![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1 Cor.1:21 " Want daar de wereld in de wijsheid Gods door haar wijsheid God niet gekend heeft, heeft het God behaagd door de dwaasheid der prediking te redden hen die geloven". Zie je? Door prediken. En waarom een boek ? Waarom niet door macht en aanzien? Nee, simpelweg een boek. Waarom kwam Jezus Jerusalem binnen op een ezelsveulen en niet op een prachtig paard met praal en wat nog allemaal. Zie je dat is wat de wereld wil. De wereld wil geen boek , wat dwaasheid is, maar iemand met veel macht en een grote mond. Maar weet je dat zullen ze nog krijgen. Hitler en Stalin waren maar voorproefjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister
|
![]() een dood lichaam kan (chemisch, fysisch,.... gezien) niet herrijzen. U mag mij eens uitleggen hoe dit in zijn werk kan gaan. Is het met een toverstokje ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kun jij mij eens uitleggen hoe er van niets een oerknal was en zogezegd 'miljarden' jaren later een planeet aarde met zo een overvloed aan leven in al zijn complexiteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() God doet het allemaal MAAR met een boek , Hij laat zich zo vinden, maar je hebt openbaring nodig voor dit boek te verstaan , wat je krijgt als je je hart geeft aan Hem. Uw heeft te veel gelezen OVER de Bijbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe doe ik het dan? Ik gebruik alle instrumenten die mijn Schepper me gegeven heeft - ogen, oren, gevoelens, ratio, intuïtie - om de wereld rondom me te observeren. Dit kan je vergelijken met de input bij computers. Vervolgens interpreteer ik deze input waarbij ik de Bijbel - Gods woord - als bril gebruik. Op die wijze blijft de Bijbel in mijn geloofsleven centraal, zonder dat ik evenwel de voeling verlies met de mij omringende wereld. Als mijn input me bvb. de informatie aanreikt dat evolutie wel degelijk het resultaat is van wetenschap, dan bekijk ik die informatie door mijn bijbelse bril en kom ik tot conclusies waarin ik me best kan vinden, zonder de Bijbel uit het centrum van mijn geloofsleven te bannen. Of nog anders gezegd: de Bijbel is voor mij geen doél, het is een instrument. Als instrument heeft hij voor mij veel méér waarde dan mocht hij alleen maar een doel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1Joh.1,1-4: Citaat:
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 9 april 2008 om 11:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Viezerik!
![]() |
#111 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat hou ik voor jouw rekening.
Dit is evenwel een enorme aanwijzing dat Christus' Verrijzenis niet puur 'spiritueel' op te vatten is (zoals sommige moderne exegeten plachten te verklaren) maar ook 'fysiek' in termen van tastbaar en voelbaar.
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Zucht... Maar dat is toch alleen maar gedocumenteerd door dezelfde fanatiekelingen die jezus volgde? Er is toch geen enkel objectieve waarnemer die dat beschreven en gedocumenteerd heeft?
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
... Euh, neen. Bij nader inzien toch maar niet. Het heeft tóch geen zin.
![]() |
![]() |
#114 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, de volgelingen van Jezus hadden wel degelijk een reden om 'fanatiek' te zijn na zo'n Paaservaring. We moeten er bovendien ook rekenschap van geven hoeveel van Christus' apostelen en ooggetuigen zelfs hun leven ervoor hebben overgehad tijdens de christenvervolging. Zouden zich echt laten vervolgen en martelen omwille van iets dat ze zelf uit hun duim hebben gezogen? ![]() Citaat:
Het 'objectief waarnemen' is pas een gedachte uit de 17de eeuw met de opkomst van het empirisme (Locke, Hume, Newton,...) In onze moderne ogen is dit de wijze waarop we naar feiten kijken, maar hiervoor was men niet eens geïnteresseerd in 'objectieve waarnemingen'. Dit kun je de apostelen en evangelisten niet verwijten, want ze leefden nu eenmaal in dit tijdperk. Dit zegt natuurlijk ook niets over het waar of niet-waar zijn van de beschreven feiten. Wel dat we er geen empirische zekerheid over hebben, en dat nooit zullen hebben. Er zal m.a.w. altijd een geloofssprong nodig zijn.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 9 april 2008 om 13:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Opnieuw dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister
|
![]() De evolutietheorie is gewoon pseudowetenschap. Veel wetenschappers geloven er lang niet meer in, maar durven dat niet openlijk zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Omdat dat blijkbaar een probleem voor jou is om de bijbel hieromtrent te geloven en daarom jouw zienswijze over dat boek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De kern van het probleem is trouwens niet wetenschap, maar zoals andere creationisten al hebben gezegd ...... liever je eigen zin doen dan geloven wat er in de bijbel staat. Uw eigen lusten/begeerten achterna lopen ipv doen wat het woord van God zegt. Het goede nieuws is dat er nog tijd is om zich te bekeren. Het slechte nieuws is dat als je de eerste trein mist, het een stuk moeilijker zal worden. En we weten niet wanneer die eerste trein vertrekt want hij zal komen als een dief in de nacht ....... maw het kan in theorie elke seconde gebeuren. Iedereen die oprecht naar de waarheid zoekt en die met een open geest de bijbel leest en bestudeert zal tot de vaststelling komen dat hij correct was en nog steeds is en ook zal zijn. Maar als je met vooroordelen aan de start komt dan zal je altijd wel een uitvlucht vinden waarom de bijbel niet correct is of niet betrouwbaar is. Er zijn verschillende sceptici die door jarenlange studie van de bijbel tot inkeer zijn gekomen. Er was iemand die de bijbel 20 jaar lang heeft bestudeerd (meer dan de meeste christenen trouwens doen tegenwoordig) en hij kwam tot de conclusie dat de bijbel correct was en heeft zich dan maar snel bekeerd. Iemand anders wou proberen om via archeologie aan te tonen dat de bijbel verkeerd was en hij verzamelde dus de fondsen (dat zal wel geen probleem geweest zijn zeker ) en begon te graven op allerlei plaatsen waar volgens de bijbel er zich steden zouden moeten bevinden........ na een paar jaar achtte hij het bewezen dat de bijbel correct was en hij heeft zich bekeerd. Men was verheugd toen men de dode zee manuscripten vond omdat men toen dacht ....... dit is het moment eindelijk gaan we kunnen aantonen dat die bijbel niet klopt. Jammer genoeg bleken ze heel erg goed overeen te komen met de eerder gevonden manuscripten ..... en nu is het heel erg stil geworden rond deze vondst. Ik denk dat ze er liever over zwijgen tegenwoordig want ze zouden niet willen dat mensen gaan denken dat die bijbel correct is. Vooral op archeologisch vlak doet men met de regelmaat van de klok ontdekkingen die de bijbel ondersteunen. Maar die dingen halen het nieuws niet terwijl ontdekkingen die zogezegd de evolutie ondersteunen (en die dan vaak fraudes, bedrog blijken te zijn ) breed worden uitgesmeerd over het nieuws en daarna als blijkt dat ze niet correct zijn, dan vermeldt men dit niet !! Dus de mensen geloven dat er een massa bewijzen zijn, maar wat ze niet weten is dat ze bijna allemaal vals zijn en dat er nauwelijks nog iets overblijft 10 jaar nadat men iets ontdekt. Hoeveel mensen weten al dat bijv Lucy geen voorouder is van ons ? Dat heeft men niet in het nieuws verteld ...... maar is wel gebleken uit een nieuw onderzoek aan de universiteit van Jerusalem. Daarnaast vindt men dan soms belachelijke dingen zoals iets dat een paar maand geleden op de site van het laatste nieuws stond nl dat de T-rex de voorouder van de kip is .......... en geloven de mensen dat echt ?? Ik bedoel 1 van de meest gevreesde roofdieren allertijden is veranderd in een kip ?? Daar is er iets serieus misgelopen volgens mij .......... . Wat men ook vaak niet verteld is dat als men fossielen vindt men vaak maar een heel klein deel van het skelet vindt en de rest er maar bij fantaseert. Er stond trouwens nog een leuke op het laatste nieuws nl dat de voorouder van de walvis ..... een hert was !! En daar betalen ze mensen voor om dit soort verhalen uit te vinden ? Ik vraag me af waar ik me moet aanmelden lol, ik wil ook wel zo een paar verhaaltjes uitvinden en dan zeggen kijk eens wat we nu hebben ontdekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je moet eens dringend af van de idée fixe als zouden mensen die niet geloven in een letterlijke interpretatie van de Bijbel, ook niet kunnen geloven in de Bijbel zelf. Blijkbaar zit die idée fixe héél er erg diep ingestampt bij jou. |
|
![]() |
![]() |