Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2008, 14:08   #101
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Ik heb er juist één gekocht en ZELF mogen betalen,kromme redenatie zeg
en dat is de totale kost ervan?
Oud 19 mei 2008, 14:09   #102
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn nog manieren om op je werk te geraken of thuis te werken, zoals er morgen zoveel gaan doen.
en owee, een dagje niet naar je werk kunnen! de horror, onze economie stort nu echt totaal in! nu komt het zeker nooit meer goed!
Als gij vindt dat mensen de kosten van hun handelingen mogen externaliseren - wat je meer en meer lijkt goed te praten door dit soort van redeneringen - wil ik dat gerust onthouden.

Maar ik vrees dan dat jouw gehele 'sociaal-democratische' droom in duigen gaat vallen wegens inconsequentie waar het je uitkomt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:11   #103
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dat is de totale kost ervan?
Nee,maar ik moet op mijn werk geraken en DAT kost MIJ EXTRA geld,dus zorg voor andere manieren van staken,als dat bij ons lukt waarom dan niet bij jullie?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2008 om 14:15.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:12   #104
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als jij een treinabonnement koopt, dan betaalt vooral de gemeenschap jouw abonnement, toch goed?
Dat zal goed wezen! Ik wist niet dat ik 'de gemeenschap' een volmacht heb gegeven om maandelijks 120 euro van mijn rekening te halen.
Of er nu 100.000 mensen de trein nemen of één lul-de-behanger, 'de gemeenschap' zal evenveel moeten dokken voor onze treintjes, hoor.
Oud 19 mei 2008, 14:17   #105
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgacom heeft vorige week nog gestaakt, dacht ik.
En lag heel hun netwerk plat? Nee toch. Want de Telenet-abonnementen zouden nogal de deur uitvliegen.
Kijk: staken moet kunnen, als ultieme en extreme actie in een complete patsstelling. Maar niet als primair aanvalswapen.
Oud 19 mei 2008, 14:20   #106
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als gij vindt dat mensen de kosten van hun handelingen mogen externaliseren - wat je meer en meer lijkt goed te praten door dit soort van redeneringen - wil ik dat gerust onthouden.

Maar ik vrees dan dat jouw gehele 'sociaal-democratische' droom in duigen gaat vallen wegens inconsequentie waar het je uitkomt.
heb ik ergens gezegd dat dit overal en altijd mag? kun je me efkes daarop quoten?

neen, uiteraard moet je altijd ervoor zorgen dat de stakingen zo min mogelijk mensen treffen, die wilde stakingen, daar ben ik ook tegen hé. of als ze nu zouden aankondigen om heel de week te staken, ja daar ben ik ook tegen. maar op een gegeven moment, als bijna 100% van je mensen wilt staken, dan moet je staken. het is nu niet dat ze elke week een algemene staking organiseren hé, de laatste is al 5 jaar geleden.

waarom zeg jij hier niets over het NMBS-bestuur? als zij de eisen inwilligen, is er toch ook geen staking? kijk je alleen de situatie uit het standpunt van het NMBS-bestuur?
Oud 19 mei 2008, 14:21   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
En lag heel hun netwerk plat? Nee toch. Want de Telenet-abonnementen zouden nogal de deur uitvliegen.
Kijk: staken moet kunnen, als ultieme en extreme actie in een complete patsstelling. Maar niet als primair aanvalswapen.
en wie zegt dat dit niet het ultieme wapen is? was jij bij die onderhandelingen?
Oud 19 mei 2008, 14:22   #108
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mijn werknemers die hier rondlopen zijn morgen een dag verlof kwijt, als ze door de staking niet op het werk geraken. Gaan ze dat leuk vinden denk je?
met een briefje van de NMBS kunnen ze toch overmacht inroepen en dan zijn ze geen dag verlof kwijt... als vriendelijke werkgever kan jij dat toch toestaan?
Oud 19 mei 2008, 14:23   #109
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zouden de spoorwegen door mijn baasje(privé) gerunt worden,zouden er al minstens 10.000 mensen minder werken,en zouden stakers twee maal nadenken als ze mensen als ons zouden gijzelen
Nee ik blijf het een dikke diefstal vinden ...

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2008 om 14:23.
Oud 19 mei 2008, 14:23   #110
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zouden de spoorwegen door mijn baasje(privé) gerunt zouden worden,zouden er al minstens 10.000 mensen minder werken,en zouden stakers twee maal nadenken als ze mensen als ons zouden gijzelen
Nee ik blijf het een dikke diefstal vinden ...
en zouden mensen die op een onrendabele lijn wonen, gewoon niet op hun werk geraken natuurlijk.
Oud 19 mei 2008, 14:23   #111
abou Anis
Minister-President

Standaard

1. Staken is een recht van alle werknemers. Het zijn de werknemers die autonoom kunnen en moeten beslissen of en wanneer ze in staking gaan.
2. Staken is, in tegenstelling tot wat velen luid roepen, geen beslissing die lichtvaardig genomen wordt. Het betekent immers altijd inkomensverlies voor de stakers. Daarbovenop komt dat in het geval van de mensen bij de NMBS zij wel degelijk bekommerd zijn om de reizigers. Dat laatste in tegenstelling tot het management van het spoor dat bespaart op onderhoud en personeel, beiden nodig voor een goede dienstverlening.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 14:24   #112
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ja, abou, maar het management mag dat hé. die zijn net iets meer waard dan het personeel voor de duvelkes en de Adrians in deze wereld.
Oud 19 mei 2008, 14:27   #113
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Waarom worden de mensen van de NMBS altijd luiaards genoemd? Ik werk al van m'n 18de als treinbestuurder bij de NMBS. Ik ben nog nooit een dag ziek geweest. Ik ben lid van de fameuze OVS vakbond en ik geef toe dat ik wel al heb gestaakt.

Maar goed wie door personeelstekorten nooit met volle zekerheid kan zeggen dat hij op die datum z'n groot verlof kan nemen (lang leve de annulatieverzekering).

Als je twee dagen op voorhand weet dat je moet werken op nieuwjaar of niet .. daarvoor staakt een mens wel eens.
Oud 19 mei 2008, 14:27   #114
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en wie zegt dat dit niet het ultiem wapen is? was jij bij die onderhandelingen?
U hebt gezocht op het woord: ultiem.
RESULTAAT (max 20 woorden)
ul·tiem (bijvoeglijk naamwoord; ultiemer, ultiemst)
1 uiteindelijk
2 allerlaatst, uiterst
3 opperst

niet 5 keer per jaar alles plat leggen hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2008 om 14:29.
Oud 19 mei 2008, 14:28   #115
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Waarom worden de mensen van de NMBS altijd luiaards genoemd? Ik werk al van m'n 18de als treinbestuurder bij de NMBS. Ik ben nog nooit een dag ziek geweest. Ik ben lid van de fameuze OVS vakbond en ik geef toe dat ik wel al heb gestaakt.

Maar goed wie door personeelstekorten nooit met volle zekerheid kan zeggen dat hij op die datum z'n groot verlof kan nemen (lang leve de annulatieverzekering).

Als je twee dagen op voorhand weet dat je moet werken op nieuwjaar of niet .. daarvoor staakt een mens wel eens.
Groot gelijk man! Doet de OVS morgen mee trouwens?
Oud 19 mei 2008, 14:29   #116
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 uiteindelijk
2 allerlaatst, uiterst
3 opperst

niet 5 keer per jaar hé
5 keer per jaar? de laatste algemene staking is 5 jaar geleden!
Oud 19 mei 2008, 14:29   #117
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb ik ergens gezegd dat dit overal en altijd mag? kun je me efkes daarop quoten?
Door deze staking goed te praten zeg je niets anders dan dat het nu mag. Als het 1 keer zou mogen, waaorm geen 2de? 3de? 4de?

Waarom mag het tout court? Waarom heeft iemand ooit het recht de kosten van zijn handelingen (dan heb ik het nog niet over zaken waar hij niets aan kan doen, zoals gehandicapten, hé) te mogen externaliseren op anderen? Waarom moeten anderen de kosten betalen van de handelingen van die mensen terwijl die vakbonden zelf (en alleen maar zij) de voordelen mogen bepalen? Is daar ook maar iets gerechtvaardigd aan? Kan je dat ooit rechtvaardigen? Zo ja; doe eens?

Citaat:
neen, uiteraard moet je altijd ervoor zorgen dat de stakingen zo min mogelijk mensen treffen, die wilde stakingen, daar ben ik ook tegen hé.
Het onderscheid 'wilde' en 'gerechtvaardigde' staking is in deze compleet absurd, daar er geen onderscheid is.

Sta anders ook eens stel bij de monopoliemacht van de vakbond in deze kwestie; zij hebben het alleenrecht te ebslissen. En monopolies, daar zijn we toch tegen, hé?

Citaat:
of als ze nu zouden aankondigen om heel de week te staken, ja daar ben ik ook tegen. maar op een gegeven moment, als bijna 100% van je mensen wilt staken, dan moet je staken.
Awel, ja. Als het bijna 100% is, dan kunnen we het stakingsrecht als gedefinieerd in België toch afschaffen? Als 100% staakt is er geen enkele incentive om ze te ontslaan (ze vervangen kost teveel).

Ge moogt staken, hoor. Maar ge moogt dan ook ontslagen worden. Dat is de hele clou.

Citaat:
het is nu niet dat ze elke week een algemene staking organiseren hé, de laatste is al 5 jaar geleden.
'Kerstmis' was geen overlast? :')

Citaat:
waarom zeg jij hier niets over het NMBS-bestuur? als zij de eisen inwilligen, is er toch ook geen staking? kijk je alleen de situatie uit het standpunt van het NMBS-bestuur?
Wtf? Zijde gij echt blind? Mij kan dat NMBS-bestuur geen fucking reet schelen; en neen, ik bekijk het ook niet vanuit hun kant. Het gaat er mij over dat de vakbonden een 1. de iure monopoliemacht hebben over het treinverkeer, 2. dat ze de kosten van hun handelingen mogen externaliseren op de samenleving, de onschuldige burger. 2 afschuwelijke zaken waarvan ik niet snap dat gij die kunt verdedigen.

Ja, if anything, vind ik het 'nmbs-bestuur' hier in de personen met de 'zwakkere' onderhandelingspositie. (Niet dat ik hen verdedig, waarschijnlijk zijn hun lonen ook te hoog en externaliseren zij ook hun kosten.) Het gaat mij vooral de onschuldige burger, die het slachtoffer is van het egoïstisch gedrag, de monopoliemacht, de externalisering van kosten van die vakbonden. Hoe dat je dat in Godsnaam kunt verdedigen; het gaat mijn petje absoluut te boven.

Al wie dit soort van acties verdedigt, verdedigt absoluut onrecht. En niets anders.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 19 mei 2008, 14:30   #118
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
1 uiteindelijk
2 allerlaatst, uiterst
3 opperst

niet 5 keer per jaar hé
Deze staking vergelijking met de spontane, lokale stakingen die we regelmatig meemaken is niet eerlijk en dient enkel om het recht op staken op zich aan te vallen.
Oud 19 mei 2008, 14:30   #119
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en zouden mensen die op een onrendabele lijn wonen, gewoon niet op hun werk geraken natuurlijk.
En dan? Dan kan die werkgever daarvoor zorgen, natuurlijk. (Externaliseren kosten, anyone?)
Oud 19 mei 2008, 14:31   #120
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En dan? Dan kan die werkgever daarvoor zorgen, natuurlijk. (Externaliseren kosten, anyone?)
ja, werkgevers gaan dat zeker doen....
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be