![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat u ,de mening van losgeslagen hollanders noemt ,is wel de mening van de meeste Europeanen. Staten in Europa die geen respect en inzicht hebben in en het belang van de soevereiniteit van natiestaten ,zullen nooit iets begrijpen van Europa als Unie en de gevoeligheden hierbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Dus de meeste Europeanen vinden dat de EU winkel weg moet uit Brussel en dat Frankrijk gewoon de rotte plek is op de europese appel.
Enig bewijs daarvan mag u dan ook meteen leveren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
* Frankrijk in de EU erg dominant is. * Frankrijk het reizend circus afdwingt * De toekomst van Belgie en Brussel erg instabiel en onzeker is * De maffia vooral in latijnse landen haar heil zoekt Het is niet aan mij om een onderzoek te houden t.a.v. de mening van burgers in Europa over een aantal van deze kwesties, dat moet de EU zelf doen. EU politici en technocraten weten nauwelijks wat er onder de burgers leeft. Als het over houding t.o.v Frankrijk en Belgie/Brussel gaat ,dan merk ik wel dat Nederlanders vaak veel positiever zijn dan Duitsers en vooral dan Engelsen. Dus niemand heeft een bewijs op tafel en iedereen baseert zich op gesprekken her en der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
MAar u zwijgt wel over de kritiek die Nederland destijds had over onze pensioen aanpak bvb. De europese landen geven kritiek op elkaar soms terecht en soms niet, en dat is toch pas een probleem als je er 1 van maakt hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Ik zal u meer zeggen: sinds Nederland gestopt is met zijn aanstellerige gidsland-gedoe, is het Belgisch establishment die rol aan het overnemen, en dat vooral onder impuls van paars en de VLD. Ik denk aan de belachelijke poging tot wet die moest toelaten alle dictators ter wereld te berechten, aan Louis "niet meer skiën in Oostenrijk" Michel of aan het zelfbenoemde EU-"voluntarisme" waar een groot deel van Europa gegeneerd van wegkijkt.
Alsof ze geen werk genoeg hebben in eigen land (of precies daarom wellicht). Dan nog liever Flahaut! Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 25 april 2008 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() * Het EU protocol dwingt dat af niet Frankrijk. Frankrijk zou het wel kunnen opzeggen. * Toekomst voorspellen is altijd moeilijk geweest, en dat instabiel zijn is toch pas een probleem als je er 1 van maakt. * Sinds wanneer is Belgie een Latijns land? Nee u baseert zich op gesprekken. Dus al die verhalen over Nederlanders in Antwerpen zijn dan waar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik een ander ideaalbeeld voor Europa. Mijn voorbeeld is de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. Die begon met de Unie van Utrecht, waarbij een aantal gebieden besloten om een paar dingen voortaan samen te doen. In de loop der eeuwen zijn deze gebieden steeds meer naar elkaar toe gegroeid. Dat is mijn visie voor Europa. Belgie is voor mij juist het voorbeeld van hoe het niet moet. Een aantal gebieden die bij elkaar gegrabbeld zijn, zonder inspraak van de bevolking, waarbij één gemeenschap de anderen overheerst. Hierdoor groeiden de gebieden juist niet naar elkaar toe, en dreigt de boel uit elkaar te vallen. Dus Europa kan inderdaad een hoop leren van Belgie, vooral hoe het niet moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Tja Spinoza en moest hier een Duitser op het forum komen zou die denken dat het een Duitser moet zijn. Ik heb trouwens nergens gezegd dat het een Belg moet zijn.
Ik zou Belgie ook niet als model nemen maar ergens een oud gedrocht gaan opgraven en dat als voorbeeld nemen lijkt me nu ook niet echt een slimme keuze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd: Nederland heeft die aanstellerige houding grotendeels laten varen sinds zijn culturele revolutie van een jaar of zes, zeven geleden. Het is nu België dat dat rolletje speelt, zoals mijn voorbeelden aantonen. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het schot is opgeheven, de dijk is doorbroken en zelfs zonder het formele verdwijnen van België vloeien Vlaanderen en Nederland stilaan in elkaar over. Dat is een natuurlijke evolutie die niet meer te stoppen is. Het is dan ook vanzelfsprekend dat Vlamingen en Nederlanders over de politiek aan weerskanten van de vermolmde grens spreken. "Moeien" is dat alleen maar in de ogen van nostalgici en Belgisch-nationalisten die hun separatisme graag voor eeuwig willen bestendigen en België graag als een soort eiland zouden afschermen van zijn noorderbuur. Ze weten zeer goed dat ze de Vlamingen van de Nederlanders moeten weghouden om hun doel te bereiken. Maar volgens mij weten ze evengoed dat het niet vol te houden is en dat ze de strijd verloren hebben. Dus, arrogante Nederlandse vrienden: hoe meer ge u moeit, en hoe meer steun we van u krijgen, hoe liever we het hebben. Laat u gaan! Laatst gewijzigd door Rob Roy : 25 april 2008 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |