![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4401 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Vooral error dan lijkt me ... . Gelukkig dat evolutie enkel in de fantasie bestaat want anders waren we hier niet. Trouwens als er ergens een bepaald dier een nieuwe soort zou voortbrengen of nageslacht met een bepaalde positieve afwijking ... waarmee moet dat nageslacht zich dan gaan voortplanten ?? Want als het zich voortplant met een examplaar dat die afwijking niet heeft dan verdwijnt de afwijking terug ! Men heeft trouwens getest met fruitvliegjes en men vond geen enkele positieve afwijking !! En wat nog belangrijker was is dat toen men stopte met testen de afwijkingen terug verdwenen waren binnen een paar generaties !! Tsjernobyl zou trouwens een fantastisch testterrein moeten zjn voor evolutie door al die straling jammer voor de evolutieleer dat men enkel negatieve afwijkingen vaststelt in die regio. |
|
|
|
|
|
|
#4402 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En ik zeg enkel dat als die hagedis die veranderingen kan ondergaan in een paar 10 tallen jaren dat dat ook het geval zou kunnen zijn voor de dieren die in Australië leven en dat dat zou kunnen verklaren waarom bepaalde soorten enkel daar voorkomen. En toch nog even erbij vertellen dat het nog steeds een hagedis is ... en niet is veranderd in een vogel of een zoogdier. Het gaat hier dus ook om micro-evolutie. |
|
|
|
|
|
|
#4403 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hand. 23,6: [6] Omdat Paulus wist dat er in het Sanhedrin een sadduceese* en een farizeese fractie was, riep hij uit: ‘Broeders, ik ben een farizeeër, uit een geslacht van farizeeën. Dus de grondlegger van het christendom is een farizeeër... Volgens mij bent u tegen de huidige politici omdat een staat alleen een staat van God kan zijn. En daarom bent u niet zozeer een democraat maar een theocraat. Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 21:21. |
|
|
|
|
|
|
#4404 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De bestuursvorm is voor mij eigenlijk ondergeschikt aan het bestuur. Maar bepaalde vormen lenen zich beter tot "goed" bestuur dan anderen. In België hebben we trouwens geen democratie maar een particratie. Ik denk dat er minder dan 10 mensen beslissen wat er gaat gebeuren in onze politiek. En dat is zeker geen democratie. Als gewoon parlementslid heb je in Belgie niks te vertellen en mag je gewoon elke week op het juiste knopje duwen en dat is niet goed. Het parlement doet zijn werk al jaren niet meer, maar dit is off topic. Laatst gewijzigd door dirk001 : 2 juni 2008 om 21:31. |
|
|
|
|
|
|
#4405 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Eigenlijk zou er een wet aangenomen moeten worden dat creationisten en aanhangers géén gebruik mogen maken van alle moderne medicijnen die gebaseerd zijn op kennis dankzij de Evolutie theorie, dus bv. géén medicijnen tegen kanker gebaseerd op genetisch onderzoek. Dat genetisch onderzoek is er dankzij de door creationisten verfoeide Darwin en aanhangers. Wel consequent zijn hé, gelovigen!
Maar het tegenovergestelde gebeurt in de praktijk, gelovigen zijn er als de kippen bij om verworvenheden van wetenschappelijk cq. redelijk denken te consumeren en zelfs te gebruiken om hun esoterisch geneuzel te verspreiden, zie bv alle religieuze sites op het web.
|
|
|
|
#4406 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4407 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Nu, je hebt bewust mijn hele post over de genetische onmogelijkheid na de ark genegeerd. Waarschijnlijk omdat een mogelijk antwoord erop te hoog gegrepen is. Het is niet zo moeilijk om van 10 naar 5000 te gaan. Ik kan zelfs op 1 week tijd van 100 naar 100.000 cellen gaan. Wat belangrijker is, en dat zou je weten moest je niet selectief blind zijn, is dat het nog moet bepaald worden of de veranderingen genetisch geïnduceerd zijn of door de omgeving. Citaat:
En wat dan met dat ander uniek eiland, Madagascar? Lemuren, tot daar aan toe. Maar wat doe je met een zoogdier dat gelijkt op een europese egel, dat hetzelfde voedselpatroon heeft en een zelfde habitat, als de europese egel, maar dat genetisch zo ver staat van de europese egel dat het eigenlijk familie is van de olifant? Ik ben benieuwd
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||
|
|
|
|
|
#4408 | |
|
|
Citaat:
Multiple New Species Of Fruit Flies With Overlapping Niches Discovered Scientists 'see new species born' Hawaiian fruit flies
|
|
|
|
|
#4409 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik ga er niet van uit dat evolutie miljoenen jaren vergt. Ik ga er wel van uit dat evolutie bestaat. Dat er evolutionaire processen plaatsvinden lijk je ook niet te ontkennen. Dat evolutietheorie god uitsluit, ben ik het niet met je eens. Dat evolutietheorie niet samen lijkt te gaan met het scheppingsverhaal uit de bijbel, klopt wel. Maar dat laatste is dan ook maar een verhaal. Net als het verschil in wetgevingen en strafbepalingen zoals die gehanteerd wordt en zoals de heilige teksten die voorschrijven voortkomt uit voortschrijdend inzicht in het effect van straffen en correctie op menselijk gedrag, zo ook verandert ons beeld van ontwikkeling van leven, de plaats van de aarde in het heelal, naarmate onze kennis zich ontwikkeld. Citaat:
|
|
|
|
#4410 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4411 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Think again! Je bent ge-brain-washed door de PR machinerie van deze industrie. Pin d"Ar |
|
|
|
|
|
|
#4412 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het is op zijn minst een bron voor humor Uw held Kent Hovind: "one drop of water can cover the world" Als ge een bron die er met een factor van een triljoen naast zit betrouwbaar vindt dan... tja
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 3 juni 2008 om 08:00. |
|
|
|
|
|
|
#4413 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als ik zo 20 jaar was , nu 25 jaar geleden heb ik de andere uitleg van creationisten beginnen onderzoeken, en kwam tot de conclusie dat dit de enige logsiche verklaring kan zijn voor het bestaan van alles. De evolutieleer is echt een hersenschim : mensen hun wensen en dromen. |
|
|
|
|
|
|
#4414 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4415 | |
|
Minister
|
Citaat:
Waar halen ze het toch? Laatst gewijzigd door Argusx43 : 3 juni 2008 om 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#4416 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik geef een voorbeeld. Hoe komt het dat een giraffe een lange nek heeft volgens Darwin? Wel eerst had je een giraffe met korte nek, zoals een okapi. Die dieren toen konden enkel maar planten die laag bij de grond groeiden eten. Op die hoogte was er echter veel concurrentie voor het eten van andere soorten. Door toeval is er een genetische wijziging (positieve modificatie) geweest bij 1 giraffe. Zijn nek was door die wijziging in zijn genen langer geworden. Deze giraffe kon dus met zijn mond aan planten die hoger boven de grond groeiden. Op deze plaats was er veel minder concurrentie voor het eten. De giraffe met lange nek kon dus meer eten en was hierdoor sterker. Hij had dus ook meer vrouwtjes om zich voort te planten. Een nakomeling heeft 50% (denk ik) om de positief gewijzigde gen te hebben van zijn vader. Als de giraffe genoeg voortplant heb je dus kans dat er 1 of meerdere nakomelingen zijn met dit gewijzigde gen. Doordat de nakomelingen ook telkens meer voedsel hadden, en zich zo ook meer konden voortplanten, groeide het aantal met lange nek. De soort met korte nek, is dan uitgestorven. |
|
|
|
|
|
|
#4417 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jezus keert zich slechts tegen deze farizeeërs die zich anders gedragen dan wat ze zelf de mensen voorhouden. Maar Jezus is zeker niet tegen alle farizeeërs. Zo wordt dit altijd aan de mensen uitgelegd, maar niets is minder waar. Laatst gewijzigd door system : 3 juni 2008 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#4418 | |
|
|
Citaat:
genotypes, fenotypes, zegt u dat nog iets? zoniet, rakel maar terug wat literatuur op, want uw kennis is bedroevend. |
|
|
|
|
|
|
#4419 | |
|
Minister
|
Citaat:
|