![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit waren auto's, vliegtuigen, raketten naar de maan, computers, robotten, Verenigde Naties, ... ook allemaal 'science fiction'.
Leterme mag denken wat hij wil, als er voldoende Noord- & Zuid-Nederlanders voor het idee van een 'fusie' gewonnen zijn, zal hij de ontwikkelingen niet kunnen tegenhouden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenminste, toch in de volgende 30 jaar. Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2008 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ^2 Nog nooit spatte het angstzweet zo duchtig in het rond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() In het interview vergeleek Leterme Belgie wel met Tsjechoslowakije en benadrukte dat zelfs!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
tot een paar jaar terug was een hereniging totaal niet actueel, en dus werd er niet eens over nagedacht, laat staan dat een eerste minister er een uitspraak over doet. Kennelijk speelt de gedachte nu dermate op, dat Leterme kennelijk vindt dat ie er wat over moet roepen. dat ie het verkeerde roept, moet ie zelf weten. Maar weer worden Nederland en Vlaanderen geconfronteerd met de gedachte. en dat is winst. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hij weet ook wel dat een hereniging op den duur er zal komen. Hij kan dat op dit moment niet zo duidelijk zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik hou niets tegen. Hoe zou ik wel. Maar ik stel gewoon vast dat de meerderheid der Vlamingen niet wil weten van een samengaan met Nedeland. En gij negeert dat feit en ge verkiest er luchtig overheen te praten. En wat de toekomst zal geven? Gij kunt blijkbaar in de toekomst kijken. Ik niet.
Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2008 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil èchter wèl weten van een samengaan van Vlaanderen (èn Brussel, èn Wallonië, èn Luxemburg) met Nederland. En ik maak dat ook overal waar ik kom zo goed mogelijk bekend. Misschien slaag ik er wel in mensen te overtuigen, en die kunnen dat dan op hun beurt ook weer doen, ... Ik kan gelukkig niet in de toekomst kijken (dat zou pas deprimerend zijn, nooit nog iets nieuws onder de zon, nooit meer een verrassing, ... ![]() ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De afwending ervan zal inspanningen vergen van grote groepen mensen aan beide zijden van de taalbarrière (de Duitstalige Gemeenschap staat er maar een beetje voor spek en bonen bij) die allerminst bereid zijn die inspanningen te leveren. Als die groepen te groot worden, dan is splitsing inderdaad onafwendbaar, maar het is nog lang niet zeker of die groepen ooit groot genoeg zullen zijn. Nu zijn ze het nog niet - nog net niet? Ik zou het niet weten - maar er wordt op het eerste zicht erg weinig ondernomen om hun groei te beletten, integendeel zelfs. 't Kan verkeren, wist een wijs man ons ooit te vertellen. Zal het ook verkeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen en Nederland zullen in de toekomst idd ooit terug een geheel vormen enterug de lage landen van welleer zijn, maar dit is in de huidige situatie helemaal niet wenselijk of bespreekbaar vanuit Vlaanderen. Voor Nederland zou het een enorme economische aanwinst zijn, voor Vlaanderen slechts een wisselen van de ene uitbuiter voor een veel grotere uitbuiter. Want vergis je niet, moest Nederland een zelfde sociale zekerheid kennen als België, dan zou Nederland een zeer arm land zijn.
Bij een samen gaan van Vlaanderen en Nederland zouden de sociale zekerheden dus gelijk moeten gemaakt worden. En ondanks het vele geklaag er over, is geen enkele Vlaming bereid onze SZ te laten afbouwen tot het Nederlandse systeem, wat betekend dat Nederland naar ons systeem moet komen. Iets dat in Nederland de kosten voor de SZ slechts zouden verdubbelen en wie denk je dat daar dan voor zal moeten opdraaien. Juist, zeer juist, Vlaanderen. Het is dus zowel nu in belang van de vier Belgische gewesten, als in de toekomst bij een samen gaan van Vlaanderen met Nederland en Wallonie met Frankrijk, en de oostkantons terugmet Duitsland, dat er gewerkt word een een grote zelfstandigheid voor de gewesten. En toch spring ik hier ook Kim bij, dat niet alle bevoegdheden zomaar naar de kleine gewestgebieden mogen gaan, sommige moeten zelfs van het federale niveau naar Europa worden overgeheveld. Justitie, defentie, basis SZ, basis onderwijs, verkeer, immigratie. Maar met een mogelijkheid voor elke Europees gewest om naast deze basis een verdere uitbreiding ervan te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |