![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegen een algemeen rookverbod | |||
Ik ben roker en ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 26,44% |
ik ben roker en ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,05% |
ik ben niet-roker en ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,08% |
ik ben niet-roker en ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 25,29% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,15% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() U hebt de discussie dus echt niet gevolgd hé. Nogmaals: Ik heb nooit beweert dat passief roken gezond zou zijn wel betwist ik de methode. Het gaat om de manier waarop je dit probleem oplost. Los je dit op door iedreen de vrij keuze te laten (rokerscafé vs niet rokerscafé) of ga je aan regelneverij doen en een totaal verbod uitspreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus de autorijdende is ook verantwoordelijk voor de gezondheidsproblemen die hij zijn niet-autorijdende medemens bezorgt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
bron? edit: ok had erover gekeken Laatst gewijzigd door Paracelsus : 3 februari 2008 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Voor het citaat van de Journal of the American Medical Association: Link!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
De rokers zijn altijd de eerste om te klagen, maar zelf eens een aanvaardbaar voorstel doen om het probleem op te lossen, ho maar. Het is altijd leuker en vooral gemakkelijker om vanaf de zijlijn alle voorstellen om het probleem aan te pakken, neer te schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door maarte : 3 februari 2008 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eerst cafébazen laten investeren in een duur afzuigsysteem, en dan een algemeen verbod invoeren diezelfde kleine zelfstandigen de das omdoet. Terwijl de oplossing vrij simpel is: laat de café-uitbater zelf de keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Het is wel grappig om te zien hoe de rokers steeds het slachtoffer zijn, en nooit zelf hun verantwoordelijkheid moeten opnemen: - de niet-rokers zijn immers klagers die maar moeten ophoepelen als er gerookt wordt - de regering is een bende bemoeiallen die zich met de vrije keuze van het rookgedrag bezighoudt - de uitbater van een café of ander etablissement moet maar kiezen of hij zijn zaak rookvrij maakt of niet Wat met de verantwoordelijkheid van de rokers, je weet wel, degenen die voor alle problemen gezorgd hebben ? Wanneer gaan zij hun verantwoordelijkheid eens opnemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Dat is inderdaad Kafka op zijn best. Of zijn slechtst, afhankelijk hoe je het bekijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou trouwens niet liever hebben dat iedereen zou stoppen met roken. edit: mijn excuses voor mijn foute quotes Laatst gewijzigd door maarte : 3 februari 2008 om 18:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Partijlid
|
![]() Verbieden. Weg met die rokers die het maar vanzelfsprekend vinden dat ze overal de lucht kunnen verzieken voor anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat moet mij beschermen tegen te grote risico's om ziek te worden buiten mijn wil om,het is dan maar wat normaal dat zij te vermijden risico's zal wegwerken,een ervan is passief roken,daar rokers te egoistisch zijn om zelf het voorbeeld te geven MOET de staat wel ingrijpen Dus het algemeen rookverbod vind ik dik ok,en zelfs noodzakelijk
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 februari 2008 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet-rokende (en min of meer slanke) gedeelte van de werkende middenklasse. Rokers verdienen geen respect. Rokers zijn paria's die het verdienen alsdusdanig te worden behandeld. Het volk heeft immers de morele plicht tot gezondheid en ieder individu heeft de plicht daartoe op een redelijke wijze zijn of haar steentje bij te dragen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 februari 2008 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Rokers worden al financieel uitgeperst.
Ik ga dit jaar mijn eigen tabak kweken. 'k Heb al een goeie Havana soort om eens zelf een paar sigaren te rollen. Nu ben ik op zoek naar zaden van Semois-tabak. Die Walen wisten indertijd wel iets van goeie tabak! Laatst gewijzigd door Paracelsus : 3 februari 2008 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |