Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2008, 11:49   #1821
anfortas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Da's nu precies wat ik bv Pieke zie doen.

Als het anti gw is zijn ze opeens gefund door Exxon oid
en als ze gw zijn is het ok

Kijk maar naar de postings hier

Maar ik heb, zoals gezegd een andere reden, niet te 'geloven' in
de GW bullshit, want ik vind echt dat dat het is.

Pin d"Ar
Pindar,

Heb je gehoord dat de (bijna) voorbije maand mei de warmste mei-maandwas sinds 1901 volgens het KMI?

Wijst dat dan niet op een global warming/global change trend?

Of zijn de cijfers gemanipuleerd?
Hoe komt het dan dat ook oudere mensen zeggen dat dit een buitengewoon warme meimaand was?

http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnenl...metingen.dhtml

Citaat:
Mei 2008 wordt de warmste meimand sinds 1901, zo heeft het KMI in Ukkel vandaag meegedeeld, twee dagen voor het einde van de vijfde maand van het jaar. Het record geldt voor zowel de gemiddelde temperatuur, de maximumtemperatuur als de minimumtemperatuur.

De gemiddelde temperatuur zou uitkomen rond 16,5 graden, wat 0,7 graden meer is dan het record uit 1947. De gemiddelde maximumtemperatuur zal waarschijnlijk ongeveer 21,6 graden tegen 21,3 graden in 1989. De gemiddelde minimumtemperatuur komt waarschijnlijk uit rond 11,4 graden, wat 0,5 graden meer is dan in 1917.

De berekende waarden gelden voor Ukkel. (belga/ka)
anfortas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 11:50   #1822
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
allé dan, mij niet gelaten.

Zeg dan maar eens waarm GW "bullshit" is, want dat is niet waar.
Nogmaals, het is een tool van de elite

en jij kan me niet duidelijk maken waarom het waar is

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 12:02   #1823
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anfortas Bekijk bericht
Pindar,

Heb je gehoord dat de (bijna) voorbije maand mei de warmste mei-maandwas sinds 1901 volgens het KMI?

Of zijn de cijfers gemanipuleerd?
Hoe komt het dan dat ook oudere mensen zeggen dat dit een buitengewoon warme meimaand was?

http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnenl...metingen.dhtml
Wat voor een aartsslecht argument is dit nu feitelijk?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 12:06   #1824
anfortas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat voor een aartsslecht argument is dit nu feitelijk?
Waarom is dat een aartsslecht argument?

Als Pindar in een bepaalde oude post (die ik nu niet ga opzoeken) claimt dat de temperaturen in 2008 LAGER liggen dan de voorbije jaren en dat bovendien gebruikt als argument TEGEN global warming, dan is mijn bovenstaande post -in dat kader- nog niet zo slecht vind ik.

Nog iets?

Laatst gewijzigd door anfortas : 30 mei 2008 om 12:07.
Oud 30 mei 2008, 12:14   #1825
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

Als Pindar in een bepaalde oude post (die ik nu niet ga opzoeken) claimt dat de temperaturen in 2008 LAGER liggen dan de voorbije jaren en dat bovendien gebruikt als argument TEGEN global warming, dan is mijn bovenstaande post -in dat kader- nog niet zo slecht vind ik.

Nog iets?
ok, mischien is dat zo, weet ik niet meer, dus WAAR staat dat dan?
en als het zo is, is het natuurlijk wel een sterk argument tegen GW.

Als je nl zowel afkoeling, verandering, verwarming etc kan verklaren met GW is het niet wetenschappelijk (niet dat ik hier achter het onderliggende idee sta hoor, is weer een dogmaatje van de wetertjes)

Pin d"Ar
Oud 30 mei 2008, 12:39   #1826
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je nl zowel afkoeling, verandering, verwarming etc kan verklaren met GW is het niet wetenschappelijk
Pin d"Ar
als ge het onderscheid niet kunt maken tussen "het weer" en "het klimaat", dan maak je inderdaad dergelijke onjuiste assumpties uit tijdelijke weerfenomenen. Maar dat is natuurlijk wetenschappelijke mumbo-jumbo
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 12:39   #1827
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je nl zowel afkoeling, verandering, verwarming etc kan verklaren met GW is het niet wetenschappelijk
Pin d"Ar
als ge het onderscheid niet kunt maken tussen "het weer" en "het klimaat", dan maak je inderdaad dergelijke onjuiste assumpties uit tijdelijke weerfenomenen. Maar dat is natuurlijk wetenschappelijke mumbo-jumbo
Oud 30 mei 2008, 12:42   #1828
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nog iets?
Omdat jouw post gaat over een plaatselijk fenomeen. Heel eenvoudig te counteren met te wijzen op het feit dat het op plaats x uitzonderlijk koud was.

Plaatselijke gegevens kunnen mijn inziens geen global warming ondersteunen. Dat is toch wiedes?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 mei 2008, 12:47   #1829
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat jouw post gaat over een plaatselijk fenomeen. Heel eenvoudig te counteren met te wijzen op het feit dat het op plaats x uitzonderlijk koud was.

Plaatselijke gegevens kunnen mijn inziens geen global warming ondersteunen. Dat is toch wiedes?
de bundeling van al die plaatselijke gegevens. Dat mag toch op zijn minst duidelijk zijn. En het is klimaatsverandering. De enigen die de term global warming misbruiken zijn de ontkenners van de antropogene invloed
Oud 30 mei 2008, 12:53   #1830
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de bundeling van al die plaatselijke gegevens. Dat mag toch op zijn minst duidelijk zijn. En het is klimaatsverandering. De enigen die de term global warming misbruiken zijn de ontkenners van de antropogene invloed

snap je het nog niet?

KLIMAATSVERANDERING??? Dat kan toch niet ahum wetenschappelijk zijn?!

je weet toch wel waarom?

En je zeurt behoorlijk, Al Goor was volgens mij begonnen met Global Warming en als mensen dat nu aanhalen zijn ze denialers?

Het moet niet gekker worden zeg

Pin d"Ar
Oud 30 mei 2008, 13:06   #1831
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

nee, maar dat zegt toch nog niks, en WAAR is het de warmste mei-maand geweest? En andere gebieden?

En verder dacht ik dat het niet uitmaakte, kouder of warmer?
want de wetertjes zeggen dat het nu klimver is!

Pin d"Ar
Oud 30 mei 2008, 13:36   #1832
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het ondertussen al 'global change' is, weet ik. Ik vind het overigens opmerkelijk dat die term verandert is. Waarom, feitelijk?

Verder: de bundeling van plaatselijke gegevens vind ik trouwens ook niet zo relevant. Ik zou zeggen dat enkel globale metingen (geen optelsom van allemaal aparte metingen) enige vorm van duidelijkheid kunnen geven.

Of zie ik dat verkeerd? Zo ja: waarom?
Oud 30 mei 2008, 13:39   #1833
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat het ondertussen al 'global change' is, weet ik. Ik vind het overigens opmerkelijk dat die term verandert is. Waarom, feitelijk?

Verder: de bundeling van plaatselijke gegevens vind ik trouwens ook niet zo relevant. Ik zou zeggen dat enkel globale metingen (geen optelsom van allemaal aparte metingen) enige vorm van duidelijkheid kunnen geven.

global change?? ha ha helemaal tegen het wetenschappelijk model in!

weten we nog niet waarom???

Pin d"Ar
Oud 30 mei 2008, 13:53   #1834
anfortas
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat zijn dat juist globale metingen?
Hoe kan men een klimaatparameter meten die niet lokaal is?
Oud 30 mei 2008, 14:26   #1835
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
snap je het nog niet?

KLIMAATSVERANDERING??? Dat kan toch niet ahum wetenschappelijk zijn?!

je weet toch wel waarom?

En je zeurt behoorlijk, Al Goor was volgens mij begonnen met Global Warming en als mensen dat nu aanhalen zijn ze denialers?

Het moet niet gekker worden zeg

Pin d"Ar
net zoals voor elke andere menselijke handeling die een invloed of op de omgeving, waarschuwen al die vastgeroeste wetenschappertjes die de eigenlijke research doen, je weet wel, degenen die streven naar een wetenschappelijke dictatuur, al tientallen jaren geleden voor de gevaren van menselijk handelen op het klimaat. Lang voordat populaire Al het in het gezichtsveld van Jan Modaal bracht. Afkomen met de claim dat het niet bestond voor onzen Al het ter sprake bracht is gewoon een leugen.

Kom nu niet af met de al zovele malen misbruikte claim uit de jaren 70 dat we afstevenen op een nieuwe ijstijd. Die claim is gewoon pure misleiding. Newsweek (een tijdschrift ffs) heeft die wereldkundig gemaakt. Terwijl als we al de wetenschappelijke litteratuur uit die periode bekijken, meer dan 90% waarschuwde voor opwarming.
Oud 30 mei 2008, 14:29   #1836
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de term is veranderd omdat het beter dekt wat er mogelijk staat te gebeuren. En omdat de term global warming bekritiseerd werd door individuen in de klasse van Pindar die afkwamen met plaatselijke afkoeling als bewijs dat global warming niet plaatsvond.

Citaat:

Het is geen optelsom. Hoe zou jij dan een globale temperatuur meten, bvb? Toch door op X aantal plaatsen de temperatuur te meten, en daar dan een gewogen gemiddelde van nemen?
Oud 30 mei 2008, 14:56   #1837
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
net zoals voor elke andere menselijke handeling die een invloed of op de omgeving, waarschuwen al die vastgeroeste wetenschappertjes die de eigenlijke research doen, je weet wel, degenen die streven naar een wetenschappelijke dictatuur, al tientallen jaren geleden voor de gevaren van menselijk handelen op het klimaat.
Waar doel je hier nu op? co2 uitstoot of iets anders?
gevaren van menselijk handelen op het klimaat is wel tering vaag!

Citaat:
Lang voordat populaire Al het in het gezichtsveld van Jan Modaal bracht. Afkomen met de claim dat het niet bestond voor onzen Al het ter sprake bracht is gewoon een leugen.
Al wat ik zeg is dat Gore Al het naar het 'publiek' heeft gebracht.
En onterecht! Al was er trouwens al ver voor de film 'mee bezig'
wat mij aangeeft dat het zijn rol is in de NWO en al vroeg vastgelegd dat het zijn rol zou zijn. zo werken ze nu eenmaal.

Citaat:
Kom nu niet af met de al zovele malen misbruikte claim uit de jaren 70 dat we afstevenen op een nieuwe ijstijd. Die claim is gewoon pure misleiding. Newsweek (een tijdschrift ffs) heeft die wereldkundig gemaakt. Terwijl als we al de wetenschappelijke litteratuur uit die periode bekijken, meer dan 90% waarschuwde voor opwarming.
LOL nu is het weer opwarming ipv klimaat verandering!make up your mind!

Dat het in een gerenomeerd blad staat (Newsweek) is voor mij nu niet bepaald een aanbeveling!!! Dat zegt op zich niets! Wel wat voor soort onderzoek etc etc etc hoewel het vrijwel zeker biased is, zoals ALLES biased is in de mainstream.gewoon klakkeloos zeggen dat het in een blad staat is natuurlijk een wel heel belachelijk argument.

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 30 mei 2008 om 14:57.
Oud 30 mei 2008, 14:59   #1838
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
de term is veranderd omdat het beter dekt wat er mogelijk staat te gebeuren. En omdat de term global warming bekritiseerd werd door individuen in de klasse van Pindar die afkwamen met plaatselijke afkoeling als bewijs dat global warming niet plaatsvond.

wat een waanzin!

begrijp ik nu goed dat WAT er ook verandert qua weer het door GW komt?

antwoord daar eens op, als je echt slim bent, kun je voorspellen wat ik dan ga zeggen.

Pin d"Ar
Oud 30 mei 2008, 15:06   #1839
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een waanzin!

begrijp ik nu goed dat WAT er ook verandert qua weer het door GW komt?

antwoord daar eens op, als je echt slim bent, kun je voorspellen wat ik dan ga zeggen.

Pin d"Ar
is er 1 klimaat voor heel de aarde? Waarom zou dan dat aards klimaat op elke plaats in de wereld net hetzelfde veranderen?
Oud 30 mei 2008, 15:13   #1840
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
is er 1 klimaat voor heel de aarde? Waarom zou dan dat aards klimaat op elke plaats in de wereld net hetzelfde veranderen?

dat zeg ik helemaal niet!

Ik zeg dat ze het nu klimaatverandering noemen en dat dat niet wetenschappelijk is. Ben je er al achter waarom?

Pin d"Ar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be