Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 19:02   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Fout. Er zijn er al minstens twee: reken ondergetekende daar ook maar bij.

Ja, tot de ene of de andere er een atoombommetje opgooit en daar sta je dan met je "is van ons en van niemand anders".

Het is maar grond hoor...
Tja dat geldt altijd overal en voor iedereen... en toch is er overal in de wereld strijd gaande om grond
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 1 mei 2008 om 19:02. Reden: toevoeging
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 19:08   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Tja dat geldt altijd overal en voor iedereen... en toch is er overal in de wereld strijd gaande om grond
Idd.
En niemand wil zijn territorium aan anderen afstaan.

Mocht Nederland de grond terugnemen die het in 1830 ontfrutseld werd, Kim zou niet meer zeggen dat het 'maar grond is' en verhuizen.
Oud 1 mei 2008, 19:09   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De perceptie is natuurlijk subjectief. Maar België zou nooit mijn "vaderland" kunnen zijn, simpelweg omdat ik het niet aanvaard als "land".

Ook de perceptie van het woord "patriot" is subjectief: in Baskenland noemen de Baskische nationalisten zich "abertzaleak", patriotten.
Ik aanvaard wel België als land maar als Franstalig voel ik me meer verbonden met Frankrijk dan met België : ik kijk veel meer naar de Franse TV dan naar de nationale zenders bijvoorbeeld, ik leef duidelijk meer met Frankrijk dan met België. Maar dat maakt van mij geen separatist of rattachist. Ik heb het over Frankrijk omdat ik Franstalig ben. Was ik nu Vlaming, zou dit hetzelfde zijn maar met Nederland in plaats van Frankrijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 19:10   #24
Riose
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Waarom hou jij van je vaderland?
Dat heet het Stockholm syndroom
Riose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 19:21   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik aanvaard wel België als land maar als Franstalig voel ik me meer verbonden met Frankrijk dan met België : ik kijk veel meer naar de Franse TV dan naar de nationale zenders bijvoorbeeld, ik leef duidelijk meer met Frankrijk dan met België. Maar dat maakt van mij geen separatist of rattachist. Ik heb het over Frankrijk omdat ik Franstalig ben. Was ik nu Vlaming, zou dit hetzelfde zijn maar met Nederland in plaats van Frankrijk.
Makkelijk zat voor een Franstalige. Het Belgische separatisme is dan ook het werk van Fransen en Franstaligen. De banden met het land dat ze de Nederlanders ontfrutselden werden met alle mogelijke en onmogelijke middelen doorgeknipt. Alle mogelijke en onmogelijke middelen werden ingezet om van Belgique een eentalig Franstalig koningdom te maken. De Saksen Coburgers mochten hun partners in alle koningshuizen ter wereld gaan zoeken behalve in Nederland.
Oud 1 mei 2008, 19:43   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waar zeg ik dat precies?

Hou jij misschien je 'jullie' voor jezelf.

Tot uw orders!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 19:52   #27
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tot uw orders!
Dan misschien de volgende keer gewoon lezen wat er staat? Gewoon wat er staat, niets meer en niets minder. En er niet onmiddellijk speciale bijbedoelingen achter beginnen zoeken. Is dat mogelijk?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:10   #28
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Ja, ik heb dat lief. Je moet "vaderland" letterlijk nemen. Het land waar uw ouders en grootouders in leefden, en waar ge zelf zijt opgegroeid. "Land" is overigens geheel subjectief, als ik dat woord gebruik bedoel ik de Nederlanden.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:12   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mocht Nederland de grond terugnemen die het in 1830 ontfrutseld werd, Kim zou niet meer zeggen dat het 'maar grond is' en verhuizen.
Nederland moet helemaal niets terugnemen. Zo kunnen alle landen uit het verleden hun "gronden terugclaimen".

En ja, ik zou verhuizen. Ik heb geen voelen met Nederlanders en prefereer mijn dagen liever in het gezelschap van mensen waar ik wél een gevoel van verbondenheid mee heb.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:16   #30
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was ik nu Vlaming, zou dit hetzelfde zijn maar met Nederland in plaats van Frankrijk.
Goh, en wil het toeval nu toch dat je als Brusselaar Vlaming bent! (Sorry, ik kan het niet laten.)
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:17   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dan misschien de volgende keer gewoon lezen wat er staat? Gewoon wat er staat, niets meer en niets minder. En er niet onmiddellijk speciale bijbedoelingen achter beginnen zoeken. Is dat mogelijk?
Beloofd!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:19   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ja, ik zou verhuizen. Ik heb geen voelen met Nederlanders en prefereer mijn dagen liever in het gezelschap van mensen waar ik wél een gevoel van verbondenheid mee heb.
De mensen waar jij je mee verbonden voelt wonen wel op bij de buren gepikte grond....die ze nooit meer mogen terugvragen zoniet verhuis jij...

Het is nochtans maar grond.
En grond blijft liggen waar hij ligt.
Ook al veranderd hij van eigenaar via separatisme of geweld.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2008 om 20:21.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:19   #33
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nederland moet helemaal niets terugnemen. Zo kunnen alle landen uit het verleden hun "gronden terugclaimen".

Alle mensen waar je je verbonden mee voelt zijn belgen of vlamingen ?
Nooit een goei pint gepakt met een italiaan, sloveen, litauer of nederlander ?
je denkt in België niet het risico te lopen om voor chinezen, indiërs of brazilianen te moeten werken ? De amerikaanse presdientverkiezingen laten je koud ?
Nog nooit moeten lachen met nederlandse cabarettiers ?

Je verre voorouders zijn waarschijnlijk naar Nedrland uitgeweken na 1585,
het zijn je neven en nichten...

zoals wij zelf tijdelijke verschijnselen zijn, zijn staten en landen dat ook :
of er een verenigd Nederlanden komt weet ik niet : misschien hoort le departement des deux nethes binnenkort wel bij la Nouvelle France of ontstaat er een Delta-Vrijstaat die de mondingen van de Grote europese Rivieren omvat en waar dan hoofdzakelijk turks gesproken zal worden.

die Marokkaanse bakkers die vanuit Nederland vertrokken en zich op de Turnhoutsebaan vestigden, voelden zich meteen thuis !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:22   #34
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen waar jij je mee verbonden voelt wonen wel op bij de buren gepikte grond....die ze nooit meer mogen terugvragen zoniet verhuis jij...

Het is nochtans maar grond....
In deze wijk worden al eens huizen verkocht ; zo kreeg ik een irakees als buurman - hij spreekt redelijk Nederlands maar nog beter engels
& er is nu achter de hoek weer een huis te koop als een frnstalige dat zou kopen.. dan pikt hij dat toch niet he !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:27   #35
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ja en? Is het jouw probleem dat ik dan verhuis? Ligt er überhaupt iemand wakker van mijn eventuele verhuis? Je zou verdorie blij moeten zijn!

Citaat:
Het is nochtans maar grond.
En grond blijft liggen waar hij ligt.
Ook al veranderd hij van eigenaar via separatisme of geweld.
Grond dat met een atoombom niemand's eigendom meer is...

Maar ik hoef niet samen te leven met Nederlanders, ik kies er dan wel voor om te verhuizen.

Het heeft an sich dus niet zoveel met "grond" te maken, wel met het volk dat er op rondloopt.

Laatst gewijzigd door Kim : 1 mei 2008 om 20:28.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:35   #36
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Omdat het mijn vaderland is. En grotendeels ook omdat dit een prachtig land is... Waarschijnlijk één der beteren van onze aardkloot. God bless...euhm...Belgium
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 20:36   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar jij kan niet weten wat je zou doen of voelen indien je Vlaming zou zijn... Evenmin kan een Vlaming weten wat hij of zij zou doen indien hij of zij franstalige zou zijn. Of Waal, Nederlander, Duitser...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 1 mei 2008, 20:39   #38
largo_w

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar jij kan niet weten wat je zou doen of voelen indien je Vlaming zou zijn... Evenmin kan een Vlaming weten wat hij of zij zou doen indien hij of zij franstalige zou zijn. Of Waal, Nederlander, Duitser...

als vlaming weet ik best wat ik doe. Ook als franstalige weet ik best wat ik doe. Waal ben ik niet nee...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 1 mei 2008, 20:41   #39
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
als vlaming weet ik best wat ik doe. Ook als franstalige weet ik best wat ik doe. Waal ben ik niet nee...
Como quieras, zoals je wil. Ik wil maar dit zeggen: soms zeggen mensen met wel eens dat "als ze Bask zouden zijn net zo radicaal en hard voor Baskenland zouden vechten". Wel, mijn antwoord is dan altijd hetzelfde: je bent geen Bask en kan dus ook niet weten wat je zou doen indien je er wel een was geweest.

Da's alles he. Dat jij als persoon best weet wat je doet, mag ik hopen!
Oud 1 mei 2008, 20:44   #40
largo_w

Standaard

Citaat:
Como quieras, zoals je wil. Ik wil maar dit zeggen: soms zeggen mensen met wel eens dat "als ze Bask zouden zijn net zo radicaal en hard voor Baskenland zouden vechten". Wel, mijn antwoord is dan altijd hetzelfde: je bent geen Bask en kan dus ook niet weten wat je zou doen indien je er wel een was geweest.
ook als bask zou ik geen belachelijke afscheiding achternahollen...
Citaat:
Da's alles he. Dat jij als persoon best weet wat je doet, mag ik hopen!
kheb je wel verstaan hoor ...
Citaat:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be