Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2008, 16:46   #41
Banneling

Standaard

Interessant zou ook zijn dat die criminologen eens de kost zouden berekenen van deze allochtone overlast voor de autochtone samenleving.
Maar dat zullen ze van hun broodheren niet mogen zeker? Wat met het multiculturele heilsfabeltje als de resultaten daarvan bekend worden?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 16:50   #42
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En journalisten ...

Hela! Niet allemaal, maar wel 95%. Ik ben 11 jaar beroepsjournalist geweest (met erkenning BiZa) en ik ben maar één andere niet-linkse collega tegengekomen in al die tijd. Grappig detail: een zeer linkse hoofdredacteur van een bekende krant liep in die tijd overal rond te lallen (hij dronk wat te veel) dat "hij mij wel eens op mijn spoel zou slaan voor mijn rechtse artikels" (die uiteraard niet rechts, maar objectief waren). Natuurlijk heeft hij de zuiplap dat nooit écht gedaan, hij droop af met zijn staart tussen zijn benen als hij me zag. Het was immers een typische linkse sissie.
Oud 12 januari 2008, 17:02   #43
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

'k zal eens een stok in het hoenderhok werpen (dan kunnen Raf en Mitgard zich ook nog eens komen moeien) :

"Allochtonen krijgen sneller gevangenistraf" is een uitspraak van hetzelfde kaliber als 'homos krijgen vaker aids".

Inderdaad is het zo dat aids meer voorkomt bij homos dan bij heteros, en dat homos dus regelmatiger gecontroleerd worden. Dit is geen gevolg van discriminatie tegen homos, dit is enkel het gevolg van het risico gedrag van een deel van de homo gemeenschap.

Het feit dat allochtonen vaker gevangenisstraf krijgen (en dat de meeste politieagenten een negatief beeld van allochtonen hebben) wordt enkel veroorzaakt omdat een deel van de allochtone gemeenschap zich crimineel gedraagt.

Medici zullen bij een homosexueel sneller geneigd zijn een aidsonderzoek te verrichten (uit de wetenschap dat gemiddeld de homosexueel meer risicogedrag vertoont dan de gemiddelde heterosexueel), politie zal allochtonen meer controleren (uit de wetenschap en uit hun praktijkervaring dat gemiddeld allochtonen meer criminele feiten plegen dan autochtonen).

Stellen dat "Er zijn voldoende aanwijzingen om te spreken over een selectieve justitie die bepaalde (etnische) groepen viseert", is hetzelfde als te stellen "Er zijn voldoende aanwijzigingen om te spreken over een selectieve gezondheidszorg die bepaalde (maatschappelijke) groepen viseert".

Voor beide "viseringen" zijn er goede redenen...
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 17:06   #44
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Hela! Niet allemaal, maar wel 95%. Ik ben 11 jaar beroepsjournalist geweest (met erkenning BiZa) en ik ben maar één andere niet-linkse collega tegengekomen in al die tijd. Grappig detail: een zeer linkse hoofdredacteur van een bekende krant liep in die tijd overal rond te lallen (hij dronk wat te veel) dat "hij mij wel eens op mijn spoel zou slaan voor mijn rechtse artikels" (die uiteraard niet rechts, maar objectief waren). Natuurlijk heeft hij de zuiplap dat nooit écht gedaan, hij droop af met zijn staart tussen zijn benen als hij me zag. Het was immers een typische linkse sissie.
Die linkse journalist wou je de 'linkse waarheid' persé met geweld inkloppen?
Het moet zijn dat je heel de tijd immuun gebleven bent voor linkse specialiteiten zoals censuur, cordons, demoniseringen, culpabiliseringen, inquisitie-instituten, geënsceneerde processen ...
Chapeau voor je volharding.
Oud 12 januari 2008, 17:18   #45
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
'k zal eens een stok in het hoenderhok werpen (dan kunnen Raf en Mitgard zich ook nog eens komen moeien) :

"Allochtonen krijgen sneller gevangenistraf" is een uitspraak van hetzelfde kaliber als 'homos krijgen vaker aids".

Inderdaad is het zo dat aids meer voorkomt bij homos dan bij heteros, en dat homos dus regelmatiger gecontroleerd worden. Dit is geen gevolg van discriminatie tegen homos, dit is enkel het gevolg van het risico gedrag van een deel van de homo gemeenschap.

Het feit dat allochtonen vaker gevangenisstraf krijgen (en dat de meeste politieagenten een negatief beeld van allochtonen hebben) wordt enkel veroorzaakt omdat een deel van de allochtone gemeenschap zich crimineel gedraagt.

