![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand verplicht ze om te werken tegen de huidige voorwaarden, dat is hun eigen vrije keuze. Indien ze het niet akkoord zijn met die voorwaarden kunnen ze het altijd afbollen. Voldoende aanbod op de arbeidsmarkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er mag dus bijvoorbeeld niet geprotesteerd worden tegen allochtoon geweld op het openbaar vervoer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Staken tot daar aan toe maar ze mogen wel rekening houden met de studenten. In tegenstelling tot hen mogen wij geen excuus inroepen om maandag geen examen af te leggen en als je te laat bent dan heb je pech. Toch altijd zo leuk he...
Misschien willen ze nieuwe blikopeners? De 500 is bij tijden schandalig gevuld, sardientjes hebben er niets aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er mag gerust geprotesteerd worden daartegen, maar het is zinloos om te protesteren tegen arbeidsvoorwaarden die je zelf hebt goedgekeurd dmv een contract. Het gaat hier trouwens niet om een gewone vorm van protest, het gaat hier om pure chantage: 'als we onze problemen niet opgelost krijgen zullen we de boel maar platgooien'. Dat is niet meer redelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een onzin zeg ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() De lijn zou wel zekerheid moeten kunnen bieden aan de pendelaars , nu zullen er een heleboel mensen staan wachten in de hoop dat er een bus aankomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ook ik zal hinder ondervinden van de staking,
ik vind dit echter niet de schuld van de stakers maar van de leiding van de lijn, zij hadden allang initiatief moeten nemen voor betere arbeidsomstandigheden en een beter openbaar vervoer. Positiever zou ik het echter vinden moesten de stakers gratis openbaar vervoer organiseren. Dat wil zeggen: rijden zonder ticketjes te eisen. Sympathie van de reizigers en kosten voor het bedrijf. Dit is echter niet steeds mogelijk ![]()
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Het openbaar vervoer zou altijd gratis moeten zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Openbaar vervoer zou inderdaad gratis moeten zijn. Maar daar zijn de werkomstandigheden van het lijnersoneel helaas ook nog niet opgelost...
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo een betaalstaking zou veel beter zijn voor iedereen. En de abonnees die zouden gaan klagen dat ze benadeeld zijn, zouden echte azijnpissers zijn. Dikke egoïsten. Solidariteit? Mijn kloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1 een staking moet indien ze effect wil hebben de bedrijfsleiders economisch raken: dat wil zeggen dat indien er meer mensen met abonementen meerijden dan met kaartenticketjes, dat de economiche schade minimaal is en dus een klein invloed heeft. 2. Indien men de staking zo daadkrachtig mogelijk wenst te maken, dan dienen zoveel mogelijk mensen er last van te hebben. Hoe meer mensen last hebben van de staking, hoe meer druk op de lijn om vlugger toegevingen te doen. Uiteraard levert dit niet de sympahtie van iedereen op. denk er dan wel aan: hoe vlugger de lijn toegeeft hoe minder stakingen. 3Vooraleer er een staking plaatsvindt is er ook veel aan voorafgegaan, de lijn heeft bepaalde toegevingen niet willen doen. Daardoor komt er een staking. Dat betekent dat de lijn als eerste de staking al had kunnen vermijden (door toegevingen) + tijd genoeg had om aan alternatieve oplossingen te denken...
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik geraak er wel met de auto maar er zijn leukere dingen dan een uur in de file staan op de Antwerpse kaaien. ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() O maar wacht... blijkbaar ben je nu voor een keertje zelf ook het slachtoffer. Zelfde houding voor een luchthaven als je niet zelf op reis gaat of mag het dan wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als het zo is, dan is het idd heel sneu voor de studenten nu. Eigenlijk wel smerig... kunnen ze geen maandje wachten of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik lees hier veel reacties van mensen die blijkbaar nog niet eens weten wat er aan de hand is. Waarom zoek je het niet eerst even op voor je hier komt discussieren over iets waar je niets van weet?
