![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() gisteren middag was ik per toeval getuige van een conversatie tussen een passagier en een personeelslid op de luchthaven van Zaventem....
een franstalige passagier vond het nodig om te moeten vermelden dat hij de indruk had dat er niet genoeg frans werd gesproken op de "nationale" luchthaven die toch ook met waals belastingsgeld tot stand gekomen is.... de persoon tot wie hij zich richtte met zijn "klacht" stond hem in vlekkeloos frans te woord en vroeg hem of men hem onheus behandeld had en of men hem misschien niet direkt in zijn eigen taal had kunnen helpen ???? hij gaf ridderlijk toe dat hij zeer goed en correct behandeld geweest was maar niettemin zou hij liever "wat meer frans horen spreken hebben"..... hierop volgde een subtiele respons van het personeelslid die hem erop attent maakte dat vele bezoekers van de luchthaven nog niet weten dat de luchthaven sinds twee jaar een commercieel bedrijf geworden is en er dus geen ambtenaren meer aan de slag zijn..... de meeste personeelsleden op de luchthaven vier en velen zelfs vijftalig zijn en dat zijn "vroegere" waalse collegas eigenlijk....... iets minder goed waren in talen...... ![]() achteraf vernomen dat de persoon in kwestie een vriendelijke meertalige vlaming bleek te zijn...... nen brave mens want van mij zou er een ander antwoord gekomen zijn.... ![]()
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mogen de huidige politieke problemen nog een tijdje aanslepen en ervoor zorgen dat er voor de Vlamingen iets meer uitkomt dan weer alles wat in het franstalige kamp past uitvoeren en de rest naar het jaar nul doorverwijzen. Met de Walen als het kan, zonder de Walen als het moet! 2/3 meerderheid of niet, dat spelletje en die chantage moet men niet eeuwig laten aanslepen! Laatst gewijzigd door andev : 12 november 2007 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad de Walen noemen het Vlaams een "patois" et plus un patois dure!
Zelfs gewone mensen denken daar zo over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja...typerend zeer typerend...
Man man man... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Elke Vlaming die wel eens buiten zijn dorp komt, in gebieden waar nogal wat Franstaligen zijn, maakt dit soort voorvallen mee.
Mensen oordelen op basis van hun eigen ervaring, niet van uw politiek bevooroordeelde statements. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() En het erge is dat de luchthaven in vlaanderen ligt, niet eens een faciliteiten gemeente.
De haven van Antwerpen krijgt ook geld van Belgie. Moeten we daar nu ook Frans gaan praten?
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Helaas voor jou brengt mijn beroep mee dat ik zeer regelmatig op de meeste diverse plekken van dit mooie koninkrijk vertoef...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() is dat grappig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() ik merk wel dat Walen zeer vriendelijk, bijna overvriendelijk zijn, wanneer ik met hen spreek, en dat ze poeslief zijn over Vlamingen. Soms denk ik dat er een soort van verlatingsangst is. Het probleem is echter dat ze voortdurend benadrukken dat er geen verschil is tussen Vlamingen en Walen, en dat we toch allemaal dezelfde zijn. Dat is echter mede de kern van het probleem, er zijn wél verschillen, daar kan mee omgegaan worden (vb door de federaliseringen), maar door die verschillen gewoon te ontkennen, verziekt het probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Die vent kan nog altijd het vliegtuig nemen in Orly
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() U begint het te beseffen..... Laatst gewijzigd door De Waal : 12 november 2007 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() oh no, de formatie is gered
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |