Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegen een algemeen rookverbod
Ik ben roker en ben tegen 23 26,44%
ik ben roker en ik ben voor 7 8,05%
ik ben niet-roker en ik ben voor 34 39,08%
ik ben niet-roker en ik ben tegen 22 25,29%
geen mening 1 1,15%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2008, 17:56   #101
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De nadelen van roken en de nadelen alleen vormen de bron en de oorzaak van het rookverbod. Je kunt het rookverbod en de nadelen van roken niet apart bespreken.

D'oh !
U hebt de discussie dus echt niet gevolgd hé. Nogmaals: Ik heb nooit beweert dat passief roken gezond zou zijn wel betwist ik de methode. Het gaat om de manier waarop je dit probleem oplost. Los je dit op door iedreen de vrij keuze te laten (rokerscafé vs niet rokerscafé) of ga je aan regelneverij doen en een totaal verbod uitspreken.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 17:56   #102
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de roker is ook verantwoordelijk voor de gezondheidsproblemen die hij zijn niet-rokende medemens bezorgt ?
http://www.bmj.com/cgi/content/full/...ype=1,2,3,4,10

Dus de autorijdende is ook verantwoordelijk voor de gezondheidsproblemen die hij zijn niet-autorijdende medemens bezorgt ?
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 17:57   #103
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hmm, is dat niet die studie waarvan de British Medical Association zei: "The study is fundamentally flawed."

bron?
edit: ok had erover gekeken

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 3 februari 2008 om 18:00.
Oud 3 februari 2008, 17:59   #104
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Het ging hier over groepsdruk men beste.
En eens te meer de vraag mooi ontsprongen. Mijn complimenten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:01   #105
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
bron?
Voor het citaat van de Journal of the American Medical Association: Link!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:01   #106
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.bmj.com/cgi/content/full/...ype=1,2,3,4,10

Dus de autorijdende is ook verantwoordelijk voor de gezondheidsproblemen die hij zijn niet-autorijdende medemens bezorgt ?
Voor een aanzienlijk deel wel ja. Maar hey, als jij persé een lijst wil opmaken van de voor-en nadelen van de auto en de sigaret, en deze compleet verschillende artikelen met elkaar wil vergelijken, doe maar hoor.
Oud 3 februari 2008, 18:04   #107
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt de discussie dus echt niet gevolgd hé. Nogmaals: Ik heb nooit beweert dat passief roken gezond zou zijn wel betwist ik de methode. Het gaat om de manier waarop je dit probleem oplost. Los je dit op door iedreen de vrij keuze te laten (rokerscafé vs niet rokerscafé) of ga je aan regelneverij doen en een totaal verbod uitspreken.
Wat is het alternatief doen ? De rokers laten aanmodderen, en zichzelf verder laten vergiftigen - ze doen maar hoor, begrijp me niet verkeerd - en nog veel meer slachtoffers van passief roken begraven ?

De rokers zijn altijd de eerste om te klagen, maar zelf eens een aanvaardbaar voorstel doen om het probleem op te lossen, ho maar. Het is altijd leuker en vooral gemakkelijker om vanaf de zijlijn alle voorstellen om het probleem aan te pakken, neer te schieten.
Oud 3 februari 2008, 18:05   #108
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
En eens te meer de vraag mooi ontsprongen. Mijn complimenten.
U doet echt geen enkele moeite om de discussie te lezen hé

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=39
Oud 3 februari 2008, 18:07   #109
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is het alternatief doen ? De rokers laten aanmodderen, en zichzelf verder laten vergiftigen - ze doen maar hoor, begrijp me niet verkeerd - en nog veel meer slachtoffers van passief roken begraven ?

De rokers zijn altijd de eerste om te klagen, maar zelf eens een aanvaardbaar voorstel doen om het probleem op te lossen, ho maar. Het is altijd leuker en vooral gemakkelijker om vanaf de zijlijn alle voorstellen om het probleem aan te pakken, neer te schieten.
LOL het tegenvoorstel vind u bijna in elke post namelijk de uitbaters laten kiezen tussen een rokers en niet rokers café. U bent werkelijk ongeloofelijk.

Laatst gewijzigd door maarte : 3 februari 2008 om 18:12.
Oud 3 februari 2008, 18:11   #110
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Voor een aanzienlijk deel wel ja. Maar hey, als jij persé een lijst wil opmaken van de voor-en nadelen van de auto en de sigaret, en deze compleet verschillende artikelen met elkaar wil vergelijken, doe maar hoor.
Het economische argument geldt voor beide gevallen.

Eerst cafébazen laten investeren in een duur afzuigsysteem, en dan een algemeen verbod invoeren diezelfde kleine zelfstandigen de das omdoet.

Terwijl de oplossing vrij simpel is: laat de café-uitbater zelf de keuze.
Oud 3 februari 2008, 18:14   #111
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL het tegenvoorstel vind u bijna in elke post namelijk de de uitbaters laten kiezen tussen een rokers en niet rokers café.
Dus dat is het superplan ? Ik hoop dat je nog ergens een plan B liggen hebt.

Het is wel grappig om te zien hoe de rokers steeds het slachtoffer zijn, en nooit zelf hun verantwoordelijkheid moeten opnemen:

- de niet-rokers zijn immers klagers die maar moeten ophoepelen als er gerookt wordt

- de regering is een bende bemoeiallen die zich met de vrije keuze van het rookgedrag bezighoudt

- de uitbater van een café of ander etablissement moet maar kiezen of hij zijn zaak rookvrij maakt of niet

Wat met de verantwoordelijkheid van de rokers, je weet wel, degenen die voor alle problemen gezorgd hebben ? Wanneer gaan zij hun verantwoordelijkheid eens opnemen ?
Oud 3 februari 2008, 18:15   #112
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het economische argument geldt voor beide gevallen.

Eerst cafébazen laten investeren in een duur afzuigsysteem, en dan een algemeen verbod invoeren diezelfde kleine zelfstandigen de das omdoet.
Dat is inderdaad Kafka op zijn best. Of zijn slechtst, afhankelijk hoe je het bekijkt.
Oud 3 februari 2008, 18:19   #113
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus dat is het superplan ? Ik hoop dat je nog ergens een plan B liggen hebt.

Het is wel grappig om te zien hoe de rokers steeds het slachtoffer zijn, en nooit zelf hun verantwoordelijkheid moeten opnemen:

- de niet-rokers zijn immers klagers die maar moeten ophoepelen als er gerookt wordt
Hoezo, het is de uibater die kiest
Citaat:

- de regering is een bende bemoeiallen die zich met de vrije keuze van het rookgedrag bezighoudt
De regering is idd een bende bemoeiallen een bende hypocriete bemoeiallen zelfs. Wanneer het echt om de gezondheid van de burger zou gaan dan zou men de sigaret kunnen verbieden. men doet dit niet om de welgekende reden: geld
Citaat:

- de uitbater van een café of ander etablissement moet maar kiezen of hij zijn zaak rookvrij maakt of niet
zeer juist

Citaat:
Wat met de verantwoordelijkheid van de rokers, je weet wel, degenen die voor alle problemen gezorgd hebben ? Wanneer gaan zij hun verantwoordelijkheid eens opnemen ?
En hoe ziet u dat? Ze verplichten om te stoppen met roken dus roken verbieden?
Ik zou trouwens niet liever hebben dat iedereen zou stoppen met roken.
edit: mijn excuses voor mijn foute quotes

Laatst gewijzigd door maarte : 3 februari 2008 om 18:24.
Oud 3 februari 2008, 18:29   #114
Storm
Partijlid

Standaard

Verbieden. Weg met die rokers die het maar vanzelfsprekend vinden dat ze overal de lucht kunnen verzieken voor anderen.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:37   #115
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL LOL
Ik zeg juist dat passief roken niet het punt is, niemand betwist hier tot dusver dat roken ongezond is. Maar wel hoe je het probleem oplost. Ik vroeg echte argumenten om het staatsingrijpen te verantwoorden maar blijkbaar heb jij er geen sikkepit van begrepen.
Ik betaal veel belastingen,de staat bied daar haar diensten voor in de plaats,een van die diensten is gezondheidszorg
De staat moet mij beschermen tegen te grote risico's om ziek te worden buiten mijn wil om,het is dan maar wat normaal dat zij te vermijden risico's zal wegwerken,een ervan is passief roken,daar rokers te egoistisch zijn om zelf het voorbeeld te geven MOET de staat wel ingrijpen
Dus het algemeen rookverbod vind ik dik ok,en zelfs noodzakelijk

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 februari 2008 om 18:39.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:46   #116
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
CD&V/N-VA heeft in Kamer en Senaat een wetsvoorstel ingediend dat moet leiden tot een algemeen rookverbod.

Het rookverbod geldt ook in cafés in restaurants, ik ben ronduit tegen dit voorstel, ,de roker is weer de dupe, daarom roep ik alle rokers op niet meer voor de Cd&V te stemmen.
Dat voorstel is een goed voorstel. Het gaat echter niet ver genoeg. Ook roken op straat e.d. zou moeten worden verboden. Rokers zouden enkel nog het recht mogen hebben om te roken in rokersontmoetingscentra en bij zich thuis zouden zij enkel nog het recht mogen hebben te roken in een van de rest van de woning geïsoleerde kleine rokerskamer. Verder zouden de rokers financieel moeten worden uitgeperst, zodat er ruimte vrijkomt voor een betekenisvolle belastingvermindering voor het
niet-rokende (en min of meer slanke) gedeelte van de werkende middenklasse. Rokers verdienen geen respect. Rokers zijn paria's die het verdienen alsdusdanig te worden behandeld.

Het volk heeft immers de morele plicht tot gezondheid en ieder individu heeft de plicht daartoe op een redelijke wijze zijn of haar steentje bij te dragen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 februari 2008 om 18:48.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:48   #117
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Dat voorstel is een goed voorstel. Het gaat echter niet ver genoeg. Ook roken op straat e.d. zou moeten worden verboden. Rokers zouden enkel nog het recht mogen hebben om te roken in rokersontmoetingscentra en bij zich thuis zouden zij enkel nog het recht mogen hebben te roken in een van de rest van de woning geïsoleerde kleine rokerskamer. Verder zouden de rokers financieel moeten worden uitgeperst, zodat er ruimte vrijkomt voor een betekenisvolle belastingvermindering voor het
niet-rokende (en min of meer slanke) gedeelte van de werkende middenklasse. Rokers verdienen geen respect. Rokers zijn paria's die het verdienen alsdusdanig te worden behandeld.
Sieg Heil!
Oud 3 februari 2008, 19:04   #118
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht

Het volk heeft immers de morele plicht tot gezondheid en ieder individu heeft de plicht daartoe op een redelijke wijze zijn of haar steentje bij te dragen.
Het toekomstige beleid van de roden en de roomsen bondig samengevat.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 19:11   #119
Paracelsus
Minister

Standaard

Rokers worden al financieel uitgeperst.

Ik ga dit jaar mijn eigen tabak kweken. 'k Heb al een goeie Havana soort om eens zelf een paar sigaren te rollen. Nu ben ik op zoek naar zaden van Semois-tabak. Die Walen wisten indertijd wel iets van goeie tabak!

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 3 februari 2008 om 19:12.
Oud 3 februari 2008, 19:21   #120
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rokers worden al financieel uitgeperst.

Ik ga dit jaar mijn eigen tabak kweken. 'k Heb al een goeie Havana soort om eens zelf een paar sigaren te rollen. Nu ben ik op zoek naar zaden van Semois-tabak. Die Walen wisten indertijd wel iets van goeie tabak!
Idd daar heb je gelijk in,geen probleem mee als je mij er maar geen schade mee toebrengt

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be