![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik voel me goed bij hoe de CD&V werkt, hoe het programma tot stand komt, wat er in staat, enz... Op dit moment kan ik mij ook vinden in N-VA; niet te verwonderen dat deze twee zijn gaan samenklitten... Bij de andere partijen zijn er - wederom wat mij betreft - grote struikelblokken. |
|
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten is het de bevoegdheid van de koning om generaals te benoemen. Dus niet van de regering. Bijgevolg zie ik geen enkel grondwettelijk beletsel voor de benoeming.
|
![]() |
![]() |
#464 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Om over hun familie te kunnen spreken, om CD&V nederigheid te leren. |
|
![]() |
![]() |
#465 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En die convention kan dan gewoon best bestaan uit 60 Vlaamse Parlementsleden, 35 Franstalige Gemeenschap/Waals Gewest en 2 Duitstalige Parlementsleden. Dan vermijden we onwettige verkiezingen... |
|
![]() |
![]() |
#466 |
Schepen
|
![]() ik schreef de reden in mijn vraag...
|
![]() |
![]() |
#467 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naar de letter van de Grondwet is het de bevoegdheid van de Koning, in werkelijkheid is het de bevoegdheid van de regering. Daarbij, welke regering zou zo'n benoeming mee moeten ondertekenen? De benoemingen van generaals valt niet onder de lopende zaken omdat het zo'n belangrijke benoemingen zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 december 2007 om 20:44. |
![]() |
![]() |
#468 |
Schepen
|
![]() Ik bedoelde mijn eigen partij, chauvinist die ik ben...
|
![]() |
![]() |
#469 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom beginnen de burgers die het beu zijn hier geen promotour voor? |
|
![]() |
![]() |
#470 |
Schepen
|
![]() inderdaad...
|
![]() |
![]() |
#471 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik toonde net de macht van een democratische partij: die kan je van binnenuit veranderen... |
|
![]() |
![]() |
#472 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh, en dat is... de CD&V?
|
![]() |
![]() |
#473 |
Schepen
|
![]() Waarom niet massaal op NEEN stemmen, is even idioot...
|
![]() |
![]() |
#474 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je de Verhofstad lijn volgt dan kan een staatshervorming je niet veel schelen: de kas is binnenkort compleet leeg en apres nous la déluge. Of je wil het OpenVLD-programma ook uitgevoerd zien en je hebt daar een staatshervorming voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
#475 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een Koninklijk Besluit is ook een besluit van een minister/regering... De koning benoemt betekent dus volgens mij wel degelijk de regering benoemt. |
|
![]() |
![]() |
#476 |
Schepen
|
![]() Wie schrijft een protestlied en wie gaat een bus huren?
|
![]() |
![]() |
#477 |
Schepen
|
![]() tja, ik dacht dat ik daar nog nooit een geheim had van gemaakt...
|
![]() |
![]() |
#478 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering heeft veel meer macht dan ze tentoonsprijdt. Veel meer "kaakslagen" zouden kunnen uitgedeeld worden, veel meer kan bekomen worden. Ze zijn bijzonder laks geweest in het verdedigen van het Vlaamse grondgebied en de rechten van zijn bevolking. CD&V heeft steevast gekozen voor België en, ondanks enige beterschap, lijken ze toch nog niet overtuigd dat hun stemmen in Vlaanderen te halen vallen en dat ze DIE mensen moeten dienen, in plaats van het Belgische profitariaat. Zelfs NU, wanneer er van overal stemmen opkomen om hen te overtuigen om voor Vlaanderen te kiezen, blijven ze twijfelen en zetten niet echt keihard door. In Brussel wordt er zo gedoogd dat er Franstaligen plaatsen innemen die voor tweetaligen of nederlandstaligen zijn voorzien, onder het mom dat er geen Vlamingen voor te vinden zijn. Een lachertje dat eigenlijk al lang had moeten gestopt worden, maar ze doen er niks aan. Ze durven zelfs dit beleid nog te steunen. Geen wonder dat het VB aanklacht na aanklacht formuleert : onze grote politieke partijen zijn belgisch ziek en hopelijk vinden ze zelf dat ze eindelijk aan genezing toe zijn.
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk is het inderdaad zo dat de regering de naam van de officier voorstelt. De koning benoemt evenwel. Nog steeds. Als de regering tijdens haar wettelijke termijn reeds de naam had voorgesteld aan de koning, belet de koning niets om het benoemingsbesluit ook te tekenen. |
|
![]() |