![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is overigens geen verwijt naar jou, doch iets wat ik door de jaren heb vastgesteld. Ik heb er geen logische uitleg voor; zelf bid ik zowat dagelijks de rozenkrans (150 weesgegroetjes) of minstens het rozenhoedje ("slechts" 50 weesgegroetjes). Vragen naar de "zin" daarvan kan ik onmogelijk in woorden beantwoorden; ik kan enkel zeggen dat het voor mij wel degelijk zin heeft. Citaat:
En wat het "vervelende" aspect betreft: mijn nichtje speelt niet onaardig viool, kreeg haar eerste lessen van haar vader (beroepsviolist) en volgde daarna muziekschool. Ze wil volgend jaar naar het conservatorium. Uiteraard zijn beide ouders erg fier en motiveren ze hun dochter die erg veel talent schijnt te hebben. Maar mijn zus heeft zich vroeger, toen het kind als amper 4-jarige al de strijkstok begon te hanteren, soms van ergernis de haren uit het hoofd getrokken. Want in tegenstelling tot een piano - waarop het produceren van ronduit "lelijke" klanken verbazingwekkend moeilijk is - lukt dit bij strijkinstrumenten vanaf de eerste les, en duurt het vrij lang vooraleer de luisteraars - in dit geval de ouders en de leraren - van de klanken écht kunnen genieten. Zelf speel ik naast orgel ook koperblazers. Ik herinner me maar al te goed dat mijn vader mijn instrument naar de kelder verbande, omdat hij het aanvankelijke getoeter van de 8-jarige EFL niet kon aanhoren. Maar toen EFL als 12-13-jarige begon open te bloeien en aan zijn eufonium een krachtige, dragende en gecontroleerd vibrerende toon had leren te ontlokken, mocht het instrument weer gelijkvloers bespeeld worden. Ik heb partner noch kinderen. Maar mocht ik er hebben, en mocht één van hen het voor zichzelf nodig vinden om almaar dezelfde gebedsformules uit te spreken, wie ben ik dan om dit tegen te werken? Uiteraard waakt de ouder erover dat zijn kind zijn tijd ook nog op ander manieren doorbrengt. Maar dat doen mijn zus en haar man ook: mijn nichtje is buiten haar muziek een heel gewoon meisje dat samen met haar vriendinnen lol trapt, al eens shoppen gaat en sporadisch een vriendje probeert te versieren. En dat zijn lang niet altijd muzikale vriendjes hoor... Of heel kort samengevat: vanwege mensen van wie je houdt moet je je al eens iets "vervelends" laten welgevallen. Een beter bewijs van je liefde voor hen kan je moeilijk leveren, dacht ik zo... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen , praat eens gewoon tot de Vader, zoals je nu hier nu op dit forum spreekt tot mensen. Vanuit je hart en dan wel natuurlijk met zéér diep respect. Maar zonder automatismen, veelvuldige opgelegde ingestudeerde herhalingen. ![]() Laatst gewijzigd door Argusx43 : 30 maart 2008 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar daarnaast bestaan er ook andere vormen. Ik zou het jammer vinden, mocht ik mijn gebedspraktijk beperken tot "spreken met de Vader", terwijl er zoveel tussen Hem en mij gebeurt, waarvoor woorden en zelfs gedachten gewoon tekortschieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2008 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Maar als de chirurg de patiënt niet geopereerd had en de patiënt in plaats van zijn operatie naar Banneux was geweest, dan was hij gestorven.
Laatst gewijzigd door system : 1 april 2008 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Banneux en Lourdes hebben niets met God te maken. Haal toch niet steeds dat katholicisme en christen zijn door elkaar. De christen heeft maar één middelaar tussen God en mens : Jezus de Christus en geen moedergodin wat een volledige heidense achtergrond heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog anders: indien de kinderen indertijd -in de Bijbelbelt- ingeënt waren geworden tegen de kinderverlamming en de ouders zich niet louter hadden verlaten op God de Here, dan hadden de kinderen geen polio gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het tweede. Zo'n mensen die inenting afwijzen tegen polio dwingen alleen maar God tot iets en dat kan duidelijk niet. Als je weet goed te doen en doet het niet is dat zonde. Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 april 2008 om 21:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn moeder deed aan gebedsgezing en behandelde alle mensen confidentieel en zonder geld. Als er journalisten of artsen waren voor een interview, weigerde zij tekst en uitleg te geven. Mijn moeder kon heel goed luisteren naar de persoon. Vaak is een gesprek van mens tot mens niet alleen een vetrouwenszaak maar ook een empathie G-d en de twee mensen zelf. Ik spreek van kwakzalverij als een gebedsgenezer eisen gaat stellen aan een mens en diens vertrouwen gaat schenden. Daarom ben ik tegen dit soort uitzendingen op de TV. Een vriend van mij zou dit psycho-pastoraal noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarnaast is er al een hele tijd twijfel of vaccins wel enig nut hebben en over hun werking. Verder is het ook zo dat de meeste ziekten waarvoor men als kind wordt gevaccineerd al heel sterk op de terugweg waren toen men begon met vaccinaite vanwege verbeterde levensomstandigheden en hygiëne (zie wat leviticus daar over zegt trouwens ). Daarnaast zijn er indicaties dat diezelfde kinderziekten nog steeds voorkomen ook binnen gevaccineerde populaties, maar men vaak de verkeerde diagnose stelt omdat men ten onrechte denkt dat ze niet meer voorkomen door die vaccinaties. Tenslotte zijn er meer en meer indicaties dat vaccins zelfs vele nevenwerkingen hebben en schade berokkenen en allerlei ziekten veroorzaken. Er worden bepaalde stoffen gebruikt in vaccins die ronduit gevaarlijk zijn. Of je vanuit de bijbel kan aantonen dat vaccins slecht zijn weet ik niet. Ik denk dat er misschien een paar "hints" in staan dat je vaccins beter niet gebruikt. Ik zou me in Belgie wel aan de wet houden en het minimum doen wat wettelijk verplicht is, maar zeker niet meer. Het heeft geen zin om voor dit punt naar de gevangenis te gaan wat recentelijk wel degelijk is gebeurd omdat een rechter blijkbaar niet vindt dat dit tot de religieuze vrijheid behoort.(een gevaarlijk precedent volgens mij) Tenzij je het kan veroorloven om naar Nederland te verhuizen waar het wel nog mag op basis van religie. Er zijn trouwens 2 behandelingen voor polio die zouden werken nl een behandeling met magnesium(chloride) of een homeopatische behandeling. Laatst gewijzigd door dirk001 : 2 april 2008 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eventjes een artikel uit The Lancet citeren :
Citaat:
Goedgelovige zielen kun je toch écht van alles wijsmaken... ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En nog eentje voor de die-hard believers...
Citaat:
Zalig de armen van geest.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 april 2008 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal het anders formuleren:indien de zwaar zieke kankerpatiënt niet was geopereerd maar gebeden had tot Jezus de Christus, dan was hij meer dan waarschijnlijk gestorven. Nog anders: indien de kinderen indertijd -in de Bijbelbelt- ingeënt waren geworden tegen de kinderverlamming en de ouders zich niet louter hadden verlaten op God de Here, dan hadden de kinderen geen polio gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is wel, dat sommige ouders die hun kind niet hadden laten inenten en dit omdat zij zich zozegd overgaven aan 'de wil van God de Here', pech hebben gehad. Sommige van hun kinderen kregen, helaas, polio. Zulke ouders zou men flink moeten straffen. En God eigenlijk ook omdat hij zo'n lijden toelaat bij kinderen. Laatst gewijzigd door system : 2 april 2008 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Men stelt het hier wat te simpel voor in dit soort studies volgens mij. Daarnaast is een grote kritiek van mijn kant dat men mensen van verschillende religies gebruikt. Als men gebedsgenezing van de God van de bijbel wil testen zal men mensen moeten gebruiken die voldoen aan de bijbelse beschrijving van een "christen" en die liefst al enige ervaring hebben met genezing door gebed. Dit zou moeten vooraf worden geverifieerd waarbij men zowel ervaring als geloof moet bekijken en enkel mensen gebruiken waarvan we zeker zijn dat ze voldoen aan beide criteria. Maar zulke testen doen ze natuurlijk niet ....... . Daarnaast is het genezen door gebed niet zo eenvoudig als men soms voorstelt. Maar dat heb ik al gezegd in voorgaande berichten. Daarnaast zijn er verschillende redenen waarom gebedsgenezing sosm niet werkt waaronder oa het betrokken zijn in een bepaalde zonde of gewoonweg omdat God deze bepaalde genezing niet wenst toe te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het probleem op dit moment is wel dat vooral een kunstmatige stam van polio voorkomt (vanwege de vaccinaties ) en dat de natuurlijke stamm(men) eigenlijk niet meer voorkomen. |
|
![]() |
![]() |