Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2008, 10:11   #341
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, maar als ik zeg dat de nieuwe voorzitter van het VB ook uit dit milieu komt, dan probeert men dit in alle toonaarden te ontkennen vanuit een bepaalde hoek. Bruno Valkeniers komt uit een Vlaams-nationalistisch, anti-democratisch milieu dat linken heeft met de vroeger collaborateurs. Dat is alles wat ik beweer. Maar nu wordt dit weer ontkend en ja dan moet ik argumenten aanvoeren om uw pogingen tot verdoezeling ongedaan te maken. En zo blijven we bezig natuurlijk.
Zeik liever wat over die fameuze vrienden van jou die evengoed uit 'dat milieu' komen, die zelfs van Duitschen bloed en bodem zijn maar die evengoed op de Belgische troon zitten.
Oud 16 januari 2008, 11:06   #342
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, en daarom beschouwt hij Cyriel Verschaeve als zijn geestelijk leider, Staf de Clercq als zijn politiek voorbeeld van vroeger,ging hij pinten pakken met de 'Alte Kamaraden' van onder de oorlog en toog hij regelmatig naar Lommel om de gevallen Vlaamse SS-ers aan het Oostfront te eren.

U kunt misschien uzelf iets wijsmaken, maar mij niet.
U heeft er anders ook een handje van weg om medeforummers nodeloos, onverdiend en sans scrupules te beschuldigen:
Citaat:
Als ik u zo bezig hoor, dan zou het heel goed kunnen dat u ook boter op uw hoofd heeft. Wat mij ook niet verwondert van u, ook al doet u toch zo uw best om 'salonfähig' te zijn. Daar bent u veel te onhandig voor.
Citaat:
Er is ooit een tijd geweest. Voltooid Verleden Tijd dus. En volgens mij leeft u met uw geest nog steeds in die tijd. En wacht u vol ongeduld tot die alte Zeit nog eens terugkomt.
Oud 16 januari 2008, 11:26   #343
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Stop dan met zeuren.
De Belgische overheid heeft immers niet alleen die grove onrechtvaardigheid begaan. Indien ze van in den beginne rechtvaardig was geweest tegenover de Vlamingen waren er heel waarschijnlijk enkel 'Belgische' collaborateurs geweest.
Maar Flor Grammens was ook een Vlaams-Nationalist en minstens een evengoede als u of als om het even wie. Maar hij collaboreerde niet. Hij verzette zich zelfs tegen de Duitse invaller. Overigens, als je onrechtvaardig wordt behandeld (en dat was ook zo op vele vlakken indertijd voor de Vlamingen) dan moet je niet gaan janken bij de mensen die je eigen land binnenvallen. Vergeet het niet: Nazi-Duitsland is ook Vlaanderen binnengevallen. De collaboratie heeft anders niet veel opgeleverd. Integendeel, het heeft de 'Vlaamse zaak' minstens voor 30 jaar teruggeslagen en zeer moeilijk te helen wonden veroorzaakt, aan beide zijden.

Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2008 om 11:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 11:27   #344
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De collaboratie heeft anders niet veel opgeleverd. Integendeel, het heeft de 'Vlaamse zaak' minstens voor 30 jaar teruggeslagen en zeer moeilijke te helen wonden veroorzaakt, aan beide zijden.
Fout, het is het Belgische establishment die hiervan handig gebruik heeft gemaak om de Vlaamse zaak voor minstens 30 jaar terug te slagen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 11:30   #345
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
U heeft er anders ook een handje van weg om medeforummers nodeloos, onverdiend en sans scrupules te beschuldigen:
Maar als men gedurig aan dingen probeert goed te praten die krom zijn, dan kan ik toch tot geen andere conclusie komen. Als men bijvoorbeeld durft te beweren dat Dewinter 'als vrijzinnige', niets vandoen heeft met Cyriel Verschaeve, en ik daarna lees dat diezelfde Dewinter een toespraak hield bij de herbegrafenis van Verschaeve, dan beschulidig ik niemand 'sans scrupules', maar 'op basis van feiten'.

Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2008 om 11:31.
Oud 16 januari 2008, 11:45   #346
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen, men werkt niet mee met mensen (Duitsers, Nazi's) die Vlaanderen met geweld zijn binnengevallen. .
Vlaanderen werd door een Frans leger met geweld bij Belgique aangehecht. Dus trek ik uw redenering even verder... U vindt dus ook dat vlamingen die België steunen volksverraders zijn?

Even consequent zijn hoor....
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 11:50   #347
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar als ik zeg dat de nieuwe voorzitter van het VB ook uit dit milieu komt, dan probeert men dit in alle toonaarden te ontkennen vanuit een bepaalde hoek. Bruno Valkeniers komt uit een Vlaams-nationalistisch, anti-democratisch mileiu dat linken heeft met de vroeger collarborateurs.
Veel anti-democratischer als het Belgische milieu kan het Vlaams nationalistische niet zijn. En die linken zijn trouwens zo verschrikkelijk achterhaald.

Net alsof de man in kwestie, Bruno Valkeniers, ook maar iets met die collaboratie te maken heeft.

Maar zolang er maar wat te kankeren valt op het VB, of Vlaams nationalisme in het algemeen, is het wel ok zeker, system?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:19   #348
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Veel anti-democratischer als het Belgische milieu kan het Vlaams nationalistische niet zijn. En die linken zijn trouwens zo verschrikkelijk achterhaald.

Net alsof de man in kwestie, Bruno Valkeniers, ook maar iets met die collaboratie te maken heeft.

Maar zolang er maar wat te kankeren valt op het VB, of Vlaams nationalisme in het algemeen, is het wel ok zeker, system?
Of anders: als uw betovergrootnonkel indertijd een bovenbuur had wiens achterkleinneef iemand kende die collaboreerde, dan moet u toch ook wel een echte anti-semiet zijn?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:20   #349
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Neen, maar als ik zeg dat de nieuwe voorzitter van het VB ook uit dit milieu komt, dan probeert men dit in alle toonaarden te ontkennen vanuit een bepaalde hoek. Bruno Valkeniers komt uit een Vlaams-nationalistisch, anti-democratisch milieu dat linken heeft met de vroeger collaborateurs. Dat is alles wat ik beweer. Maar nu wordt dit weer ontkend en ja dan moet ik argumenten aanvoeren om uw pogingen tot verdoezeling ongedaan te maken. En zo blijven we bezig natuurlijk.

laat dat anti-democratisch er af en we zijn op goede weg...

Jef Valckeniers (Dilbeek en neef van...) eerst VU en daarna VLD is ook een anti-democraat ???

nu nog uw beweringen staven en we zijn er !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 12:22   #350
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

dat is het "systeem" van links... het enige argument dat ze nog hebben
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 16 januari 2008, 12:25   #351
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand vraag u zich hiervoor te schamen. U zit er voor niets tussen. Alleen, men werkt niet mee met mensen (Duitsers, Nazi's) die Vlaanderen met geweld zijn binnengevallen. De Vlaams-nationalisten deden dit in tijdens de WOI (activisten) en ze begaan dezelfde fout in WOII.

Ofwel zegt men: ik was toen jong, ik heb een jeugdfout gemaakt en achteraf bekeken, had ik dat niet moeten doen. Maar dat hoort men nooit. Integendeel, men gaat nog vaak verbroederen en Duitse kampfliederen zingen uit heimwee naar vervlogen tijden.
zoals "DU" van Peter Maffay

Oud 16 januari 2008, 12:30   #352
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan bent u nu samen collectief aan het overgeven. Dat kan wel eens een slecht geweten luchten.

neen, enkel een zware maag !
Oud 16 januari 2008, 13:03   #353
luc broes

Standaard

Citaat:
. Bruno Valkeniers komt uit een Vlaams-nationalistisch, anti-democratisch milieu dat linken heeft met de vroeger collaborateurs. Dat is alles wat ik beweer. Maar nu wordt dit weer ontkend en ja dan moet ik argumenten aanvoeren om uw pogingen tot verdoezeling ongedaan te maken. En zo blijven we bezig natuurlijk.
Albert komt uit een Belgisch-nationalistisch, anti-democratisch milieu dat linken heeft met de vroeger collaborateurs. Dat is alles wat ik beweer. Maar nu wordt dit weer ontkend en ja dan moet ik argumenten aanvoeren om uw pogingen tot verdoezeling ongedaan te maken. En zo blijven we bezig natuurlijk.
linken is hier een beetje zwak. Het moet zijn 'onlosmakelijk verbonden'

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 januari 2008 om 13:04.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:03   #354
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
laat dat anti-democratisch er af en we zijn op goede weg...

