![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand heeft dus een grapje uitgehaald... en blijkbaar waren er zovele overtuigde "individueel tweetalige Belgen" (lees: Franstaligen met nul komma nul kennis van het Nederlands) dat ze niet eens opmerkten dat ze bij de neus werden genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf evenwel van mening dat 'pedagogie' meer inhoudt dan de school alleen. Een avondje 'forummen' volstaat ruimschoots om mij daarvan te overtuigen. Vriendelijke groeten, den djimi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er geen probleem mee toe te geven dat de meerderheid van de deelnemers aan die betoging franstalig waren, maar daarvan waren er toch ook nogal wat 'nieuwe Belgen', die zich voortreffelijk van het Nederlands wisten te bedienen. Ik heb vooral veel 'Walen' leren kennen, kinderen of kleinkinderen van 'Italiaanse' mijnwerkers, bijvoorbeeld, of uitgeweken 'Vlamingen' die al een tijdlang in Wallonië wonen, en ook nog een aantal 'gemengde' koppels met hun kinderen (papa Vlaming, mama Waalse, of omgekeerd), en de meesten deden hun uiterste best mij in het Nederlands te woord te staan. De meeste van mijn gesprekspartners waren bovendien echt niet gelukkig met de rol die dhr. Maingain op zich genomen heeft. De BUB van ons aller Hans 1 kon al evenmin op veel sympathie rekenen (al zal Hij misschien wel iets anders beweren). Er valt uiteraard vanalles en nog wat op die betoging aan te merken, maar dat laat ik liever aan de 'anti-Belgen' over. Ondanks het feit dat ze er niet bij waren, zullen ze het zoals gewoonlijk wel beter weten (een mens vraagt zich natuurlijk wel af hoe ze dat doen). Vriendelijke groeten, den djimi. Laatst gewijzigd door djimi : 18 november 2007 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer en meer Franstaligen radicaliseren zich tegen België en Vlaanderen en pleiten voor een splitsing van het land. Het is geen meerderheid en verre van - helemaal akkoord - maar men merkt toch meer en meer een kleine trend die in die richting gaat en die langzaam groeit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Burgemeester
|
![]() ik zie dat de splitsing van belgie steeds dichterbij komt.
![]() |
#408 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verslaggeving in het VRT-nieuws : geen 5 minuutjes Verslaggeving RTBf nieuws : le plus grande partie de ce journal sera consacrée �* cette manifestation. Over de afwezigheid van Vlamingen maakten ze weinig woorden vuil. Verder veel beelden van scouts die de brabançonne zongen, uiteraard uitsluitend in het Frans. Oh ja ze waren zo eerlijk te vermelden dat Vlaamse studenten van de UA die een enquête voerden om de motieven van de deelnemers te achterhalen, bijzonder weinig enquêteformulieren ingevuld kregen. Die waren dan ook in het Nederlands. Tot daar de goede tweetaligheid van die goede Belgen. Kortom, het was een frankofoon onderonsje. Niets meer dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds (en mijn Franstalige kameraden bevestigen dit) moet men als Vlaming tegenwoordig seperatist zijn en liefst weinig haar hebben om de Franstalige media te halen waardoor het idee onstaat dat iedereen in Vlaanderen de Franstalige een stel luie profiteurs vindt en tijdens de oorlog aan de verkeerde kant stond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom dat JMDD ook zo vaak voor de camera komt, iemand die rustig nadenkt en nuanceert heeft geen kans meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandenbroucke is ook één van de arrogantse. Maar goed. De man heeft echter ongelijk. Splitsen kan altijd. Het kan alleen niet op de soepele manier die Vlaams-nationalisten ons voorhouden. Joegoslavië kon ook niet op een normale manier splitsen omwille van Bosnië. Waarmee ik niet onmiddellijk de link wens te maken tussen België de Balkan doch alleen op de beperkingen wens te weizen van Vandenbroucke's stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België splitsen is weldegelijk mogelijk als een van de groepen Brussel opgeeft. Indien men in Noord of Zuid Brussel opgeeft, dan staat de splitsing voor de deur. En in Vlaanderen - luister maar eens goed - laat men hoe langer hoe meer Brussel los.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |