Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2007, 23:15   #301
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
de natuur "straft " de homos niet, ze filtert ze weg.Nuance!
Idd lang geleden dat we Raf en Andromeda nog gehoord hebben!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:27   #302
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Idd lang geleden dat we Raf en Andromeda nog gehoord hebben!
Die zijn mischien samen gaan betogen in Saudi Arabië ? Tegen die veroordeling tot 7000 zweepslagen!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 23:56   #303
david1968
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
In de Bijbel staat er WEL iets over homoseksualiteit, dus dat kan je betwisten. Bij het boeddhisme wordt er niks vermeld, dus dat is onbetwistbaar als je puur uit religieus oogpunt kijkt en niet naar de mening van 1 persoon. De enige persoon die voor het boeddhisme van werkelijk belang is is de Boeddha zelf.
U kan misschien een brief schrijven naar de Dalai Lama om te zeggen dat hij zich vergist heeft?

Citaat:
Of iets passend is of niet binnen het menselijk zijn is niet van tel als het iets is dat onveranderlijk is. Je zou net zo goed iets tegen regen of sneeuw kunnen hebben. Feit is dat je homoseksueel BENT, en daar kun je niks aan veranderen. Je kunt hoogstens doen alsof je het niet bent, maar dat is geen oplossing. Als je in de regen loopt zonder paraplu omdat je denkt dat het niet regent, word je toch nat. Dat is gewoon realistisch kunnen zijn, dat is alles.
Veel zaken in de mens zitten heel diep en zijn moeilijk te beheersen soms, maar daarom zijn ze nog niet goed!! Jaloezie, hebzucht, agressie, begeerte, ongeduld, onverdraagzaamheid. Wij zijn onvolmaakt!! Symptomen dat men moeite heeft om onvolmaaktheid te aanvaarden zijn: geen schuldgevoelens erkennen, slaafs je neigingen volgen, je minderwaardig voelen omdat je 'anders' bent.
Het is heel belangrijk dat je jezelf leert aanvaarden zoals je bent. En dat is voor iedereen niet altijd gemakkelijk, want wij hebben allemaal onze gebreken!
Daar waar een dier niet kritisch nadenkt over zijn onvolmaaktheden en zijn gedrag niet kan beheersen, kan een mens dat wel.
Liefde associëren met seks is een vorm van onvolmaaktheid, daar waar die seksualiteitsbeleving niet in harmonie is met wat seksualiteit is en een van de meest duidelijke vormen van gebrek aan harmonie met wat seksualiteit is, is nu juist het feit dat men het associëert met omgang met hetzelfde geslacht, omdat geslachtsorganen 100% gericht zijn op heteroseksualiteit!! Een dier denkt daar niet over na en kan zich niet beheersen, een mens kan dat wel!! Als je dan toch vanuit evolutionair perspectief denkt, dan is dat juist de evolutionaire vooruitgang bij mensen!! Dat geldt niet alleen voor homoseksuele neigingen, maar ook voor agressieve neigingen, promiscue neigingen, infanticide enz. Verder manifesteert het grote verschil met dieren zich ook in de ontwikkeling van zaken als filosofie, kunst, wetenschap, techniek, godsdienst, mensenrechten.

Citaat:
In Amerika is er een sterke lobby van christenen die elke theorie die afwijkend gedrag bevorderen of promoten proberen herroepen door wetenschappers flink uit te betalen. Dat is niets nieuws onder de zon.
Ze geven daar zelf het creationisme op school, dat zegt al genoeg...
Er is volgens u geen lobby van homoactivisten die de wetenschap naar hun hand probeert te zetten??
Als u niet akkoord bent met mijn kritiek op de 10% mythe, gelieve dan een gefundeerde argumentatie te geven als reactie op dit artikel:
http://www.leaderu.com/marco/special/spc11b.html
david1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 02:34   #304
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door david1968 Bekijk bericht
U kan misschien een brief schrijven naar de Dalai Lama om te zeggen dat hij zich vergist heeft?