Jef Valckeniers (Dilbeek en neef van...) eerst VU en daarna VLD is ook een anti-democraat ???

nu nog uw beweringen staven en we zijn er !
Neef van. Wat een schitterend argument. Göring had ook een broer, maar daarom was die nog geen Nazi.
Oud 16 januari 2008, 13:08   #355
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Of anders: als uw betovergrootnonkel indertijd een bovenbuur had wiens achterkleinneef iemand kende die collaboreerde, dan moet u toch ook wel een echte anti-semiet zijn?

Neen, neen, niet proberen te minimaliseren. Niet de betovergrootvader of de verre nonkel. Korter bij de bron. Als men in zijn studententijd een genootschap sticht (NSV) en men zingt in dit genootschap met volle borst over nikkerianen en vreemde tisten die men zo vlug mogelijk gaat kisten, dan hoef ik geen tweemaal na te denken welk vlees ik in de kuip heb met mensen zoals Bruno Valkeniers, ook al is hij nu zogezegd 'salonfähig'. Dat is gewoon racistische praat van het gehalte 'Blut und Boden'.

Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2008 om 13:10.
Oud 16 januari 2008, 13:12   #356
luc broes

Standaard

Citaat:
Maar Flor Grammens was ook een Vlaams-Nationalist en minstens een evengoede als u of als om het even wie. Maar hij collaboreerde niet. Hij verzette zich zelfs tegen de Duitse invaller..
Beste system, je moet eens lezen in Journaal wat Mark grammens (de zoon dus) schreef over de wraak van het belgisch regime die zijn vader en vele anderen moest ondergaan.
Toch vriendelijk van je om Flor Grammens hier als voorbeeld te stellen.
Oud 16 januari 2008, 13:19   #357
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste system, je moet eens lezen in Journaal wat Mark grammens (de zoon dus) schreef over de wraak van het belgisch regime die zijn vader en vele anderen moest ondergaan.
Toch vriendelijk van je om Flor Grammens hier als voorbeeld te stellen.
Ik heb gezegd dat het een grove fout was van de overheid. Ik blijf daar ook bij. Wat niet wegneemt dat Grammens niet heeft gecollaboreerd, zich verzet heeft tegen de Duitsers en toch Vlaams-nationalist was en aktie gevoerd heeft voor het toepassen van de taalwetten. En zo had het gemoeten bij de andere Vlaams-nationalisten. Helaas, het heeft niet mogen zijn.

Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2008 om 13:20.
Oud 16 januari 2008, 13:22   #358
Another Jack
Banneling

Standaard

Als Van Hecke en Morel een 'relatie' zouden hebben getuigt dit van hypocisie, of zijn de traditionele gezinswaarden die het belang al jaren verdedigt alleen van toepassing voor de anderen?

Nu ja, als men kijkt naar het marginaal gepeupel dat grotendeels voor het belang stemt en hun morele levenswandel...

Als ge uw partner en gezin bedriegt, is anderen beliegen dan ook maar een koud kunstje...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:24   #359
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als Van Hecke en Morel een 'relatie' zouden hebben getuigt dit van hypocisie, of zijn de traditionele gezinswaarden die het belang al jaren verdedigt alleen van toepassing voor de anderen?

Nu ja, als men kijkt naar het marginaal gepeupel dat grotendeels voor het belang stemt en hun morele levenswandel...

Als ge uw partner en gezin bedriegt, is anderen beliegen dan ook maar een koud kunstje...
Bij ons heet dat: "ALS ons kat een koe was dan konden we ze melken achter de stoof"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 13:28   #360
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij ons heet dat: "ALS ons kat een koe was dan konden we ze melken achter de stoof"
De relaties die iemand heeft, zijn onze zaken niet.

Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2008 om 13:29.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be