Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2007, 19:00   #181
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Het kan hoor, maar is dat niet slechts een vooroordeel? Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat de meeste moslimmannen (in het westen?) juist een hoge opleiding en integratie als een van de voornaamste factoren opgaven voor hun partnerkeuze.
Ik vrees dat je verkeerd gelezen hebt. Feit is dat de moslimmeisjes in ons land beter geschoold zijn dan de mannen. En eerder opteren voor een afgestudeerde partner (moslim) uit het herkomstland. Dat de kersverse partner uit Marokko in ons land wordt gediscrimineerd heeft al eens als gevolg dat de vrouw "gezinshoofd" wordt. Niet gemakkelijk voor wie uit een cultuur komt waar het niet bepaald de gewoonte is dat de vrouw de man financieel onderhoudt, zeker niet indien hij belachelijk wordt gemaakt hieromtrent door zijn vrienden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 19:45   #182
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Dus als ik een mantel met een groot hakenkruis op aan wil doen mag dat?
Tuurlijk, Rafke gaat niet discrimeneren tussen een nazisymbool en een islamofacistisch symbool. En Edina en Filosoof zullen als eerste op de barricades staan om jouw recht op jouw vrije kledijkeuze te verdedigen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 19:52   #183
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het is mij al opgevallen dat (ongehuwde) moslim-wijvekes in hoofddoek in praktijk dikwijls nogal flirterig zijn. Oogjes werpen en lachen e.d. Blijkbaar maakt de hoofddoek ze juist seksueel bewuster i.p.v. seksueel onderdrukt. Kunnen Circe en Online mij dat eens uitleggen, want ze begrijpen de moslim-psyche blijkbaar toch zo goed.
Het duidt op een hypocriete en vooral gestoorde geest, op een vorm van shizofrenie, eigenlijk niet verbazingwekkend als je jarenlang gehersenspoeld bent met die religieuze onzin.
Zeg nu zelf, hoe gespleten moet men wel niet zijn om persé met een hoofddoek te gaan rondhossen ter wille van moslimmannen die zichzelf niet kunnen beheersen als het hoofdschaamhaar van hun partner of dochter zichtbaar wordt, en tegelijkertijd de religieus en cultureel verplichte seutigheid gaan neutraliseren met make-up, haute couture doekjes en flirterig gedrag.
Da's zoiets als aan veilige seks gaan doen, maar eerst gaatjes in het condoom prikken. Complete wacko !
Oud 6 november 2007, 19:53   #184
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het duidt op een hypocriete en vooral gestoorde geest, op een vorm van shizofrenie, eigenlijk niet verbazingwekkend als je jarenlang gehersenspoeld bent met die religieuze onzin.
Zeg nu zelf, hoe gespleten moet men wel niet zijn om persé met een hoofddoek te gaan rondhossen ter wille van moslimmannen die zichzelf niet kunnen beheersen als het hoofdschaamhaar van hun partner of dochter zichtbaar wordt, en tegelijkertijd de religieus en cultureel verplichte seutigheid gaan neutraliseren met make-up, haute couture doekjes en flirterig gedrag.
Da's zoiets als aan veilige seks gaan doen, maar eerst gaatjes in het condoom prikken. Complete wacko !
hihi
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 19:58   #185
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
De hoofddoek en het wij/zijgevoel

04-JUN-07

De hoofddoek dient vooral om de eigen identiteit te onderstrepen, is een veel gehoord argument. Anders gezegd: het moet het wij- en zijgevoel benadrukken!
Dat zouden Rafke en de progressieve pleitbezorgers van het eigen-islam-volk-eerst-racisme beter eens in hun oren knopen: dan hoeven ze daarna niet te komen jammeren omdat het maatschappelijk niet lukt met hun verrijkertjes.
Oud 6 november 2007, 20:52   #186
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Tuurlijk, Rafke gaat niet discrimeneren tussen een nazisymbool en een islamofacistisch symbool. En Edina en Filosoof zullen als eerste op de barricades staan om jouw recht op jouw vrije kledijkeuze te verdedigen.
Toch raar dat de poco's nu wegblijven van deze draad hè...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 21:41   #187
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag jij dat. Iedereen heeft het recht zich volslagen belachelijk te maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 21:45   #188
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je van mij een reactie op Oneliner verwacht, kan je nog lang wachten. Ze staat namelijk op mijn negeerlijstje, zodat ik haar gezwets alleen nog moet aanschouwen wanneer iemand de jammerlijke blunder begaat haar berichten te citeren. En zelfs dan scroll ik gewoon verder zonder het bericht in kwestie te lezen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 november 2007, 21:54   #189
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Er is nog leven naast p.be
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2007, 21:54   #190
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als je van mij een reactie op Oneliner verwacht, kan je nog lang wachten. Ze staat namelijk op mijn negeerlijstje, zodat ik haar gezwets alleen nog moet aanschouwen wanneer iemand de jammerlijke blunder begaat haar berichten te citeren. En zelfs dan scroll ik gewoon verder zonder het bericht in kwestie te lezen.
Ik heb de indruk dat Rafke de leugenaar wel mijn bericht gelezen heeft.
Anders zou hij toch niet zo verzuurd reageren?
Merkwaardig dat hij nog niet tot mijn "vernietiging" heeft opgeroepen. Dat is zijn klassieke manier om met het principe van vrije meningsuiting om te gaan als de mening hem niet bevalt.
Oud 6 november 2007, 21:59   #191
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag jij dat. Iedereen heeft het recht zich volslagen belachelijk te maken.
Met andere woorden Jeronimo, de poco's vinden dat de moslima's persé het recht moeten hebben om zich belachelijk te maken.
Dat is redelijk nieuw, meestal beperken de progressieve etterballen zich tot het claimen van het recht voor de moslima's om hun minderwaardigheid te etaleren via de hoofddoek. Naar het schijnt vinden ze afschermen van het hoofdschaamhaar zelf emanciperend en bevrijdend voor de moslima.

Ik ben benieuwd of ze die logica ooit gaan doortrekken naar andere minderheidsgroepen. Zo kan het dragen van roze pampers bevrijdend en emanciperend werken voor de homo's.
Rafke moet dat voorstel maar eens lanceren. Edina zal als eerste op de barricaden staan om hem een hart onder de riem steken en een pamper rond zijn middel te trekken alvorens hij achter zijn gemeenteloketje gaat zitten.

Laatst gewijzigd door Online : 6 november 2007 om 22:05.
Oud 6 november 2007, 22:20   #192
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

eh Raf, je mist weer een grandioze poco-uitbarsting van ons Online...

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 6 november 2007 om 22:23.
Oud 6 november 2007, 22:27   #193
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen. Rafke volgt mijn posts op de voet.
Volgens mij is hij nu een roze pamper aan het uittesten op het emaniciperend en bevrijdend effect ervan, maar zit hij vast in het bedenken van argumenten om het verkocht te krijgen. Tja, dezer dagen hebben het ze het niet meer onder de markt de poco's.
Oud 6 november 2007, 22:35   #194
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Op sommige dagen maak ik me toch echt zorgen dat ik hier ook tussen zit.
Oud 6 november 2007, 22:48   #195
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt gelijk;ik zag vandaag alweer zo'n vriendin van u mee een hoofddoek op en zo'n gewaad erbij aan.Volslagen belachelijk,groot gelijk.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 06:36   #196
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, als je één poco-uitbarsting van Oneliner gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Veel variatie kent ze immers niet...

Citaat:
Oud 7 november 2007, 08:01   #197
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, als je één poco-uitbarsting van Oneliner gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Veel variatie kent ze immers niet...
Dus wie iets verkondigt waar jij niet mee akkoord bent, negeer je, zie je het liefst zelfs verbannen. Primitieve vorm van discussie hoor.
Stalin was ook zo: wie niet akkoord was, commentaar had of durfde glimlachen bij het lezen vand de pravda: verbannen.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 10:06   #198
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
'De meeste'... ik had zoals sjaax toch ook juist de tegenovergestelde indruk.
De vraag is of die indruk overeenkomt met de realiteit. Ik kan jammer genoeg op dit ogenblik geen studie terugvinden over de belangrijkste factoren bij de partnerkeuze van moslims, maar ik denk toch dat we rekening moeten houden dat het algemeen beeld dat men hierover heeft fout kan zijn.

Citaat:
Vandaar de vele importbruidjes, omdat de moslima's hier meer verwachten van het leven dan het huishouden doen?
Die importbruidjes kunnen even goed een noodzaak zijn, geen wens. Zoals Rudy het hierboven stelt, het begint met de moslima's die hier geen partner vinden en dus in het buitenland gaan zoeken. Dit zou dan als gevolg kunnen hebben dat de moslim mannen het hier op hun beurt veel moeilijker krijgen om een partner te vinden en dan uiteindelijk "noodgedwongen" een partner in het buitenland moeten zoeken (of een niet-geschoolde moslima hier). Die partner zal dan ook waarschijnlijk niet iemand zijn die in haar land een succesvolle carriere heeft uitgebouwd.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 10:08   #199
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vrees dat je verkeerd gelezen hebt. Feit is dat de moslimmeisjes in ons land beter geschoold zijn dan de mannen. En eerder opteren voor een afgestudeerde partner (moslim) uit het herkomstland. Dat de kersverse partner uit Marokko in ons land wordt gediscrimineerd heeft al eens als gevolg dat de vrouw "gezinshoofd" wordt. Niet gemakkelijk voor wie uit een cultuur komt waar het niet bepaald de gewoonte is dat de vrouw de man financieel onderhoudt, zeker niet indien hij belachelijk wordt gemaakt hieromtrent door zijn vrienden.
Nu heb je het over moslims uit het buitenland die een westerse moslima huwen, daarover ging de studie niet.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2007, 13:05   #200
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag je inderdaad zo rondlopen als je daar de drang toevoelt hoor. Ik ben eens benieuwd of je het ook durft en hoe lang je het zou volhouden... En het is je misschien ontgaan maar er lopen nu al mensen rond met hakenkruisen. Vorige week nog was er zo een neonazi bijeenkomst in ons land. Misschien voel je je daar wel thuis?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be