![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() [quote=Online;3204763]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij worden ze gewoon opgepakt omdat ze criminele feiten gepleegd hebben. maar 't is klaar, als ik volgende keer poepeloere achter het stuur van mijn auto kruip, en ik krijg alcoholcontrole die dan nog eens positief uitdraait omdat ik met een rooie Jaguar rijd, dan mag ik heel hard DIEKRIEMINAASIE roepen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun kinderen moeten Arabisch leren om later ons land(en) te kunnen veroveren
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ah, dat is juist het woord 'racisme' mag je niet meer gebruiken volgens extremisten alom aanwezig die bovenstaande uitspraken wel normaal vinden. Maar die je aanpakken als je dit racisme noemt. ![]()
![]() |
![]() |
#65 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar jij bent blank en volgens de studie zou jij dus minder snel de cel in draaien. Dat is het punt Circe, het punt wat jij straal negeert omdat het niet in je kraam past.
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rechts is niet vies van een verkeerd signaal naar de allochtonen.
Moeten zich enerzijds aanpassen, maar anderzijds word dat met zo'n mentaliteit tegengewerkt, waardoor rechts altijd gelijk krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Moet je aan hen vragen, ik lees wat er bewezen is.
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Er zijn voldoende aanwijzingen om te spreken over een selectieve justitie die bepaalde (etnische) groepen viseert", schrijft de criminologe Kristel Beyens (VUB). Het gaat dan vooral om Marokkaanse jongeren. Ze moeten zich bijvoorbeeld vaker onderwerpen aan identiteitscontroles door de politie en krijgen gemakkelijker een gevangenisstraf. Volgens de publicatie leeft er een negatief beeld bij politiemensen, parketmagistraten en rechters dat in het nadeel speelt van niet-Belgische verdachten. (belga/adv) " DeMorgen 12/01/2007 Dat 'criminologisch tijdschrift' genaamd "Orde van de Dag" is blijkbaar een 'discussietijdschrift'. Het publiceert 'gefundeerde standpunten'. Dat is in elk geval een vreemde manier om een wetenschappelijk tijdschrift aan te duiden. Normaal duidt men een wetenschappelijk tijdschrift niet aan als een 'discussietijdschrift', en peer reviewed artikels niet als 'gefundeerde standpunten'. Niet dat ik veel waarde hecht aan peer review, overigens. http://www.kluwer.be/nl/home.asp?sub...17999&TAAFCH=N In elk geval, hier is een citaat van de auteur: "Deze visie leeft. Criminelen zijn schuldig omdat ze slecht zijn. Als academici is het onze plicht om te wijzen op onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. Natuurlijk is het gemakkelijker om de schuld bij de individuele dader te leggen, dan in de eigen boezem te kijken en een sociaal economisch beleid te voeren. Maar als je dat zegt, wordt je afgeschilderd als radicaal"". http://www.uvv.be/uvv5/pub/cinfo/woon/pdf/06.pdf De criminele individuen zijn dus onschuldig, en men moet in eigen boezem kijken en een sociaal beleid voeren. Diegenen die geen sociaal beleid voeren zijn schuldig. Volgens het bericht in De Morgen zijn verder ook de justitie schuldig, namelijk aan het plegen van racistische vergrijpen. De justitie 'viseert' allochtonen: dat kan alleen maar betekenen dat justitie allochtonen doelbewust in de gevangenis stopt omdat het allochtonen betreft. Dat is dus welbewust uitgevoerde vrijheidsberoving, met racistisch motief als verzwarende omstandigheid. Waarschijnlijk is iedereen schuldig, behalve de allochtone crimineel.
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Kristel Beyens is blijkbaar ook redactielid van het tijdschrift 'Orde van de Dag'.
http://www.vub.ac.be/SCRI/personeel/kristelbeyens.html
![]() |
#72 |
|
![]() Het Belgische gerecht is dus krapuul, zoveel is duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Staatssecretaris
|
![]() De auteur Kristel Beyens was zo vriendelijk me de tekst van haar artikel "Justitie met een kleurtje" te bezorgen en ik ga dat eens lezen, om te kijken waarover het nu eigenlijk gaat.
Het is zoals verwacht helemaal geen wetenschappelijk artikel. Er worden geen nieuwe onderzoeksresultaten gepresenteerd. Het artikel is letterlijk een aanklacht, zoals uit de zeer activistisch klinkende eerste paragraaf blijkt: "De lokomotieftekst klaagt de normalisering van discriminatie in de samenleving aan. De auteurs [sic] wijzen erop dat discriminatoir spreken en handelen niet langer taboe zijn, maar stilaan aanvaard worden in de dagelijkse omgang. Een constante waakzaamheid voor discriminatoir gedrag is een belangrijke burgerplicht. Dit geldt meer dan ooit voor de wetenschappelijk onderzoeker, die de vinger aan de pols van de samenleving houdt. Als normalisering van discriminatoir gedrag zich voordoet in de samenleving ligt de vraag open of dat ook het geval is in belangrijke maatschappelijke instituties, zoals bijvoorbeeld de strafrechtbedeling". Het besluit van het artikel luidt dat er inderdaad sprake is van "...selectieve justitie" ten nadele van allochtonen.
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat dokters ook zwaar beginnen te discrimineren.
Willen ze vooral een grootschalig tweejaarlijks onderzoek naar borstkanker opzetten waarbij enkel vrouwen van boven de vijftig worden geviseerd! Ook daar moet wat aan gedaan worden....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je eigen studie?
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel enkel dat je zo'n resultaten met de nodige voorzichtigheid dient te interpreteren in plaats van ze zonder boe of ba als het 'geldige bewijs' te beschouwen zoals jij dat doet. Meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |