Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 20:58   #1
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard beste Olivier FDF

Beste Olivier FDF,

je hebt al meermaals laten blijken dat je Vlamingen dom vind. Wel, ik ben zo'n domme Vlaming. Dat zit zo: ik snap niet wat het FDF wil. Enerzijds spreken zij zich uit voor het voortbestaan van België, terwijl zij anderzijds zo hard mogelijk tegen de Vlaamse schenen lijken te willen schoppen. Zij lijken meer en meer op een Waals Belang, maar dan zonder dat ontbindingsstreven; zij zetten zich zwaar af tegenover de Vlamingen, maar toch willen zij eenheid. Is dat niet tegenstrijdig met elkaar? Mijn vraag valt in feite uiteen in 3 delen:

1. wat is de visie van het FDF op België? unitair of (con)federaal? Met welke verschuivingen van welke grenzen, en welke bevoegdheden van welke instantie op welke plaats? En wat is de plaats van de Vlamingen in het Belgische FDF-ideaal?

2. Hoe wil het FDF daartoe komen, vanuit de huidige situatie?

3. Hoe kunnen de recente provocaties tegenover de Vlamingen daarin gepast worden? (by the way, ik probeer hier geen veroordeling uit te spreken, langs beide zijden worden wel al eens straffe dingen gedaan of gezegd, maar daar wil ik het hier dus niet over hebben). U weet wel wat ik met 'provocaties' bedoel: de gemeenteraden in het frans en die toestanden.

ik richt mij tot jou, beste olivier, omdat jij de enige FDF-er bent die ik in mijn korte carrière op dit forum al tegengekomen ben. Ik ben mij ervan bewust dat jouw persoonlijke mening en die van de partij soms wat zal verschillen, maar ik veronderstel dat die in elk geval niet ver uiteen zullen liggen.

groeten van uw (juridische) landgenoot.

Laatst gewijzigd door Rogge : 21 november 2007 om 21:13.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 20:59   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

zeker dat het geen trol is?
Oud 21 november 2007, 21:00   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik blijf erbij dat het een nepprofiel is. De gangbare cliché's liggen er in zijn posts iets te vingerdik op, vind ik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 21:07   #4
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

even off-topic: Rogge, komt de leeuw in uw avatar niet uit Bellewaerde?
Oud 21 november 2007, 21:08   #5
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Beste Olivier FDF,

je hebt al meermaals laten blijken dat je Vlamingen dom vind. Wel, ik ben zo'n domme Vlaming. Dat zit zo: ik snap niet wat het FDF wil. Enerzijds spreken zij zich uit voor het voortbestaan van België, terwijl zij anderzijds zo hard mogelijk tegen de Vlaamse schenen lijken te willen schoppen. Zij lijken meer en meer op een Waals Belang, maar dan zonder dat ontbindingsstreven; zij zetten zich zwaar af tegenover de Vlamingen, maar toch willen zij eenheid. Is dat niet tegenstrijdig met elkaar? Mijn vraag valt in feite uiteen in 3 delen:

1. wat is de visie van het FDF op België? unitair of (con)federaal? Met welke verschuivingen van welke grenzen, en welke bevoegdheden van welke instantie op welke plaats? En wat is de plaats van de Vlamingen in het Belgische FDF-ideaal?

2. Hoe wil het FDF daartoe komen, vanuit de huidige situatie?

3. Hoe kunnen de recente provocaties tegenover de Vlamingen daarin gepast worden? (by the way, ik probeer hier geen veroordeling uit te spreken, langs beide zeiden worden wel al eens straffe dingen gedaan of gezegd, maar daar wil ik het hier dus niet over hebben). U weet wel wat ik met 'provocaties' bedoel: de gemeenteraden in het frans en die toestanden.

ik richt mij tot jou, beste olivier, omdat jij de enige FDF-er bent die ik in mijn korte carrière op dit forum al tegengekomen ben. Ik ben mij ervan bewust dat jouw persoonlijke mening en die van de partij soms wat zal verschillen, maar ik veronderstel dat die in elk geval niet ver uiteen zullen liggen.

groeten van uw (juridische) landgenoot.
Enige schizofrenie is Olivier FDF niet vreemd.
Oud 21 november 2007, 21:10   #6
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
even off-topic: Rogge, komt de leeuw in uw avatar niet uit Bellewaerde?
inderdaad. kvond het wel grappig eigelijk. ik veronderstel dat Bellewaerde mij daarvoor niet zal aanklagen...
by the way, dat van die trol, is dat op mij bedoeld?
Oud 21 november 2007, 21:11   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
inderdaad. kvond het wel grappig eigelijk. ik veronderstel dat Bellewaerde mij daarvoor niet zal aanklagen...
neen, op die FDF'er hé
Oud 21 november 2007, 21:16   #8
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Pretparkpropaganda is gratis.
FDF lijkt mij het prototype van een trol en is niet voor u bedoeld, geloof ik.
Oud 22 november 2007, 10:30   #9
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Mogen persoonlijke topics?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 10:31   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

in ieder geval, hij antwoordt niet.
Oud 22 november 2007, 10:50   #11
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Mogen persoonlijke topics?
Een topic met een vraag aan iemand mag, een topic over of iemand een trol is wordt misschien wat twijfelachtig.
Oud 24 november 2007, 14:32   #12
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

tja, kvind het spijtig dat den olivier niet antwoordt, want ik meen het als ik zeg dat ik het FDF niet begrijp.

Laatst gewijzigd door Rogge : 24 november 2007 om 14:33.
Oud 24 november 2007, 14:50   #13
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

De flaminganten maken zich belachelijk met het overduidelijke nepprofiel Olivier_FDF. Uiteraard zal ik nooit op dat profiel antwoorden, en hem negeren zoals dat gebruikelijk is bij trolls. Ik roep iedereen op hetzelfde te doen, tot de moderators dit profiel verwijderen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 18:05   #14
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
De flaminganten maken zich belachelijk met het overduidelijke nepprofiel Olivier_FDF. Uiteraard zal ik nooit op dat profiel antwoorden, en hem negeren zoals dat gebruikelijk is bij trolls. Ik roep iedereen op hetzelfde te doen, tot de moderators dit profiel verwijderen.
U bent wel zeker van uw stuk vandaag! Vaneigens moet u niet antwoorden op zijn berichten omdat u er volledig mee overeenkomt.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2007, 18:27   #15
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
ik raad u aan eens langs te gaan op het forum van le soir en daar een willekeurig communautair topic aan te klikken. U zult er iemand vinden die zich 'Fage' noemt. u zult er lezen dat Vlamingen bekrompen racisten zijn, dat het Nederlands niet bestaat (er zijn enkel Vlaamse dialecten), en dat Vlamingen zieligaards zijn omdat zij hun boertigheid niet opgeven ten voordele van de Franse cultuur. Letterlijk.

Om maar te zeggen dat mensen met zo'n opvattingen wel degelijk bestaan. In vergelijking met Fage is Olivier FDF een softie.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be