![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#4381 | |||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik je posts steeds weet te smaken, beste Diego, maar nu stel je me teleur. Dit kon wel zo gecopiëerd zijn vanaf een of andere creationisten-site. In mindere doen? Citaat:
Ik heb er hoegenaamd geen problemen mee om te stellen dat "de wetenschap" nog steeds niet alles uitgeklaard heeft. Dat er nog gaten zitten in de kennis, en dat die gaten opgevuld worden door een theorie. Maar ik voel niet de behoefte om die gaten op te vullen met een al dan niet fictief personage waaraan ik onmetelijke krachten toevertrouw. Sturend bewustzijn, alwetende schepper, God, Allah, Odin, Zeus. Maakt niet uit hoe men hem/haar noemt. Maar ik begrijp dat velen dat wel nodig vinden, al was het maar om een reden te vinden (en der moet altijd een reden zijn, anders wordt ie wel uitgevonden) voor zijn/haar bestaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je laatste zin houdt al een waarde-oordeel in. Correcter zou zijn, beste Diego, sturend toeval of sturende creatie.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#4382 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Hoe stom kunde zijn. Dat zou juist bewijs zijn tégen evolutie. Evolutie =/= Pokémon! Lees eens een biologie boek ipv van debiele creationistische websites af te schuimen.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 2 juni 2008 om 08:29. |
|
|
|
|
|
|
#4383 | |
|
|
Citaat:
Wat gij hier niet aan begrijpt is mij een raadsel. Wat gij er niet w�*lt aan begrijpen begin ik natuurlijk te snappen. |
|
|
|
|
|
|
#4384 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#4385 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En hoe meer zieltjes de kerk weet te binden, hoe meer macht ze hebben, en des te meer geld ze binnen krijgen. DAAR gaat het over. God en Jezus hebben er niks van doen. U valt in naam van uw geloof anderen aan, beperkt hun vrijheid en bestempelt hun als onnatuurlijk (homos, lesbiennes, noem maar op...). Moet de maatschappij deze onzin tolereren ? Natuurlijk niet. Weg met de fundis. Er is niks onnatuurlijks aan al deze zaken. Om samen te vatten: ik ben een voorstander om RELIGIE een prive zaak te maken, en een complete seculiere staat. En dat u zelf maar betaalt voor uw kerken en priesters. |
|
|
|
|
|
|
#4386 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.zending.org/Landen/china/china.html Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 10:20. |
|
|
|
|
|
|
#4387 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik heb geen probleem om zelf voor mijn geloof te betalen, maar dat moet dan wel gelden voor alle geloofsovertuigingen ok ? Dus ook voor de religie evolutieleer ! En laten we dan maar alle scholen en universiteiten ook privatiseren want ik wil niet dat ze op school communisme aan de man brengen en hun evolutieleer religie met belastinggeld. Maar ja dan bent u zeker tegen he ? Want u wil wel geld voor uw religie alleen niet voor iemand anders zijn religie .. . Lijkt op heel erg intolerant gedrag trouwens ! Wat u hier allemaal zegt is trouwens sowieso allemaal intolerant gedrag want u wil de mening van iemand anders verbieden ... . Het is nl een tweesnijdend zwaard ..... wie a zegt moet ook b zeggen. Geen selectieve tolerantie ! |
|
|
|
|
|
|
#4388 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4389 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En de wolf en hond zijn wel degelijk nog steeds 2 soorten. U kan het noemen wat u wil, maar zolang ze een verschillende naam hebben zijn het 2 soorten. En wat met de dingo en hyena's ? Ook allemaal dezelfde soort ? |
|
|
|
|
|
|
#4390 |
|
Banneling
|
dikke, dikke zever. In katholieke scholen, hogescholen, en universiteiten wordt trouwens de evolutieleer gegeven.
Inderdaad!!! eigenlijk vorm van fascisme want met wetenschap heeft die leer echt niks te maken. Neeeeee ik ben geen creationist Pin d"Ar |
|
|
|
|
|
#4391 |
|
|
[quote=Pindar;3467695]
Inderdaad!!! eigenlijk vorm van fascisme want met wetenschap heeft die leer echt niks te maken. |
|
|
|
|
|
#4392 | |
|
|
Citaat:
opmerking is al eens gemaakt, maar blijkbaar leest ge maar héel selectief. Verder nogmaals de opmerking: ge houdt u alleen bezig met pogingen tot het vinden van contradicties in de wetenschap. Niet alleen falen die pogingen altijd grandioos, ge slaagt er bovendien ook nooit in om de enorme bewijslast tegen uw éigen creationistisch fantasieverhaal te ontkrachten met wetenschappelijk bewijs, of een poging te doen om deze daarmee te verdedigen. Begrijpelijk, ik zou er nooit aan willen beginnen. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 2 juni 2008 om 20:00. |
|
|
|
|
|
|
#4393 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4394 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar jongen toch ! Je weet toch dat evolutie een feit is ... want we zijn er dus is het gebeurd ! Bewijzen hiervoor zijn er echte nier, maar ja dat is niet nodig want ze zijn heel goed in fraude en valse bewijzen ! Dat is het enige wat ze nu al 150 jaar gebruiken. Om er maar een paar te noemen piltdown man , nebraska man , lucy, homo erectus, de witte en bruine motten. Wat ik niet snap is dat niemand zich afvraagt als ze steeds opnieuw ontdekken dat hun bewijzen vals of fraude zijn of de theorie niet gewoon fout is want ze hebben niks anders dan leugens, fraude en vervalsingen die hun theorie ondersteunen. Ja ze geloven nog steeds dat uit het grote niets er plots iets was en dat iets werd groter en toen waren er plots al die planeten enzo ... en toen ontstond er uit niet-levende materie plots leven ... hoe, wat en waarom weten ze niet, maar ja we zijn er dus het moet wel zo gebeurd zijn !! Als ze nu maar eens kritisch naar hun eigen theorie konden kijken ... maar ze zijn zo verblind dat dat blijkbaar niet meer kan. Even ernstig wezen nu, het is voor mij al lang duidelijk dat ons universum en alles wat er zich daarin bevindt er maar op 1 manier kan gekomen zijn en dat is door een schepper nl God. Alles wijst op design en dan heb je een designer nodig nl God. |
|
|
|
|
|
|
#4395 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ho maar, zeg niet dat evolutieleer een religie is , daar kunnen ze niet tegen. Nee, nee ,de evolutieleer is compleet weteschappelijk gefundeerd. Dat geloven wij zeker. . Bijvoorbeeld evolutie van reptiel naar knaagdier is vastgesteld. Het staat allemaal op film. Simplistisch? Nee , daar komt de hele evolutie-illusie op neer. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 2 juni 2008 om 20:10. |
|
|
|
|
|
|
#4396 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je hebt dus geen miljoenen jaren nodig en wat ook interessant is, is dat je dus in een paar tientallen jaren van 10 exemplaren naar 5000 gaat .. . Dus je kan wel degelijk van een heel kleine groep terug een volledige populatie tot stand brengen. Dit lijkt me ook een (gedeeltelijke) verklaring te geven voor bijv Australië en waarom we daar dieren aantreffen die we nergens anders aantreffen ! |
|
|
|
|
|
|
#4397 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar ik kwam tot de conclusie na kritisch te zijn tov beide dat de bijbel en creatie de enige mogelijkheid zijn en dat evolutie flauwekul is en dat er geen bewijzen zijn voor evolutie. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Toen ik met creatie in contact kwam dacht ik ook eerst dat ik dat wel even zou doorprikken, maar door open te staan ervoor en eerst te luisteren en dan kritisch erover na te denken kwam ik snel tot een andere conclusie ! Ik kan enkel zeggen dat ik heel blij ben dat ik tot dit besef gekomen ben. Ik verkies toch echt wel de hemel boven de hel. Ik hoop nog steeds dat jullie zich ook zullen bekeren maar ik vrees ervoor. Het lijkt erop of jullie harten zijn gehard en dan wordt het wel heel erg moeilijk. Maar als er mensen zijn die meelezen en die zelf geen berichten op het forum zetten raad ik hen aan om zelf eens naar de creatie websites te gaan en zonder vooroordelen te lezen waarover het gaat en video's te bekijken of via youtube waar er ook het 1 en ander te vinden is. Ik verzeker u dat als je zonder vooroordelen ernaar kijkt je snel snapt dat enkel creatie een afdoende verklaring kan geven voor ons bestaan en dan is het misschien nuttig om eens het boek van de schepper te lezen nl de bijbel. |
|
|
|
|
|
|
#4398 | |
|
|
Citaat:
btw, "dat lijkt u ook een verklaring" kerel, wie denkt ge wel dat ge zijt? er hebben duizenden wetenschappers zich intensief en beroepsmatig beziggehouden met dit biogeografisch vraagstuk, en "dirk001" gaat op politics.be dit even tegenspreken met "dit lijkt mij ook een verklaring te geven"? Ziet ge eigelijk zelf hoe belachelijk ge u maakt? (en met u, de rest van de gelovigen, waar ge (hoop ik) helemaal niet representatief voor zijt) |
|
|
|
|
|
|
#4399 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Want die designer van u zou zichzelf dan moet geschapen hebben. Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 20:32. |
|
|
|
|
|
|
#4400 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En tegen politici ben ik ook .... bloedzuigende teken kunnen we missen als de pest wat we nodig hebben zijn staatsmannen ! |
|
|
|
|