Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 15:21   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Vreemd, in alle kranten die ik heb gelezen, staat iets anders. Heb je ook een bron voor dat vonnis waarin staat dat niet met zekerheid kan gesteld worden dat hij de dader bij de keel greep?

Je vergelijking met een schietpartij is zonder meer idioot, want daar zal altijd gelden dat er van opzet en dus (poging tot) doodslag sprake is. Je kennis van rechtspraak is bedroevend. En ja, het doet idd terzake dat het maar één slag en één schop was waarbij slechts 2 personen betrokken waren. Want dat is wel wat anders dan door 6 mensen in elkaar geslagen worden tot je dood blijft liggen.

Wat ik echter zéér interessant vindt is de werkelijke UITZONDERLIJKE attitude van de dader!

Ik hoop dat je beseft dat je je hier hopeloos belachelijk maakt. Iedere rechter zal bij zijn uitspraken rekening houden met de toestand waarin de dader zich bevindt. Het is je waarschijnlijk ontgaan dat niet iedere 19-jarige nog school loopt. En dat niet elke negentienjarige die school loopt daarnaast nog eens werkt ook. Het is veel beter natuurlijk om daar helemaal geen rekening mee te houden en hem maar gewoon de bak in te draaien met misschien als resultaat dat je daarna met een ongeschoolde persoon zit die geen werk kan vinden. Daar is onze maatschappij absoluut mee gediend!

Niets dan loze speculaties voortspruitend uit je xenofobe brein. Geen reactie waar dus.

Ik vond al dat het lang duurde voor de held van extreem-rechts ter sprake kwam. Dat jij nog steeds niet doorhebt dat er een wereld van verschil is tussen slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en moord, is jouw probleem. Ik ga mijn tijd niet meer verdoen aan mensen die niet willen bijleren.

Overigens weten we al lang wie Mr. S. is, beste Circe, daar heeft de VB-crimineel Debie al voor gezorgd. Naam en toenaam van alle verdachten in de zaak heeft hij bekend gemaakt. Ook degenen die achteraf totaal onschuldig bleken. Leuk toch hé die eerlijke rechtspraak waar het VB voor staat?

Links-progressief en racistisch allochtoon crapuul : nog steeds twee handen op een buik zo te zien. Zonder enig schaamtegevoel op te koop toe. De manier waarop de patroonheilige van het allochtoon racaille, de Heilige Edina, de crapuleuze verrijkertjes verdedigt, zal menig maag doen keren.
Enfin, soort zoekt soort zeggen ze. Ze mogen haar hebben.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:21   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
juridische pagina GVA meen ik
Meen ik, is niet voldoende. Een linkje graag?

Citaat:
OK! je moordt dus enkel met opzet als je schiet! goed zo, weer iets bijgeleerd.
Nee, je leert niet bij integendeel. Dat is niet wat er staat. Moorden betekent niet enkel doden met opzet, maar ook nog eens met voorbedachte rade. Als er enkel van opzet sprake is, dan heet het doodslag. En nee, niet enkel bij schieten, is er sprake van opzet, maar bij schieten weet je sowieso dat dit tot de dood kan leiden. Bij slaan of schoppen is dat niet per definitie zo. Moeilijk toch allemaal hé?

Citaat:
En de vier anderen zeiden "iek heb nieks gedaan"! Ook just!
Ze zeiden dat niet alleen. Alle getuigen en de reconstructie hebben dat bevestigd.

Citaat:
Nogmaals: het is niet omdat iemand tot zijn 23 ste in de middelbare school zit en in het verlof studentenjobs doet dat dit als hallucinant voorbeeld meot dienen. (behalve als je marokkaan bent misschien?)
Het is geen hallucinant voorbeeld. Dat heeft ook niemand beweert. Het is wel een criterium waarmee elke rechter rekening houdt. Net zoals leeftijd. Dat is ook niet hallucinant. Gewoon een feit.

Citaat:
Verder vind ik dat we diene bak gewoon moeten afschaffen. Kost veel en niemand wordt er beter van!
In de meerderheid van de gevallen klopt dat inderdaad.

Citaat:
toch wel! aanklacht wegens je persoonlijke belediging.
Persoonlijke belediging? Sorry, maar wat je daar schreef was niet anders dan loze speculaties afkomstig uit een xenofoob brein.