Veel zaken in de mens zitten heel diep en zijn moeilijk te beheersen soms, maar daarom zijn ze nog niet goed!! Jaloezie, hebzucht, agressie, begeerte, ongeduld, onverdraagzaamheid. Wij zijn onvolmaakt!! Symptomen dat men moeite heeft om onvolmaaktheid te aanvaarden zijn: geen schuldgevoelens erkennen, slaafs je neigingen volgen, je minderwaardig voelen omdat je 'anders' bent.
Het is heel belangrijk dat je jezelf leert aanvaarden zoals je bent. En dat is voor iedereen niet altijd gemakkelijk, want wij hebben allemaal onze gebreken!
Daar waar een dier niet kritisch nadenkt over zijn onvolmaaktheden en zijn gedrag niet kan beheersen, kan een mens dat wel.
Liefde associëren met seks is een vorm van onvolmaaktheid, daar waar die seksualiteitsbeleving niet in harmonie is met wat seksualiteit is en een van de meest duidelijke vormen van gebrek aan harmonie met wat seksualiteit is, is nu juist het feit dat men het associëert met omgang met hetzelfde geslacht, omdat geslachtsorganen 100% gericht zijn op heteroseksualiteit!! Een dier denkt daar niet over na en kan zich niet beheersen, een mens kan dat wel!! Als je dan toch vanuit evolutionair perspectief denkt, dan is dat juist de evolutionaire vooruitgang bij mensen!! Dat geldt niet alleen voor homoseksuele neigingen, maar ook voor agressieve neigingen, promiscue neigingen, infanticide enz. Verder manifesteert het grote verschil met dieren zich ook in de ontwikkeling van zaken als filosofie, kunst, wetenschap, techniek, godsdienst, mensenrechten.

Er is volgens u geen lobby van homoactivisten die de wetenschap naar hun hand probeert te zetten??
Als u niet akkoord bent met mijn kritiek op de 10% mythe, gelieve dan een gefundeerde argumentatie te geven als reactie op dit artikel:
http://www.leaderu.com/marco/special/spc11b.html
1. Het is niet nodig een brief te schrijven naar de Dalai Lama wat betreft zijn ethische ingesteldheid. Over het boeddhisme hoef ik hem ook niet te schrijven, dat is reeds lang geleden vastgelegd. En daarin staat niks over homoseksualiteit. Punt.

2. Het is belachelijk om te denken dat je homoseksualiteit kan beheersen. Je kan toneeltje spelen ja, maar niet 24/24 en tegen jezelf. Je vergelijkt een geaardheid met een gemoedstoestand. Geaardheid is blijvend, een gemoedstoestand is vluchtig.

3. Ok, er zijn twee lobby's, dus daar geraken we niet verder mee...
Oud 17 november 2007, 02:43   #305
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door david1968 Bekijk bericht
De bewijslast ligt in jouw handen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 03:43   #306
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Die zijn mischien samen gaan betogen in Saudi Arabië ? Tegen die veroordeling tot 7000 zweepslagen!

Nochtans zegt Raf:

Citaat:
Wat valt er te nuanceren? Zij hebben de wet overtreden, werden betrapt en gestraft. Zo hoort het ook. Of niet soms?

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 november 2007 om 03:45.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 13:38   #307
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De bewijslast ligt in jouw handen.
Voor bewijslast is hij veel te abstract in zijn denken.
Oud 17 november 2007, 13:50   #308
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nochtans zegt Raf:
Wat valt er te nuanceren? Zij hebben de wet overtreden, werden betrapt en gestraft. Zo hoort het ook. Of niet soms?
Tja, Raf is blijkbaar voor een streng en rechtlijnig beleid. Bvb:

Homo's in saoedie-arabie verdienen 7000 zweepslagen.
Illegalen zijn illegaal. Punt. Terug de vlieger op, richting homeland.
Een beetje menselijkheid zou toch soms niet misplaatst zijn.

Soms denk ik dat Raf nóg rechtser is dan ik.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 15:39   #309
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zegt Raf:
Je kan het liegen niet laten hé?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 15:49   #310
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=186
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 15:53   #311
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Soms komt hulp uit een onverwachte hoek. Bedankt Hellfigger!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 november 2007, 16:59   #312
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je kan het liegen niet laten hé?

Het zijn exact jouw eigen woorden, dus moet je mij niet beschuldigen van leugens.
En anders bewijs je maar eens dat ik lieg.
Oud 17 november 2007, 18:33   #313
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn exact jouw eigen woorden, dus moet je mij niet beschuldigen van leugens.
Dat heeft Helfigger hierboven in bericht 310 al gedaan. Je leugens werden trouwens al meermaals aan de kaak gesteld. Niet dat ik verwacht dat er enige verbetering zal komen of zo hoor... Eens een achterbakse leugenaar, altijd een achterbakse leugenaar, nietwaar?

Citaat:
Oud 17 november 2007, 18:47   #314
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad het zijn Rafke's eigen woorden.
Hij heeft zichzelf weer eens vastgereden. Het wordt echt een gewoonte.
Zoals we van hem mogen verwachten, zal hij zich proberen los te wrikken met persoonlijke beledigingen, scheldpartijen en een hoop gekronkel. Niets nieuws onder de zon dus.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 18:55   #315
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Citaat:
Ja, het was dom van hem om zo stellig het ''regels zijn regels''-principe te hanteren. Wat dat betreft mag hij best eens met zijn neus op de feiten worden gedrukt. Maar om het nu af te doen met ''ze wisten wat hun te wachten stond'' gaat me veel te ver. De sharia is een barbaarse toestand die zo snel mogelijk overal afgeschaft moet worden.

raf
Citaat:
Daar is helemaal niets doms aan. Regels zijn inderdaad regels en horen ook toegepast te worden. Ik ben en blijf daar zeer rechtlijnig in. Wat wèl dom is, is om dat principe zonder ook maar de minste vorm van nuance door te trekken naar een geheel andere plaats en een geheel andere situatie, meer bepaald naar een - wat mensenrechten betreft - onderontwikkeld land. Die twee hebben inderdaad de wetten van hun land overtreden en ik kan me erbij neerleggen dat ze daarvoor gestraft worden, ook al vind ik het gruwelijk dat twee volwassen mensen, die niemand schade berokkend hebben met hun "misdaad", überhaupt gestraft worden. Wanneer het echter gaat om de strafmaat die tegenover hun "misdaad" gezet wordt, gaat de vergelijking niet langer op. De straf die deze twee sukkelaars moeten ondergaan, is een regelrechte foltering en gaat dus een pure aanfluiting van de meest elementaire rechten van de mens. Oók d�*t is een principe waaraan ik veel belang hecht en beide principes sluiten elkaar niet uit; ze vullen elkaar aan. Jij mag het idiote gewauwel van manta wat mij betreft gerust als een "leuk retorisch truukje" (blijven) beschouwen; voor mij blijft het idioot gewauwel, een discussieforum onwaardig. Maar ja, over smaken en kleuren valt niet te twisten zeker?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 19:06   #316
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft Helfigger hierboven in bericht 310 al gedaan. Je leugens werden trouwens al meermaals aan de kaak gesteld. Niet dat ik verwacht dat er enige verbetering zal komen of zo hoor... Eens een achterbakse leugenaar, altijd een achterbakse leugenaar, nietwaar?

Helfigger toont nergens aan dat ik lieg.
Het zijn jouw eigen woorden die ik hierboven citeerde of ga je dat ook nog ontkennen?
Onderstaande komt trouwens ook van jou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat zit iedereen hier toch te kankeren? Wie het risico wil nemen om betrapt te worden op iets wat niet mag, moet achteraf niet komen klagen als hij ook effectief betrapt wordt.
Oud 17 november 2007, 19:08   #317
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderstaande komt trouwens ook van jou.
Uit een ander topic, lieve schat. Uit een héél ander topic. Je leugenachtige haring braadt niet.

Citaat:
Oud 17 november 2007, 19:11   #318
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helfigger toont nergens aan dat ik lieg.
Toch wel. En in bericht 315 doet ze dat nog eens over. Waarvoor dank uiteraard.

Citaat:
Oud 17 november 2007, 19:13   #319
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit een ander topic, lieve schat. Uit een héél ander topic. Je leugenachtige haring braadt niet.

Aan Rafke's gestampvoet te zien Daiwa, is het zijn eigen haring die niet braadt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 19:15   #320
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat ik woorden van jou uit een ander topic citeer ben ik de leugenaar?

Nog eens, ontken je dat die uitspraken van jou komen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be