Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2008, 13:25   #61
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Een verklaring van een agent dan waarschijnlijk? Of niet?
Dat is immers een beëdigd ambtenaar.
Een verklaring van een burger.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:32   #62
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een verklaring van een burger.
Ik ken natuurlijk de details niet van je zaak; maar voor zover wat jij vertelt klopt, snap ik je reactie; ik keur ze niet goed maar ik snap ze wel.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 april 2008 om 13:32.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 13:45   #63
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken natuurlijk de details niet van je zaak; maar voor zover wat jij vertelt klopt, snap ik je reactie; ik keur ze niet goed maar ik snap ze wel.
Het was daarom dat ik zei dat het Belgische gerecht niet met bewijzen werkt maar met de overtuiging van de magistraat. Dat is trouwens ook de uitleg van Meester Van De Meulebroeke, die heeft het me zo verteld.

Ik zeg niet dat men niet naar de bewijzen kijkt of er geen rekening meehoudt, ik zeg alleen als er geen sluitend bewijs is dan gaat het omwat de magistraat denkt, zijn innerlijke overtuiging.

Als die denkt dat je het gedaan hebt heb je pech, ook al is er geen bewijs.

Nadeel van eerste aanleg - correctioneel, is dat ze hun vonnis niet moeten motiveren.

Verschaeve
Oud 1 april 2008, 13:51   #64
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het was daarom dat ik zei dat het Belgische gerecht niet met bewijzen werkt maar met de overtuiging van de magistraat. Dat is trouwens ook de uitleg van Meester Van De Meulebroeke, die heeft het me zo verteld.

Ik zeg niet dat men niet naar de bewijzen kijkt of er geen rekening meehoudt, ik zeg alleen als er geen sluitend bewijs is dan gaat het omwat de magistraat denkt, zijn innerlijke overtuiging.

Als die denkt dat je het gedaan hebt heb je pech, ook al is er geen bewijs.

Nadeel van eerste aanleg - correctioneel, is dat ze hun vonnis niet moeten motiveren.

HAMC: met alle respect maar je concludeert hier vanwege 1 veroordeling die volgens U onterecht was, dat het ganse belgische rechtssysteem mank loopt.
Ik heb erg veel respect en begrip voor je mening, vooral omdat jij persoonlijk dat onrecht zo sterk voelt omwille van je verhaal.
Maar sorry, ik kan niet een gans systeem verwerpen vanwege dit ene verhaal.
Oud 1 april 2008, 13:57   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAMC: met alle respect maar je concludeert hier vanwege 1 veroordeling die volgens U onterecht was, dat het ganse belgische rechtssysteem mank loopt.
Ik heb erg veel respect en begrip voor je mening, vooral omdat jij persoonlijk dat onrecht zo sterk voelt omwille van je verhaal.
Maar sorry, ik kan niet een gans systeem verwerpen vanwege dit ene verhaal.
Neen, u vergist zich in wat ik zeg. Ik zeg gewoon hoe het gerecht werkt, waarin ik wordt bijgetreden door advokaten, trouwens zij zegden het zo tegen mij. Ik heb het vastgesteld dat het zo werkt.

Ik probeer niet van het gerecht in een slecht daglicht te stellen, ik zeg gewoon hoe het werkt.

Waar haalt u dan uw kennis van het gerecht?

Verschaeve
Oud 1 april 2008, 13:59   #66
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En deze verdient een kadertje.
Oud 1 april 2008, 14:03   #67
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
... Blijkbaar is in de wereld van vele mensen het hebben van een andere huidskleur of afkomst nog steeds een voldoende voorwaarde voor andere rechten. En wat er ook echt gebeurd moge zijn, allochtonen trekken hierbij steeds aan het korte eind.
Intussen heeft dat koppel zich gemeld. Ik zou dat niet gedaan hebben. Als blanke trek je toch altijd aan het kortste eind.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:09   #68
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koppel dat slaags raakt met Afrikaanse vrouw meldt zich bij politie
Het koppel dat zaterdag verwikkeld raakte in een incident met een Afrikaanse vrouw heeft zich gisteren bij de politie gemeld. Uit hun versie van de feiten blijkt eveneens dat de Afrikaanse vrouw niet zo onschuldig is als ze wil doen geloven. Getuigen hadden eerder al verklaard dat de agressie in eerste instantie van de zwarte vrouw was uitgegaan.

Het koppel uit Antwerpen liep zaterdagnamiddag in de Lange Klarenstraat, een zijstraat van de Meir. "We liepen op het voetpad, de zwarte vrouw fietste samen met nog een andere vrouw ook op het voetpad. Toen ze ons zagen naderen, gingen ze achter elkaar fietsen", doet de zwangere vrouw, die anoniem wil blijven, haar verhaal.

Fietsen
"De eerste fietser kruiste ons zonder probleem. Toen de tweede vrouw ons voorbij reed, raakten mijn man en zij elkaar aan. Daarop is ze gestopt en heeft ze aan mijn man gevraagd of hij het normaal vond dat hij tegen haar liep", vervolgt de vrouw. Het antwoord van de man -"Vindt u het normaal dat u hier fietst?" - schoot bij de zwarte vrouw in het verkeerde keelgat.

Laars
"Ze heeft haar fiets aan de kant gegooid, heeft haar jas en trui uitgetrokken en is in t-shirt op ons afgekomen. Ze riep dat we racisten waren en is beginnen duwen en trekken", aldus de vrouw. In het tumult dat daarop ontstond, trok de zwarte vrouw op een gegeven moment haar laars uit. "Toen ze daarmee begon te slaan, sloegen bij mijn man de stoppen door", vervolgt de vrouw die een aantal slagen op haar zwangere buik moest incasseren.

Achtervolgen
"Mijn man was zo kwaad dat hij de laars van de vrouw over een muurtje heeft gegooid", aldus de vrouw. Het koppel slaagde er uiteindelijk in zijn weg te vervolgen. "Tot drie keer toe hebben we geprobeerd weg te gaan, maar telkens kwam die vrouw ons achterna. Uiteindelijk zijn we in de buurt van de Wapper iets gaan drinken om van alle emoties te bekomen."

Klacht ingediend
Pas zondagmorgen merkte het koppel dat de Afrikaanse vrouw met haar verhaal naar de pers was gestapt. Gisteren trok het koppel zelf naar de politie om hun verhaal te doen. En om tegen de Afrikaanse vrouw klacht in te dienen wegens slagen en verwondingen. "De handen van mijn man staan vol krassen en schrammen. Bovendien zijn we zondag nog naar het ziekenhuis gegaan omdat ik buikpijn had. Gelukkig was er niets aan de hand met ons kindje", besluit de vrouw, die benadrukt dat zij en haar man geen racisten zijn. Het gerecht onderzoekt de zaak. (belga/tdb)
Indien d�*t verhaal de waarheid is dan moet ik toegeven dat onze fietster een actrice eerste klas is... Kzien haar nog bleiten op de reportage....
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.

Laatst gewijzigd door SirGalahad_ : 1 april 2008 om 14:11.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:12   #69
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Indien d�*t verhaal de waarheid is dan moet ik toegeven dat onze fietster een actrice eerste klas is... Kzien haar nog bleiten op de reportage....
Die mensen hebben klacht neergelegd tegen de negerin, alsof dat dat iets uithaalt, als ze al vervolgd wordt dan wordt ze vrijgesproken.

Verschaeve
Oud 1 april 2008, 14:12   #70
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Zelfde artikel bij DS, maar dan wel nog onder de titel:

Citaat:
Koppel meldt zich na racistisch incident Antwerpen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:16   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het ook niet vertrouwd hebben om in de openbaarheid te komen.

Maar gelukkig hebben ze de fysieke bewijzen (krassen, schrammen, bezoek aan kliniek voor onderzoek) dus daar hebben ze tenminste iets aan.

Verder zullen we er vast niks meer van horen. Zeker niet als zou blijken dat de zwarte madam in de fout is gegaan.... ssstttt... sjjjjsst...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:17   #72
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zelfde artikel bij DS, maar dan wel nog onder de titel:
Die titel klopt, de negerin is duidelijk racistisch.

Verschaeve
Oud 1 april 2008, 14:22   #73
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Het verhaal zal herleid worden tot een "trottoir-incident" waarbij de bange blanke man niet verdraagt dat er met de fiets op de stoep mag worden gereden.

Maar wees gerust dat dit soort van omgekeerd racisme niet zal tellen...

En daarbij hoop ik dat dit "racistisch" koppel eerst bij een advocaat is langsgegaan want anders zou ik mezelf ook nooit gaan aangeven bij de politie, dat is duidelijk.
Heb ooit eens mijn "burgelijke" plicht gedaan als getuige bij een verkeersongeval. Dat doe ik NOOIT meer, heeft me meer miserie opgeleverd dan me lief was.
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.

Laatst gewijzigd door SirGalahad_ : 1 april 2008 om 14:26.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:37   #74
sam_vde
Vreemdeling

Standaard subjectief

Citaat:
Dat doen ze enkel als er vermeend racisme in het spel is.
Vermeend in de betekenis van 'mogelijks' of 'nog te bewijzen'
Wat is daar subjectief aan?
Dat is subjectief in die zin dat het leidt tot stemmingmakerij waar de stemming meestal in het nadeel van de Vlaming is die naar mijn mening vandaag al ten onrechte gestigmatiseerd wordt als onverdraagzaam (ook in de communautaire discussie maar dat is off-topic).

Waarom is de VRT die dame gaan interviewen? Meerwaarde? Ooit al een autochtoon op deze manier geinterviewd gezien (bij hem thuis om zijn verhaal te doen) zonder dat er een bewijs geleverd was van ontucht?

Als er geen getuigen waren geweest, welke ideologie had hier dan van geprofiteerd? En welke bevolkingsgroep? Wie had onder druk komen te staan om verdraagzamer te zijn?

Dit is wel degelijk belangrijk, nieuws moet naast objectief en sereen zijn.
sam_vde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:43   #75
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sam_vde Bekijk bericht
Dat is subjectief in die zin dat het leidt tot stemmingmakerij waar de stemming meestal in het nadeel van de Vlaming is die naar mijn mening vandaag al ten onrechte gestigmatiseerd wordt als onverdraagzaam (ook in de communautaire discussie maar dat is off-topic).
En een journalist is verantwoordelijk voor de "stemming" die zijn objectief bericht teweeg brengt bij een subjectieve lezer/kijker/luisteraar?
Ik voel me helemaal niet gestigmatiseerd als Vlaming. Dat gaat toch niet over de "Vlaming"?
Dat ik en jij blijkbaar omgekeerd reageren op dezelfde weergave van een nieuwsbericht, bewijst net dat het wij zijn die subjectief zijn en niet de journalist.

Citaat:
Waarom is de VRT die dame gaan interviewen? Meerwaarde? Ooit al een autochtoon op deze manier geinterviewd gezien (bij hem thuis om zijn verhaal te doen) zonder dat er een bewijs geleverd was van ontucht?
Ik zal eens zoeken...
edit: Gevonden!
Regina Louf (aka Getuige X)

Citaat:
Als er geen getuigen waren geweest, welke ideologie had hier dan van geprofiteerd? En welke bevolkingsgroep? Wie had onder druk komen te staan om verdraagzamer te zijn?
Ideologie?
We hebben het hier over een incident, niet over een trend.
Als "links" dit recupereert moet je de journalist niet beschuldigen.
Don't shoot the messenger enzo.

Citaat:
Dit is wel degelijk belangrijk, nieuws moet naast objectief en sereen zijn
Heb ik iets anders gezegd of zo?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 april 2008 om 14:46.
Oud 1 april 2008, 14:46   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om eerlijk te zijn; die eerste berichten heb ik niet gelezen: geef eens een link zodat ik zelf kan oordelen.
Niet dat ik je niet vertrouw, maar ik ben gewoon curieus
Was geen kwestie van lezen, was meer een kwestie van luisteren. Maar vrees dat ge de berichten uiteindelijk bij vrt en/of vtm zult moeten opvragen.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 14:48   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij 'kiest' niet wie hij 'gelooft'.
Hij weegt argumenten 'pro' en 'contra' tegen elkaar af en bekijkt bewijsmateriaal.

Heb jij in het verleden een onaangename aanvaring met een rechter gehad of zo?
Turkse extreemlinkse extremisten hebben wel een aangename ervaring met een rechter gehad
Oud 1 april 2008, 14:50   #78
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Was geen kwestie van lezen, was meer een kwestie van luisteren. Maar vrees dat ge de berichten uiteindelijk bij vrt en/of vtm zult moeten opvragen.
Een linkje is ook goed: de journaals zijn online te bekijken;
was dat gisteren of eergisteren in het nieuws zoals jij beweert?
Oud 1 april 2008, 14:51   #79
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Turkse extreemlinkse extremisten hebben wel een aangename ervaring met een rechter gehad
Uw punt zijnde?
Oud 1 april 2008, 14:56   #80
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een linkje is ook goed: de journaals zijn online te bekijken;
was dat gisteren of eergisteren in het nieuws zoals jij beweert?
Zondagmiddag.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be