Vanaf morgen is er een actieweek van de vakbonden... Maandag zal er in Antwerpen hinder zijn, dinsdag in Oost-Vlaanderen... Dit om een signaal te geven aan de regering. Dit gaat niet van De Lijn uit, maar van de vakbonden in het algemeen. De vakbonden geven aan iedereen (dus ook chauffeurs...) een stakingsvergoeding. Waarom zou een chauffeur niet mogen betogen voor iets dat ons allemaal ten goede kan komen? Er zal hinder zijn, hoe zwaar deze hinder zal zijn, kan men waarschijnlijk nu nog niet zeggen, omdat het enkel af hangt van het aantal chauffeurs dat niet zal komen opdagen. Hopelijk zullen de chauffeurs die wel werken niet het slachtoffer worden van (verbale) agressie van reizigers die wat langer moeten wachten... Het was misschien beter geweest om ineens geen bussen te laten uitrijden. De mensen die hier zeggen dat stakende buschauffeurs zouden moeten ontslagen worden, hebben in mijn ogen het verstand van een rotte kwarktaart. Hun job is op enkele jaren tijd veel stressvoller en gevaarlijker geworden. Daar gaan ze dan deze week nog niet eens voor staken, enkel voor het algemeen belang... Als er hier iemand moet verweten worden voor een slechte timing, dan zijn het de vakbonden, en niet De Lijn. Maar wanneer het ook is, het komt nooit goed uit...
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 8 juni 2008 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bovendien, gratis laten rijden is ook een vorm van protest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Lijnchauffeurs ... je moet ze mij niet leren kennen ! Als quasi dagdagelijks en meestal meermaals per dag openbaar vervoergebruiker heb ik al heel wat afgereden met 'De Lijn'. Er zijn gelukkig witte raven (en ja, meestal dan nog de jonge, recent aangeworven allochtone chauffeurs !), maar door de band zetten de bestuurders een zuur gezicht op en hebben ze niet de minste empathie met hun klanten. Ook op tijd steekt het voor die mensen vaak niet zo nauw, hoe vaak ik al heb meegemaakt dat de tram veel te laat vertrekt (meer dan 5 minuten) omdat de bestuurders het nodig vinden tegen elkaar te babbelen / zeveren is niet meer op honderd handen te tellen. Je zou kunnen zeggen dat vijf minuutjes extra niets zijn in een mensenleven, maar het kan het verschil maken tussen wel of niet te laat op je werk / les / zakelijke afspraak. De chauffeurs hebben met vijf minuutjes echter geen problemen, en ze zijn ook zo ongegeneerd dit in je gezicht te wrijven als je een opmerking over hun 'oponthoud' maakt.
En stakingen bij De Lijn, tja ... Ik denk dat er de laatste 15 jaar, twee stakingen waren waarvoor ik enig begrip zou kunnen opbrengen. Als er tegenwoordig een chauffeur een zweer op zijn voet heeft en hij heeft last met het inderukken van zijn gaspedaal, leggen de chauffeurs het werk neer. Het is immers de schuld van de overheid en dan moeten de 'gewone mensen' boeten zeker ? Nee, veel sympathie heb ik niet meer voor (een deel van) het chauffeurskorps. Als zij geen respect voor de reiziger meer vertonen, wat kunnen zij dan nog verwachten dat wij (de reizigers) hen eervol benaderen. Waarmee ik uiteraard het geweld t.o.v. chauffeurs onder geen beding kan goedkeuren. Dit probleem moet inderdaad beter worden aangepakt. Laten we dit tezamen aanpakken met het profitariaat en luiaardij onder de dames/heren tram- en busbestuurders ! Laatst gewijzigd door freespirit : 8 juni 2008 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je iets twee weken op voorhand weet, kan je zorgen voor alternatief vervoer.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt beste Kim om mij er ff te laten aan denken,ik moet mijne wekker een uur vroeger zetten nu
Pfffffff Das toch niet normaal hé mensen ![]()