Medici zullen bij een homosexueel sneller geneigd zijn een aidsonderzoek te verrichten (uit de wetenschap dat gemiddeld de homosexueel meer risicogedrag vertoont dan de gemiddelde heterosexueel), politie zal allochtonen meer controleren (uit de wetenschap en uit hun praktijkervaring dat gemiddeld allochtonen meer criminele feiten plegen dan autochtonen).

Stellen dat "Er zijn voldoende aanwijzingen om te spreken over een selectieve justitie die bepaalde (etnische) groepen viseert", is hetzelfde als te stellen "Er zijn voldoende aanwijzigingen om te spreken over een selectieve gezondheidszorg die bepaalde (maatschappelijke) groepen viseert".

Voor beide "viseringen" zijn er goede redenen...

Je ziet toch zelf de fout in je redenering hoop ik? Als dokters bij homo's vaker letten op het feit of ze al dan niet aids hebben is dat niet negatief, extra controleren kan geen kwaad.
Als een rechter de neiging heeft allochtonen vaker schuldig te verklaren of een flik vaker de neiging heeft allochtonen op te pakken, dan is dat wél een probleem, dat is namelijk racisme.
En aan al die mensen die zeggen 'maar dat is toch logisch, 'ze' plegen meer misdaden': bullshit, racisme bestond er vanaf het moment dat één gemeenschap met een andere in aanraking kwam en heeft niks te maken met objectiviteit. Om het simpel te zeggen: je had racistische flikken en rechters voordat er allochtone misdadigers waren.
Oud 12 januari 2008, 17:39   #46
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je ziet toch zelf de fout in je redenering hoop ik? Als dokters bij homo's vaker letten op het feit of ze al dan niet aids hebben is dat niet negatief, extra controleren kan geen kwaad.
Als een rechter de neiging heeft allochtonen vaker schuldig te verklaren of een flik vaker de neiging heeft allochtonen op te pakken, dan is dat wél een probleem, dat is namelijk racisme.
En aan al die mensen die zeggen 'maar dat is toch logisch, 'ze' plegen meer misdaden': bullshit, racisme bestond er vanaf het moment dat één gemeenschap met een andere in aanraking kwam en heeft niks te maken met objectiviteit. Om het simpel te zeggen: je had racistische flikken en rechters voordat er allochtone misdadigers waren.
Linkse bullshit.
De allochtonen die onze gevangenissen 'verrijken' zitten er weer zelf voor niets tussen.
Het komt door "rassssssieeeeeeesme" dat rechters hen de bak indraaien als ze weer iemand neergestoken hebben om zijn MP3-speler of iemand doodschopten op de bus.

En als we het nu eens hebben over racistische allochtone misdadigers die hun slachtoffers selectief uitkiezen volgens het racistische halal/haraam principe?
Moet een makkie zijn die gegevens op te sporen. Een studie van de etnische afkomst van de slachtoffers volstaat.
Maar dat zal wel niet mogen, zeker?
Oud 12 januari 2008, 17:45   #47
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Helft meer criminelen voorgeleid tijdens Brussels terreuralarm
Uit cijfers van de Brusselse spoorweg- en metropolitie, die De Morgen kon inkijken, blijkt dat het terreuralarm een spectaculaire daling van het aantal diefstallen in de metro- en treinstations in de hoofdstad veroorzaakte.

In Brussel-Zuid noteerde de politie een afname van 27 procent van alle diefstallen, in de ondergrondse metrostations daalden de gewelddiefstallen met bijna de helft in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Nog opmerkelijker zijn de cijfers van de opgepakte misdadigers die op heterdaad werden betrapt.

Het aantal terbeschikkingstellingen van het parket steeg met maar liefst 50 procent. "Hoe meer agenten, hoe groter immers de pakkans", verklaart Jo De Cuyper, hoofd van de Brusselse spoorweg- en metropolitie. Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael ziet in de cijfers een rechtvaardiging voor meer blauw op straat. In de begroting van 2008 wil hij een eerste aanzet zien voor de aanwerving van 200 extra politierekruten. In totaal zouden die extra manschappen zo'n 7 miljoen euro kosten. (Tine Peeters)
De Morgen 9.1.08
Wat pech voor An Arkos dat Brussel-Zuid een vrijwel volledig geallochtoniseerde zone is geworden.
Oud 12 januari 2008, 17:51   #48
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Om het simpel te zeggen: je had racistische flikken en rechters voordat er allochtone misdadigers waren.

Dit is nu eens echt hét voorbeeld van de kromme redenering die aan heel de racisme-hype ten grondslag ligt. Antwerpen is volgens die zelfde redenering een bastion van racisten. Wel , ik ken honderden Sinjoren en ik moet al heel goed zoeken om daar één racist tussen te vinden. Ze hebben wél alle honderd een gloeiende - en gezonde - hekel aan de criminelen, die hun stad nu al jarenlang onveilig maken. En omdat al die tijd is gebleken dat die criminele bende voor zo'n 75% uit allochtonen bestaat, is er stilaan een begrijpelijke afkeer van criminele allochtonen ontstaan. Dat proces verwarren met racisme, is niet alleen kortzichtig, het is ook uitermate beledigend voor al die niet-racisten, die gewoon opnieuw veilig willen kunnen leven. Dat - door sommigen moedwillig - volgehouden kromdenken is één van de grootste drama's van de laatste decennia. Want op basis van die kromdenkerij zijn heelder bevolkingsgroepen gestigmatiseerd en uit het democratisch beslissingsproces gesloten, met catastrofale gevolgen voor de democratie zelf. Nogmaals: echte racisten in dit land zijn op één hand te tellen. Goedmenende burgers die allochtone criminaliteit beu zijn, vind je op iedere vierkante meter van onze vaderlandse grond.
Oud 12 januari 2008, 17:51   #49
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er een fout in de redenering zit : dokters controleren homos vaker op aids omdat ze weten dat er een groter risico op aids is bij homos dan bij heteros. Politie controleert allochtonen meer omdat ze weten dat er een groter risico is dan bij autochtonen. Ik vind die controles door de politie van een "risicogroep" niet negatief, maar positief (misdaadpreventie en bestrijding).

De cijfers bewijzen dat allochtonen meer criminele feiten plegen dan autochtonen (ministeries van justitie van Nederland, Duitsland, Zwitserland, ... durven deze cijfers wel te publiceren), dit is een objectief cijfergegeven, dit is geen racisme.

Anders kan je ook zeggen dat de stelling "1+1=2" (ook een objectief cijfergegeven) ook racisme is ?

Mogelijk had je politieagenten en rechters met een negatief beeld van allochtonen VOOR de grote toevloed van allochtonen.
Zeer zeker zijn er nu veel politieagenten en rechters met een zeer negatief beeld van allochtonen. Dit komt vnl omdat ze dagdagelijks zeer vaak met allochtonen geconfronteerd worden in de criminaliteitsbestrijding.

Laatst gewijzigd door ynneb : 12 januari 2008 om 17:52.
Oud 12 januari 2008, 17:54   #50
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Linkse bullshit.
De allochtonen die onze gevangenissen 'verrijken' zitten er weer zelf voor niets tussen.
Heb ik dat gezegd?

Citaat:
Het komt door "rassssssieeeeeeesme" dat rechters hen de bak indraaien als ze weer iemand neergestoken hebben om zijn MP3-speler of iemand doodschopten op de bus.
Nee, maar het is wel door racisme dat onschuldigen met een kleurtje makkelijker de bak indraaien en het is zéker niet zo dat allochtonen makkelijker vrijgesproken worden.

Citaat:
En als we het nu eens hebben over racistische allochtone misdadigers die hun slachtoffers selectief uitkiezen volgens het racistische halal/haraam principe?
Moet een makkie zijn die gegevens op te sporen. Een studie van de etnische afkomst van de slachtoffers volstaat.
Maar dat zal wel niet mogen, zeker?
Tuurlijk wel, ik ben er vrij zeker van dat daar ook studies over bestaan, ik heb alleen geen tijd noch zin om ze op te zoeken, ik zou zeggen: have fun!
Oud 12 januari 2008, 18:01   #51
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:

Nee, maar het is wel door racisme dat onschuldigen met een kleurtje makkelijker de bak indraaien en het is zéker niet zo dat allochtonen makkelijker vrijgesproken worden.
Dat konden we recentelijk vaststellen bij de straf die die de allochtone hyena's kreeg die G. De Moor doorschopten, bij de moslimterroristen die op 1 na allemaal op vrije voeten werden gelaten vorige week, bij de Turkse jongeren die joodse schoolkinderen probeerden te stenigen en daarvoor een snoepreisje naar Amsterdam kregen met een Minister als kinderjuf, bij de allochtone moordenaars van Joe Van holsbeek die getrakteerd worden op voetbalwedstrijden, ...
Oud 12 januari 2008, 18:02   #52
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Graag een verwijzing naar een wetenschappelijke studie.
Want 'er zijn voldoende aanwijzingen dat...' heeft voor mij geen enkele waarde. Zelfs niet als die afkomstig zijn van een VUB-professor.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 18:05   #53
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat pech voor An Arkos dat Brussel-Zuid een vrijwel volledig geallochtoniseerde zone is geworden.
Zoals in een krantenartikel stond : de allochtone moeders hielden hun zonen binnen, uit angst voor confrontaties met de talrijke politie. Misschien dat daarom de diefstallen met 27 % daalden ???

Zie :

Citaat:
Er zijn veel minder misdrijven gepleegd dan normaal. Het gaat om een gevoelig aantal: zo zijn er 25 procent minder mensen beroofd op gewelddadige wijze."

Minder heethoofden op kerstmarkt
Volgens de Brusselse korpschef valt een en ander te verklaren door het feit dat er beduidend minder heethoofden rondliepen op de kerstmarkt en in de straten. "In veel zogeheten probleemwijken, bijvoorbeeld achter het Anneessensplein, hielden de moeders hun zonen binnen.

Kwamen er toch nog mannen buiten om rel te schoppen, dan vielen ze binnen de kortste keren in handen van de politie, want er liepen echt overal agenten rond."
Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-Brussel.dhtml
Oud 12 januari 2008, 23:44   #54
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus jij vindt het normaal dat een allochtoon voor een zelfde misdrijf dus sneller een gevangenisstraf krijgt dan een allochtoon. Mooi.
in feite zouden ze dubbel zoveel gevang moeten krijgen, omdat ze zich misdragen tegenover hun gastheren: dat is dubbel misdadig, dus dubbele straf zou gepast zijn.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 23:53   #55
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Volgens mij heeft het daarmee (deels) te maken. Het gerecht is volgens mij bang om door extreem-rechts geviseerd te worden als zijnde "politiek correct" en omdat de politiek bang is voor extreem-rechts gaat het te weinig tegen die stroom, of beter gezegd vloedgolf, in. Een mooi staaltje van extreem-rechtse politieke correctheid dus.
Amai, Geert, nu heb ik weer eens lol gehad zeg!!! Waar blijft u het halen?
Oud 12 januari 2008, 23:56   #56
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wordt hier heel wat naast de kwestie geantwoord. Het gaat er niet om dat er meer mensen van allochtone origine in de gevangenis zitten. Het gaat er om dat als een blanke, autochtone Vlaming en een Vlaming van allochtone origine, die beide dezelfde misdaad hebben gepleegd, voor het gerecht komen, de kans groot is dat het gerecht die laatste strenger zal behandelen en bestraffen dan die eerste. D�*t is de kwestie hier.
Wat weet u daar van, Geert ? Hoe dikwijls bent u reeds voor de rechter verschenen ?
Oud 13 januari 2008, 00:01   #57
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet om wat ik geloof, maar om wat blijkt uit een criminologische studie.
U moet niet blindelings andermans studies binnenlepelen, zélfs niet als ze in uw kraam passen. Dus: ga eens een morgen of een middag doorbrengen op de correctionele rechtbank, trek uw ogen en oren wijd open en LEER...Uit eerste hand. U mag daar gewoon in de zaal gaan zitten, als toeschouwer. Journalisten doen dat alle dagen, maar een gewone burger mag dat ook. Interressant. Vooral voor jonge, idealistische en bevooroordeelde studentjes die nog groen achter hun oortjes zijn
Oud 13 januari 2008, 00:02   #58
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wat weet u daar van, Geert ? Hoe dikwijls bent u reeds voor de rechter verschenen ?
Niet, en ik hoop dat zo te houden ook. Er is trouwens een niet te verwaarlozen verschil tussen perceptie en realiteit.

Voor alle duidelijkheid: ik zeg slechts dat het d�*t is dat die studie aantoont (of probeert aan te tonen).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2008, 00:11   #59
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ziet toch zelf de fout in je redenering hoop ik? Als dokters bij homo's vaker letten op het feit of ze al dan niet aids hebben is dat niet negatief, extra controleren kan geen kwaad.Als een rechter de neiging heeft allochtonen vaker schuldig te verklaren of een flik vaker de neiging heeft allochtonen op te pakken, dan is dat wél een probleem, dat is namelijk racisme.
Ik herneem hier uw "extra kontroleren kan geen kwaad"
Als een allochtoon door de politie gekontroleerd word, en hij heeft niks misdaan, dan laten ze hem toch los, en vinden we hem NIET terug in de gevangenis!
Of wilt u nu beweren dat allochtonen VALS beschuldigd worden door de Belgische politie, met opzet voor de rechters gesleept en opgesloten worden?
Oud 13 januari 2008, 00:13   #60
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
in feite zouden ze dubbel zoveel gevang moeten krijgen, omdat ze zich misdragen tegenover hun gastheren: dat is dubbel misdadig, dus dubbele straf zou gepast zijn.
vind ik ook,

de guillotine mss ?

hand in hand, terug nr de woestijn ?

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be