![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1681 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
oh oh oh jij snapt het echt niet he? en je aapt mij na. Neem je me blijkbaar ereg serieus Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1682 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7376301.stm
Het zat er aan te komen natuurlijk,maar de "uitvlakking" van de temperatuur de laatste paar jaar moest ook nog van een verklaring voorzien worden... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1683 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het ging over verdere stijging de laatste 10 jaar. We kunnen er ook nog de voorspelde lichte daling de volgende 10 jaar bijnemen, dan zitten we toch al aan min. 17 jaar zonder stijging. Of neen, wacht: er is een "consensus" over uitzonderlijke opwarming veroorzaakt door vooral antropogene CO2-uitstoot en het zijn dus de ongelovigen die het tegendeel moeten bewijzen. En dus zullen de catastrofale gevolgen CO2-beleid pas binnen 23 jaar rechtgezet kunnen worden. (Pas 30 jaar zonder stijging volstaat om te bewijzen dat het klimaat verandert van "veranderend" naar "niet-veranderend", toch?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1684 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...0&in_a_source= Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1685 |
Burgemeester
|
![]() Even serieus nu:
Er zijn een heleboel dingen die men kan doen die sowieso goed zijn, waarbij tegelijkertijd minder broeikasgassen worden uitgestoten. Als men die eens ernstiger zou aanpakken, zou men veel meer bereiken. 1) Stoppen met subsidies voor vleesproductie. Laat vlees maar flink duurder worden (normale prijs dus) 2) Biologische landbouw voluit ondersteunen, 'reguliere' landbouw niet meer. (Bio-landbouw stoot minder CO2 uit, volgens meerdere recente studies. Een volledige omschakeling van de VS-landbouw naar organic zou jaarlijks een verminderde uitstoot betekenen die overeenkomt met 80% van de CO2 uitstoot gegenereerd door alle auto's in de VS. 3) Kerosinetax vrijstelling afschaffen. Verdere stijging van de brandstofprijzen zal zuinigheid sowieso in de hand werken. 4) Ecologisch(ver)bouwen nog meer subsidiëren. (Hoewel ik eigenlijk tegen subsidies ben, ik profiteer er op dit vlak ook van.) De hele focus op CO2 komt echter duidelijk de bedrijven ten goede: CO2 trading. Revival van kernenergie, biobrandstoffen (met alle catastrofale gevolgen van dien), ed. zal de milieubeweging niet kunnen tegenhouden zolang ze meegaan in dat twijfelachtige verhaal. Ik begrijp het best wel: nu hebben ze eindelijk een stok om de mensen milieubewustzijn in te slaan. Ik heb echter schrik voor de gevolgen wanneer blijkt dat -ondanks de massale propaganda- CO2 niet de grote boosdoener is. Wat zullen de mensen dan nog geloven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1686 |
Burgemeester
|
![]() Maar ik vrees dat er van bovenstaande 4 punten weinig zal terechtkomen. Men zal weinig doen dat nadelig zal zijn voor de bedrijven (behalve in wat symbooldossiers om met de spierballen te rollen.)
Een beetje meer subsidie voor isolatie ed. kan er misschien wel nog van af, dat is immers toch maar belastinggeld. Aan de landbouw-, vlees- en vliegindustrie zal men echter niet echt raken. Evenmin aan de nucleaire en biobrandstof lobby. Ik hoop dat ik ongelijk heb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1687 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er wordt gezegd dat de afsmelting van de ijskappen koud water in de stromen in de oceaan dumpt, waardoor het gevoelig zal afkoelen. En dit komt ook uit de mond van de wetenschappers... Weten ze eigenlijk wel wat ze vertellen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1688 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1689 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik al de hele tijd probeer duidelijk te maken. Verder heeft het geen zak met wetenschap te maken, maar met politiek! Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1690 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hopen dat de massa wakker wordt en eens gaat kijken op welke ander honderdtal vlakken we ook genaaid worden! (religie, farmacie,educatie, noem maar op) Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1691 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1692 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja maar het gaat verder dan dat, het is een van de manieren van de machthebbers om de middenklasse te vernietigen op een zodanige manier dat de meeste mensen er nog mee akkoord gaan ook. (Masseren van de publieke opinie) Vooral de wetenschappers hier snappen daar geen moer van. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1693 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En natuurlijk niet altijd direct alles geloven wat in de media verschijnt. Rapporten zoals van het IPCC zijn veel betrouwbaarder dan gelijk welk artikel in een pulpkrantje. Laatst gewijzigd door parcifal : 5 mei 2008 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1694 |
Banneling
|
![]() hoe kan een politiek rapport in godsnaam betrouwbaar zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1695 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1696 |