Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 15:05   #501
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ten eerste de Link tussen het Sinterklaasfeest en de ruzie is er wel degelijk gewoon omdat de kinderen om 17u00 buiten konden spelen omdat het even over was met regenen zondag. Dat u dit blijft ontkennen of dat feirt niet inziet is nu wel duidelijk. U kan me daarin rechts noemen, maar die link moet je me dan eens geven.
Zucht, ben jij nu echt zo dom of doe je maar alsof? Ik heb nergens ontkend dat die kinderen op een Sinterklaasfeestje waren!!! Wat ik heb ontkend is dat de AANLEIDING voor de ruzie van de kinderen niet met het Sinterklaasfeest had te maken. Daar zijn immers geen enkele aanwijzingen voor.

Citaat:
Ten tweede .. aanspreken is wel een grappig woord en meteen ook heel duidelijk dat u niet werkt in de sociale sector. Maw gans u betoog in deze thread is evenveel waard als een lege pot confituur, waarvoor dank. Wat ik nu ook wel weet is het dat het net mensen zoals U zijn die ervoor zorgen dat de gemoederen opgehitst raken. Misschien kan u UW "feiten" nog eens op een rijtje zetten.
Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik werk in de sociale sector. Maar ik woon in een multiculturele wijk en kom dus regelmatig in contact met allochtonen. En ik heb ze al meermaals aangesproken op hun gedrag met resultaat. En vanzelfsprekend ook al zonder resultaat. Niet alle allochtonen zijn immers hetzelfde. Hoe graag jij jezelf ook van het tegendeel wil overtuigen. Jij gelooft dus echt dat als praten niet helpt, een tik wel helpt? Sorry, maar daarmee kan ik alleen maar eens hard lachen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:08   #502
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste de Link tussen het Sinterklaasfeest en de ruzie is er wel degelijk gewoon omdat de kinderen om 17u00 buiten konden spelen omdat het even over was met regenen zondag. Dat u dit blijft ontkennen of dat feirt niet inziet is nu wel duidelijk. U kan me daarin rechts noemen, maar die link moet je me dan eens geven.
Citaat:

de Link tussen het Sinterklaasfeest en de ruzie is er wel degelijk gewoon omdat de kinderen om 17u00 buiten konden spelen omdat het even over was met regenen zondag.
Zo bekeken is die link wel héél erg mager en vér van de zgn. jaloersheid of verstoren van "ons feest" zoals in de eerste posts geschreven werd door een aantal forummers...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:08   #503
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zucht, ben jij nu echt zo dom of doe je maar alsof? Ik heb nergens ontkend dat die kinderen op een Sinterklaasfeestje waren!!! Wat ik heb ontkend is dat de AANLEIDING voor de ruzie van de kinderen niet met het Sinterklaasfeest had te maken. Daar zijn immers geen enkele aanwijzingen voor.

....
had die Sint dan geen mijter met kruis op dan ?

kom je nog wel eens buiten in een migrantenwijk, Edina ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:09   #504
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand ontkent dat dit een probleem is bij allochtonen, maar dat verander je niet zomaar op 1,2,3.

Na 3-4 generaties lukt het zelfs nog niet, laat staan op 1,2,3.

Kijk hé Edina, van mij mogen die dag en nacht op straat lopen zolang ze andere mensen met rust laten .
Maar als ik dan in de krant een artikel lees van een allochtone straathoekwerker die zegt dat het een echte schande voor het Vlaamse onderwijs is dat 50-60% van de allochtonen de school verlaat zonder diploma - kan niet anders natuurlijk, ze lopen liever op straat dan hun les te leren of huiswerk te maken - is dat voor mij een brug te ver.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 december 2007 om 15:11.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:10   #505
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij gelooft dus echt dat als praten niet helpt, een tik wel helpt? Sorry, maar daarmee kan ik alleen maar eens hard lachen.

En nogmaals dit is dus wel degelijk vanuit je eigen mening dat je hiermee eens hard moet lachen. Geloof je trouwens dat er geijkte methodes zijn om kinderen op te voeden?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:13   #506
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste Italianen kwamen hier tientallen jaren eerder aan dan de eerste Turken.
En die hebben hier nooit zoveel het krapuul uitgehangen als bepaalde Marokkanen, ook niet na amper een paar jaar! Overal ter wereld waar ze zichzelf neerpoten zitten ze met dezelfde problemen! Overal hebben hebben ze een slechte reputatie!
Maar dat zal aan de racistische ingesteldheid van de autochtonen liggen.

Stop toch eens met recht te praten wat krom is! Het is alleen maar erg als zo'n type op zijn smoel krijgt of wat erger: dan moeten we het land overhoop zetten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:13   #507
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik werk in de sociale sector. Maar ik woon in een multiculturele wijk en kom dus regelmatig in contact met allochtonen. En ik heb ze al meermaals aangesproken op hun gedrag met resultaat. En vanzelfsprekend ook al zonder resultaat. Niet alle allochtonen zijn immers hetzelfde. Hoe graag jij jezelf ook van het tegendeel wil overtuigen. Jij gelooft dus echt dat als praten niet helpt, een tik wel helpt? Sorry, maar daarmee kan ik alleen maar eens hard lachen.
Jah.. hopeloos blijkbaar, ik kan het net zo goed omkeren als jij doet hoor, misschien kan je bommetjes gooien niet als aanleding ziet, maar elk weldenkend "DOM" mens zal daar wel anders over redeneren
Oud 4 december 2007, 15:13   #508
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tientallen??? dus VOOR WOII ??

Zullen we het op één generatie eerder houden misschien? Dat lijkt me iets realistischer nietwaar?
Vlak na WOII en de grote groep Turken en Marokkanen kwamen in de tweede helft van de jaren zestig en de eerste helft van de jaren zeventig. Daar zit dus ongeveer 20 jaar. En dat is idd een generatie ja.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 december 2007 om 15:14.
Oud 4 december 2007, 15:15   #509
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zo bekeken is die link wel héél erg mager en vér van de zgn. jaloersheid of verstoren van "ons feest" zoals in de eerste posts geschreven werd door een aantal forummers...
Cava trek het even uit de context en ik heb het woordje jarloursheid nooit in de mond genomen, maar goed, bij het volgende offerfeest zal ik wat mensen vragen bommetjes te gaan smijten naar de spelende kindjes, .. eens zien of jullie beiden dan nog oogkleppen opzetten .. of geen AANLEIDINGEN vinden
Oud 4 december 2007, 15:16   #510
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En die hebben hier nooit zoveel het krapuul uitgehangen als bepaalde Marokkanen, ook niet na amper een paar jaar!
Ah nee, vraag het eens aan Hoomer misschien. Die had daar in ieder geval een ander idee over.

En met Oost-Europeanen zijn er vanzelfsprekend ook geen problemen. Of toch niet als dit even zo goed uitkomt....
Oud 4 december 2007, 15:17   #511
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
had die Sint dan geen mijter met kruis op dan ?

kom je nog wel eens buiten in een migrantenwijk, Edina ?
Dagelijks, Anna, ik woon er!
Oud 4 december 2007, 15:19   #512
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jah.. hopeloos blijkbaar, ik kan het net zo goed omkeren als jij doet hoor, misschien kan je bommetjes gooien niet als aanleding ziet, maar elk weldenkend "DOM" mens zal daar wel anders over redeneren
Wat heeft bommetjes gooien te maken met Sinterklaas?
Oud 4 december 2007, 15:19   #513
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dagelijks, Anna, ik woon er!
er is een probleem van geweldadigheid bij de Marokkaanse gemeenschap.

mag het gezegd worden, zodat er mss ook een remedie voor de kwaal kan gezocht worden, Edina, of moet het in de doofpot ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:20   #514
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Na 3-4 generaties lukt het zelfs nog niet, laat staan op 1,2,3.

Kijk hé Edina, van mij mogen die dag en nacht op straat lopen zolang ze andere mensen met rust laten .
Maar als ik dan in de krant een artikel lees van een allochtone straathoekwerker die zegt dat het een echte schande voor het Vlaamse onderwijs is dat 50-60% van de allochtonen de school verlaat zonder diploma - kan niet anders natuurlijk, ze lopen liever op straat dan hun les te leren of huiswerk te maken - is dat voor mij een brug te ver.
Maar het stoort je niet dat als een (allochtone of autochtone) straatwerker een positieve mening naar jouw krant stuurt die mening niet gepubliceerd geraakt omdat de verantwoordelijke denkt dat lezers als jij die liever niet lezen omdat ze die als PoCo brandmerken?... Dat door hun keuze van bijdragen media vooroordeelbevestigend werken omwille van de verkoop- en kijkcijfers

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 december 2007 om 15:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:20   #515
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah nee, vraag het eens aan Hoomer misschien. Die had daar in ieder geval een ander idee over.

En met Oost-Europeanen zijn er vanzelfsprekend ook geen problemen. Of toch niet als dit even zo goed uitkomt....
Ik heb nog nooit Oost-Europeanen met 5O man en meer politiewagens weten omsingelen. Autos weten in brand steken, hele buurten weten kort en klein slaan al roepende 'allah akbar' !

Laatst gewijzigd door smiley : 4 december 2007 om 15:21.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:21   #516
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is een probleem van geweldadigheid bij de Marokkaanse gemeenschap.

mag het gezegd worden, zodat er mss ook een remedie voor de kwaal kan gezocht worden, Edina, of moet het in de doofpot ?

Liefst de doofpot in, en als het dan toch uitkomt kronkelen en spartelen omdat te minimaliseren.
Oud 4 december 2007, 15:22   #517
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Een reactie op een feit dat er een niet-moslim feest werd gehouden. En nu mag jij eens uitleggen waarom dit niet zou kunnen.
Oud 4 december 2007, 15:22   #518
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat hebben messen met mp3 spelers te maken ?
Wat heeft kabaal met karaté schoppen te maken ?
Wat heeft een kinderoppas met een Warhammer spelletje te maken?

Kom zeg stop met zeveren je betoog slaat gewoon nergens meer op
Oud 4 december 2007, 15:26   #519
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het stoort je niet dat als een (allochtone of autochtone) straatwerker een positieve mening naar jouw krant stuurt die mening niet gepubliceerd geraakt omdat de verantwoordelijke denkt dat lezers als jij die liever niet lezen omdat ze die als PoCo brandmerken?... Dat door hun keuze van bijdragen media vooroordeelbevestigend werken omwille van de verkoop- en kijkcijfers

Jij hebt dus weet van positieve berichten van straathoekwerkers die niet gepubliceerd geraakten omwille van de verkoopcijfers?

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 december 2007 om 15:27.
Oud 4 december 2007, 15:26   #520
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het stoort mij niet dat die straatwerker dat staat te zeggen maar dat is dan ook zijn/haar mening nietwaar? Het is niet omdat het politiek correct is dat het ook effectief correct is, snappie?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be