Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2008, 15:18   #1841
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Waar doel je hier nu op? co2 uitstoot of iets anders?
gevaren van menselijk handelen op het klimaat is wel tering vaag!
Arrhenius, met zijn beperkte middelen, waarschuwde in 1896 al voor de gevolgen van een stijging van CO². 1896.

En ik heb geen zin om ze nog eens op te sommen, dat menselijk handelen. Want dan begin je weer te neuten over niet-extrapoleerbaar, wetenschappelijk biased, etc.

Citaat:
Al wat ik zeg is dat Gore Al het naar het 'publiek' heeft gebracht.
En onterecht! Al was er trouwens al ver voor de film 'mee bezig'
wat mij aangeeft dat het zijn rol is in de NWO en al vroeg vastgelegd dat het zijn rol zou zijn. zo werken ze nu eenmaal.
Dus, vooraleer Gore er mee bezig was bestond het eigenlijk niet?

Citaat:
LOL nu is het weer opwarming ipv klimaat verandering!make up your mind!
ik wist dat je daarover ging beginnen neuten, je wordt voorspelbaar. Soit, het ging over de communicatie uit die tijd.

Citaat:
Dat het in een gerenomeerd blad staat (Newsweek) is voor mij nu niet bepaald een aanbeveling!!! Dat zegt op zich niets! Wel wat voor soort onderzoek etc etc etc hoewel het vrijwel zeker biased is, zoals ALLES biased is in de mainstream.gewoon klakkeloos zeggen dat het in een blad staat is natuurlijk een wel heel belachelijk argument.

Pin d"Ar
correctie, beste pindar, het feit dat zoiets in een blad als Newsweek stond in 1975 wordt misbruikt door criticasters als bewijs dat CC niet bestaat.

Het feit dat je er, omdat het gepubliceerd is in een mainstream tijdschrift, er automatisch vanuit gaat dat het wel moet gebiased zijn, gaat niet uit van het "onbevooroordeeld onderzoeken van de bronnen". Vooringenomen tot en met.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 15:25   #1842
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zeg ik helemaal niet!

Ik zeg dat ze het nu klimaatverandering noemen en dat dat niet wetenschappelijk is. Ben je er al achter waarom?

Pin d"Ar
wacht, laat me raden: klimaatwetenschappen is een "wetenschappelijke tak" die gecreëerd is om de middenklasse te verarmen zodat ze beter in het gareel te kunnen houden. Het weer bestaat niet, het is een uitvinding door de machtshebbers achter de schermen, want wat niemand weet (buiten een aantal goed-geïnformeerde) is dat het weer wordt gecreëerd door de industriëel-militaire complexen die met hun buitengewoon geavanceerde technologie met een simpele druk op de knop bepalen waar het gaan regenen/stormen/zonneschijnen, daarom dat zoveel weersvoorspellingen niet kloppen.
Oud 30 mei 2008, 15:28   #1843
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wacht, laat me raden: klimaatwetenschappen is een "wetenschappelijke tak" die gecreëerd is om de middenklasse te verarmen zodat ze beter in het gareel te kunnen houden. Het weer bestaat niet, het is een uitvinding door de machtshebbers achter de schermen, want wat niemand weet (buiten een aantal goed-geïnformeerde) is dat het weer wordt gecreëerd door de industriëel-militaire complexen die met hun buitengewoon geavanceerde technologie met een simpele druk op de knop bepalen waar het gaan regenen/stormen/zonneschijnen, daarom dat zoveel weersvoorspellingen niet kloppen.
zucht, zwak hoor je gaat niet eens in op wat ik zeg, ridiculiseert en meestal is dat toch een teken dat er iets 'geraakt' is.

hmmmm kan je niet begrijpen wat ik bedoel met 'niet wetenschappelijk'
want daar ga je volgens mij niet op in.

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 15:28   #1844
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Het feit dat je er, omdat het gepubliceerd is in een mainstream tijdschrift, er automatisch vanuit gaat dat het wel moet gebiased zijn, gaat niet uit van het "onbevooroordeeld onderzoeken van de bronnen". Vooringenomen tot en met.
Een fundamentele christen krijg je ook niet wijsgemaakt dat de aarde ouder is dan 5000 jaar. Mensen hebben wel al gekkere dingen geloofd dan pindar.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 16:10   #1845
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Een fundamentele christen krijg je ook niet wijsgemaakt dat de aarde ouder is dan 5000 jaar. Mensen hebben wel al gekkere dingen geloofd dan pindar.
O ja; sommigen denken zelfs dat wij de aarde kunnen warmgestookt krijgen; oud Russisch ideaal dat zelfs door 1 politieke partij ginds als speerpunt wordt beleden.
Oud 30 mei 2008, 16:49   #1846
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
ja zoals global warming!

Ik ben niet de enige die het er niet mee eens is hoor.

Pin d"Ar
Oud 30 mei 2008, 17:30   #1847
Ambiorix

Standaard

Citaat:
en jij kan me niet duidelijk maken waarom het waar is

dit is wetenschappelijk vastgesteld, en er zijn met wetenschappelijke methodes oorzaken (met waarschijnlijkheden) aan toegewezen.

Maar wetenschap is voor u bedrog, dus ik maak hier verder geen woorden aan vuil.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 17:40   #1848
Ambiorix

Standaard

oja Pindar, de zon zal het niet geweest zijn:

zoals op de merken daalt de zonne-activiteit ipv te stijgen.
Er zal wellicht een klein signaal zijn van zonne-activiteit in de totale temperatuur, maar zeker niet beslissend. Na 1920 vermindert de correlatie sterk, en de laatste decennia is 'ie helemaal zoek (de temperatuur stijgt terwijl zonne-activiteit daalt); dit wil zeggen dat de overige factoren de overhand hebben gekregen op de zon.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 mei 2008 om 17:42.
Oud 30 mei 2008, 17:58   #1849
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
oja Pindar, de zon zal het niet geweest zijn:

zoals op de merken daalt de zonne-activiteit ipv te stijgen.
Er zal wellicht een klein signaal zijn van zonne-activiteit in de totale temperatuur, maar zeker niet beslissend. Na 1920 vermindert de correlatie sterk, en de laatste decennia is 'ie helemaal zoek (de temperatuur stijgt terwijl zonne-activiteit daalt); dit wil zeggen dat de overige factoren de overhand hebben gekregen op de zon.
Surface temperatuur? De oppervlaktetemperatuur heeft nogal verband met de hoeveelheid bebouwing.

Is er geen grafiek die de zonneactiviteit vergelijkt met temperatuur van satelietopnames?

Oeps er vliegen nog maar 40 jaar satelieten rond

Laatst gewijzigd door Asshen Sukar : 30 mei 2008 om 17:58.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 18:14   #1850
willem1940NLD

Standaard

Hoeveel zonne-warmte treft jaarlijks de aarde en hoe verhoudt zich daartegen het cijfer van door mensen vrijgezette warmte?
Oud 30 mei 2008, 18:20   #1851
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Surface temperatuur? De oppervlaktetemperatuur heeft nogal verband met de hoeveelheid bebouwing.

Is er geen grafiek die de zonneactiviteit vergelijkt met temperatuur van satelietopnames?

Oeps er vliegen nog maar 40 jaar satelieten rond
het zijn ook de oppervlakte temperaturen die belangrijk zijn eh; die ondergaan het broeikaseffect (onder atmosfeer). Het is nogal wiedes dat als ge buiten de dichte atmosfeerlagen gaat, dat de correlatie met de zon veel groter wordt. Maar daar draait het hier niet om.
Oud 30 mei 2008, 18:49   #1852
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

dit is wetenschappelijk vastgesteld, en er zijn met wetenschappelijke methodes oorzaken (met waarschijnlijkheden) aan toegewezen.

Maar wetenschap is voor u bedrog, dus ik maak hier verder geen woorden aan vuil.
Als het zo wetenschappelijk is vastgesteld, waarom is er dan geen consensus?
Blijkbaar klopt er dan toch niet iets.
U doet net alsof het staat als ene huis, maar er zijn duizenden wetenschappers die het er niet mee eens zijn. Hoe verklaart U dat dan?

Pin d"Ar
Oud 30 mei 2008, 22:06   #1853
Ambiorix

Standaard

Citaat:
U doet net alsof het staat als ene huis, maar er zijn duizenden wetenschappers die het er niet mee eens zijn. Hoe verklaart U dat dan?

Pin d"Ar
in welke peer-reviewed papers wordt dit dan aangetoond? Maw, ik bedoel wetenschappelijk aanvaard in wetenschappelijke kringen. Er is consenus over de opwarming, en dit is aangetoond door het IPCC en haar rapporten.

Of is dat ook weer een complot van de Illuminati?
Oud 30 mei 2008, 22:09   #1854
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Pin d"Ar
btw, wetenschap is constant onderhevig aan woord en wederwoord, argument en tegenargument. Dat is nu juist het mooie eraan en daaruit komt juist vooruitgang. De huidige IPCC rapporten zijn ook tot stand gekomen na x aantal jaren argumenten en tegenargumenten, en dit samen met technologische vooruitgang maakt dat consensus in de juiste richting wordt gedreven.

Er wordt trouwens altijd onderscheid gemaakt tussen dingen die zéker zijn, dingen waar onderling nog discussie over bestaat, en dingen waar het nog totaal gissen is. Dit onderscheid is belangrijk, en mensen die zo'n rapport lezen kunnen daar gemakkelijk deze nuances uit halen. Ge moet het dan ook willen eh.
Oud 30 mei 2008, 22:46   #1855
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

bronnen, is dat te veel gevraagd...
Oud 31 mei 2008, 00:33   #1856
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
O ja; sommigen denken zelfs dat wij de aarde kunnen warmgestookt krijgen; oud Russisch ideaal dat zelfs door 1 politieke partij ginds als speerpunt wordt beleden.
Interessante informatie. Besef je zelf wel de impact? In het Westen ervaren velen klimaatopwarming als een bedreiging. In Rusland wordt het door een partij zelfs als een zegen gezien. Deze twee tegengestelde opinies helpen niet echt om bijvoorbeeld CO2-reductie te verwezenlijken.
Als je meer info kunt geven, graag.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 00:41   #1857
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Interessante informatie. Besef je zelf wel de impact? In het Westen ervaren velen klimaatopwarming als een bedreiging. In Rusland wordt het door een partij zelfs als een zegen gezien. Deze twee tegengestelde opinies helpen niet echt om bijvoorbeeld CO2-reductie te verwezenlijken.
Als je meer info kunt geven, graag.
Nee, méér weet ik niet; ik heb alleen nieuws-flarden van de laatste jaren onthouden waaronder die "ludieke" Russische politieke partij.

Ik denk dat die menselijke invloed op het klimaat een hoax is (wel met groot belastingkassucces) en dat dus zelfs die speelse Russen hun zin niet gaan krijgen.

Nog nooit zag ik een vergelijking jaarlijks door onze planeet ontvangen zonne-energie versus zelfstook.
Oud 31 mei 2008, 07:32   #1858
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
in welke peer-reviewed papers wordt dit dan aangetoond? Maw, ik bedoel wetenschappelijk aanvaard in wetenschappelijke kringen. Er is consenus over de opwarming, en dit is aangetoond door het IPCC en haar rapporten.

Of is dat ook weer een complot van de Illuminati?
Even los van de illuminati etc.
Er zijn , zoals ik aangetoond heb, duizenden wetenschappers doie het r niet mee eens zijn! Dan is er dus geen consensus!
en IPCC, man er is toch al lang aangetoond dat die met de data hebben zitten kloten?

Vetrouw je die gasten nu nog? het is een politiek orgaan en zeker geen wetenschapelijk orgaan. Maar goed, waarom steunen op het ipcc?
en nu is het wel weer opwarming, aangetoond door de rapporten!

Zoals iemand ook al eens zij, dat aspartaam goed zou zijn , of in ieder geval niet slecht, is ook door 'wetenschappelijke rapporten' bevestigd, mag toch niet hopen dat je daar intrapt zeg.

en 'peer reviewed' wil al helemaal niks zeggen, behalve dat mensen met dezelde oogkleppen, andere mensen die ook die oogkleppen hebben, goedkeuren als ze schrijven wat binnen die oogkleppen valt, met wetenschap heeft het al niets meer te maken.
o ja, en wel eens van groepsdruk gehoord, finaciele middelen om de onderzoeken te bekostigen etc. Het is zo makkelijk , echt zo makkelijk mensen je te laten denken wat ze willen via de zogenaamde 'wetenschap'

heb je het boek al gelezen: "the ascendency of thes scientific dictatorship"

Staat enorm goed in hoe 'wetenschap' gebrukt wordt om ons te manipuleren.

Mischien toch eens gaan doen als je durft?

Trouwens, ik vermoed wel dat dit allemaal langs je 'filters' afglijdt

Jammer, dat wel, maar so be it

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 31 mei 2008 om 07:33.
Oud 31 mei 2008, 07:37   #1859
Ambiorix

Standaard

Citaat:
en 'peer reviewed' wil al helemaal niks zeggen, behalve dat mensen met dezelde oogkleppen, andere mensen die ook die oogkleppen hebben, goedkeuren als ze schrijven wat binnen die oogkleppen valt, met wetenschap heeft het al niets meer te maken.
sjongejonge, met u is ook geen land te bezeilen.

Voor het geval ge het nog niet wist: er is wel consensus over het opwarmen, en idd, er zijn er die nog steeds ontkennen dat de mens daar voor iets tussen zit. Maar de grote meerderheid erkent de antropogene invloed.
Oud 31 mei 2008, 13:05   #1860
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
sjongejonge, met u is ook geen land te bezeilen.

Voor het geval ge het nog niet wist: er is wel consensus over het opwarmen, en idd, er zijn er die nog steeds ontkennen dat de mens daar voor iets tussen zit. Maar de grote meerderheid erkent de antropogene invloed.

Met mij is geen land te bezeilen omdat ik niet in uwer argumentatie meega.

Er is geen consensus als er duizenden wetenschappers het er niet mee eens zijn.
Ik moet wel een beetje lachen om je, want eerst zeg je er is consensus, en daarna zeg je dat er nog zijn die steeds ontkennen, tsja volgens jou is er dus consensus omdat de mensen die het er niet mee eens zijn , het ontkennen.
ja hoor, heel logisch.

Tsja, en heel wetenschappelijk, echt

Pin d"Ar
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be