Citaat:
Toch blijf ik me afvragen waarom de ene witte verdachte van voor een proces met naam en toenaam mag vermeld worden en een bruine verdachte tot zelfs n�* de schuldigverklaring nog moet beschermd worden.
Van mij mogen alle verdachten beschermd worden hoor, ik heb geen boodschap aan de naam. Overigens is daar helemaal geen lijn in te trekken. HVT Werd met naam genoemd en niet gefilmd. De dader in deze zaak wordt nu eens niet (bv. in de GVA), dan weer wel (bv. in De Morgen) met naam genoemd én gefilmd. Dat vermeende onderscheid op basis van afkomst is er dus helemaal niet. Iedereen weet overigens de achternaam van de dader in deze zaak.

Citaat:
Uiteraard is voor U een wit slachtoffer minder waard dan een bruinkleurig, maar dat wisten we al langer.
Ah ja? Kan je dan even een paar quotes geven waaruit dat blijkt. Of is het weer een zoveelste verzinseltje van jouw kant? En je hoeft echt niet te antwoorden hoor, het is een retorische vraag.

Citaat:
tja, wat voor de ene geldt mag volgens jou niet voor de andere gelden. Toch niet kleurenblind zie ik.
Waar heb je het in hemelsnaam over? Ik vind dat ook daders rechten hebben. Allemaal. Ongeacht hun afkomst.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:26   #63
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Lees: "de jury/rechtbank acht Demoor niet schuldig aan uitlokking, maar ik vind toch dat hij schuldig is"...

Right, interpretatie �* la Edina, i.e. immer op maat van het allochtoon, racistisch schorum.
Oud 14 november 2007, 15:26   #64
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ow ja daar is z'n familie vet mee Edina... er wordt geen kloten meer rekening gehouden met de autochtonen.. heb je een kleurke dan is't in orde hé dan doe je wat je wil.. en valt er af en toe ies een slachtoffer maar och er zijn toch genoeg WITTE HONDEN hé...
Onzin. Dit heeft niets met afkomst te maken, maar met de feiten die gebeurd zijn. De familie is er overigens even vet mee of de dader nu een effectieve straf krijgt of een straf met uitstel. Demoor blijft even dood. Centraal staat de vraag wat de straf de maatschappij oplevert. Een effectieve celstraf zou in dit geval de maatschappij niet dienen. Integendeel. Wraak is niet het doel van onze rechtspraak. En gelukkig maar.

Citaat:
heb wel een voorstel om Reduan een gepaste straf te geven...
Oproepen tot geweld zijn verboden op dit forum.
Oud 14 november 2007, 15:29   #65
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin. Dit heeft niets met afkomst te maken, maar met de feiten die gebeurd zijn. De familie is er overigens even vet mee of de dader nu een effectieve straf krijgt of een straf met uitstel. Demoor blijft even dood. Centraal staat de vraag wat de straf de maatschappij oplevert. Een effectieve celstraf zou in dit geval de maatschappij niet dienen. Integendeel. Wraak is niet het doel van onze rechtspraak. En gelukkig maar.
Ik hoor het haar nog niet verkondigen voor Hans Van Temsche.
Wat is ze weer racistisch-selectief bezig.
Oud 14 november 2007, 15:29   #66
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees: "de jury/rechtbank acht Demoor niet schuldig aan uitlokking, maar ik vind toch dat hij schuldig is"...
Nee, ik volg de rechtbank in haar vonnis. Demoor heeft de schop die hem fataal werd niet uitgelokt. Maar dat is geen reden om de feiten niet te vertellen zoals ze zijn.
Oud 14 november 2007, 15:30   #67
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:

Also sprach Josepha De Witte
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:32   #68
Banneling

Standaard

Citaat:
Oospronkelijk bericht tot Bierke

heb wel een voorstel om Reduan een gepaste straf te geven...

Citaat:
Het oproepen tot het gepast straffen van criminele allo's stelt Edina nu al gelijk aan het oproepen tot geweld. Il faut oser ..

Hoe veel lager gaat ze nog vallen?
Oud 14 november 2007, 15:34   #69
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik volg de rechtbank in haar vonnis. Demoor heeft de schop die hem fataal werd niet uitgelokt. Maar dat is geen reden om de feiten niet te vertellen zoals ze zijn.
De feiten zoals ze zijn? De feiten zijn dat de rechtbank niet van uitlokking spreekt. Dat is alles. Jij voegt jouw "grijpen naar de keel" erbij...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:35   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Links-progressief en racistisch allochtoon crapuul : nog steeds twee handen op een buik zo te zien. Zonder enig schaamtegevoel op te koop toe. De manier waarop de patroonheilige van het allochtoon racaille, de Heilige Edina, de crapuleuze verrijkertjes verdedigt, zal menig maag doen keren.
Enfin, soort zoekt soort zeggen ze. Ze mogen haar hebben.
"Online" en scheldwoorden, nog steeds synoniemen.

Nog een beetje en de mods trekken me punten af als ik iemand schrijf "Je bent een Online!"

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2007 om 15:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:37   #71
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Online" en scheldwoorden, nog steeds synoniemen.
Scheldwoorden? Waar?

Kwetst de waarheid weer wat te hard Filosoof?

Je verwacht toch niet dat ik dat racaille een 'verrijkertje' noem?
Oud 14 november 2007, 15:38   #72
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De feiten zoals ze zijn? De feiten zijn dat de rechtbank niet van uitlokking spreekt. Dat is alles. Jij voegt jouw "grijpen naar de keel" erbij...
Ik voeg er helemaal niks bij. Het hof erkent dat Demoor de dader heeft vastgegrepen, maar aanvaardt dat niet als uitlokking:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
De verdediging had gepleit dat de feiten door het slachtoffer waren uitgelokt, omdat hij de beklaagde eerst bij de keel had gegrepen. De raadsheren vonden echter dat er van uitlokking helemaal geen sprake was, omdat de reactie van Redouan S. niet meteen gevolgd was op de "gewelddaad" tegen zijn persoon.

Op het ogenblik dat Demoor hem vastgreep, had een minderjarige kompaan van Redouan S. de man een vuistslag gegeven. Demoor had de beklaagde daarop gelost en zich tegen de minderjarige gekeerd. Redouan S. had vervolgens de tijd genomen om op een bank te gaan staan en zich vast te grijpen, voordat hij Demoor geschopt had. "Beklaagde heeft dan ook niet gehandeld onder de onmiddellijke dwang van woede of verbijstering veroorzaakt door de gewelddaad", oordeelde het hof.
Waarom hebben sommigen het zo moeilijk met feiten?
Oud 14 november 2007, 15:38   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Greep GDm dan niemand naar de keel? D�*t is tenminste een nieuw element!

BTW, over dat voorval lazen we ongeveer alle details, maar de getuigenverklaringen van de andere passagiers werden wel heel vlug afgedaan in de pers...

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2007 om 16:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:41   #74
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom hebben sommigen het zo moeilijk met feiten?

Benieuwd hoe gemakkelijk Edina het met de feiten zal hebben de dag dat haar vader getrakteerd wordt op dezelfde geweldige multicultureel-verrijkende ervaring als Guido Demoor.
Oud 14 november 2007, 15:43   #75
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ho maar hij heeft het slachtoffer ook wel eerst een vuistslag gegeven hoor, niet enkel maar één welgemikte sjot vanop de zitbank en de staanpaal.

En ja, vanaf nu mag je op de bus alles! zes maanden effektief als je erbij eentje doodslaat (wel opletten dat het een witte is, een bruine zal wel levenslang worden of zo).
goed dan als ik u tegenkom op de bus grijp ik u bij uw keel want volgens jouw logica mag ik dat ongestraft doen... (en volgens de rechter dan ook want het is toch GEEN uitlokking)
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:45   #76
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Scheldwoorden? Waar?

Kwetst de waarheid weer wat te hard Filosoof?

Je verwacht toch niet dat ik dat racaille een 'verrijkertje' noem?
Misschien dat crapuul in uw sociaal leven een koosnaam is maar voor de meeste is dat dus niet zo.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:50   #77
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Misschien dat crapuul in uw sociaal leven een koosnaam is maar voor de meeste is dat dus niet zo.
Absoluut niet. Ik ga niet om met racaille/crapuul . Dat laat ik over aan de links-progressieven. Je weet toch hoe verrijkend die het crapuul vinden?
Oud 14 november 2007, 15:51   #78
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut niet. Ik ga niet om met racaille/crapuul . Dat laat ik over aan de links-progressieven. Je weet toch hoe verrijkend die het crapuul vinden?
Het zelfde als sommige skinheads met nazi tekens verrijkend vinden zeker.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:52   #79
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
goed dan als ik u tegenkom op de bus grijp ik u bij uw keel want volgens jouw logica mag ik dat ongestraft doen... (en volgens de rechter dan ook want het is toch GEEN uitlokking)
Hangt ervan af. Heeft u een lidkaart van de IS-LAM?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:52   #80
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Het zelfde als sommige skinheads met nazi tekens verrijkend vinden zeker.
Spreek je uit ervaring?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be