan heeft mijn blijde aanwezigheid kunnen aanschouwen. Mijn wagen, een 1989 opel Omega 2000i toen (nummerplaat ENP 198), stond telkens vlak bij de ingang net voor de dubbele hekken. Die trouwens niet miet meer zijn dan 2 rijen Heras hekwerken waar je door kan ploegen met elk soort van zwaarder terreinwaardig voertuig. Ja, er staan camera's, en ja, er zitten een paar rijkswachters. En ja, er zijn waakhonden. Maar noch het hekwerk, noch de voordeur van elk reactorgebouw, noch de binnendeuren zijn in staat van een doordachte aanval te weerstaan. Wat wel perfect in orde is, is de nucleaire veiligheid. Als de reactor in gebruik is, is het niet mogelijk zonder 100% medewerking van de controlecrew de zware betonnen en stalen deuren naar het reactorgebouw te openen zonder een scram te veroorzaken.(maar dat kan je ook van buitenaf doen, met een paar man en leuk geplaatste thermietladingen). Na een scram kan een aanval op dat niveau alleen lokale radioactieve verontreiniging veroorzaken. Ik zou durven zeggen Illwill, met deze gegevens kan je mijn volledige naam en achtergrond opvragen bij de officiele instaties. En dan zal je moeten toegeven dat ik hier geen millimeter overdrijf, noch lieg. Als je toch te lui zou blijken, ik wil altijd een "weekendavondje" met je op stap gaan. (zelfde aanbod voor Jantje en Riksken) om je te bewijzen dat je in vele gevallen in deze tread gewoon ongelijk hebt.
![]() |
![]() |
#1053 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij rijd niet zomaar zonder papieren een petrobedrijf binnen. Waar zit hij morgen precies, dan kan ik eens gaan kijken of hij geen documenten of niets moet afgeven?
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan jou naam heb ik niets, maar ik ben zeker geinteresseert in een voorstelling van hoe jij dus laat zien hoe je zonder problemen binnengeraakt. Centrale in Mol?
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dan maar eens in de bouw en de veiligheidsdiensten gaan werken. Ik kan je zo verzekeren dat de meeste mensen die op de brandbeveilingsbedrijven werken, zelf hun werk regelen. Zij krijgen een lijst met de bedrijven waar de blustoestellen in die maand moeten nagekeken worden en de rest bepalen zij zelf. Hun busje, ja daar staat de naam van de firma op, tenzij ze net met een vervangwagen rijden. En verder, wel verder hebben zij een pasje met hun naam en foto van het bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die lijst krijgen zij ja, maar het bedrijf bepaald nog altijd zelf of het uitkomt of niet. Als je dus niet bij dat bedrijf werkt heb je deze kennis niet en kun je ook geen afspraken maken met de bevoegden binnen het bedrijf. Alle bedrijven hebben nm hun eigen brandveiligheidsdiensten en deze weten wel welke bedrijven en personen wanneer de brandblussers komen vervangen. Citaat:
Ik wil jou thuis wel eens een brandblusser oftewel nog onder druk openmaken om er iets in te stoppen of na leegspuiten terug zo maken dat en de verzegeling en al de rest er autenthiek uitziet...
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zou er van versteld staan hoe erg het soms gestelt is met sommige blusapparaten. Ik heb er zelf ooit tegen gekomen die zelf gewoon in een stalen balk waren geperst met een vorklift. Citaat:
Op elke brandblusser staat immers tegen welke periode dat hij opnieuw moet nagezien worden of vervangen. Citaat:
En er is zo'n groot verloop in deze sector, dat men zelfs binnen die bedrijven zelf vaak niet eens meer weet wie waar bezig is en wie welke sector aan het doen is. Citaat:
Citaat:
Er zijn namelijk maar een paar toestellen die je niet ter plaatsen kan open doen, al de rest kan je evenvoudig thuis of op een werf openvijzen. Je kan zelf een beschrijving van het uit te voeren onderhoud van zo'n toestel terug vinden op de site van saval en ansul Laatst gewijzigd door Jantje : 6 november 2007 om 16:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat er trouwens niet om dat enkel jij deze formulieren hebt maar je zult deze formulieren ook moeten doorgeven via de correcte personen aan de kerncentrale die je wil bezoeken. Vanaf het moment iemand van de kerncentrale naar desbetreffende bedrijf wil bellen bv hang je al, men zal dus snel te weten komen dat je niet onder de leiding werkt van dat bedrijf. Citaat:
Oja, ik ben er ook zulke tegengekomen maar niet in grote bedrijven en zeker niet in kerncentrales. Citaat:
Citaat:
2de is weer een beweringe die nergens op gebasseerd is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fina is somati, basf is somati, ansul en nu-swift. Citaat:
Citaat:
Je hebt dus rustig de tijd om alle informatie bij elkaar te zoeken. Trouwens zelfs dat is niet eens zo moeilijk. Voorbeeld, Maddox gaat ergens als intermer werken en bezorgd de nodige informatie. Jantje zorgt dat alle benodigdheden verzameld geraken. Riksken maakt de bommen. En Illwill leverd ze af. Citaat:
Citaat:
En in grote bedrijven moet er zelfs een vluchtplan uithangen. Maar of die plannen wel kloppen is een andere zaak zeker. Citaat:
Sicli. Nazicht uit te voeren voor de maand april 2008. Citaat:
Ik heb hier nog ergens twee loodtangen liggen. 1 van mijzelf en 1 van de Belgische douanen |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf verdorie Citaat:
Eneuh, de explosieven zouden niet tussen de brooddoos en boeken zitten. Maar zouden deze vullen. Citaat:
Eneuh, de centrale in Mol, de reactor ligt wel stil hoor.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 november 2007 om 19:09. |
|||
![]() |
![]() |