![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Ik vond de film... | |||
gewoon erg tegenvallen (géén oscars!!!)! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
best meevallen. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 39,62% |
prachtig, spannend, boeiend, hetgeen ik verwachtte,... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Ik heb er niet zo op gewacht, en het interesseert me helemaal niets. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 24,53% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De enquête laat geen details van de stemmers zien, dus je mag eerlijk zijn!
Ik heb de 'film' gezien, en mijn eerste reactie was...owkay... ![]() Laatst gewijzigd door Moby : 28 maart 2008 om 02:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
helemaal akkoord: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=118 Uitzonderlijk twee goede artikels in Trouw: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2008 om 02:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de film nog niet gezien, mss later, mss nooit.
Wat ik eigenaardiger vond waren de reacties achteraf. Het was bij veel mensen en moslims van oef, is het dat maar. Voor mij wil dat nu zeggen dat het in werkelijkheid veel slechter is dan wat er getoond is, en, ze hebben dat niet laten zien, oef, gelukkig maar. Laatst gewijzigd door alberto : 28 maart 2008 om 08:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik had me voorgenomen om zeker de eerste weken Wilders zijn kijkcijfers niet mee de hoogte in te stuwen door te gaan kijken, maar na de commentaren hier te hebben gelezen wou ik toch zelf wel eens zien waar het nu eigenlijk over gaat.
De boodschap die deze propagandafilm wil brengen is duidelijk genoeg: Alle moslims zijn potentiële moordenaars, en ze zijn bezig om een wereldrevolutie voor te bereiden die de planeet in een totalitair schrikbewind zal onderdompelen waar het Derde Rijk nog een puntje aan kan zuigen. Wat me vooral is opgevallen is dat er in heel de film een totaal gebrek heerst aan duiding en context. Het is in feite een aaneenschakeling van stukjes filmmateriaal en geluid waarvan nergens enige bron wordt prijsgegeven. Zo zie ik bijvoorbeeld een man met een tulband tekeer gaan over het verbrijzelen van schedels enzovoort, maar ik krijg niet te horen wie dat is, en waar of wanneer die man dat gezegd heeft. Zo krijg je ook een paar uitspraken te horen die "uitgesproken zijn in een Nederlandse moskee". Waar? Door wie? Wanneer? Het wordt er allemaal niet bijgezegd. Waarschijnlijk is dat voor Wilders onbelangrijk. Wat belangrijk is is om een maximum aantal haatdragende uitspraken die refereren aan islam te bundelen in 20 minuten film. Qua vormgeving is het duidelijk dat Wilders niet de filmmaker is die Van Gogh was. De dramatische filmmuziek (waarvoor ik hoop dan Wilders de rechten heeft betaald) die het geheel van een sausje voorziet maakt direct duidelijk dat het hier niet om een documentaire maar om een propagandafilm gaat. Voor mijn part kan het eerste deel van de film doorgaan voor een zwakke aanklacht tegen moslimextremisme en terreur. Maar de ronduit schandalige manier waarop Wilders vervolgens de link probeert te leggen tussen dat extremisme en de moslims die in Nederland leven is op het randje, zéér op het randje van de wet. De boodschap die uit het laatste deel van de film spreekt is "de vijand is onder ons", en dat zou door sommigen geïnterpreteerd kunnen worden als een signaal om moslims in eigen land als vijanden te beginnen bejegenen (dus eventueel met geweld). Ik hoop voor Wilders dat er niet hier of daar een labiel individu het in zijn hoofd zal krijgen om in Nederland een moslim te vermoorden en daarbij expliciet te refereren aan de film van Wilders, want dan zou hij wel eens in nauwe schoentjes kunnen komen. Dit is pure haatprop met een groot Goebbels gehalte. Niet verbieden, wél afkeuren!
Laatst gewijzigd door Doki : 28 maart 2008 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Maandenlang hebben de media, de Nederlandse regering, links en de moslims in binnen- en buitenland de (onbekende) inhoud van de "film" opgepept en opgeblazen zonder dat ze ook maar een idee hadden waarover hij zou gaan. Zo hebben ze zelf van de "film" en van Geert Wilders een monster zonder weerga gemaakt. Nu de "film" er is, blijkt hij helemaal niet te beantwoorden aan het monsterachtig beeld dat ze zelf gecreëerd hebben, en nu zeuren ze in koor: "O wat flauw! Is het dat maar?".
Jullie zijn met andere woorden ontgoocheld over jullie eigen zinsbegoochelingen. Belachelijk, jongens! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() De film toont aan tot wat mensen in staat zijn... Oproepen om mensen te doden, mensen onthoofden, kleine kinderen hersenspoelen enz...
Op een bord dat iemand met zich meedraagt, lees ik "de echte holocaust moet nog beginnen". Ik vraag me dan af: "Waarom wordt daar niet met verontwaardiging op gereageerd?" Dat er verontwaardiging is bij de moslims (waar de film toch grotendeels over gaat) verwondert mij in het geheel niet. Als je met je eigen stommiteiten geconfronteerd wordt, is verontwaardiging de enige juiste reactie. Ik snap eerlijk gezegd niet waar die moslims al die heisa rond maken? Als er hier een cartoon van Christus getoond wordt, ontsteken we niet in woede maar relativeren we de zaak. Bij bepaalde groepen moslims ligt dat echter anders. Als er eens een cartoon van hun profeet wordt gepubliceerd, kunnen ze allesbehalve lachen. Hun manier van reageren is: "auto's in brand steken, mensen die er niks mee te maken hebben lastig vallen, oproepen om mensen te doden op gruwelijke manier...." Ik vind de film dus geen slechte zaak... het is alleszins een mooie samenvatting. Het toont aan tot wat fanatiek geloof kan leiden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De beelden zijn schokkend, maar die hebben we zo vaak gezien dat het de mensen niet veel doet. De boodschap is wel duidelijk en dat is dat moslims allemaal een gevaar zijn, ook al zijn wij ook slachtoffers van dezelfde (handjevol) radicalen. Het project van Wilders is volledig mislukt en dat voel je ook bij de mensen. Hij heeft ons niets duidelijk gemaakt buiten de belediging die we nu wel gewend zijn van de man met de overleden kapper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan hebben we het nog niet over het crisisoverleg en de veiligheidsdiensten die door de regering georganiseerd werd, omdat die regering, omdat de volksvertegenwoordigers, omdat de media, omdat de linkse kerk er d'office vanuit ging, zeg maar er wezenlijk van overtuigd waren dat moslims sowiezo keet gingen schoppen en geweldadig zijn. Merkwaardig niet, we horen na het uitkomen van de film het afgezaagde politiek correcte liedje over de vredelievendheid van de islam, maar intussen zet men het leger en alle politiediensten klaar om die vredelievende, gematigde moslims in het oog te houden want er wordt verwacht dat die vredelievende moslims gewelddadig gaan zijn. Was er toen de film the Life of Brian uitgebracht werd, ook crisisberaad? Filosoof? Werd het leger en alle politiediensten in staat van paraatheid gezet? Verwachtte de linkse kerk zich aan relschoppende christenen? Niets van dat alles natuurlijk. Eigenlijk bevestigt de linkse kerk zelf het gewelddadig en opruiend karakter van de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik kan alle posts van 1 poster verzamelen en dan de slechtste monteren in een film. Deze methode vind ik laf.
Als men een film maakt over moslims, dan laat je ook de gewone moslim aan het woord en niet alleen de radicalen die zich bovendien in verwegistan bevinden. Ik vraag mij nog steeds af wat dit alles met Nederland te maken heeft. Wij zitten niet in een situatie als waarin Irak verkeert. Dus werd die mislukte film in het verkeerde land gelanceerd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ben jij de filmmeester van Nederland of zo? Wie een film wil maken, maakt de film die hij wil. Zo werkt dat althans in een Westerse democratie. Anders moet je Al Gore ook "laf" gaan noemen omwille van de eenzijdige montage van de "juiste" filmbeelden en zijn zeer selectieve keuze van cijfer- en feitenmateriaal. Wie iets wil aantonen, gebruikt daarvoor nu eenmaal de feiten en beelden die hij nodig heeft, en het is aan de tegenstanders om die te weerleggen. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 28 maart 2008 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() De film is gewoon een samenraapsel van beelden, gemonteerd op een pentium 1, gratis programma, en geupload naar een server. De film trekt gewoon op niets, en daarmee is alles gezegd. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer Doki die verzen en het beedmateriaal een Goebbels gehalte toekent, dan doet hij niets anders dan de fascistoide aard van de islam onderstrepen. Het is immers niet Wilders die die verzen bedacht heeft. Ze komen uit de koran. Het is niet Wilders die acteurs inhuurde en de gewelscènes enceneerde, nee het betreft beeldmateriaal over echte geweldplegingen in naam van de islam, zoal we ze dagelijks te zien krijgen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Als men Wilders stellingen wil vermijden, kan men heel gemakkelijk cijfers en feiten op een rijtje zetten en desgevallend zelf een film maken die het omgekeerde aantoont. Dat is wat de tegenstanders zouden moeten doen in een democratie. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() [quote]Worden moslims dan beledigd door hun teergeliefde koranverzen en door hun extremistische broeders die die koranverzen eigenlijk alleen maar letterlijk uitvoeren? Wat belet hen dan om die koranverzen zo snel mogelijk uit de koran te scheuren en hun broeders die van letterijkheid houden op het matje te roepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet niet wat U ervan denkt, maar als men ergens over wil debatteren is het altijd meegenomen dat men eerst die film GEZIEN heeft denk ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ga als beschaafde mensen (Europa staat hierom bekend) toch ook geen Bijbel, Tora of weet ik veel wat beledigen omwille van conflicten in verwegistan. De Joden geloven in de Tora en daar blijf ik dan ook vanaf, en dit uit respect. De Joden en palestijnen doen dat wel bij elkaar, maar dat is verwegistan en een politieker moet zoiets zeker niet naar hier brengen. Men moet toch wel zoveel haat in zich hebben, om dit te doen. En zoals die jongen (jaar of 8) op de NL tv zei over Wilders "Hij is gewoon gemeen..." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Sorry, maar de tientallen vermoorde mensen in de Londense ondergrond, en de uiteengereten lijken in het Atocha-station zijn geen conflict in verwegistan. Het hadden u of ik kunnen zijn. En de daders waren deftige homegrown moslims.
|
![]() |
![]() |